Διαδικτυακή Πύλη - Ελληνικό Μετρό Α.Ε.
ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΜΕΤΡΟ Α.Ε.ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΜΕΤΡΟ Α.Ε.ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΜΕΤΡΟ Α.Ε. logo espa
ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΜΕΤΡΟ Α.Ε.ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΜΕΤΡΟ Α.Ε.ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΜΕΤΡΟ Α.Ε. logo espa

ΕΠΙΣΚΕΨΗ ΤΟΥ ΥΠΟΥΡΓΟΥ ΠΕ.ΧΩ.Δ.Ε. ΣΤΟΝ ΣΤΑΘΜΟ ΗΛΙΟΥΠΟΛΗ – Ο κ. Σουφλιάς επισκέφθηκε το εργοτάξιο του σταθμού ΗΛΙΟΥΠΟΛΗ και παρακολούθησε την άφιξη του Μετροπόντικα

  • Αρχική
  • Δελτία Τύπου
  • ΕΠΙΣΚΕΨΗ ΤΟΥ ΥΠΟΥΡΓΟΥ ΠΕ.ΧΩ.Δ.Ε. ΣΤΟΝ ΣΤΑΘΜΟ ΗΛΙΟΥΠΟΛΗ – Ο κ. Σουφλιάς επισκέφθηκε το εργοτάξιο του σταθμού ΗΛΙΟΥΠΟΛΗ και παρακολούθησε την άφιξη του Μετροπόντικα

ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ  ΤΥΠΟΥ

Ο Υπουργός ΠΕΧΩΔΕ κ. Γιώργος Σουφλιάς, μετά την άφιξη του Μηχανήματος Διάνοιξης Σηράγγων στον Σταθμό «ΗΛΙΟΥΠΟΛΗ», έκανε τις ακόλουθες δηλώσεις:

«Βρισκόμαστε σήμερα εδώ στο έργο επέκτασης του μετρό από τον Αγ.Δημήτριο έως το Ελληνικό, με 5,5 χλμ υπόγειας σήραγγας και 4 νέους σταθμούς: ΗΛΙΟΥΠΟΛΗ – ΑΛΙΜΟΣ – ΑΡΓΥΡΟΥΠΟΛΗ – ΕΛΛΗΝΙΚΟ.  Όταν ο Μετροπόντικας Νίνης ξεκίνησε πριν από 18 μήνες στο ΕΛΛΗΝΙΚΟ σας είχα πει ότι γρήγορα θα βάλει γκολ στην ΗΛΙΟΥΠΟΛΗ. Σήμερα, ο Μετροπόντικας Νίνης έβαλε γκολ και στον τέταρτο και τελευταίο Σταθμό στην ΗΛΙΟΥΠΟΛΗ, αφού υπόγεια και γρήγορα, χωρίς καμία όχληση στη λειτουργία της πόλης έσκαψε και κατασκεύασε 4.655 μέτρα έτοιμης σήραγγας. Απομένει ένα μικρό τελευταίο τμήμα έως τη σύνδεσή του με τη σήραγγα που οδηγεί στον λειτουργούντα σταθμό ΑΓ.ΔΗΜΗΤΡΙΟ.

Και δεν είναι μόνο αυτό.

– Σήμερα έχει ολοκληρωθεί η κατασκευή των Σταθμών ΕΛΛΗΝΙΚΟ και ΑΡΓΥΡΟΥΠΟΛΗ και βρίσκονται πλέον σε εξέλιξη οι εργασίες αρχιτεκτονικών τελειωμάτων, δηλαδή η εγκατάσταση γρανιτών, μαρμάρων, κλπ.
– Στον Σταθμό ΗΛΙΟΥΠΟΛΗ που βρισκόμαστε σήμερα, έχει κατασκευαστεί το κέλυφος, και αμέσως μετά την απομάκρυνση του Μετροπόντικα θα κατασκευαστούν οι όροφοι του Σταθμού.
– Επίσης, σύντομα θα ολοκληρωθούν οι εκσκαφές στον Σταθμό ΑΛΙΜΟ που εμφανίζει μικρή καθυστέρηση λόγω των σημαντικών αρχαιολογικών ευρημάτων και των σχετικών εγκρίσεων από το ΚΑΣ.
– Τέλος, πρόσφατα ολοκληρώθηκε η κατασκευή και ξεκίνησαν τα αρχιτεκτονικά τελειώματα στον υπόγειο χώρο στάθμευσης 8 συρμών μετά τον τερματικό Σταθμό του Ελληνικού, μήκους υπόγειας σήραγγας 897 μ.

Για να αντιληφθείτε το μέγεθος αυτού του πολύπλοκου έργου σήμερα εργάζονται 700 άτομα διαφόρων ειδικοτήτων σε 16 εργοταξιακούς χώρους (σταθμοί, είσοδοι/έξοδοι, φρεάτια εξαερισμού, υπόγειος χώρος εναπόθεσης συρμών), τους οποίους και οφείλω να ευχαριστήσω για την προσπάθεια που καθημερινά καταβάλουν προκειμένου να υλοποιηθεί η επέκταση προς το Ελληνικό εντός του χρονοδιαγράμματος που έχουμε ορίσει.

Ο συμβατικός χρόνος ολοκλήρωσης του έργου ήταν ο Δεκέμβριος του 2009, αλλά λόγω της καθυστέρησης από τα αρχαιολογικά ευρήματα, εκτιμάται ότι η λειτουργία της νέας αυτής επέκτασης του Μετρό θα ξεκινήσει στις αρχές του 2010.  Σας τονίζω ότι σήμερα, σε ώρα αιχμής, η διαδρομή με ΙΧ αυτοκίνητο από το Ελληνικό έως το Σύνταγμα διανύεται στην καλύτερη περίπτωση σε 45 λεπτά, ενώ με το Μετρό η ίδια απόσταση καλύπτεται μόλις σε 15 λεπτά. Περισσότεροι από 80.000 επιβάτες σε καθημερινή βάση προβλέπεται να χρησιμοποιούν τη νέα αυτή επέκταση του Μετρό.

Το ΥΠΕΧΩΔΕ και η Αττικό Μετρό έχουν προβλέψει σε όλους τους σταθμούς τη δημιουργία Σταθμών Μετεπιβίβασης από και προς λεωφορειακές γραμμές καθώς και την κατασκευή χώρων στάθμευσης ΙΧ οχημάτων.  Κάθε Σταθμός θα έχει και το πάρκινγκ του.

Τέλος, μια άγνωστη πτυχή του Μετρό σε αυτήν την επέκταση που είναι μακριά από το ιστορικό κέντρο της Αθήνας, είναι ηπολύχρονη αρχαιολογική ανασκαφή με σημαντικά αρχαιολογική ευρήματα, η οποία συνεχίζεται και σήμερα παράλληλα με τις κατασκευαστικές εξελίξεις στο έργο. Εδώ θέλω να τονίσω ιδιαίτερα ότι με χρηματοδότηση του ΥΠΕΧΩΔΕ πολύ σπουδαία ευρήματα της πολιτιστικής μας κληρονομιάς θα αναδειχθούν στους νέους Σταθμούς του Μετρό, ακριβώς στις θέσεις όπου ανακαλύφθηκαν.

Σήμερα υλοποιούμε στην Ελλάδα ένα από τα μεγαλύτερα μέτωπα έργων Μετρό που εκτελείται αυτή τη στιγμή στην Ευρώπη.  Με σκληρή και συστηματική δουλειά, δίχως μεγάλα λόγια, κατασκευάζουμε έργα που θα αλλάξουν τη καθημερινότητα των πολιτών και θα αναβαθμίσουν την ποιότητα ζωής μας.  Πιο συγκεκριμένα, εκτός από τους 4 Σταθμούς της επέκτασης αυτής προς το ΕΛΛΗΝΙΚΟ, κατασκευάζονται με εντατικούς ρυθμούς υπόγειες σήραγγες και Σταθμοί προς την ΑΓΙΑ ΜΑΡΙΝΑ (ΧΑΪΔΑΡΙ), προς το ΠΕΡΙΣΤΕΡΙ και την ΑΝΘΟΥΠΟΛΗ, καθώς και στον ΧΟΛΑΡΓΟ, το ΝΟΜΙΣΜΑΤΟΚΟΠΕΙΟ και την ΑΓ.ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ.  Επαναλαμβάνω ότι σε εξέλιξη βρίσκεται ο διαγωνισμός για την επέκταση του Μετρό προς τον ΠΕΙΡΑΙΑ, με 6 νέους Σταθμούς, και προχωρούμε με μεγάλη ταχύτητα τη μελέτη και τη δημοπράτηση της μεγάλης Γραμμής U (Γραμμή 4) με 20 χλμ. και 20 Σταθμούς (ΓΑΛΑΤΣΙ – ΚΥΨΕΛΗ – ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ – ΖΩΓΡΑΦΟΥ – ΚΗΦΙΣΙΑΣ – ΜΑΡΟΥΣΙ).

Ευχαριστώ τη Διοίκηση της Αττικό Μετρό, τους εργαζόμενους σ’ αυτό αλλά και στις κατασκευαστικές εταιρείες για το τεράστιο έργο του Μετρό, το οποίο δεν είναι απλώς ένα πολύ σημαντικό συγκοινωνιακό έργο αλλά πρώτιστα το σημαντικότερο περιβαλλοντικό έργο σε αυτή την επιβαρυμένη περιοχή της Αττικής.»

ΕΠΕΚΤΑΣΗ ΓΡΑΜΜΗΣ 2 ΠΡΟΣ ΤΟ ΕΛΛΗΝΙΚΟ-ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ

AM_Line_2_Extension_to_Elliniko

ΕΠΕΚΤΑΣΗ ΤΗΣ ΓΡΑΜΜΗΣ 2 ΑΓ.ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ-ΕΛΛΗΝΙΚΟ

AM_Aghios_Dimitrios_Elliniko_Extension_Map

ΒΑΣΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ ΤΟΥ ΕΡΓΟΥ

Ο χώρος στάθμευσης των συρμών (8 θέσεις) είναι πλήρως υπογειοποιημένος κάτω από την οδό πρόσβασης προς τον παλαιό ανατολικό αερολιμένα.

  • Το έργο θα είναι πλήρως υπογειοποιημένο με απολήξεις στο επίπεδο οδού στις περιοχές των Σταθμών και των φρεάτων εξαερισμού.

  • Το μήκος της επέκτασης από τον Αγ. Δημήτριο έως το Ελληνικό είναι 5,5 χλμ.

  • Κατασκευάζονται 4 νέοι Σταθμοί, οι οποίοι θα φέρουν το όνομα από τις αντίστοιχες περιοχές των Δήμων Ηλιούπολης, Αλίμου, Αργυρούπολης και Ελληνικού. Οι Σταθμοί οριοθετούνται στις παρακάτω θέσεις:
    –  Σταθμός Ηλιούπολης : Λεωφ. Βουλιαγμένης και Κλεάνθους
    –  Σταθμός Αλίμου : Λεωφ. Βουλιαγμένης και Θερμοπυλών
    –  Σταθμός Αργυρούπολης : Λεωφ. Βουλιαγμένης και Πόντου
    –  Σταθμός Ελληνικού : Λεωφ. Βουλιαγμένης και Ιασωνίδου


  • Οι Σταθμοί έχουν σημαντικές ομοιότητες στον αρχιτεκτονικό τους σχεδιασμό με αναγνωρίσιμα στέγαστρα στις εισόδους/εξόδους τους. Ο κάθε Σταθμός έχει μήκος 110 μέτρα και διαθέτει τρία επίπεδα: αποβάθρες, χώρο εισιτηρίων, επίπεδο ηλεκτρομηχανολογικού εξοπλισμού.

  • Σε κάθε Σταθμό υπάρχουν δύο είσοδοι/έξοδοι εκατέρωθεν της Λεωφ. Βουλιαγμένης, οι οποίες μπορούν να χρησιμοποιηθούν και ως υπόγειες διαβάσεις για το κοινό (κατά την ώρα λειτουργίας του Μετρό).

  • Θα υπάρχει πλήρης πρόσβαση στους Σταθμούς για τα άτομα με ειδικές ανάγκες.

  • Ο χώρος στάθμευσης των συρμών (8 θέσεις) είναι πλήρως υπογειοποιημένος κάτω από την οδό πρόσβασης προς τον παλαιό ανατολικό αερολιμένα.

  • Ο σχεδιασμός του έργου έγινε βάσει των πλέον σύγχρονων προδιαγραφών και προτύπων και υπερκαλύπτει τα αυστηρότερα πρότυπα ασφάλειας.
ΑΝΑΜΕΝΟΜΕΝΑ ΟΦΕΛΗ – ΕΞΥΠΗΡΕΤΗΣΗ
  • Η επέκταση αυτή θα εξυπηρετεί κυρίως τους Δήμους Αγ. Δημητρίου, Ηλιούπολης, Αργυρούπολης, Αλίμου και Ελληνικού. Στην ζώνη άμεσης επιρροής του έργου (ακτίνα 500 μέτρα από τους Σταθμούς) υπολογίζεται ότι κατοικούν 34.000 κάτοικοι, ενώ στις επαγγελματικές δραστηριότητες των περιοχών αυτών υπάρχουν 18.000 θέσεις.

  • Προβλεπόμενη επιβατική κίνηση : 80.000 επιβάτες ημερησίως.

  • Αρχική μείωση οδικής κυκλοφορίας κατά περίπου 50.000 μετακινήσεις ΙΧ ημερησίως.

  • Χρονοαπόσταση σχεδιασμού μεταξύ συρμών : 3 λεπτά.
    (πρώτη φάση λειτουργίας – ώρα αιχμής – τέλη 2009) : 5 λεπτά.


  • Χρόνος διαδρομής Ελληνικό – Σύνταγμα : 14 λεπτά (σήμερα με ΙΧ σε ώρες αιχμής χρειάζονται περισσότερα από 45 λεπτά).

  • Επιπλέον των κατασκευών που απαιτούνται για το έργο της επέκτασης του Μετρό έως το Ελληνικό, η Αττικό Μετρό προωθεί τη δημιουργία κατάλληλων υποδομών μετεπιβίβασης των επιβατών από τα νοτιότερα προάστια, μέσω τροφοδότησης λεωφορειακών γραμμών του ΟΑΣΑ, καθώς και με εγκαταστάσεις στάθμευσης για μετεπιβίβαση (park and ride).
ΜΗΧΑΝΗΜΑ ΟΛΟΜΕΤΩΠΗΣ ΔΙΑΝΟΙΞΗΣ ΣΗΡΑΓΓΩΝ με ασπίδα εξισορρόπησης της πίεσης εδάφους

Βασικά Τεχνικά Χαρακτηριστικά

AM_Elliniko_EPB

Συνολικό Μήκος94 μ.
Διάμετρος Κεφαλής9,5 μ.
Βάρος1.100 τόνοι
Ισχύς3.580 kW

Το Μηχάνημα διαθέτει :

  • Κέντρο Ελέγχου με συστήματα τελευταίας τεχνολογίας

  • Κατάστρωμα με σύστημα μονής τροχιάς για την εκφόρτωση των προκατασκευασμένων στοιχείων της σήραγγας καθώς και άλλων υλικών

  • Γερανό

  • Σύστημα αντλιών ενέματος (τσιμεντοκονιάματος)

  • Σύστημα μεταφορικών ταινιών (650 κ.μ. ανά ώρα προϊόντων εκσκαφής)

  • Υποδομή και σύνδεση με επιφανειακές εγκαταστάσεις (αερισμό, παροχή ρεύματος, νερό ψύξης, πεπιεσμένο αέρα, κλπ.)

  • Σύστημα ενδοεπικοινωνίας και τηλεφωνικό δίκτυο

  • Σύστημα πυροπροστασίας και καταπολέμησης πυρκαγιάς

  • Εξοπλισμό πρώτων βοηθειών

  • Χώρους αποθήκευσης
Print Friendly, PDF & Email
WCAG