Διαδικτυακή Πύλη - Ελληνικό Μετρό Α.Ε.
ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΜΕΤΡΟ Α.Ε.ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΜΕΤΡΟ Α.Ε.ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΜΕΤΡΟ Α.Ε. logo espa
ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΜΕΤΡΟ Α.Ε.ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΜΕΤΡΟ Α.Ε.ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΜΕΤΡΟ Α.Ε. logo espa

EΠΕΚΤΑΣΗ ΜΕΤΡΟ ΠΡΟΣ ΕΛΛΗΝΙΚΟ – Δηλώσεις Υπουργού ΠΕ.ΧΩ.Δ.Ε. για την επέκταση Γραμμής 2 προς Ελληνικό

  • Αρχική
  • Δελτία Τύπου
  • EΠΕΚΤΑΣΗ ΜΕΤΡΟ ΠΡΟΣ ΕΛΛΗΝΙΚΟ – Δηλώσεις Υπουργού ΠΕ.ΧΩ.Δ.Ε. για την επέκταση Γραμμής 2 προς Ελληνικό
Αττικό Μετρό Α.Ε.
Δηλώσεις Υπουργού ΠΕ.ΧΩ.Δ.Ε. κ. ΓΙΩΡΓΟΥ ΣΟΥΦΛΙΑ Για την πρόοδο κατασκευής της επέκτασης του ΜΕΤΡΟ στην Γραμμή 2 ΑΓΙΟΣ ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ – ΕΛΛΗΝΙΚΟ :

Ο Υπουργός ΠΕΧΩΔΕ κ. Γιώργος Σουφλιάς έκανε τις ακόλουθες δηλώσεις σχετικά με την πρόοδο κατασκευής της επέκτασης του ΜΕΤΡΟ στην Γραμμή 2 προς το Ελληνικό:

«Το έργο της επέκτασης της Γραμμής 2 προς το Ελληνικό το παραλάβαμε σε φάση δημοπράτησης ως μια υπέργεια κατασκευή με εναέρια γέφυρα κατά μήκος της Λεωφόρου Βουλιαγμένης, μια τεχνική λύση που θα είχε πολύ δυσάρεστες παρενέργειες (ηχητική και οπτική ρύπανση) στους Δήμους Ηλιούπολης, Αργυρούπολης, Αλίμου και Ελληνικού.

Μέσα σε έναν χρόνο καταφέραμε να μελετήσουμε εκ νέου το έργο και να προκηρύξουμε νέο Διαγωνισμό, όπου το σύνολο του έργου θα είναι υπόγειο όπως όλο το δίκτυο του Μετρό και υπογράψαμε τη σύμβαση του έργου με την ανάδοχο κοινοπραξία στις 7 Μαρτίου 2006.

Σήμερα, οκτώ μήνες μετά, διαπίστωσα με ιδιαίτερη ικανοποίηση ότι οι κατασκευαστικές εργασίες για την υπόγεια επέκταση της Γραμμής 2 προς το Ελληνικό εξελίσσονται ταυτόχρονα σε 13 εργοταξιακά μέτωπα και οι εργασίες έχουν προχωρήσει πολύ και σύντομα, όπως βλέπετε, ολοκληρώνεται το φρέαρ εκκίνησης του Μηχανήματος Διάνοιξης Σηράγγων («μετροπόντικας»), το οποίο αναμένεται να αφιχθεί σταδιακά στην περιοχή του Ελληνικού τον επόμενο μήνα και μετά την συναρμολόγησή του, τους πρώτους μήνες του 2007 θα ξεκινήσει την κατασκευή της σήραγγας του έργου.

Για αυτή την πολύ εντατική προσπάθεια θα πρέπει να συγχαρώ τόσο τα στελέχη της Αττικό Μετρό ΑΕ όσο και τους 500 εργαζόμενους στην ανάδοχο κοινοπραξία που καθημερινά μοχθούν για την υλοποίηση του έργου.

Η επέκταση αυτή από τον ‘Aγιο Δημήτριο έως το Ελληνικό έχει μήκος 5,5 χλμ. και τέσσερις επιπλέον σταθμούς και θα παραδοθεί σε λειτουργία σε τρία χρόνια, στο τέλος του 2009, οπότε οι τέσσερις νέοι σταθμοί θα εξυπηρετούν καθημερινά 80.000 επιβάτες.  Έτσι, η Γραμμή 2 του Μετρό της Αθήνας θα ενώνει την Ανθούπολη με το Ελληνικό, διαθέτοντας 20 Σταθμούς και 19 χλμ υπόγειας Γραμμής. Σήμερα, σε ώρες αιχμής απαιτούνται 45 λεπτά για να μεταβεί κάποιος από το Ελληνικό στο Σύνταγμα, ενώ με το Μετρό, ο επιβάτης θα καλύπτει την ίδια απόσταση, υπόγεια και γρήγορα, μόλις σε 15 λεπτά.

Επίσης, η Αττικό Μετρό έχει ήδη ξεκινήσει τη μελέτη για τη δημιουργία χώρων στάθμευσης ΙΧ οχημάτων και στους τέσσερις νέους Σταθμούς του Μετρό καθώς και Σταθμών Μετεπιβίβασης από και προς λεωφορειακές Γραμμές, προκειμένου να εξυπηρετούνται κατά τον βέλτιστο τρόπο όλα τα νότια προάστια της Πρωτεύουσας.

Με τα έργα μετρό που βρίσκονται σήμερα σε εξέλιξη σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη διπλασιάζουμε το μήκος και τους σταθμούς του μετρό που λειτουργούν σήμερα.

Δηλαδή, στα 26,1 χλμ. γραμμής και στους 24 σταθμούς μετρό που λειτουργούν σήμερα στην Αθήνα, προστίθενται 22,3 χλμ. νέας υπόγειας γραμμής και 23 νέοι σταθμοί μετρό στην Αθήνα και στη Θεσσαλονίκη με τα έργα που είναι υπό κατασκευή σήμερα, χωρίς να υπολογίζεται η γραμμή του Προαστιακού που χρησιμοποιεί σήμερα το μετρό.

Μάλιστα, εάν προστεθούν και η επέκταση από Αγία Μαρίινα (Χαϊδάρι) προς Πειραιά και οι τρεις νέοι σταθμοί Χολαργός, Νομισματοκοπείο και Αγ. Παρασκευή, των οποίων η κατασκευή θα ξεκινήσει μέχρι το καλοκαίρι του 2007, τότε πλέον το μέτωπο έργων μετρό στην Ελλάδα θα είναι υπερδιπλάσιο του δικτύου μετρό που λειτουργεί σήμερα.

Ο προϋπολογισμός του μεγαλύτερου μετώπου έργων Μετρό που έχει γίνει ποτέ στην Ελλάδα ξεπερνά σήμερα τα 2 δις ευρώ.  Το Μετρό αποτελεί το σημαντικότερο συγκοινωνιακό μέσο για την αναβάθμιση της ποιότητας ζωής στην πρωτεύουσα, θα συνεχίζει διαρκώς να επεκτείνεται καλύπτοντας τις περισσότερες περιοχές του Λεκανοπεδίου, όπως ακριβώς πρόκειται να συμβεί αντίστοιχα και στο Μετρό της Θεσσαλονίκης.»

Υπόγειες γραμμές Μετρό(χλμ.)Σταθμοί Μετρό
Μάρτιος 200417,620
Ολυμπιακές επεκτάσει8,54
Σε λειτουργία έως σήμερα26,124
Επέκταση προς Αιγάλεω4,23
Υπό κατασκευή σήμερα στην Αθήνα8,510
Υπό κατασκευή σήμερα στη Θεσσαλονίκη9,613
Υπό κατασκευή σήμερα – Σύνολο22,326
Νέες επεκτάσεις στην Αθήνα (έναρξη 2007)8,27
Σύνολο Επεκτάσεων30,533
ΣΥΝΟΛΟ ΜΕΤΡΟ56,657
ΕΠΕΚΤΑΣΗ ΤΗΣ ΓΡΑΜΜΗΣ 2 Τμήμα ΑΓ. ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ – ΕΛΛΗΝΙΚΟ

Προπαρασκευαστικές Εργασίες

  • Έχουν υλοποιηθεί οι εγκαταστάσεις σε 13 εργοταξιακούς χώρους και υπολείπονται οι 4 μικροί χώροι εισόδων/εξόδων των Σταθμών.

  • Έχουν εκτελεσθεί συνολικά 150 γεωτρήσεις κατά μήκος της χάραξης της Γραμμής της επέκτασης και σε προχωρημένο στάδιο βρίσκεται η εκπόνηση των επιμέρους εκθέσεων της γεωτεχνικής αξιολόγησης.

  • Σε εξέλιξη βρίσκεται η εγκατάσταση του εξοπλισμού για την γεωμηχανική και δομητική παρακολούθηση του έργου.

  • Ολοκληρώθηκαν οι αρχαιολογικές έρευνες σε 6 εργοταξιακούς χώρους, ενώ σε εξέλιξη βρίσκεται αρχαιολογική ανασκαφή στους Σταθμούς «’Aλιμος» και «Αργυρούπολη» όπου ανακαλύφθηκαν ευρήματα από αρχαίους οικισμούς, τάφους και λατομεία.

  • Σε εξέλιξη βρίσκονται οι εργασίες παρακάμψεων δικτύων κοινής ωφελείας.

  • Υλοποιήθηκαν 3 κυκλοφοριακές παρακάμψεις και εντός του Νοεμβρίου θα υλοποιηθεί και η τέταρτη κυκλοφοριακή διευθέτηση στο ύψος του Σταθμού «Ηλιούπολη».

Κύριες Κατασκευαστικές Εργασίες

  • Ολοκληρώθηκε η εγκατάσταση των πασσάλων αντιστήριξης στο φρέαρ εκκίνησης (φρέαρ «Σούρμενα») του Μηχανήματος Διάνοιξης Σηράγγων καθώς και του κεφαλόδεσμου τους. Σε εξέλιξη βρίσκεται σήμερα η εκσκαφή του φρέατος, η εφαρμογή εκτοξευόμενου σκυροδέματος και η κατασκευή προεντεταμένων αγκυρίων.

  • Έχει ολοκληρωθεί η εγκατάσταση πασσάλων και η κατασκευή του κεφαλόδεσμού τους στο φρέαρ «Διασταύρωση». Σε εξέλιξη βρίσκεται η εκσκαφή του φρέατος.

  • Σε εξέλιξη βρίσκεται η εγκατάσταση πασσάλων και η κατασκευή του κεφαλόδεσμου τους στον Σταθμό «Ελληνικό».

Μηχάνημα Διάνοιξης Σηράγγων

Σε προχωρημένο στάδιο βρίσκεται η συντήρηση και η μερική ανακατασκευή του Μηχανήματος Διάνοιξης Σηράγγων (ΤΒΜ-EPB), το οποίο είχε χρησιμοποιηθεί κατά το παρελθόν στην επέκταση της Γραμμής 3 «Εθνική ‘Aμυνα-Δουκ. Πλακεντίας».

Το ΤΒΜ προβλέπεται έως το τέλος του έτους να μεταφερθεί στο φρέαρ «Σούρμενα», όπου θα συναρμολογηθεί και θα δοκιμασθεί, με στόχο να ξεκινήσει την κατασκευή της σήραγγας τους πρώτους μήνες του 2007.

ΒΑΣΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ ΤΟΥ ΕΡΓΟΥ

  • Το έργο θα είναι πλήρως υπογειοποιημένο με απολήξεις στο επίπεδο οδού στις περιοχές των Σταθμών και των φρεάτων.

  • Το μήκος της επέκτασης από τον Αγ. Δημήτριο έως το Ελληνικό είναι 5,5 χλμ.

  • Θα κατασκευασθούν 4 νέοι Σταθμοί, οι οποίοι θα φέρουν το όνομα από τις αντίστοιχες περιοχές των Δήμων Ηλιούπολης, Αλίμου, Αργυρούπολης και Ελληνικού. Οι Σταθμοί οριοθετούνται στις παρακάτω θέσεις:
    – Σταθμός Ηλιούπολης : Λεωφ. Βουλιαγμένης και Κλεάνθους
    – Σταθμός Αλίμου : Λεωφ. Βουλιαγμένης και Θερμοπυλών
    – Σταθμός Αργυρούπολης : Λεωφ. Βουλιαγμένης και Πόντου
    – Σταθμός Ελληνικού : Λεωφ. Βουλιαγμένης και Ιασωνίδου


  • Οι Σταθμοί έχουν σημαντικές ομοιότητες στην αρχιτεκτονική τους διαρρύθμιση με αναγνωρίσιμα στέγαστρα στις περισσότερες των εισόδων τους. Ο κάθε Σταθμός έχει μήκος 110 μέτρα και διαθέτει τρία επίπεδα: αποβάθρες, χώρο εισιτηρίων, επίπεδο ηλεκτρομηχανολογικού εξοπλισμού.

  • Σε κάθε Σταθμό υπάρχουν δύο είσοδοι/έξοδοι εκατέρωθεν της Λεωφ. Βουλιαγμένης, οι οποίες μπορούν να χρησιμοποιηθούν και ως υπόγειες διαβάσεις για το κοινό (κατά την ώρα λειτουργίας του Μετρό).

  • Θα υπάρχει πλήρης πρόσβαση στους Σταθμούς για τα άτομα με ειδικές ανάγκες.

  • Ο χώρος εναπόθεσης συρμών (8 θέσεις) είναι πλήρως υπογειοποιημένος κάτω από την οδό πρόσβασης προς τον παλαιό ανατολικό αερολιμένα.

  • Ο σχεδιασμός του έργου έγινε βάσει των πλέον σύγχρονων προδιαγραφών και προτύπων και υπερκαλύπτει τα αυστηρότερα πρότυπα ασφάλειας με πολλαπλές εφεδρικότητες συστημάτων.

  • Στη ζώνη άμεσης επιρροής του έργου (ακτίνα 500 μ. από κάθε Σταθμό) υπολογίζεται ότι κατοικούν συνολικά 34.000 άτομα, ενώ 18.000 θέσεις επαγγελματικής δραστηριότητας αναπτύσσονται στην ίδια περιοχή.

  • Με τη λειτουργία του έργου, οι τέσσερις νέοι σταθμοί μετρό εκτιμάται ότι θα εξυπηρετούν 80.000 επιβάτες σε καθημερινή βάση.
Print Friendly, PDF & Email
WCAG