Ολοκλήρωση του χώρου στάθμευσης και σταθμού μετεπιβίβασης Συγγρού – Φιξ – 642 θέσεις στάθμευσης σε 6 ορόφους

Ο Υπουργός ΠΕΧΩΔΕ κ. Γιώργος Σουφλιάς επισκέφθηκε, σήμερα, τον υπόγειο χώρο στάθμευσης αυτοκινήτων και το σταθμό μετεπιβίβασης Συγγρού – Φιξ, η κατασκευή του οποίου  ολοκληρώθηκε.

Κατά την επίσκεψή του, ο Υπουργός ΠΕΧΩΔΕ κ. Γιώργος Σουφλιάς έκανε την ακόλουθη δήλωση:

« Ο υπόγειος χώρος στάθμευσης αυτοκινήτων στον σταθμό ΜΕΤΡΟ ΣΥΓΓΡΟΥ-ΦΙΞ  είναι ο πρώτος μεγάλος υπόγειος χώρος στάθμευσης που γίνεται σε σταθμό ΜΕΤΡΟ. Είναι ένα σημαντικό έργο,  σε κομβικό σημείο εισόδου της Αθήνας από τα νότια προάστια προς το κέντρο της πόλης, το κόστος του οποίου ανήλθε στα 13,2 εκατ. ευρώ.

Είναι ένα σύγχρονο έργο, με πλήρως αυτοματοποιημένο σύστημα λειτουργίας. Θα προσφέρει 642 θέσεις στάθμευσης αυτοκινήτων και συνδέεται υπογείως απευθείας με το σταθμό του ΜΕΤΡΟ, ώστε να διευκολύνει ακόμα περισσότερο τη μετεπιβίβαση στη Γραμμή 2 (ΑΓ.ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ – ΑΓ. ΑΝΤΩΝΙΟΣ). Το έργο ολοκληρώθηκε, παραδόθηκε στην ΑΜΕΛ και θα λειτουργήσει εντός των προσεχών εβδομάδων, μετά τις απαραίτητες δοκιμές των αυτόματων συστημάτων.
Επίσης, ακριβώς πάνω από τον υπόγειο Χώρο Στάθμευσης, στην επιφάνειά του δηλαδή, κατασκευάστηκε σύγχρονος Σταθμός Μετεπιβίβασης Λεωφορειακών Γραμμών από και προς το Σταθμό του ΜΕΤΡΟ.

Σήμερα, διαθέτουμε, συμπεριλαμβανομένου του Σταθμού ΣΥΓΓΡΟΥ-ΦΙΞ, 2.100 θέσεις στάθμευσης αυτοκινήτων σε 5 Σταθμούς του δικτύου ΜΕΤΡΟ. Όπως ήδη έχω ανακοινώσει το πρόγραμμα δημιουργίας Χώρων Στάθμευσης σε Σταθμούς του Μετρό δεν σταματάει εδώ. Με την υλοποίηση του προγράμματος, το 2007 θα υπάρχουν συνολικά 5.000 θέσεις στάθμευσης οχημάτων σε 9 κομβικούς Σταθμούς του δικτύου.

Συγκεκριμένα, σε εξέλιξη βρίσκονται οι μελέτες για τη δημιουργία νέων χώρων στάθμευσης στους Σταθμούς ΝΟΜΙΣΜΑΤΟΚΟΠΕΙΟ, ΕΛΑΙΩΝΑΣ και ΑΝΘΟΥΠΟΛΗ, ενώ πρόσφατα ολοκληρώθηκε η μελέτη για τη δυνατότητα αύξησης των θέσεων με την προσθήκη ενός ή δύο ορόφων (με μεταλλικές κατασκευές ανοικτού τύπου) στους υφιστάμενους υπαίθριους χώρους. »

Πώς θα λειτουργεί ο υπόγειος Χώρος Στάθμευσης ΣΥΓΓΡΟΥ-ΦΙΞ

Οι 642 θέσεις στάθμευσης κατανέμονται σε 6 υπόγειους ορόφους. Πιο αναλυτικά, το 1ο υπόγειο επίπεδο έχει χωρητικότητα 65 οχημάτων, το 2ο έχει χωρητικότητα 105 οχημάτων, ενώ το 3ο, το 4ο, το 5ο και το 6ο επίπεδο χωρούν από 118 οχήματα.

Από αυτές τις θέσεις στάθμευσης, ορισμένες προορίζονται ειδικά για άτομα με αναπηρίες.

Κατάλληλος χώρος έχει διαμορφωθεί και για τη στάθμευση δικύκλων σε καθέναν από τους 6 υπόγειους ορόφους (συνολικά 55 δίκυκλα).
Τόσο το κτίριο του Σταθμού των Λεωφορείων όσο και οι 6 υπόγειοι χώροι στάθμευσης έχουν κατασκευασθεί με τις υψηλότερες προδιαγραφές και διαθέτουν τελευταίας τεχνολογίας ηλεκτρομηχανολογικά συστήματα:

  • μοντέρνα και αξιόπιστα συστήματα πληρωμής,

  • ηλεκτρονική ενημέρωση για τις ελεύθερες θέσεις στάθμευσης στην είσοδο και σε καθένα από τους 6 ορόφους,

  • πλήρως αυτοματοποιημένο σύστημα λειτουργίας,

  • σύγχρονα μέτρα ασφαλείας,

  • κυλιόμενες κλίμακες και ανελκυστήρες για άτομα με ειδικές ανάγκες.

Όλα τα ηλεκτρονικά μηχανήματα και συστήματα είναι συνδεδεμένα με το Κέντρο Ελέγχου, το οποίο βρίσκεται σε κατάλληλα διαμορφωμένο χώρο στο κτίριο του Σταθμού των Λεωφορείων, και εκεί λαμβάνονται και αξιοποιούνται όλες οι απαραίτητες πληροφορίες που αφορούν την ασφαλή λειτουργία του υπόγειου χώρου στάθμευσης. Το όλο σύστημα είναι πλήρως αυτοματοποιημένο, εύχρηστο και λειτουργικό, αντίστοιχο άλλων επιτυχημένων μεγάλων χώρων στάθμευσης (πχ. Αεροδρόμιο Ελευθέριος Βενιζέλος).

Σε κάθε όροφο υπάρχουν ηλεκτρονικές κάμερες κλειστού κυκλώματος, οι οποίες ελέγχουν την κίνηση των οχημάτων μέσω αντιστοίχων οθονών που βρίσκονται στο Κέντρο Ελέγχου. Επίσης, σε κάθε όροφο είναι εγκατεστημένο ηλεκτρονικό μηχάνημα πληρωμής με μαγνητική κάρτα, το οποίο διαθέτει και σύστημα επικοινωνίας με το Κέντρο Ελέγχου.

Στην είσοδο / έξοδο του χώρου στάθμευσης υπάρχουν ηλεκτρονικά μηχανήματα έκδοσης/ακύρωσης της μαγνητικής κάρτας καθώς και ηλεκτρονικές κάμερες αναγνώρισης των εισερχομένων/εξερχομένων οχημάτων.

Τέλος, σημειώνεται ότι ο υπόγειος χώρος στάθμευσης διαθέτει μια σειρά παθητικών και ενεργητικών μέτρων για την ελαχιστοποίηση της πιθανότητας πυρκαγιάς και για την καταπολέμησή της.

Αξίζει επίσης να σημειωθεί ότι, ακολουθώντας τις διεθνείς τάσεις, έχει προβλεφθεί απευθείας σύνδεση του Μετρό με το παρακείμενο ιστορικό κτίριο του ΦΙΞ.

Καθώς το εργοτάξιο βρίσκεται πλέον σε στάδιο απομάκρυνσης, η ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ ΑΕ σύντομα θα διαμορφώσει σε χώρο πρασίνου το υπόλοιπο τμήμα του οικοπέδου (συνολικής έκτασης περίπου δύο στρεμμάτων) προκειμένου να αναπλαστεί και να αναβαθμιστεί η ευρύτερη περιοχή του Σταθμού.

Print Friendly, PDF & Email
Scroll Up