Διαδικτυακή Πύλη - Ελληνικό Μετρό Α.Ε.
ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΜΕΤΡΟ Α.Ε.ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΜΕΤΡΟ Α.Ε.ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΜΕΤΡΟ Α.Ε. logo espa
ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΜΕΤΡΟ Α.Ε.ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΜΕΤΡΟ Α.Ε.ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΜΕΤΡΟ Α.Ε. logo espa

ΕΠΕΚΤΑΣΗ ΜΕΤΡΟ ΠΡΟΣ ΠΕΡΙΣΤΕΡΙ ΚΑΙ ΑΝΘΟΥΠΟΛΗ-Yπογραφή της σύμβασης του έργου

Αττικό Μετρό Α.Ε.

Υπογράφηκε σήμερα η σύμβαση του έργου για την επέκταση της Γραμμής 2 του Μετρό προς το Περιστέρι και την Ανθούπολη. Ο προϋπολογισμός του έργου ανέρχεται σε 98 εκατ. ευρώ και ανάδοχος είναι η κοινοπραξίαF.C.C.Construction – J&P AVAX.

Για το θέμα αυτό ο Υπουργός ΠΕΧΩΔΕ κ. Γιώργος Σουφλιάς έκανε την ακόλουθη δήλωση:

«Μετά την έναρξη της κατασκευής των επεκτάσεων του ΜΕΤΡΟ προς το Ελληνικό και την Αγία Μαρίνα (Χαϊδάρι), ξεκινάει και η κατασκευή της επέκτασης του ΜΕΤΡΟ προς το Περιστέρι και την Ανθούπολη με δύο σύγχρονους Σταθμούς. Εντός του Ιουλίου θα ξεκινήσει η ανάπτυξη των εργοταξιακών χώρων και η νέα αυτή επέκταση να τεθεί σε λειτουργία στα τέλη του 2008.

Με το έργο αυτό, ο μεγαλύτερος δήμος της Δυτικής Αθήνας, ο Δήμος Περιστερίου, θα διαθέτει, πλέον, τρεις σταθμούς ΜΕΤΡΟ (Αγ.Αντώνιος, Περιστέρι, Ανθούπολη), οι οποίοι θα εξυπηρετούν 75 χιλιάδες άτομα ημερησίως. Ο κάτοικος του Περιστερίου θα μπορεί να φθάνει στον Σταθμό Ελληνικού σε λιγότερο από μισή ώρα και στο Σύνταγμα σε δέκα λεπτά!

Παράλληλα, εξετάζουμε τη δυνατότητα δημιουργίας μεγάλου χώρου στάθμευσης καθώς και Σταθμού Μετεπιβίβασης από και προς Λεωφορειακές Γραμμές στον νέο τερματικό Σταθμό ΑΝΘΟΥΠΟΛΗ. Επίσης, η κατασκευή του Σταθμού ΠΕΡΙΣΤΕΡΙ στην κεντρική πλατεία του Δήμου, δίδει τη δυνατότητα για την ενοποίηση και ουσιαστική ανάπλαση της πλατείας, με αντίστοιχη κυκλοφοριακή ρύθμιση της Λεωφ.Παναγή Τσαλδάρη. Το έργο αυτό συμπεριλαμβάνεται στην υπογραφείσα Σύμβαση και θα εκτελεσθεί παράλληλα με τις εργασίες του Μετρό.

Ιδιαίτερα σημαντικό είναι ότι χάρις στην μετατόπιση, λόγω των ακατάλληλων εδαφολογικών συνθηκών, του Σταθμού ΑΝΘΟΥΠΟΛΗ κατά 350 μέτρα νοτιότερα διασφαλίσθηκε η μελλοντική περαιτέρω επέκταση του ΜΕΤΡΟ προς Κηπούπολη, Πετρούπολη και Ίλιον.

Σήμερα, πλέον, υπό κατασκευή βρίσκεται το μεγαλύτερο μέτωπο έργων Μετρό που έχει γίνει ποτέ στην Ελλάδα και που γίνεται αυτή τη στιγμή σε ολόκληρη την Ευρώπη. Συνολικά, σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη, θα κατασκευάζονται 26 νέοι Σταθμοί και 22,5 χλμ. νέας υπόγειας Γραμμής. Επίσης πρόσφατα δημοπρατήθηκε η νέα επέκταση του ΜΕΤΡΟ από την Αγία Μαρίνα (Χαϊδάρι) στον Πειραιά (8,2χλμ με 7 καινούργιους σταθμούς), ενώ παράλληλα μελετώνται σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη καινούργιες επεκτάσεις».

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ ΤΗΣ ΕΠΕΚΤΑΣΗΣ ΤΗΣ ΓΡΑΜΜΗΣ 2 ΠΡΟΣ ΠΕΡΙΣΤΕΡΙ & ΑΝΘΟΥΠΟΛΗ

Η Εργολαβία περιλαμβάνει τη μελέτη και κατασκευή των Σταθμών ΠΕΡΙΣΤΕΡΙ και ΑΝΘΟΥΠΟΛΗ της δυτικής επέκτασης της Γραμμής ‘Aγιος Δημήτριος – ‘Aγιος Αντώνιος (Γραμμή 2) του Μετρό. Αναλυτικότερα η εργολαβία περιλαμβάνει :

  • Σταθμός ΠΕΡΙΣΤΕΡΙ, ο οποίος θα κατασκευασθεί κυρίως με τη μέθοδο του ανοικτού ορύγματος στη Λεωφόρο Παναγή Τσαλδάρη στο ύψος του Δημαρχείου Περιστερίου. Ποσοστό περίπου 30% του Σταθμού θα κατασκευασθεί με την μέθοδο της υπόγειας διάνοιξης προκειμένου να ελαχιστοποιηθεί η όχληση στην κυκλοφορία των οχημάτων καθώς στο συγκεκριμένο σημείο υπάρχει διασταύρωση 6 δρόμων. Ο Σταθμός ΠΕΡΙΣΤΕΡΙ θα αποτελείται από 3 επίπεδα με ίδιο περίπου περίγραμμα συνολικής επιφάνειας 11.166 τμ.
  • Σταθμός ΑΝΘΟΥΠΟΛΗ, ο οποίος θα κατασκευασθεί με την μέθοδο του ανοικτού ορύγματος υπογείως της οδού Αναπαύσεως ανάμεσα στις οδούς Δωδεκανήσου και Θηβών. Σήραγγα διατομής διπλής τροχιάς μήκους 303 μ, η οποία ξεκινά από το φρέαρ ΦΛΕΜΙΝΓΚ και καταλήγει στον Σταθμό ΠΕΡΙΣΤΕΡΙ, η οποία δεν διανοίχτηκε κατά το παρελθόν με το Μηχάνημα Διάνοιξης Σηράγγων (OFS) για λόγους ασφαλείας. Το τμήμα αυτό της σήραγγας θα κατασκευασθεί υπογείως με συμβατικά μηχανικά μέσα.
  • Τμήμα σήραγγας 28 μέτρων διατομής διπλής τροχιάς που θα κατασκευασθεί με την μέθοδο του ανοικτού ορύγματος στον Σταθμό ΠΕΡΙΣΤΕΡΙ.
  • Συνολικά 3 φρεάτια αερισμού (ανατολικό και δυτικό φρέαρ του Σταθμού Περιστέρι, και το τερματικό φρέαρ στον ‘Aγιο Ιερόθεο).

Η κατασκευή των δύο νέων Σταθμών του Μετρό θα αναβαθμίσει αισθητικά την περιοχή του Δήμου Περιστερίου, τόσο με την υψηλή αισθητική των Σταθμών, όσο και με τις αναπλάσεις που θα πραγματοποιηθούν στους επιφανειακούς χώρους των Σταθμών.

Print Friendly, PDF & Email
WCAG