Διαδικτυακή Πύλη - Ελληνικό Μετρό Α.Ε.
ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΜΕΤΡΟ Α.Ε.ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΜΕΤΡΟ Α.Ε.ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΜΕΤΡΟ Α.Ε. logo espa
ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΜΕΤΡΟ Α.Ε.ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΜΕΤΡΟ Α.Ε.ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΜΕΤΡΟ Α.Ε. logo espa

ΕΠΕΚΤΑΣΗ ΜΕΤΡΟ ΠΡΟΣ ΑΙΓΑΛΕΩ-Δηλώσεις Υπουργού ΠΕ.ΧΩ.Δ.Ε.

Αττικό Μετρό Α.Ε.

Δηλώσεις Υπουργού ΠΕΧΩΔΕ κ. ΓΙΩΡΓΟΥ ΣΟΥΦΛΙΑ μετά την πρώτη δοκιμαστική διαδρομή του ΜΕΤΡΟ από το Αιγάλεω ως τον Κεραμεικό

AM_Epektasi_EgaleoΜε την παρουσία του Υπουργού ΠΕΧΩΔΕ κ. Γιώργου Σουφλιά πραγματοποιήθηκε σήμερα η πρώτη διαδρομή με συρμό του Μετρό από το Αιγάλεω έως τον Κεραμεικό. Μετά την επιθεώρηση των δοκιμών που πραγματοποιούνται στην επέκταση αυτή, ο Υπουργός ΠΕΧΩΔΕ κ. Γιώργος Σουφλιάς έκανε τις ακόλουθες δηλώσεις:

«Όπως διαπιστώσατε και μόνοι σας σήμερα, με την πρώτη διαδρομή συρμού του Μετρό από τον Κεραμεικό έως το Αιγάλεω, το έργο βρίσκεται πλέον στο τελικό στάδιο ολοκλήρωσής του. Ξεκίνησαν οι δοκιμές των τραίνων και υπολογίζουμε ότι εάν όλες οι δοκιμές πάνε καλά,στις αρχές Μαΐου η επέκταση του Μετρό προς Αιγάλεω θα παραδοθεί στο κοινό.

Χάρις στο Μετρό, η διαδρομή από το Αιγάλεω έως το Σύνταγμα θα διανύεται μόλις σε 7 λεπτά, ενώ πλέον τα δυτικά προάστια της Αθήνας συνδέονται απευθείας με το Αεροδρόμιο Ελευθέριος Βενιζέλος. Η λειτουργία των 3 νέων Σταθμών του Μετρό αλλάζει δραστικά την εικόνα σε υποβαθμισμένες περιοχές της Πρωτεύουσας (π.χ. Ελαιώνας) και η ανάδειξη σημαντικών αρχαιολογικών ευρημάτων στους Σταθμούς Αιγάλεω και Ελαιώνα θα αποτελέσει αδιαμφισβήτητο πόλο έλξης για χιλιάδες Έλληνες και ξένους επισκέπτες.

Το έργο της επέκτασης της Γραμμής 3 του Μετρό προς το Αιγάλεω δυστυχώς το παραλάβαμε με σημαντικές καθυστερήσεις που οφείλονταν σε μια σειρά από δυσεπίλυτα αρχαιολογικά, τεχνικά, συμβατικά και οικονομικά ζητήματα. Σήμερα, όλα τα παλαιότερα προβλήματα του έργου όχι μόνον έχουν ξεπερασθεί αλλά πετύχαμε, με τη σκληρή, επίπονη και εντατική εργασία των μηχανικών και στελεχών της Αττικό Μετρό και των 400 εργαζομένων της αναδόχου κοινοπραξίας, να επισπεύσουμε την ολοκλήρωση της επέκτασης και πλέον να βρισκόμαστε λίγες ημέρες πριν από τη λειτουργία της.

Η προσεκτική διοίκηση του έργου από την Αττικό Μετρό είχε ως αποτέλεσμα το έργο να ολοκληρωθεί χωρίς καμία υπέρβαση προϋπολογισμού. Μάλιστα, στις κύριες εργολαβίες του έργου, συνολικού προϋπολογισμού 303,7 εκ.ευρώ (233,5 εκ. ευρώ έργα Πολιτικού Μηχανικού + 70,2 εκ. ευρώ Ηλεκτρομηχανολογικά έργα) απορροφήθηκε μόλις το 6% (αντί του προβλεπόμενου στη σύμβαση 9%) των απρόβλεπτων δαπανών.

Αρκετοί προέβλεπαν σοβαρές αποκλίσεις του χρονοδιαγράμματος και του προϋπολογισμού και σήμερα διαψεύδονται. Τον Οκτώβριο του 2005 εδήλωσα ότι το έργο θα είναι έτοιμο τον Απρίλιο του 2007. Δεν μας πιστέψατε, σήμερα όμως βλέπετε ότι εμείς με λίγα λόγια και πολλή δουλειά όχι μόνο κατασκευάζουμε έργα σημαντικά για τους πολίτες, αλλά τηρούμε πιστά τα χρονοδιαγράμματα και τους προϋπολογισμούς.

Όμως, το έργο του Μετρό δεν σταματά στο Αιγάλεω. Ήδη στην περαιτέρω επέκταση της Γραμμής προς την Αγία Μαρίνα (Χαϊδάρι), η ανάδοχος κοινοπραξία έχει διανοίξει 205 μέτρα σήραγγας (από τα 1.280μ. σήραγγας + 110μ. του σταθμού) και προχωράει παράλληλα από 4 διαφορετικά μέτωπα εκσκαφής σήραγγας με εντατικούς ρυθμούς την υλοποίηση του έργου. Οι εκσκαφές για την κατασκευή του Σταθμού ΑΓΙΑ ΜΑΡΙΝΑ (ΧΑΪΔΑΡΙ) βρίσκεται σήμερα σε εξέλιξη και η επέκταση προς Αγία Μαρίνα (Χαϊδάρι) αναμένεται να είναι έτοιμη στο τέλος του 2008.

Η περαιτέρω επέκταση της γραμμής συνεχίζεται προς Πειραιά με συνολικό μήκος 8,2 χλμ. και 7 σύγχρονους Σταθμούς, εξυπηρετώντας τόσο τα Δυτικά προάστια του Λεκανοπεδίου όσο και τον Πειραιά. Η δημοπράτηση του έργου βρίσκεται σε εξέλιξη και το έργο αναμένεται να ανατεθεί το δεύτερο εξάμηνο του 2007, με την προϋπόθεση ότι δεν θα υπάρξουν εμπλοκές στον Διαγωνισμό, λόγω ενστάσεων, προσφυγών κλπ.

Με την υλοποίηση αυτής της επέκτασης η Γραμμή 3 του Μετρό της Αθήνας θα έχει συνολικό μήκος 49 χλμ. (από τα οποία τα 28,5 χλμ. υπόγεια), ξεκινώντας από τον Πειραιά και καταλήγοντας στο Αεροδρόμιο.

ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ ΣΤΑΘΜΩΝ
  • Ο Σταθμός ΚΕΡΑΜΕΙΚΟΣ αποτελεί τον πρώτο σταθμό της επέκτασης της Γραμμής 3 προς το Αιγάλεω και χωροθετείται πίσω από το Γκάζι, στο πάρκο που περιβάλλεται από τις οδούς Τριπτολέμου, Περσεφόνης, Δεκελέων και Βουτάδων. Ο σταθμός κατασκευάστηκε σε βάθος 21 μέτρων και διαθέτει δύο εισόδους/εξόδους: την δυτική στην οδό Δεκελέων και την ανατολική στην οδό Τριπτολέμου. Το πρώτο επίπεδο του σταθμού (υποδοχή επιβατών) χαρακτηρίζεται από άνετη διάταξη των χώρων διατεταγμένων γύρω από το γυάλινο θόλο της οροφής του. Το εμφανές σκυρόδεμα, οι γρανίτες, οι υαλοπίνακες και τα μεταλλικά στοιχεία συμπληρώνουν αρμονικά την αρχιτεκτονική του Σταθμού ΚΕΡΑΜΕΙΚΟΣ.
  • Ο Σταθμός ΕΛΑΙΩΝΑΣ χωροθετείται σε βάθος 26 μέτρων υπογείως της Ιεράς Οδού, στο ύψος της συμβολής της με την οδό Εμ. Παππά. Το εσωτερικό του σταθμού χαρακτηρίζεται από δύο εντυπωσιακούς υπόγειους θόλους, οι οποίοι οριοθετούν κομβικό σημείο κυκλοφορίας, από και προς τις κλίμακες των αποβαθρών. Στο επίπεδο των εισιτηρίων, ο ένας υπόγειος θόλος καταλήγει σε κυλινδρική γυάλινη οροφή στο επίπεδο του εδάφους, επιτρέποντας έτσι το φυσικό φως να διαχέεται σε όλο το πρώτο επίπεδο του σταθμού. Το εκτοξευόμενο σκυρόδεμα στις αποβάθρες, εναλλασσόμενο με στιλπνές επιφάνειες γρανίτη, και οι λεπτομέρειες από ανοξείδωτο χάλυβα αναδεικνύουν τα γεωμετρικά στοιχεία του χώρου. Στην επιφάνεια του εδάφους, ακριβώς πάνω από το σταθμό, θα αναδειχθούν τα σημαντικότερα ευρήματα της αρχαιολογικής ανασκαφής, σε συνεργασία με το Υπουργείο Πολιτισμού.
  • Ο Σταθμός ΑΙΓΑΛΕΩ είναι ο τερματικός σταθμός της επέκτασης της γραμμής 3 από Μοναστηράκι προς το Αιγάλεω. Είναι υπόγειος σταθμός με κεντρική αποβάθρα και έχει κατασκευαστεί σε βάθος περίπου 20μ κάτω από την Ιερά Οδό, στο ύψος της πλατείας Εσταυρωμένου. Διαθέτει δύο εισόδους : η βόρεια βρίσκεται στην πλατεία Εσταυρωμένου, ενώ η νότια βρίσκεται στην οδό Αλ. Παπαναστασίου. Ο σταθμός διαθέτει φυσικό φωτισμό στο πρώτο επίπεδο, όπου βρίσκεται ο χώρος υποδοχής κοινού και τα εκδοτήρια εισιτηρίων. Στο επίπεδο της πλατείας, η Αττικό Μετρό σε συνεργασία με το Υπουργείο Πολιτισμού θα αναδείξει τα αρχαιολογικά ευρήματα της αρχαίας Ιεράς Οδού.

ΜΕΤΡΟ & ΑΡΧΑΙΟΤΗΤΕΣ

Η κατασκευή των έργων του Μετρό σε αυτήν την επέκταση είχε να αντιμετωπίσει και την πρόκληση των μεγάλων σε έκταση και μακροχρόνιων αρχαιολογικών ανασκαφών, καθώς η χάραξη της Γραμμής κινείται στον άξονα της αρχαίας Ιερά Οδού. Αξίζει να σημειωθεί ότι οι αρχαιολογικές ανασκαφές της επέκτασης προς το Αιγάλεω κάλυψαν συνολική έκταση που ξεπέρασε τα 7.000 τ.μ. (3 Σταθμούς και φρεάτια). Η διαδικασία υπήρξε επίπονη και μακροχρόνια αλλά χάρις στην ανασκαφή του Μετρό ήρθαν στο φως σημαντικά αρχαιολογικά ευρήματα.

Τα βασικότερα από αυτά είναι :

  • Τμήματα της Αρχαίας Ιεράς οδού στο πλήρες πλάτος του οδοστρώματος της, ιδιαίτερα των κλασσικών χρόνων (5ος Αιώνας)
  • Τμήματα συνοικιακών Νεκροταφείων
  • Συγκροτήματα κατοικιών και εργαστηρίων από τα Αρχαϊκά έως και τα Βυζαντινά χρόνια
  • Τμήματα αρχαίων τοίχων με ιδιαίτερα καλή τοιχοδομία που πιθανότατα ανήκουν σε αρχαίους ναούς
  • Αρχαίοι αποθέτες με πολλά ευρήματα όλων των εποχών (Μαρμάρινες επιτύμβιες στήλες, κεφαλές αγαλμάτων και πάρα πολλά χάλκινα νομίσματα)
  • Βάθρα θεμελίωσης αρχαίας γέφυρας του Κηφισού στο ανατολικό φρέαρ του σταθμού Ελαιώνα

Η ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ ΑΕ, με απόλυτο σεβασμό στην πολιτιστική κληρονομιά, προχωρεί σε συνεργασία με το Υπουργείο Πολιτισμού, στην ανάδειξη τμήματος των αρχαιολογικών ευρημάτων σε κατάλληλα διαμορφωμένες προθήκες στον Σταθμό ΑΙΓΑΛΕΩ, όπως και στο επίπεδο της κεντρικής πλατείας του Αιγάλεω, αλλά και σε κατάλληλα διαμορφωμένα στέγαστρα στον Σταθμό ΕΛΑΙΩΝΑ και στο παρακείμενο φρέαρ εξαερισμού πάνω στην Ιερά Οδό.

Print Friendly, PDF & Email
WCAG