Διαδικτυακή Πύλη - Ελληνικό Μετρό Α.Ε.
ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΜΕΤΡΟ Α.Ε.ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΜΕΤΡΟ Α.Ε.ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΜΕΤΡΟ Α.Ε. logo espa
ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΜΕΤΡΟ Α.Ε.ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΜΕΤΡΟ Α.Ε.ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΜΕΤΡΟ Α.Ε. logo espa

ΕΠΕΚΤΑΣΗ ΓΡΑΜΜΗΣ 3-Δημοπράτηση των τριων Σταθμών της Γραμμής 3

Αττικό Μετρό Α.Ε.

Ο Υπουργός ΠΕΧΩΔΕ κ. Γιώργος Σουφλιάς από το Δημαρχείο της Αγίας Παρασκευής περιοχή που πρόκειται να εξυπηρετήσει μελλοντικά το Μετρό, έκανε τις ακόλουθες δηλώσεις:«Eμείς στο ΥΠΕΧΩΔΕ προχωρούμε γρήγορα και σταθερά όπως το ΜΕΤΡΟ και ολοκληρώσαμε την μεταρρύθμιση και εξυγίανση του συστήματος παραγωγής δημόσιων έργων. Και αρχίσαμε ένα πρωτόγνωρο και πραγματικά τεράστιο έργο. Ήδη δημοπρατήθηκαν μέχρι σήμερα έργα 1,6 δις ευρώ. Μέχρι τον Φεβρουάριο θα φτάσουμε σε δημοπρατήσεις 2,5 δις. ευρώ. Και μέχρι τέλος του έτους στο πρωτοφανές ποσόν των 5 δις ευρώ. Θα έχουν δημοπρατηθεί και θα έχουν αρχίσει μέσα στο 2005. Στα πλαίσια αυτά εντάσσονται και τα έργα του ΜΕΤΡΟ.

Με βάση τον προγραμματισμό του ΥΠΕΧΩΔΕ για την ανάπτυξη του Αττικό Μετρό, όπως τον ανακοινώσαμε τον Οκτώβριο, η ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ ΑΕ προκήρυξε και τον τρίτο στη σειρά διαγωνισμό για Έργα Μετρό στο λεκανοπέδιο. Πιο συγκεκριμένα, μετά την προκήρυξη των γραμμών Μετρό Αιγάλεω – Αγία Μαρίνα (Χαϊδάρι) (Οκτώβριος 2004 – 200 εκ. ευρώ) και Αγ.Αντώνιος – Περιστέρι (Νοέμβριος 2004 – προϋπολογισμός 125 εκ. ευρώ), σήμερα ξεκινά ο διαγωνισμός για την επιλογή αναδόχου που θα κατασκευάσει τους τρεις σταθμούς που δεν έχουν μέχρι σήμερα κατασκευαστεί στην επέκταση του Μετρό Εθνική Αμυνα – Δ. Πλακεντίας με προϋπολογισμό 80 εκ. ευρώ (εξασφαλισμένη χρηματοδότηση από το Γ’ ΚΠΣ). Η επιβατική κίνηση του Μετρό μετά τη λειτουργία των 3 νέων Σταθμών αναμένεται να αυξηθεί κατά 60.000 επιβάτες σε ημερήσια βάση.

  1. Ο πρώτος Σταθμός μετά την Εθνική Αμυνα είναι ο Σταθμός ΧΟΛΑΡΓΟΣ, ο οποίος θα κατασκευαστεί υπογείως της Λ. Μεσογείων στο ύψος της συμβολής της με την οδό Φανερωμένης. Ο Σταθμός ΧΟΛΑΡΓΟΣ αναμένεται να εξυπηρετεί επιβάτες κυρίως από την ευρύτερη περιοχή του Χολαργού και του Νέου Ψυχικού. Ο Σταθμός ΧΟΛΑΡΓΟΣ αναμένεται να παραδοθεί στο τέλος του 2007.
  2. Ο επόμενος Σταθμός είναι ο Σταθμός ΝΟΜΙΣΜΑΤΟΚΟΠΕΙΟ σε θέση με ιδιαίτερη συγκοινωνιακή σημασία αφού είναι ο πρώτος Σταθμός επί της Λ. Μεσογείων που συναντούν οι προερχόμενοι από την Αγ.Παρασκευή, τα Μεσόγεια και τα Ανατολικά παράλια της Αττικής. Για τον λόγο αυτό παράλληλα με την κατασκευή του Σταθμού προγραμματίζεται και η δημιουργία Σταθμού μετεπιβίβασης στα λεωφορεία καθώς και χώρος στάθμευσης ΙΧ για μετεπιβίβαση στο Μετρό. Ο Σταθμός ΝΟΜΙΣΜΑΤΟΚΟΠΕΙΟ αναμένεται να παραδοθεί στο κοινό εντός του 2007.
  3. Ο τρίτος Σταθμός είναι ο Σταθμός ΑΓΙΑ ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ, επί της οδού Αγ.Παρασκευής στα όρια της Αγίας Παρασκευής με τον Δήμο Χαλανδρίου. Δυστυχώς, η κατασκευή της γραμμής του Μετρό με τον Σταθμό μακριά από την κεντρική πλατεία του Δήμου, είχε ως αποτέλεσμα σήμερα να παραμένουν χωρίς καλή εξυπηρέτηση Μετρό οι περισσότερες περιοχές του Δήμου Αγ.Παρασκευής. Ο Σταθμός ΑΓΙΑ ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ αναμένεται να παραδοθεί στο κοινό εντός του 2008.
  4. Για την κατασκευή του Σταθμού ΑΓΙΑ ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ είναι απαραίτητη η διακοπή της λειτουργίας τμήματος της γραμμής για περίοδο έως και τρεις μήνες το καλοκαίρι του 2007. Η διακοπή αυτή είναι απαραίτητη λόγω της απαράδεκτης παράλειψης όταν κατασκευάστηκε η σήραγγα του Μετρό προς τη Δ.Πλακεντίας – σε αντίθεση με τους σταθμούς ΧΟΛΑΡΓΟΣ και ΝΟΜΙΣΜΑΤΟΚΟΠΕΙΟ – δεν κατασκευάστηκε ταυτόχρονα και το κέλυφος του σταθμού και να χρειάζεται πλέον να καθαιρεθεί ένα τμήμα της σήραγγας στο συγκεκριμένο σημείο. Η ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ ΑΕ κατάφερε να μειώσει σημαντικά τον χρόνο διακοπής της λειτουργίας (αρχική εκτίμηση 6 μήνες) και εξετάζει κάθε δυνατότητα περαιτέρω μείωσης του χρόνου αυτού. Μάλιστα, η εξεύρεση της λύσης με τη μικρότερη αναστάτωση στη λειτουργία της γραμμής αποτελεί βασικό κριτήριο για την επιλογή του Αναδόχου.
  5. Η ολοκλήρωση των τριών νέων Σταθμών Μετρό συμπίπτει με την ολοκλήρωση και της γραμμής προς Αιγάλεω και Αγία Μαρίνα (Χαϊδάρι) με αποτέλεσμα, η Γραμμή 3 του μετρό το 2008 να ονομάζεται ΑΓΙΑ ΜΑΡΙΝΑ (ΧΑΪΔΑΡΙ) – Δ.ΠΛΑΚΕΝΤΙΑΣ εξυπηρετώντας 17 σταθμούς και συνολικό μήκος υπόγειας γραμμής 20,1 χλμ. Πολιτική βούληση και στόχος µας είναι να επεκτείνουµε αλλά και να βελτιώνουµε διαρκώς το δίκτυο του Μετρό, του πιο αξιόπιστου µέσου µετακίνησης, για να κάνουµε καλύτερη τη ζωή των πολιτών στο λεκανοπέδιο.

Μέχρι το 2008, πέντε νέες περιοχές του Λεκανοπεδίου, το Αιγάλεω, το Περιστέρι, η Αγία Μαρίνα (Χαϊδάρι), ο Χολαργός και η Αγία Παρασκευή θα ενταχθούν στο δίκτυο του μετρό και θα εξυπηρετούνται από το πιο αξιόπιστο μέσο μαζικής μεταφοράς στην Αττική περισσότεροι από 100.0000 νέοι επιβάτες.

Σύμφωνα με τον προγραμματισμό του ΥΠΕΧΩΔΕ, τα έργα του μετρό στην Αθήνα δεν σταματούν να αναπτύσσονται, τον Μάρτιο του 2005 θα ξεκινήσει και η δημοπράτηση του πέμπτου στη σειρά έργου Μετρό, η υπόγεια επέκταση 5,5 χλμ. της γραμμής 2 του μετρό από τον Αγιο Δημήτριο ως το Ελληνικό με προϋπολογισμό περίπου 400 εκ. ευρώ, για την εξυπηρέτηση των Νοτίων Προαστίων. Για όλα τα έργα υπάρχουν συγκεκριμένα χρονοδιαγράμματα, ώστε σε όλα σχεδόν τα έργα εντός του 2005 να έχουν εγκατασταθεί οι Ανάδοχοι.

ΓΕΝΙΚΕΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΤΡΕΙΣ ΝΕΟΥΣ ΣΤΑΘΜΟΥΣ ΤΟΥ ΜΕΤΡΟ

Το υπό δημοπράτηση έργο περιλαμβάνει τη μελέτη, κατασκευή, και θέση σε λειτουργία του Σταθμού ΑΓΙΑ ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ και την ολοκλήρωση της κατασκευής και θέση σε λειτουργία των Σταθμών ΧΟΛΑΡΓΟΣ και ΝΟΜΙΣΜΑΤΟΚΟΠΕΙΟ, στους οποίους έχει κατασκευασθεί μεγάλο τμήμα των έργων πολιτικού μηχανικού

Σταθμός ΧΟΛΑΡΓΟΣ

Ο Σταθμός ΧΟΛΑΡΓΟΣ είναι ο αμέσως επόμενος Σταθμός μετά τον Σταθμό ΕΘΝΙΚΗ ΑΜΥΝΑ και οριοθετείται υπογείως της Λεωφόρου Μεσογείων στο ύψος της συμβολής της με την οδό Φανερωμένης.

Οι βασικές εργασίες που υπολείπονται για να τεθεί σε λειτουργία ο Σταθμός είναι :

  • η κατασκευή του κυρίου φρέατος (Α Επίπεδο) του Σταθμού, εντός του οποίου χωροθετείται ο χώρος έκδοσης εισιτηρίων

  • η κατασκευή των δύο εισόδων/εξόδων

  • η εγκατάσταση των αρχιτεκτονικών τελειωμάτων

  • η εγκατάσταση των ηλεκτρομηχανολογικών και σιδηροδρομικών συστημάτων του Σταθμού.
Σταθμός ΝΟΜΙΣΜΑΤΟΚΟΠΕΙΟ

Ο Σταθμός ΝΟΜΙΣΜΑΤΟΚΟΠΕΙΟ οριοθετείται επί της Λεωφόρου Μεσογείων στην συμβολή της με την οδό Ίριδος, ακριβώς δίπλα από το Εθνικό Νομισματοκοπείο.

Οι βασικές εργασίες που υπολείπονται για να τεθεί σε λειτουργία ο Σταθμός είναι:

  • η κατασκευή της ανατολικής εισόδου/εξόδου

  • η εγκατάσταση των αρχιτεκτονικών τελειωμάτων

  • η εγκατάσταση των ηλεκτρομηχανολογικών και σιδηροδρομικών συστημάτων του Σταθμού.

Στον επιφανειακό χώρο του Σταθμού ΝΟΜΙΣΜΑΤΟΚΟΠΕΙΟ, η ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ ΑΕ προγραμματίζει τη δημιουργία σταθμού μετεπιβίβασης στα λεωφορεία καθώς και χώρου στάθμευσης ΙΧ για μετεπιβίβαση στο Μετρό.

Σταθμός ΑΓΙΑ ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ

Ο Σταθμός της Αγίας Παρασκευής θα είναι ο τρίτος σε σειρά Σταθμός της επέκτασης της Γραμμής 3 από την Εθνική Αμυνα, μεταξύ των Σταθμών ΝΟΜΙΣΜΑΤΟΚΟΠΕΙΟ και ΧΑΛΑΝΔΡΙ. Χωροθετείται σε επιφάνεια περίπου 4 στρεμμάτων μεταξύ των οδών Αγίας Παρασκευής, Πολυδούρη, Θεσσαλονίκης και Εθνάρχου Μακαρίου, στα όρια των Δήμων Αγίας Παρασκευής και Χαλανδρίου και σε απόσταση περίπου 700 μέτρων από την πλατεία Αγίας Παρασκευής.

Σε αντίθεση με τους Σταθμούς ΧΟΛΑΡΓΟΣ και ΝΟΜΙΣΜΑΤΟΚΟΠΕΙΟ που το κέλυφός τους έχει ήδη κατασκευαστεί και μπορούν να ολοκληρωθούν χωρίς να επηρεαστεί η λειτουργία του ΜΕΤΡΟ, στο Σταθμό της Αγίας Παρασκευής δεν έχουν δυστυχώς προηγηθεί κατασκευές. Για το λόγο αυτό, σε μία φάση της κατασκευής του Σταθμού όπου θα απαιτηθεί η καθαίρεση τμήματος της σήραγγας (2007) θα απαιτηθεί η διακοπή της λειτουργίας του ΜΕΤΡΟ. Η κατασκευαστική μέθοδος που θα εφαρμοσθεί θα εξασφαλίζει τόσο την ελαχιστοποίηση του συνολικού χρόνου διακοπής της λειτουργίας της Γραμμής 3 όσο και τη συνεπαγόμενη αναστάτωση του επιβατικού κοινού.

Ο Σταθμός θα έχει δύο εισόδους, εκατέρωθεν της οδού Αγίας Παρασκευής, η οποία συνδέει την πλατεία Αγίας Παρασκευής με την πρώην πλατεία Κένεντυ στο Χαλάνδρι. Αναπτύσσεται σε 4 επίπεδα: το επίπεδο τροχιών, το επίπεδο αποβαθρών, το επίπεδο έκδοσης και ελέγχου εισιτηρίων και τέλος ένα «μεσοπάτωμα» με πρόβλεψη να μπορεί να καθαιρεθεί σε περίπτωση που μελλοντικά αποφασισθεί η δημιουργία νέου οδικού άξονα στην περιοχή.

Ο Σταθμός ΑΓΙΑ ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ προβλέπεται να τεθεί σε λειτουργία εντός του 2008.

Η λειτουργία της Γραμμής ΕΘΝΙΚΗ ΑΜΥΝΑ – Δ.ΠΛΑΚΕΝΤΙΑΣ

Ο προϋπολογισμός για την πλήρη ανάπτυξη της βόρειας επέκτασης της Γραμμής 3 του Μετρό ανέρχεται σε 80 εκ. ευρώ και αναμένεται ο Ανάδοχος του Έργου να ξεκινήσει τις κατασκευαστικές εργασίες το καλοκαίρι του 2006.

Η επιβατική κίνηση του Μετρό μετά τη λειτουργία των 3 προαναφερομένων Σταθμών αναμένεται να αυξηθεί κατά 60.000 επιβάτες σε ημερήσια βάση, εξυπηρετώντας τα βόρεια και βορειο-ανατολικά Προάστια της Πρωτεύουσας. Αξίζει να σημειωθεί ότι η απόσταση από τον Σταθμό ΝΟΜΙΣΜΑΤΟΚΟΠΕΙΟ έως το κέντρο της Αθήνας (Σταθμός ΣΥΝΤΑΓΜΑ) θα διανύεται μόλις σε 10 λεπτά, ενώ με το αυτοκίνητο σήμερα σε ώρες αιχμής χρειάζονται περισσότερα από 40 λεπτά!

Το Μετρό της Αθήνας θα συνεχίσει να επεκτείνεται και να βελτιώνεται φθάνοντας σε όλο και περισσότερες γειτονιές της Αττικής, αλλάζοντας την εικόνα τους, τονώνοντας τις τοπικές οικονομίες και μικραίνοντας αισθητά τις αποστάσεις.

Print Friendly, PDF & Email
WCAG