ΕΠΕΚΤΑΣΗ ΜΕΤΡΟ ΠΡΟΣ ΔΥΤΙΚΗ ΑΘΗΝΑ ΚΑΙ ΠΕΙΡΑΙΑ-Δηλώσεις του Υπουργού ΠΕ.ΧΩ.Δ.Ε.

Ο Υπουργός ΠΕΧΩΔΕ, κ. Γιώργος Σουφλιάς επισκέφθηκε σήμερα την Αττικό Μετρό ΑΕ επ’ ευκαιρία της έναρξης δημοπράτησης της επέκτασης του Μετρό στην Δυτική Αττική και στον Πειραιά και ενημερώθηκε από τη Διοίκηση και τα στελέχη της Εταιρείας για το έργο της Αττικό Μετρό κατά την τελευταία διετία, για τα έργα του Μετρό που βρίσκονται σε εξέλιξη, καθώς και για τα μελλοντικά έργα Μετρό στην Αθήνα και στη Θεσσαλονίκη.

Στη συνέχεια, ο Υπουργός ΠΕΧΩΔΕ κ. Γιώργος Σουφλιάς έκανε τις ακόλουθες δηλώσεις:

Ξεκίνησε η Δημοπράτηση της επέκτασης του ΜΕΤΡΟ προς Πειραιά

«Όπως σας είχαμε ανακοινώσει τον Φεβρουάριο, τα έργα των επεκτάσεων του Γραμμών του Μετρό της Αθήνας συνεχίζονται με τη δεύτερη γενιά των επεκτάσεων του δικτύου και πρώτη προτεραιότητα του ΥΠΕΧΩΔΕ αποτελεί η περαιτέρω επέκταση της Γραμμής 3 στα δυτικά προάστια, από την Αγία Μαρίνα (Χαϊδάρι) στον Πειραιά. Το έργο αυτό δημοπρατήθηκε σήμερα και η νέα επέκταση του Μετρό θα ξεκινάει από τον Σταθμό ΑΓΙΑ ΜΑΡΙΝΑ (ΧΑΪΔΑΡΙ) και θα καταλήγει στο Σταθμό Ευαγγελίστρια του Πειραιά, διαθέτοντας 7 νέους Σταθμούς και συνολικό μήκος 8,2 χλμ.

Η επέκταση αυτή θα εξυπηρετεί τόσο τα δυτικά προάστια του Λεκανοπεδίου (Αγία Βαρβάρα, Νίκαια, Κορυδαλλός) όσο και τον Πειραιά, ο οποίος πλέον θα διαθέτει 4 νέους σύγχρονους Σταθμούς Μετρό (Ταμπούρια, Πειραιάς, Δημοτικό Θέατρο και Ευαγγελίστρια) και θα αναβαθμίσει σημαντικά την ποιότητα ζωής των κατοίκων σε Δήμους που σήμερα έχουν σημαντική δυσκολία πρόσβασης στις κεντρικές περιοχές της Αθήνας και του Πειραιά.

Η επέκταση της Γραμμής 3 από την Αγία Μαρίνα (Χαϊδάρι) προς τον Πειραιά αναμένεται να εξυπηρετεί περισσότερους από 160.000 επιβάτες σε ημερήσια βάση, οι οποίοι θα έχουν τη δυνατότητα να μετακινούνται με άνεση, ασφάλεια και ταχύτητα με το Μετρό. Τόσο το Λιμάνι του Πειραιά όσο και η κεντρική και εμπορική περιοχή του Πειραιά με 3 νέους Σταθμούς (Πειραιάς, Δημοτικό Θέατρο και Ευαγγελίστρια) θα εξυπηρετούνται συγκοινωνιακά με τον καλύτερο δυνατό τρόπο, ενώ σημαντικά θα είναι τα οφέλη για την εξυπηρέτηση του Πανεπιστημίου Πειραιά.

Με την υλοποίηση αυτής της επέκτασης η Γραμμή 3 του Μετρό της Αθήνας θα έχει συνολικό μήκος 49 χλμ. (από τα οποία τα 28,5 χλμ υπόγεια), ξεκινώντας από τον Σταθμό Ευαγγελίστρια του Πειραιά και καταλήγοντας στο Αεροδρόμιο.

Ο προϋπολογισμός του έργου ανέρχεται σε 570 εκ. ευρώ και η χρηματοδότηση αναμένεται να εξασφαλισθεί σε πρώτη φάση από το Γ’ ΚΠΣ, από τα κονδύλια που δεν έχουν απορροφηθεί σε άλλα επιχειρησιακά προγράμματα. Στη δημοπράτηση του έργου περιλαμβάνεται :

  • η μελέτη εφαρμογής,
  • τα έργα πολιτικού μηχανικού για την κατασκευή των 7 νέων Σταθμών και 8,2 χλμ σήραγγας,
  • τμήμα του ηλεκτρομηχανολογικού εξοπλισμού της επέκτασης,
  • δοκιμές, θέση σε λειτουργία, εκπαίδευση προσωπικού και η συντήρηση της επέκτασης.

Η ανάδειξη του Αναδόχου και η έναρξη εργασιών κατασκευής της επέκτασης προσδιορίζονται στις αρχές του 2007 εφόσον δεν υπάρξουν εμπλοκές από τις γνωστές «ενστάσεις» των Εργολάβων.

Για την κατασκευή των Σταθμών θα χρησιμοποιηθούν κατά περίπτωση η μέθοδος του ανοικτού ορύγματος (cut and cover), της υπόγειας διάνοιξης με συμβατικά μέσα (ΝΑΤΜ) και της επικάλυψης και εκσκαφής με διαφραγματικούς τοίχους.

Η κατασκευή της σήραγγας θα πραγματοποιηθεί με Μηχάνημα Διάνοιξης Σηράγγων (ΤΒΜ) προκειμένου να μειωθεί στο ελάχιστο η όχληση στην λειτουργία της πόλης. Επιπλέον, κατά την Οριστική Μελέτη του έργου που θα είναι έτοιμη εντός του καλοκαιριού, θα εξετασθεί η δυνατότητα να χρησιμοποιηθεί και δεύτερο ΤΒΜ προκειμένου να μειωθεί ο χρόνος κατασκευής του έργου, ο οποίος σήμερα εκτιμάται ότι θα φθάσει τους 62 μήνες.

Η πρόοδος των έργων της Αττικό Μετρό

Έχουμε ξεκινήσει το μεγαλύτερο μέτωπο έργων Μετρό που έχει γίνει ποτέ στην Ελλάδα. Έργα Μετρό συνολικού ύψους πάνω από 2 δις ευρώ κατασκευάζονται σήμερα στην Αθήνα και στη Θεσσαλονίκη. Ένα μέτωπο με 26 νέους σταθμούς και 22,5 χιλιόμετρα νέας υπόγειας γραμμής. Είμαι πολύ ευχαριστημένος, περήφανος θα έλεγα, για τα νέα έργα Μετρό και θέλω ειλικρινά να συγχαρώ τη Διοίκηση, τους Μηχανικούς και όλα τα στελέχη της Αττικό Μετρό που εργάστηκαν συστηματικά και αποτελεσματικά κατά την τελευταία διετία για να φτάσουμε ως εδώ.

Όπως με ενημέρωσαν η Διοίκηση και τα στελέχη της Αττικό Μετρό, ο ρυθμός εργασίας έχει εντατικοποιηθεί σε όλα τα μέτωπα. Αναλυτικότερα:

1. Εγκαθίστανται τα πρώτα εργοτάξια του Μετρό Θεσσαλονίκης

Από τις 7 Απριλίου που υπογράφηκε η σύμβαση, ετοιμάστηκαν από τον Ανάδοχο οι πρώτες μελέτες για τις απαραίτητες κυκλοφοριακές ρυθμίσεις και τις παρακάμψεις των δικτύων Κοινής Ωφέλειας, έτσι ώστε εντός του Ιουνίου να εγκατασταθούν τα πρώτα πέντε εργοτάξια: το κεντρικό εργοτάξιο στον Σιδηροδρομικό Σταθμό και τα εργοτάξια με μεγάλη πιθανότητα αρχαιολογικών ευρημάτων στην πλατεία Δημοκρατίας, στη Βενιζέλου, στην Αγία Σοφία και στο Συντριβάνι.

Ταυτόχρονα, έχουν ξεκινήσει οι διερευνητικές τομές σε επιλεγμένα σημεία για τον εντοπισμό των δικτύων κοινής ωφέλειας που πρέπει να μετατοπιστούν. Εντός του Ιουνίου θα εγκατασταθεί και η Διευθύνουσα Υπηρεσία στη Θεσσαλονίκη και θα ξεκινήσει και η στελέχωσή της με μηχανικούς από τη Θεσσαλονίκη.

2. Ξεκίνησαν τα έργα για τις νέες επεκτάσεις του Μετρό στην Αθήνα

α) Στην υπόγεια επέκταση μήκους 5,5 χλμ. του Μετρό προς το Ελληνικό εντός του Μαΐου ξεκίνησε η εγκατάσταση του κεντρικού εργοταξίου (είσοδος μετροπόντικα) στην περιοχή του Ελληνικού καθώς και των τεσσάρων εργοταξίων των σταθμών (Ηλιούπολη, Aλιμος, Αργυρούπολη, Ελληνικό) και εννεά από τα υπόλοιπα έντεκα μικρότερα εργοτάξια φρεάτων και εξόδων σταθμών. Οι προκαταρκτικές εργασίες (μελέτες, αρχαιολογικά, μετατοπίσεις δικτύων κοινής ωφέλειας, κλπ.) προχωρούν με εντατικό ρυθμό σύμφωνα με το χρονοδιάγραμμα.

β) Στο έργο της επέκτασης προς την Αγία Μαρίνα (Χαϊδάρι) και της κατασκευής του Αμαξοστασίου στον Ελαιώνα έχουν εγκατασταθεί και τα τέσσερα εργοτάξια, ήδη από τα μέσα Απριλίου και οι εργασίες προχωρούν με εντατικούς ρυθμούς, σύμφωνα με το χρονοδιάγραμμα. Εκτός από την εκπόνηση των μελετών μετατόπισης των δικτύων κοινής ωφέλειας και την εκτέλεση των απαραίτητων αρχαιολογικών διερευνητικών τομών, προχωρούν με εντατικούς ρυθμούς και οι χωματουργικές εργασίες στην περιοχή του Αμαξοστασίου.

γ) Για το έργο της επέκτασης του Μετρό προς την Ανθούπολη, η υπογραφή της σχετικής σύμβασης αναμένεται εντός των ημερών με την προσκόμιση των σχετικών εγγράφων από τις ισπανικές εταιρείες που έχουν αναλάβει το έργο. H Ανάδοχος Κοινοπραξία είναι έτοιμη, αμέσως μετά την υπογραφή της σύμβασης, να εγκατασταθεί στο υφιστάμενο από την προηγούμενη εργολαβία εργοτάξιο, καθώς και να εγκαταστήσει τα τρία από τα τέσσερα εργοτάξια του έργου εντός του Ιουνίου.

δ) Στο έργο των τριών σταθμών (Χολαργός, Νομισματοκοπείο, Αγ.Παρασκευή), ολοκληρώθηκαν οι σχετικές μελέτες και η δεύτερη φάση της δημοπράτησης θα ξεκινήσει εντός των επόμενων ημερών. Οι εργασίες αναμένεται να ξεκινήσουν το Φθινόπωρο.

ε) Επιπλέον, οι εργασίες για την κατασκευή της επέκτασης του Μετρό προς το Αιγάλεω (Βοτανικός Ελαιώνας, Αιγάλεω) προχωρούν με εντατικούς ρυθμούς έτσι ώστε η επέκταση αυτή μήκους 4,3 χλμ. να τεθεί σε λειτουργία τον Απρίλιο του 2007, με βάση το εγκεκριμένο χρονοδιάγραμμα. Τόσο η επένδυση της σήραγγας όσο και οι κατασκευές από οπλισμένο σκυρόδεμα των τριών σταθμών ολοκληρώθηκαν τον Μάιο και έχουν ξεκινήσει οι εργασίες των αρχιτεκτονικών τελειωμάτων και των ηλεκτρομηχανολογικών εγκαταστάσεων στους σταθμούς. Δύο από τα εφτά φρέατα έχουν ολοκληρωθεί ενώ κατασκευάζονται τα υπόλοιπα πέντε. Οι εργασίες για την τοποθέτηση των σιδηροτροχιών και την εγκατάσταση των σύνθετων ηλεκτρομηχανολογικών συστημάτων έχουν ξεκινήσει από τις αρχές του έτους.

3. Ξεκίνησαν οι μελέτες για τη Γραμμή 4

Όπως σας είχαμε ανακοινώσει τον Δεκέμβριο του 2005, το επόμενο μεγάλο έργο Μετρό στην Αθήνα είναι η Γραμμή 4. Η νέα γραμμή 4 σε σχήμα U με χρώμα πορτοκαλί (Αλσος Βεϊκου – Πανεπιστήμιο – Κατεχάκη – Μαρούσι) μήκους 20 χλμ. με 20 σταθμούς και εκτιμώμενο προϋπολογισμό κατασκευής περίπου 2,1 δις ευρώ, αναμένεται να αλλάξει δραστικά τον συγκοινωνιακό χάρτη της Αθήνας εξυπηρετώντας καθημερινά περισσότερους από 400.000 επιβάτες και συνδέοντας πολλές πυκνοκατοικημένες περιοχές, νοσοκομεία, πανεπιστήμια και δικαστήρια.
Οι διάφορες μελέτες για τα διάφορα τμήματα της νέας γραμμής 4 βρίσκονται σε εξέλιξη, έτσι ώστε να είναι δυνατή η δημοπράτηση του μεγάλου αυτού έργου αμέσως μόλις εξευρεθούν οι σχετικοί πόροι. Εξετάζονται τόσο η αξιοποίηση πόρων από την 4η Προγραμματική Περίοδο Κοινοτικής χρηματοδότησης, όσο και η πρόταση της Αττικό Μετρό για χρηματοδότηση μέσω της τιτλοποίησης των μελλοντικών εσόδων της Αττικής Οδού.

4. Οι επεκτάσεις του Μετρό Θεσσαλονίκης

Ταυτόχρονα, οι διάφορες μελέτες για τις πρώτες επεκτάσεις του Μετρό Θεσσαλονίκης προς Καλαμαριά και Σταυρούπολη βρίσκονται σε εξέλιξη, με σκοπό να ενταχθεί η χρηματοδότηση της κατασκευής τους στην 4η Προγραμματική Περίοδο Κοινοτικής χρηματοδότησης.»

Print Friendly, PDF & Email
Scroll Up