ΜΕΤΡΟ ΑΘΗΝΑΣ-Δηλώσεις Υπουργού ΠΕ.ΧΩ.Δ.Ε. για τις επεκτάσεις του Μετρό σε Αγία Μαρίνα (Χαϊδάρι), Περιστέρι, Ανθούπολη

Δηλώσεις Υπουργού ΠΕ.ΧΩ.Δ.Ε. κ. Γιώργου Σουφλιά για την πρόοδο κατασκευής στις επεκτάσεις του Μετρό προς Αγία Μαρίνα (Χαϊδάρι), Περιστέρι και Ανθούπολη

AM_Ditika_proastia_map

Ο Υπουργός ΠΕΧΩΔΕ κ. Γιώργος Σουφλιάς, επιθεώρησε τα έργα της Αττικό Μετρό στα δυτικά προάστια του Λεκανοπεδίου και έκανε τις ακόλουθες δηλώσεις:
«Σήμερα παρακολουθήσαμε από κοντά τις κατασκευαστικές εξελίξεις στην επέκταση της Γραμμής 3 του Μετρό προς την Αγία Μαρίνα (Χαϊδάρι), όπου πλέον απομένουν μόλις 180μ. για να ολοκληρωθεί το σύνολο της νέας Γραμμής και οφείλω να δηλώσω πολύ ικανοποιημένος από την πορεία των εργασιών του έργου. Ενός έργου όπου το Μάρτιο του 2004 δεν είχε ολοκληρωθεί ούτε καν η μελέτη του και απαιτήθηκε επίπονη και συστηματική δουλειά προκειμένου σε χρόνους ρεκόρ να μελετηθεί και να δημοπρατηθεί, να ολοκληρωθούν οι φάσεις του Διαγωνισμού και να έχει διανοιχτεί το 87% της υπόγειας γραμμής, μήκους 1.419 μέτρων από το Αιγάλεω προς την Αγία Μαρίνα (Χαϊδάρι).  Και αυτό οφείλεται στις επίπονες προσπάθειες των στελεχών της Αττικό Μετρό και της αναδόχου κοινοπραξίας.
Περισσότερα από 300 άτομα εργάζονται καθημερινά προκειμένου η επέκταση του Μετρό προς την Αγία Μαρίνα (Χαϊδάρι) να τεθεί σε λειτουργία στα τέλη του 2009.

Ο Σταθμός ΑΓΙΑ ΜΑΡΙΝΑ (ΧΑΪΔΑΡΙ) βρίσκεται στο επονομαζόμενο τριεθνές σημείο, διότι χωροθετείται εντός του Δήμου Αγ. Βαρβάρας, απέναντι από το Δημαρχείο του Αιγάλεω και θα εξυπηρετεί και τη γειτονική Αγία Μαρίνα (Χαϊδάρι). Μπορείτε να φανταστείτε πόσοι ερίζουν για το όνομα του σταθμού. Ο Σταθμός ΑΓΙΑ ΜΑΡΙΝΑ (ΧΑΪΔΑΡΙ) θα αποτελέσει σημείο αναφοράς για την ευρύτερη περιοχή και θα αναβαθμίσει, όχι μόνο συγκοινωνιακά, τα …ξεχασμένα Δυτικά Προάστια του Λεκανοπεδίου. Σύμφωνα με τις μελέτες της Αττικό Μετρό υπολογίζεται ότι θα εξυπηρετούνται καθημερινά περισσότερα από 30.000 άτομα, οπού χάρις στο Μετρό η απόσταση από την Αγία Μαρίνα (Χαϊδάρι) έως το κέντρο της Πρωτεύουσας (Σύνταγμα), θα καλύπτεται μόλις σε 9 λεπτά, μια απόσταση που σήμερα σε ώρα αιχμής διανύεται σε περισσότερα από 45 λεπτά με ΙΧ αυτοκίνητο.

Δεδομένου ότι ο Σταθμός ΑΓΙΑ ΜΑΡΙΝΑ (ΧΑΪΔΑΡΙ) αποτελεί έναν ακραίο Σταθμό του Δικτύου και αναμένεται να εξυπηρετεί τη Δυτική είσοδο της πόλης και τη Δυτική Αττική προβλέψαμε εγκαίρως μαζί με την κατασκευή του Σταθμού, να κατασκευαστεί και Σταθμός Μετεπιβίβασης από και προς τα Λεωφορεία και τα ΙΧ.
Σήμερα κατασκευάζεται χώρος στάθμευσης 380 ΙΧ οχημάτων ακριβώς δίπλα στον Σταθμό ΑΓΙΑ ΜΑΡΙΝΑ (ΧΑΪΔΑΡΙ). Πρόκειται για ένα 4όροφο κτίριο (υπόγειο, ισόγειο, 4 όροφοι) και πρόσφατα η Αττικό Μετρό ΑΕ ολοκλήρωσε τη μελέτη της επέκτασης του υπόγειου χώρου του προκειμένου να αυξηθεί η χωρητικότητά του κατά 150 θέσεις στάθμευσης ΙΧ οχημάτων ταυτόχρονα με την αναβάθμιση της περιοχής. Γίνεται επίσης η μελέτη και προβλέπεται να ξεκινήσει η κατασκευή εντός του 2009 του χώρου στάθμευσης 450 θέσεων στο Αιγάλεω, ενώ θα κατασκευαστεί χώρος στάθμευσης στην κεντρική πλατεία της Αγ. Βαρβάρας δίπλα στο μελλοντικό σταθμό του Μετρό.

Μετά την Αγία Μαρίνα (Χαϊδάρι), έχει προγραμματισθεί η επέκταση της Γραμμής 3 του Μετρό προς τον Πειραιά, στην οποία βρίσκεται ήδη σε εξέλιξη ο σχετικός Διαγωνισμός. Η κατασκευή της επέκτασης της Γραμμής 3 προς τον Πειραιά αναμένεται να ξεκινήσει στα τέλη του έτους, με την προϋπόθεση ότι δεν θα υπάρξουν εμπλοκές στο διαγωνισμό από ενστάσεις, προσφυγές, κλπ των 6 διαγωνιζομένων τεχνικών ομίλων/εταιρειών.

Εξίσου σημαντική επέκταση είναι η νέα Γραμμή του Μετρό στον 5ο μεγαλύτερο Δήμο της Ελλάδος. Όπως διαπιστώσατε σήμερα, τα έργα στους Σταθμούς ΠΕΡΙΣΤΕΡΙ και ΑΝΘΟΥΠΟΛΗ προχωρούν με εντατικούς ρυθμούς, ενώ πρόσφατα (03/04/2008) ενώθηκε η υπό κατασκευή Γραμμή με το υφιστάμενο δίκτυο του Μετρό. Σε ενάμιση χρόνο, στο τέλος του 2009, ο Δήμος Περιστερίου θα διαθέτει 3 σύγχρονους Σταθμούς Μετρό, οι οποίοι με την υψηλή αισθητική τους θα αναβαθμίσουν την ευρύτερη περιοχή και θα εξυπηρετούν σε καθημερινή βάση περισσότερους από 75.000 επιβάτες.

Παράλληλα, χάρις στην κατασκευή του Μετρό, το ΥΠΕΧΩΔΕ θα δημιουργήσει στο Περιστέρι μία από τις μεγαλύτερες πλατείες του Λεκανοπεδίου, συνολικής έκτασης 10.000 τμ., στην επιφάνεια του ομώνυμου Σταθμού του Μετρό, ενώ σε εξέλιξη βρίσκεται η μελέτη για την κατασκευή υπόγειου χώρου στάθμευσης ΙΧ οχημάτων (450 θέσεων) στον τερματικό Σταθμό ΑΝΘΟΥΠΟΛΗ.

Με τα έργα αυτά, ο κάτοικος του Περιστερίου θα έχει πλέον τη δυνατότητα να βρεθεί με άνεση, ασφάλεια και ταχύτητα μόλις σε 11 λεπτά στο κέντρο της Αθήνας (Σύνταγμα) και σε λιγότερο από μισή ώρα στο Ελληνικό, μια διαδρομή που σήμερα αποτελεί …Γολγοθά για τον χρήστη του ΙΧ σε ώρα αιχμής.

Το Μετρό όμως δεν σταματά στην Ανθούπολη. Ήδη η Αττικό Μετρό έχει ξεκινήσει την προμελέτη του έργου για τη περαιτέρω επέκταση της Γραμμής 2 προς το Ίλιον και την Πετρούπολη.

Σήμερα, κατασκευάζεται το μεγαλύτερο μέτωπο έργων Μετρό στην Ελλάδα, με προϋπολογισμό που ξεπερνάει τα 2 δισ. ευρώ. Με υπεύθυνο σχεδιασμό και συστηματική δουλειά, χωρίς μεγάλα λόγια, υλοποιούμε τα μεγάλα έργα

Υπόγειες γραμμές Μετρό  (χλμ.)

Σταθμοί Μετρό

Μάρτιος 2004 17,6 20
Ολυμπιακές επεκτάσεις 8,5 4
Επέκταση προς Αιγάλεω 4,2 3
Σε λειτουργία έως σήμερα   30,3 27 
Υπό κατασκευή σήμερα στην Αθήνα 8,5 10
Υπό κατασκευή σήμερα στη Θεσσαλονίκη 9,6 13
Υπό κατασκευή σήμερα – Σύνολο 18,1 23
Νέες επεκτάσεις στην Αθήνα (έναρξη τέλη 2008) 7,5 6
Σύνολο Επεκτάσεων 25,6 29
Σύνολο υπόγειου Μετρό – ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ 56 56
Γραμμή Μετρό προς Αεροδρόμιο 20,7 4
Γραμμή 1 – ΗΣΑΠ 25,6 23
ΓΕΝΙΚΟ ΣΥΝΟΛΟ ΜΕΤΡΟ  102,3   83 
ΕΠΕΚΤΑΣΗ ΓΡΑΜΜΗΣ 3 ΑΙΓΑΛΕΩ – ΑΓΙΑ ΜΑΡΙΝΑ (ΧΑΪΔΑΡΙ)

AM_Haidari_grafimaΤεχνικά Χαρακτηριστικά

Το έργο περιλαμβάνει :

–  σήραγγα μήκους περίπου 1,5 χλμ, η οποία θα διέρχεται κάτω από την Ιερά Οδό και κατασκευάζεται υπογείως με τη συμβατική μέθοδο ΝΑΤΜ
–  τον Σταθμό ΑΓΙΑ ΜΑΡΙΝΑ (ΧΑΪΔΑΡΙ), ο οποίος οριοθετείται στο οικοδομικό τετράγωνο της Ιεράς Οδού, Κρήνης, Κατσαρού και Αγίας Μαρίνας, με δύο εισόδους/εξόδους εκατέρωθεν της Ιεράς Οδού
–  τον Σταθμό Μετεπιβίβασης – χώρο στάθμευσης ΙΧ αυτοκινήτων, ο οποίος  κατασκευάζεται ταυτόχρονα στον ίδιο χώρο με τον Σταθμό ΑΓΙΑ ΜΑΡΙΝΑ (ΧΑΪΔΑΡΙ) και ο οποίος θα διαθέτει χώρους στάθμευσης για περίπου 380 ΙΧ οχήματα. Το κτίριο θα αποτελείται από υπόγειο, ισόγειο και 4 ορόφους, ενώ πρόσφατα η Αττικό Μετρό ολοκλήρωσε τη μελέτη επέκτασης του προκειμένου να προστεθούν επιπλέον 150 θέσεις ΙΧ οχημάτων.
–  το Αμαξοστάσιο στην περιοχή του Ελαιώνα, συνολικής εκτάσεως 86.000 τμ, έργο εντελώς απαραίτητο για την λειτουργία της Γραμμής 3. Στην πλάκα οροφής του Αμαξοστασίου θα κατασκευασθεί τμήμα του Κεντρικού Σταθμού Υπεραστικών Λεωφορείων. Με την κατασκευή του Αμαξοστασίου και μελλοντικά του Κεντρικού Σταθμού Υπεραστικών Λεωφορείων, θα εξωραϊστεί σημαντικά το περιβάλλον της περιοχής του Ελαιώνα.

Η επέκταση αυτή αναμένεται να εξυπηρετήσει συγκοινωνιακά την ευρύτερη περιοχή του Αιγάλεω, της Αγίας Μαρίνας (Χαϊδαρίου) και της Αγίας Βαρβάρας και ειδικότερα το Νοσοκομείο Λοιμωδών Νόσων, το Δρομοκαίτιο Θεραπευτήριο, το Αττικό Νοσοκομείο και τις εμπορικές επιχειρήσεις της περιοχής.

AM_Haidari_st_grafima

Πρόοδος έργων πολιτικού μηχανικού

AM_Souflias_may08Φρέαρ ΗΡΩΩΝ ΠΟΛΥΤΕΧΝΕΙΟΥ

Σε εξέλιξη βρίσκονται οι εργασίες κατασκευής της σήραγγας του έργου σε ένα πλέον μέτωπο και έως σήμερα έχουν διανοιχτεί:
–  σε ποσοστό 100% η σήραγγα διπλής τροχιάς με κατεύθυνση τον Σταθμό ΑΓΙΑ ΜΑΡΙΝΑ (ΧΑΪΔΑΡΙ) και
–  σε ποσοστό 63% η σήραγγα (διπλής και τριπλής τροχιάς) προς το φρέαρ ‘Aλσους (κατεύθυνση προς σταθμό ΑΙΓΑΛΕΩ)

Φρέαρ ΕΛΕΥΘΕΡΙΟΥ ΒΕΝΙΖΕΛΟΥ

Έως σήμερα έχουν διανοιχτεί
–  σε ποσοστό 100% η σήραγγα διπλής τροχιάς με κατεύθυνση το τέλος της επέκτασης και
–  σε ποσοστό 100% η σήραγγα διπλής τροχιάς με κατεύθυνση το Σταθμό ΑΓΙΑ ΜΑΡΙΝΑ (ΧΑΪΔΑΡΙ)

Σταθμός ΑΓΙΑ ΜΑΡΙΝΑ (ΧΑΪΔΑΡΙ) και Σταθμός Μετεπιβίβασης

–   Εκσκαφή και προσωρινή αντιστήριξη του Σταθμού (ποσοστό ολοκλήρωσης 100%)
–   Εκσκαφή και προσωρινή αντιστήριξη του Σταθμού Μετεπιβίβασης (ποσοστό ολοκλήρωσης 100%)
–   Eργασίες υδατοστεγάνωσης του σταθμού (ποσοστό προόδου 16%) και οι εργασίες κατασκευής μόνιμης επένδυσης (ποσοστό προόδου 14%)

AM_Haidari_proodos

ΕΠΕΚΤΑΣΗ ΓΡΑΜΜΗΣ 2 ΠΡΟΣ ΠΕΡΙΣΤΕΡΙ ΚΑΙ ΑΝΘΟΥΠΟΛΗ

AM_Peristeri_3DΤεχνικά Χαρακτηριστικά

Το έργο περιλαμβάνει :
Σταθμός ΠΕΡΙΣΤΕΡΙ, ο οποίος κατασκευάζεται κυρίως με τη μέθοδο του ανοικτού ορύγματος στη Λεωφόρο Παναγή Τσαλδάρη στο ύψος του Δημαρχείου Περιστερίου. Ποσοστό περίπου 30% του Σταθμού  κατασκευάζεται με την μέθοδο της υπόγειας διάνοιξης προκειμένου να ελαχιστοποιηθεί η όχληση στην κυκλοφορία των οχημάτων καθώς στο συγκεκριμένο σημείο υπάρχει διασταύρωση 6 δρόμων. Ο Σταθμός ΠΕΡΙΣΤΕΡΙ θα αποτελείται από 3 επίπεδα με ίδιο περίπου περίγραμμα συνολικής επιφάνειας 11.166 τμ.

 

AM_Anthoupoli_3DΣταθμός ΑΝΘΟΥΠΟΛΗ, ο οποίος κατασκευάζεται με την μέθοδο του ανοικτού ορύγματος υπογείως της οδού Αναπαύσεως ανάμεσα στις οδούς Δωδεκανήσου και Θηβών

Σήραγγα διατομής διπλής τροχιάς μήκους 303 μ, η οποία ξεκινά από το φρέαρ ΦΛΕΜΙΝΓΚ και καταλήγει στον Σταθμό ΠΕΡΙΣΤΕΡΙ, η οποία δεν διανοίχτηκε κατά το παρελθόν με το Μηχάνημα Διάνοιξης Σηράγγων για λόγους ασφαλείας. Το τμήμα αυτό της σήραγγας  κατασκευάσθηκε υπογείως με συμβατικά μηχανικά μέσα.

Σήραγγα διατομής διπλής τροχιάς. Τμήμα σήραγγας 28 μέτρων διατομής διπλής τροχιάς που κατασκευάσθηκε με την μέθοδο του ανοικτού ορύγματος στον Σταθμό ΠΕΡΙΣΤΕΡΙ.

Συνολικά 3 φρεάτια αερισμού (ανατολικό και δυτικό φρέαρ του Σταθμού Περιστέρι, και το τερματικό φρέαρ στον ‘Aγιο Ιερόθεο).

Πρόοδος έργων πολιτικού μηχανικού

Σταθμός ΠΕΡΙΣΤΕΡΙ

–  Εγκαταστάθηκαν 270 πάσσαλοι περιμετρικά των ορίων του σταθμού (ποσοστό ολοκλήρωσης 100%)
–  Εκσκαφή και αντιστήριξη (ποσοστό ολοκλήρωσης 100%)
–  Μόνιμη επένδυση από οπλισμένο σκυρόδεμα(ποσοστό ολοκλήρωσης 42%)
–  Υδατοστεγάνωση(ποσοστό ολοκλήρωσης 41%)

AM_Anthoupoli_constrΣταθμός ΑΝΘΟΥΠΟΛΗ

–  Εγκαταστάθηκαν 272 πάσσαλοι περιμετρικά των ορίων του σταθμού (ποσοστό ολοκλήρωσης 100%)
–  Εκσκαφή και αντιστήριξη (ποσοστό ολοκλήρωσης 100%)
–  Μόνιμη επένδυση από οπλισμένο σκυρόδεμα (ποσοστό ολοκλήρωσης 21%)
–  Υδατοστεγάνωση (ποσοστό ολοκλήρωσης 53%)

 

Σήραγγα ΑΓΙΟΣ ΑΝΤΩΝΙΟΣ – ΑΝΘΟΥΠΟΛΗ (100%)

AM_Peristeri_frear

Print Friendly, PDF & Email
Scroll Up