Επέκταση γραμμής 3 προς Αγία Μαρίνα (Χαϊδάρι)-Β’ Στάδιο Διαγωνισμού για την επέκταση του Μετρό προς Χαϊδάρι

Ολοκληρώθηκε το Α΄ Στάδιο του Διαγωνισμού για την Επέκτασης του Μετρό μέχρι την Αγία Μαρίνα (Χαϊδάρι) (προϋπολογισμού 200 εκ €) και έγινε η προεπιλογή των κοινοπραξιών που θα συμμετάσχουν στο Β΄στάδιο του διαγωνισμού.

Σχετικά, ο Υπουργός ΠΕΧΩΔΕ κ. Γιώργος Σουφλιάς έκανε την ακόλουθη δήλωση:

«Ο διαγωνισμός για το έργο της επέκτασης του ΜΕΤΡΟ μέχρι την Αγία Μαρίνα (Χαϊδάρι) προχωράει με γρήγορους ρυθμούς, σύμφωνα με τον προγραμματισμό μας. Στις 22 Σεπτεμβρίου 2005, οι κοινοπραξίες που συμμετέχουν στην Β’ φάση του διαγωνισμού θα υποβάλλουν τις Οικονομικές Προσφορές τους και η ολοκλήρωση της διαδικασίας αναμένεται να γίνει εντός του Φθινοπώρου. Το έργο προβλέπεται να είναι έτοιμο το 2008.
Η επέκταση του ΜΕΤΡΟ μέχρι την Αγία Μαρίνα (Χαϊδάρι) είναι ένα πολύ σημαντικό έργο για την εξυπηρέτηση των πολιτών της Δυτικής Αθήνας, καθώς ο χρόνος μετακίνησής τους έως το κέντρο της Αθήνας (ΣΥΝΤΑΓΜΑ), θα είναι μόλις 8 λεπτά! Υπολογίζουμε ότι η λειτουργία του Σταθμού ΑΓΙΑ ΜΑΡΙΝΑ (ΧΑΪΔΑΡΙ) θα εξυπηρετεί καθημερινά 30.000 επιβάτες και ότι η ημερήσια συνολική επιβατική κίνηση της Γραμμής 3, στο τμήμα ΑΓΙΑ ΜΑΡΙΝΑ (ΧΑΪΔΑΡΙ)-ΜΟΝΑΣΤΗΡΑΚΙ, θα ξεπεράσει τα 100.000 άτομα».

Συγκεκριμένα, μετά την απόφαση του Δ.Σ της ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ Α.Ε από τις 8 Εταιρείες / Κοινοπραξίες Ελληνικών και Αλλοδαπών εταιρειών, οι παρακάτω τέσσερις ανταποκρίθηκαν στα κριτήρια που τέθηκαν στα Τεύχη του Διαγωνισμού:

  • J&P – ΑΒΑΞ Α.Ε. – F.C.C CONSTRUCCION S.A – ELECNOR S.A – INSTALACIONES INABENSA S.A

  • ALPINE MAYREDER BAU GmbH- ΤΕΡΝΑ Α.Ε – ΠΑΝΤΕΧΝΙΚΗ Α.Ε – POWELL ELECTRICAL SYSTEMS INC.

  • IMPREGILO – ΑΕΓΕΚ – ALSTOM TRANSPORT

  • ΑΚΤΩΡ ΑΤΕ – SIEMENS A.G. –VINCI CONSTRUCTION GP

Το έργο της επέκτασης ΑΙΓΑΛΕΩ-ΑΓΙΑ ΜΑΡΙΝΑ (ΧΑΪΔΑΡΙ) περιλαμβάνει:

  • τη σήραγγα της γραμμής μήκους περίπου 1,5 χλμ, η οποία θα διέρχεται κάτω από την Ιερά Οδό και θα διανοιχθεί με τη συμβατική μέθοδο υπόγειας κατασκευής.

  • τον Σταθμό ΑΓΙΑ ΜΑΡΙΝΑ (ΧΑΪΔΑΡΙ), ο οποίος οριοθετείται στο οικοδομικό τετράγωνο της Ιεράς Οδού, Κρήνης, Κατσαρού και Αγίας Μαρίνας, με δύο εισόδους/εξόδους εκατέρωθεν της Ιεράς Οδού.

  • τον Σταθμό Μετεπιβίβασης – χώρων στάθμευσης ΙΧ αυτοκινήτων, ο οποίος θα κατασκευαστεί ταυτόχρονα στον ίδιο χώρο με τον Σταθμό ΑΓΙΑ ΜΑΡΙΝΑ (ΧΑΪΔΑΡΙ) και ο οποίος θα διαθέτει χώρους στάθμευσης για περίπου 380 ΙΧ οχήματα.

  • το Αμαξοστάσιο στην περιοχή του Ελαιώνα, συνολικής εκτάσεως 86.000 τμ, έργο εντελώς απαραίτητο για την λειτουργία της Γραμμής 3.

Στην πλάκα οροφής του Αμαξοστασίου, εξετάζεται η κατασκευή του Κεντρικού Σταθμού Υπεραστικών Λεωφορείων.

Με την κατασκευή του Αμαξοστασίου και μελλοντικά του Κεντρικού Σταθμού Υπεραστικών Λεωφορείων, θα εξωραϊστεί σημαντικά το περιβάλλον της περιοχής του Ελαιώνα.

Το Αμαξοστάσιο προβλέπεται να είναι έτοιμο το 2007, ενώ η Γραμμή και ο Σταθμός ΑΓΙΑ ΜΑΡΙΝΑ (ΧΑΪΔΑΡΙ) το 2008.

Η επέκταση αυτή αναμένεται να εξυπηρετήσει συγκοινωνιακά την ευρύτερη περιοχή του Αιγάλεω, της Αγίας Μαρίνας (Χαϊδαρίου) και της Αγίας Βαρβάρας και ειδικότερα το Νοσοκομείο Λοιμωδών Νόσων, το Δρομοκαΐτιο Θεραπευτήριο, το Αττικό Νοσοκομείο και τις εμπορικές επιχειρήσεις της περιοχής.

Αλλά και γενικότερα, η λειτουργία των 4 νέων σταθμών της Γραμμής 3 (ΒΟΤΑΝΙΚΟΣ, ΕΛΑΙΩΝΑΣ, ΑΙΓΑΛΕΩ,ΑΓΙΑ ΜΑΡΙΝΑ (ΧΑΪΔΑΡΙ)), θα συμβάλει αποφασιστικά στην αναβάθμιση περιοχών, που χρόνια τώρα έχουν σημαντικές δυσχέρειες πρόσβασης στον κεντρικό ιστό της πρωτεύουσας.

Print Friendly, PDF & Email
Scroll Up