ΕΠΕΚΤΑΣΗ ΓΡΑΜΜΗΣ 2 ΠΡΟΣ ΕΛΛΗΝΙΚΟ-Άφιξη του Μετροπόντικα στον σταθμό του ΕΛΛΗΝΙΚΟΥ

Ο Υπουργός ΠΕΧΩΔΕ κ. Γιώργος Σουφλιάς, μετά την άφιξη του Μηχανήματος Διάνοιξης Σηράγγων στον Σταθμό «Ελληνικό», έκανε τις ακόλουθες δηλώσεις:

«Αθόρυβα και δίχως απολύτως καμία όχληση στη λειτουργία της πόλης, το Μηχάνημα Διάνοιξης Σηράγγων, ο «Μετροπόντικας Νίνης», εισήλθε σήμερα στον Σταθμό του Ελληνικού, κατασκευάζοντας τα πρώτα 400 μέτρα σήραγγας. Η υπόγεια επέκταση της Γραμμής 2 του Μετρό προς το Ελληνικό εκτελείται σήμερα βάσει του χρονοδιαγράμματος και σε 15 μήνες ο «Μετροπόντικας» θα έχει ολοκληρώσει τη σήραγγα του έργου. Παράλληλα, οι κατασκευαστικές εργασίες εκτελούνται νυχθημερόν στους 4 νέους Σταθμούς της επέκτασης και για να αντιληφθείτε το μέγεθος αυτού του πολύπλοκου έργου σήμερα εργάζονται 700 άτομα διαφόρων ειδικοτήτων σε 14 εργοταξιακούς χώρους (σταθμοί, είσοδοι/έξοδοι, φρεάτια εξαερισμού, υπόγειος χώρος εναπόθεσης συρμών).

Στα τέλη του 2009, η Ηλιούπολη, ο ‘Aλιμος, η Αργυρούπολη και το Ελληνικό θα αποκτήσουν σύγχρονους Σταθμούς Μετρό, δίνοντας τη δυνατότητα της άνετης, αξιόπιστης και γρήγορης μετακίνησης στους κατοίκους των νοτίων προαστίων της Πρωτεύουσας. Σήμερα, σε ώρα αιχμής, η διαδρομή με ΙΧ αυτοκίνητο στην Λεωφ.Βουλιαγμένης από το Ελληνικό έως το Σύνταγμα διανύεται στην καλύτερη περίπτωση σε 35 λεπτά, ενώ με το Μετρό η ίδια απόσταση καλύπτεται μόλις σε 15 λεπτά. Περισσότεροι από 80.000 επιβάτες σε καθημερινή βάση προβλέπεται να χρησιμοποιούν το Μετρό, ενώ βάσει των μελετών της «Αττικό Μετρό», στις επαγγελματικές δραστηριότητες των 4 Δήμων υπάρχουν συνολικά 18.000 θέσεις εργασίας, σε απόσταση έως 500 μέτρων από τους νέους Σταθμούς του δικτύου.

Σε κάθε Σταθμό έχουν προβλεφθεί είσοδοι/έξοδοι και στις δύο πλευρές της Λεωφ.Βουλιαγμένης, οι οποίες με τα γυάλινα φωτιζόμενα στέγαστρά τους θα αποτελέσουν σημείο αναφοράς σε κάθε Δήμο. Επιπλέον, έχει προβλεφθεί και η κατασκευή χώρων σταθμών μετεπιβίβασης από και προς τα λεωφορεία, καθώς και χώροι στάθμευσης ΙΧ οχημάτων –για τους οποίους σύντομα ξεκινούν οι μελέτες- και στους 4 νέους Σταθμούς

Αξίζει να σημειωθεί ότι συνολικά, με τα έργα Μετρό που κατασκευάζονται σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη και που ήδη άρχισαν να παραδίδονται, διπλασιάζονται το μήκος αλλά και ο αριθμός των σταθμών του έως σήμερα υφιστάμενου δικτύου Μετρό. Μάλιστα, εάν προστεθεί και η υπό δημοπράτηση επέκταση από Αγία Μαρίνα (Χαϊδάρι) προς Πειραιά, τότε πλέον το μέτωπο έργων Μετρό στην Ελλάδα θα είναι υπερδιπλάσιο του δικτύου Μετρό που λειτουργεί σήμερα.

Υλοποιούμε σήμερα, το μεγαλύτερο πρόγραμμα έργων Μετρό που έχει γίνει ποτέ στην Ελλάδα, με προϋπολογισμό που ξεπερνά τα 2 δισ. ευρώ.

Και δεν σταματάμε εδώ.

Το Μετρό θα συνεχίζει διαρκώς να επεκτείνεται σε όλο το Λεκανοπέδιο με στόχο να αναβαθμίσει συνολικά την ποιότητα ζωής στην Πρωτεύουσα. Το ίδιο ακριβώς πρόκειται να συμβεί αντίστοιχα και στο Μετρό της Θεσσαλονίκης. Χωρίς πολλά λόγια, δουλεύουμε με πρόγραμμα και υπευθυνότητα για να κάνουμε τη ζωή των πολιτών καλύτερη. Με έργα».

Προπαρασκευαστικές Εργασίες και Μελέτες

AM_Epektasi_Elliniko

  • Έχουν εκτελεσθεί συνολικά 150 γεωτρήσεις κατά μήκος της χάραξης της Γραμμής της επέκτασης, έχει εκπονηθεί το σύνολο των γεωτεχνικών μελετών και έχει σχεδόν ολοκληρωθεί και η έγκρισή τους στο σύνολο του έργου.
  • Έχει ολοκληρωθεί η εκπόνηση και υποβολή όλων των μελετών δομικών έργων του έργου, ενώ έχουν εγκριθεί οι μελέτες των έργων αντιστήριξης.
  • Έχει εγκατασταθεί ο εξοπλισμός για την γεωμηχανική και δομητική παρακολούθηση του έργου, περιλαμβανομένης και της αυτοματοποιημένης συλλογής και μεταφοράς των δεδομένων.
  • Ολοκληρώθηκαν οι αρχαιολογικές έρευνες σε 6 εργοταξιακούς χώρους, ενώ σε εξέλιξη βρίσκεται αρχαιολογική ανασκαφή στον σταθμό «’Aλιμος». Ανακαλύφθηκαν ευρήματα από αρχαίους οικισμούς, τάφους, οδούς και λατομεία.
  • Σε προχωρημένο στάδιο βρίσκονται οι εργασίες παρακάμψεων δικτύων κοινής ωφελείας.
  • Υλοποιήθηκαν οι 4 κύριες κυκλοφοριακές παρακάμψεις επί της Λεωφ.Βουλιαγμένης και σε παρακείμενες οδούς, οι οποίες ήταν απαραίτητες για την ανάπτυξη των εργοταξιακών χώρων.

Κύριες Κατασκευαστικές Εργασίες

  • Ολοκληρώθηκαν η εκσκαφές/αντιστήριξη στο φρέαρ «Διασταύρωσης»

  • Ολοκληρώθηκαν η εκσκαφές/αντιστήριξη και η κατασκευή του δαπέδου θεμελίωσης στον σταθμό Ελληνικό.


  • Οι εκσκαφές/αντιστηρίξεις στους σταθμούς Αργυρούπολης και Ηλιούπολης καθώς και στο φρέαρ Ελληνικό βρίσκονται σε εξέλιξη.


  • Η κατασκευή πασσάλων στον υπόγειο χώρο εναπόθεσης συρμών βρίσκεται σε εξέλιξη.
ΜΗΧΑΝΗΜΑ ΟΛΟΜΕΤΩΠΗΣ ΔΙΑΝΟΙΞΗΣ ΣΗΡΑΓΓΩΝ με ασπίδα εξισορρόπησης της πίεσης εδάφους

Βασικά Τεχνικά Χαρακτηριστικά

AM_Elliniko_EPB

Συνολικό Μήκος94 μ.
Διάμετρος Κεφαλής9,5 μ.
Βάρος1.100 τόνοι
Ισχύς3.580 kW

Το Μηχάνημα διαθέτει :

  • Κέντρο Ελέγχου με συστήματα τελευταίας τεχνολογίας

  • Κατάστρωμα με σύστημα μονής τροχιάς για την εκφόρτωση των προκατασκευασμένων στοιχείων της σήραγγας καθώς και άλλων υλικών

  • Γερανό

  • Σύστημα αντλιών ενέματος (τσιμεντοκονιάματος)

  • Σύστημα μεταφορικών ταινιών (650 κ.μ. ανά ώρα προϊόντων εκσκαφής)

  • Υποδομή και σύνδεση με επιφανειακές εγκαταστάσεις (αερισμό, παροχή ρεύματος, νερό ψύξης, πεπιεσμένο αέρα, κλπ.)

  • Σύστημα ενδοεπικοινωνίας και τηλεφωνικό δίκτυο

  • Εγκαταστάσεις για το προσωπικό (τραπεζαρία, τουαλέτα, κλπ)

  • Σύστημα πυροπροστασίας και καταπολέμησης πυρκαγιάς

  • Εξοπλισμό πρώτων βοηθειών

  • Χώρους αποθήκευσης
Print Friendly, PDF & Email
Scroll Up