Διαδικτυακή Πύλη - Ελληνικό Μετρό Α.Ε.
ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΜΕΤΡΟ Α.Ε.ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΜΕΤΡΟ Α.Ε.ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΜΕΤΡΟ Α.Ε. logo espa
ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΜΕΤΡΟ Α.Ε.ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΜΕΤΡΟ Α.Ε.ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΜΕΤΡΟ Α.Ε. logo espa

ΕΠΕΚΤΑΣΗ ΓΡΑΜΜΗΣ 3-Υπογραφή σύμβασης για την κατασκευή των σταθμών ΧΟΛΑΡΓΟΣ, ΝΟΜΙΣΜΑΤΟΚΟΠΕΙΟ, ΑΓΙΑ ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ

  • Αρχική
  • Δελτία Τύπου
  • ΕΠΕΚΤΑΣΗ ΓΡΑΜΜΗΣ 3-Υπογραφή σύμβασης για την κατασκευή των σταθμών ΧΟΛΑΡΓΟΣ, ΝΟΜΙΣΜΑΤΟΚΟΠΕΙΟ, ΑΓΙΑ ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ
Αττικό Μετρό Α.Ε.

Ο Υπουργός ΠΕΧΩΔΕ κ. Γιώργος Σουφλιάς έκανε την ακόλουθη δήλωση:

«Ένα ακόμα σημαντικό έργο του ΜΕΤΡΟ της Αθήνας αρχίζει να υλοποιείται, μετά την σημερινή υπογραφή της σύμβασής του και αφορά την κατασκευή τριών πολύ σημαντικών σταθμών στο Χολαργό, στο Χαλάνδρι (Νομισματοκοπείο) και στην Αγία Παρασκευή.

To έργο έχει προϋπολογισμό 90 εκατ. ευρώ και η δημιουργία των 3 νέων σταθμών προβλέπεται να εξυπηρετεί σε καθημερινή βάση περισσότερους από 60.000 επιβάτες. Ενδεικτικά σημειώνεται ότι με το Μετρό θα απαιτούνται μόλις 13 λεπτά για να μεταβεί κάποιος με ασφάλεια και άνεση από το Νομισματοκοπείο στο Μοναστηράκι, μια διαδρομή που σήμερα σε ώρες αιχμής καλύπτεται το λιγότερο σε 45 λεπτά με ΙΧ αυτοκίνητο!

Το καλοκαίρι του 2008 θα τεθεί σε λειτουργία ο Σταθμός ΝΟΜΙΣΜΑΤΟΚΟΠΕΙΟ, στον οποίο μάλιστα, με την ίδια εργολαβία, παράλληλα θα κατασκευαστεί Σταθμός Μετεπιβίβασης από και προς λεωφορειακές γραμμές καθώς και υπόγειος χώρος στάθμευσης συνολικής χωρητικότητας 470 θέσεων ΙΧ οχημάτων.

Λίγους μήνες αργότερα θα τεθεί σε λειτουργία ο Σταθμός ΧΟΛΑΡΓΟΣ, ενώ το καλοκαίρι του 2009 προβλέπεται να τεθεί σε λειτουργία και ο Σταθμός ΑΓΙΑ ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ.

Το μετρό αποτελεί τη μόνη αξιόπιστη και περιβαλλοντικά πρόσφορη αντιμετώπιση των συγκοινωνιακών προβλημάτων στο λεκανοπέδιο. Για τον λόγο αυτό, από την πρώτη ημέρα που αναλάβαμε στο ΥΠΕΧΩΔΕ δώσαμε προτεραιότητα έναντι κάθε άλλου έργου στην Αττική, στην προώθηση των επεκτάσεων του μετρό. Σήμερα, δυόμισι χρόνια μετά έχουμε αναπτύξει ένα πολύ μεγάλο μέτωπο έργων Μετρό, έτσι ώστε έως το 2012 οι κάτοικοι του λεκανοπεδίου να απολαμβάνουν ένα δίκτυο μετρό υπερδιπλάσιο από εκείνο που λειτουργούσε πριν τους Ολυμπιακούς Αγώνες του 2004.

Με τα έργα μετρό που βρίσκονται σήμερα σε εξέλιξη σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη διπλασιάζουμε το μήκος και τους σταθμούς του μετρό που λειτουργούν σήμερα στην Ελλάδα. Δηλαδή, στα 26,1 χλμ. γραμμής και στους 24 σταθμούς μετρό που λειτουργούν σήμερα στην Αθήνα, προστίθενται με τα έργα που κατασκευάζονται 22,3 χλμ. νέας υπόγειας γραμμής και 26 νέοι σταθμοί μετρό στην Αθήνα και στη Θεσσαλονίκη, χωρίς να υπολογίζεται η γραμμή του Προαστιακού που χρησιμοποιεί σήμερα το μετρό. Παράλληλα, σε εξέλιξη βρίσκεται ο διαγωνισμός για την περαιτέρω επέκταση της Γραμμής 3 από την Αγία Μαρίνα (Χαϊδάρι) προς τον Πειραιά (8,2 χλμ με 7 Σταθμούς), ενώ σε εξέλιξη βρίσκονται οι εξειδικευμένες μελέτες που απαιτούνται για τη νέα Γραμμή 4 (20,9 χλμ. με 20 Σταθμούς) του Μετρό της Αθήνας.

Σήμερα κατασκευάζουμε το μεγαλύτερο μετώπο έργων Μετρό που έχει γίνει ποτέ στην Ελλάδα με 45 ενεργά εργοτάξια στην Αθήνα και στη Θεσσαλονίκη προϋπολογισμού 2 δις ευρώ».

ΓΕΝΙΚΕΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΤΡΕΙΣ ΝΕΟΥΣ ΣΤΑΘΜΟΥΣ ΤΟΥ ΜΕΤΡΟ

Υπογράφθηκε σήμερα η σύμβαση με την ανάδοχο κοινοπραξία ΑΕΓΕΚ – IMPREGILO S.p.A. – ALSTOM Transport S.A. για την ολοκλήρωση κατασκευής των σταθμών ΧΟΛΑΡΓΟΣ και ΝΟΜΙΣΜΑΤΟΚΟΠΕΙΟ καθώς και για την κατασκευή του σταθμού ΑΓΙΑ ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ, συνολικού προϋπολογισμού 90 εκ. ευρώ.Το έργο περιλαμβάνει τη μελέτη, κατασκευή, και θέση σε λειτουργία του Σταθμού ΑΓΙΑ ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ καθώς και την ολοκλήρωση της κατασκευής και θέση σε λειτουργία των Σταθμών ΧΟΛΑΡΓΟΣ και ΝΟΜΙΣΜΑΤΟΚΟΠΕΙΟ, στους οποίους έχει κατασκευασθεί μεγάλο τμήμα των έργων πολιτικού μηχανικού.

Σταθμός ΧΟΛΑΡΓΟΣ

Ο Σταθμός ΧΟΛΑΡΓΟΣ είναι ο αμέσως επόμενος Σταθμός μετά τον Σταθμό ΕΘΝΙΚΗ ΑΜΥΝΑ και οριοθετείται υπογείως της Λεωφόρου Μεσογείων στο ύψος της συμβολής της με την οδό Φανερωμένης. Οι βασικές εργασίες που υπολείπονται για να τεθεί σε λειτουργία ο Σταθμός είναι

  • η κατασκευή του κυρίου φρέατος (Α Επίπεδο) του Σταθμού, εντός του οποίου χωροθετείται ο χώρος έκδοσης εισιτηρίων
  • η κατασκευή των δύο εισόδων/εξόδων
  • εγκατάσταση των αρχιτεκτονικών τελειωμάτων
  • η εγκατάσταση των ηλεκτρομηχανολογικών και σιδηροδρομικών συστημάτων του Σταθμού.

Σταθμός ΝΟΜΙΣΜΑΤΟΚΟΠΕΙΟ

Ο Σταθμός ΝΟΜΙΣΜΑΤΟΚΟΠΕΙΟ οριοθετείται επί της Λεωφόρου Μεσογείων στη συμβολή της με την οδό Ίριδος, ακριβώς δίπλα από το Εθνικό Νομισματοκοπείο. Οι βασικές εργασίες που υπολείπονται για να τεθεί σε λειτουργία ο Σταθμός είναι :

  • η κατασκευή της ανατολικής εισόδου/εξόδου
  • η εγκατάσταση των αρχιτεκτονικών τελειωμάτων
  • η εγκατάσταση των ηλεκτρομηχανολογικών και σιδηροδρομικών συστημάτων του Σταθμού.

Στον επιφανειακό χώρο του Σταθμού ΝΟΜΙΣΜΑΤΟΚΟΠΕΙΟ, θα κατασκευαστεί Σταθμός Μετεπιβίβασης από και προς λεωφορειακές γραμμές, καθώς και υπόγειος χώρος στάθμευσης συνολικής χωρητικότητας 470 θέσεων ΙΧ οχημάτων.

Σταθμός ΑΓΙΑ ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ

Ο Σταθμός της ΑΓΙΑΣ ΠΑΡΑΣΚΕΥΗΣ θα είναι ο τρίτος σε σειρά Σταθμός της επέκτασης της Γραμμής 3 από την ΕΘΝΙΚΗ ΑΜΥΝΑ, μεταξύ των Σταθμών ΝΟΜΙΣΜΑΤΟΚΟΠΕΙΟ και ΧΑΛΑΝΔΡΙ. Χωροθετείται σε επιφάνεια περίπου 4 στρεμμάτων μεταξύ των οδών Αγίας Παρασκευής, Πολυδούρη, Θεσσαλονίκης και Εθνάρχου Μακαρίου, στα όρια των Δήμων Αγίας Παρασκευής και Χαλανδρίου και σε απόσταση περίπου 700 μέτρων από την πλατεία Αγίας Παρασκευής.

Σε αντίθεση με τους Σταθμούς ΧΟΛΑΡΓΟΣ και ΝΟΜΙΣΜΑΤΟΚΟΠΕΙΟ που το κέλυφος τους έχει ήδη κατασκευαστεί και μπορούν να ολοκληρωθούν χωρίς να επηρεαστεί η λειτουργία του ΜΕΤΡΟ, στον Σταθμό της ΑΓΙΑΣ ΠΑΡΑΣΚΕΥΗΣ δεν έχει προηγηθεί καμία κατασκευή. Για το λόγο αυτό, σε μία φάση της κατασκευής του Σταθμού, όπου θα απαιτηθεί η καθαίρεση τμήματος της σήραγγας, είναι αναπόφευκτη η διακοπή λειτουργίας τμήματος της Γραμμής 3 του Μετρό.

Ο Σταθμός θα έχει δύο εισόδους, εκατέρωθεν της οδού Αγίας Παρασκευής, η οποία συνδέει την πλατεία Αγίας Παρασκευής με την πρώην πλατεία Κένεντυ στο Χαλάνδρι. Αναπτύσσεται σε 4 επίπεδα: το επίπεδο τροχιών, το επίπεδο αποβαθρών, το επίπεδο έκδοσης και ελέγχου εισιτηρίων και τέλος ένα «μεσοπάτωμα» με πρόβλεψη να μπορεί να καθαιρεθεί σε περίπτωση που μελλοντικά αποφασισθεί η δημιουργία νέου οδικού άξονα στην περιοχή.

Print Friendly, PDF & Email
WCAG