ΥΠΟ ΚΑΤΑΣΚΕΥΗ 10 ΝΕΟΙ ΣΤΑΘΜΟΙ ΤΟΥ ΜΕΤΡΟ ΤΗΣ ΑΘΗΝΑΣ – Ο Υπουργός ΠΕ.ΧΩ.Δ.Ε. επισκέφθηκε το εργοτάξιο του Μετρό στο Νομισματοκοπείο

Ο Υπουργός ΠΕΧΩΔΕ κ. Γ. Σουφλιάς, επισκέφθηκε σήμερα τα εργοτάξια του Μετρό στην Αγία Παρασκευή και στο Νομισματοκοπείο, ενημερώθηκε για την πρόοδο των έργων της Αττικό Μετρό και έκανε τις ακόλουθες δηλώσεις:

«Το Μετρό αποτελεί το σημαντικότερο συγκοινωνιακό και περιβαλλοντικό έργο στην Αττική και για τον λόγο αυτό δώσαμε προτεραιότητα στην ανάπτυξή του.  Υλοποιούμε σήμερα με λίγα λόγια και πολλή δουλειά το μεγαλύτερο μέτωπο έργων Μετρό στην Ελλάδα. Στην Αθήνα και στη Θεσσαλονίκη. Σήμερα θα ήθελα να σας ενημερώσω για την πρόοδο κατασκευής των έργων του Μετρό της Αθήνας, όπως ότι:

1. η κατασκευή των 10 νέων σταθμών Mετρό προχωρά με εντατικούς ρυθμούς και προβλέπεται να δοθούν σε λειτουργία:
α) μέχρι τον Σεπτέμβριο του 2009, ο σταθμός Νομισματοκοπείο,
β) μέχρι το τέλος του 2009, οι σταθμοί Χολαργός, Αγία Μαρίνα (Χαϊδάρι), Περιστέρι, Ανθούπολη (4)
γ) μέχρι την Ανοιξη του 2010, οι σταθμοί Ηλιούπολη, Αλιμος, Αργυρούπολη, Ελληνικό (4)
δ) μέχρι το καλοκαίρι του 2010 ο σταθμός Αγ.Παρασκευή.

2. Η απαραίτητη διακοπή του τμήματος της Γραμμής 3 Εθν.Αμυνα – Δ.Πλακεντίας – Αεροδρόμιο για την κατασκευή του σταθμού Αγ.Παρασκευή προγραμματίζεται για τις 14 Φεβρουαρίου 2009. Η διακοπή θα έχει διάρκεια ένα εξάμηνο.  Κατά τη διάρκεια της διακοπής για την εξυπηρέτηση του κοινού έχουν προβλεφθεί εναλλακτικές λύσεις, κατόπιν συνεργασίας με το Υπουργείο Μεταφορών, όπως κυρίως:
α) η πύκνωση των λεωφορειακών γραμμών προς τον σταθμό του μετρό Εθν.Αμυνα, από όλες τις περιοχές που σήμερα εξυπηρετούνται από την Γραμμή του Μετρό Εθν.Αμυνα – Αεροδρόμιο,
β) η απ’ ευθείας λεωφορειακή σύνδεση Δ.Πλακεντίας – Εθν. Αμυνα,
γ) η πύκνωση των δρομολογίων του Προαστιακού στο τμήμα Αεροδρόμιο – Σταθμός ΗΣΑΠ στη Νερατζιώτισσα.

Οι 3 σταθμοί Χολαργού, Νομισματοκοπείου και Αγ.Παρασκευής

Η εξάμηνη διακοπή οπωσδήποτε δημιουργεί πρόβλημα στο επιβατικό κοινό, το οποίο οφείλεται στο τραγικό λάθος να έχει κατασκευαστεί η σήραγγα χωρίς καμία πρόβλεψη για τον σταθμό ΑΓ.ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ. Ήδη από τον Ιούνιο του 2004 επισήμανα το απαράδεκτο γεγονός να μην υπάρχει καμία απολύτως πρόβλεψη για τον Σταθμό της ΑΓ. ΠΑΡΑΣΚΕΥΗΣ.

Με εντατικούς ρυθμούς, μελετήσαμε, δημοπρατήσαμε και κατασκευάζουμε τους τρεις αυτούς Σταθμούς του Μετρό με ιδιαίτερα πολύπλοκες κατασκευαστικές εργασίες. Οι μικρές χρονικές αποκλίσεις οφείλονται στα σημαντικά αρχαιολογικά ευρήματα που ήρθαν στο φως στον ΧΟΛΑΡΓΟ (αρχαία οδός προς τα Μεσόγεια, τάφοι, λάρνακες, εργαστηριακοί χώροι, κλπ) αλλά και σε κάποια προβλήματα της αναδόχου κοινοπραξίας που βέβαια έχουν πλέον επιλυθεί.

Με συστηματική δουλειά και δίχως μεγάλα λόγια, ο Σταθμός ΝΟΜΙΣΜΑΤΟΚΟΠΕΙΟ προβλέπεται να τεθεί σε λειτουργία τον ερχόμενο Σεπτέμβριο, μαζί με τον αντίστοιχο Χώρο Στάθμευσης 630 θέσεων ΙΧ οχημάτων.

Ο Σταθμός ΧΟΛΑΡΓΟΣ προβλέπεται να τεθεί σε λειτουργία μέχρι το τέλος του έτους και ο Σταθμός ΑΓ.ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ μέχρι το καλοκαίρι του 2010.

Παράλληλα, θέλω να επισημάνω ότι στον Σταθμό ΝΟΜΙΣΜΑΤΟΚΟΠΕΙΟ, ο υπόγειος χώρος στάθμευσης 630 θέσεων ΙΧ οχημάτων βρίσκεται σε πολύ προχωρημένο στάδιο κατασκευής, ενώ στην επιφάνεια θα δημιουργηθεί Σταθμός Μετεπιβίβασης για τις Λεωφορειακές Γραμμές. Με τον τρόπο αυτό, ένας οδηγός ΙΧ που σήμερα χρειάζεται τουλάχιστον 45 λεπτά σε ώρα αιχμής για να φθάσει στο κέντρο της Αθήνας, τον Αύγουστο  του 2009 θα έχει τη δυνατότητα να σταθμεύσει στο Μετρό και να διανύσει την ίδια απόσταση με άνεση, ασφάλεια και ταχύτητα μέσα σε μόλις 11 λεπτά!

Τονίζω επίσης, ότι στον σταθμό Αγ.Παρασκευή προβλέπεται η κατασκευή Χώρου στάθμευσης ΙΧ οχημάτων 500 θέσεων.  Για το έργο αυτό έχουν ξεκινήσει οι σχετικές μελέτες από την Αττικό Μετρό.

Η επέκταση προς Ελληνικό

Η διάνοιξη της υπόγειας σήραγγας μήκους 5,5 χλμ. με τον Μετροπόντικα ολοκληρώθηκε τον Δεκέμβριο χωρίς καμία καθυστέρηση.

Έχει ολοκληρωθεί η κατασκευή των σταθμών ΕΛΛΗΝΙΚΟ και ΑΡΓΥΡΟΥΠΟΛΗ και βρίσκεται σε προχωρημένο στάδιο η εγκατάσταση των αρχιτεκτονικών τελειωμάτων (μάρμαρα, γρανίτες, ψευδοοροφές, κλπ.).

Με την απομάκρυνση του Μετροπόντικα συνεχίζεται εντατικότερα η κατασκευή του σταθμού ΗΛΙΟΥΠΟΛΗ, ενώ ο σταθμός ΑΛΙΜΟΣ εμφανίζει μικρή καθυστέρηση λόγω της μακροχρόνιας αρχαιολογικής ανασκαφής και της πολύμηνης καθυστέρησης των σχετικών αποφάσεων του ΚΑΣ στις αρχές του 2008.

Το έργο αυτό, παρά την πολυπλοκότητα και το μεγέθος του, προχωρά με ταχύτατους ρυθμούς και η γραμμή του Μετρό και οι τέσσερις σταθμοί προβλέπεται να τεθούν ταυτόχρονα σε λειτουργία την Ανοιξη του 2010, με μικρή απόκλιση από το χρονοδιάγραμμα λόγω των αρχαιοτήτων.

Η επέκταση προς Περιστέρι

Η κατασκευή της σήραγγας έχει ολοκληρωθεί στο σύνολό της και έχει ξεκινήσει η εγκατάσταση των σιδηροτροχιών και του ηλεκτρομηχανολογικού εξοπλισμού.  Έχουν ξεπεραστεί όλες οι τεχνικές δυσκολίες (αντίξοες γεωλογικές συνθήκες, υπόγεια εκσκαφή σταθμού, κλπ.), έχει ολοκληρωθεί η κατασκευή των σταθμών ΠΕΡΙΣΤΕΡΙ και ΑΝΘΟΥΠΟΛΗ και πρόσφατα ξεκίνησε η εγκατάσταση των αρχιτεκτονικών τελειωμάτων (μάρμαρα, γρανίτες, ψευδοοροφές, κλπ.).

Οι δύο νέοι Σταθμοί στον Δήμο Περιστερίου προβλέπεται να τεθούν σε λειτουργία στα τέλη του 2009.

Η επέκταση προς Αγία Μαρίνα (Χαϊδάρι)

Τον Οκτώβριο ολοκληρώθηκε η διάνοιξη της σήραγγας (1,5 χλμ.) και πραγματοποιήθηκε η ένωσή της με την υφιστάμενη Γραμμή 3 του Μετρό. Σήμερα πλέον έχει ξεκινήσει η εγκατάσταση των σιδηροτροχιών και του ηλεκτρομηχανολογικού εξοπλισμού σε όλο το μήκος της επέκτασης, ενώ σύντομα ξεκινούν οι εργασίες των αρχιτεκτονικών τελειωμάτων στον Σταθμό ΑΓΙΑ ΜΑΡΙΝΑ (ΧΑΪΔΑΡΙ).

Παράλληλα, άρχισαν οι εργασίες για την κατασκευή του Χώρου Στάθμευσης ακριβώς δίπλα από τον Σταθμό, συνολικής χωρητικότητας 385 θέσεων ΙΧ οχημάτων, ο οποίος θα παραδοθεί ταυτόχρονα με τη λειτουργία του Σταθμού.

Η επέκταση της Γραμμής 3 προς την Αγία Μαρίνα (Χαϊδάρι) προβλέπεται να τεθεί σε λειτουργία στα τέλη του 2009.

Το Αμαξοστάσιο του Ελαιώνα

Οι κοπιώδεις εκσκαφές περίπου 600.000 κυβικών μέτρων σε μία επιφάνεια 80 στρεμμάτων ολοκληρώθηκαν το 2007 και χάρις στο Μετρό μια περιοχή που επιεικώς χαρακτηριζόταν ως η «χωματερή» στο πίσω μέρος της Αθήνας εξυγιάνθηκε σε βάθος 12 μέτρων.

Σήμερα το βασικό κτίριο (Κτίριο Στάθμευσης Συρμών) του Αμαξοστασίου έχει ολοκληρωθεί και σε εξέλιξη βρίσκονται οι εργασίες αρχιτεκτονικών τελειωμάτων, η τοποθέτηση σιδηροτροχιών και η εγκατάσταση του ηλεκτρομηχανολογικού εξοπλισμού. Θα πρέπει να σημειώσω ότι το έργο έχει κατασκευασθεί με τέτοιο τρόπο ώστε να υπάρχει η δυνατότητα στην οροφή του αμαξοστασίου να δημιουργηθεί και να λειτουργήσει ο Κεντρικός Σταθμός Υπεραστικών Λεωφορείων, ύστερα από παραχώρηση του χώρου της Αττικό Μετρό στα ΚΤΕΛ.

Το Αμαξοστάσιο του ΕΛΑΙΩΝΑ προβλέπεται να δοθεί σε λειτουργία στις αρχές του 2010.

ΝΕΟΙ ΣΥΡΜΟΙ ΜΕΤΡΟ

Ο διαγωνισμός για την προμήθεια 17 νέων συρμών Μετρό, ύψους 155 εκ. ευρώ βρίσκεται σήμερα σε εξέλιξη και έχουν καταθέσει προσφορές 3 μεγάλες ξένες εταιρείες παραγωγής συρμών Μετρό.
Όλοι οι νέοι συρμοί θα διαθέτουν σύγχρονα συστήματα κλιματισμού.
Ο Ανάδοχος για τους νέους συρμούς του Μετρό αναμένεται να ανακηρυχθεί μέχρι τον Απρίλιο, υπό την προϋπόθεση ότι δεν θα υπάρξουν εμπλοκές λόγω ενστάσεων και προσφυγών.

Πέραν αυτών, μέχρι τον Ιούνιο, η Αττικό Μετρό θα έχει εγκαταστήσει 168 μονάδες κλιματισμού σε 14 από τους υφιστάμενους συρμούς.

Η ΕΠΕΚΤΑΣΗ ΠΡΟΣ ΠΕΙΡΑΙΑ

Ο Διαγωνισμός για την επέκταση του Μετρό στα Δυτικά Προάστια με κατάληξη στον Πειραιά, ύψους 515 εκ. ευρώ βρίσκεται σε εξέλιξη και την Παρασκευή 13 Φεβρουαρίου 2009 οι διαγωνιζόμενες τεχνικές εταιρείες/όμιλοι θα καταθέσουν εκδήλωση ενδιαφέροντος.

Η επέκταση αυτή αφορά σε υπόγεια σήραγγα μήκους 7,6 χλμ. με 6 σύγχρονους σταθμούς: Αγ.Βαρβάρα, Κορυδαλλός, Νίκαια, Μανιάτικα, Πειραιάς, Δημ.Θέατρο.

Η ΝΕΑ ΓΡΑΜΜΗ 4 (Γραμμή U)

Για τη Γραμμή U (Γραμμή 4), δηλαδή τη Γραμμή με μορφή Πέταλο, που ξεκινά από το Γαλάτσι, περνά από το κέντρο στο Πανεπιστήμιο και μετά από το Παγκράτι κατευθύνεται προς το Μαρούσι, με 20 σταθμούς, οι μελέτες προχωρούν με εντατικούς ρυθμούς. Για τη Γραμμή αυτή θα σας ενημερώσω επόμενη φορά.

Το μεγαλύτερο μέτωπο έργων Μετρό που έγινε ποτέ στην Ελλάδα

Σήμερα εκτελείται το μεγαλύτερο μέτωπο έργων Μετρό που έγινε ποτέ στην Ελλάδα, ένα από τα μεγαλύτερα στην Ευρώπη, και μάλιστα με τους υψηλότερους ρυθμούς υλοποίησης διεθνώς.

Δίχως μεγάλα λόγια, αλλά με υπεύθυνο σχεδιασμό και συστηματική δουλειά κατασκευάζουμε τα μεγάλα έργα της Ελλάδος.

ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ

Οι 3 Σταθμοί Χολαργού, Νομισματοκοπείου και Αγίας Παρασκευής

Σε πλήρη εξέλιξη βρίσκονται σήμερα οι κατασκευαστικές εργασίες στους τρεις νέους Σταθμούς της Γραμμής 3 (ΝΟΜΙΣΜΑΤΟΚΟΠΕΙΟ, ΧΟΛΑΡΓΟΣ και ΑΓΙΑ ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ), οι οποίοι προβλέπεται να εξυπηρετούν σε καθημερινή βάση 60.000 επιβάτες.

Σταθμός ΝΟΜΙΣΜΑΤΟΚΟΠΕΙΟ

AM_Nomismatokopio_Station

Σταθμός Αγ. ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ

AM_Ag.Paraskevi_Station

Επέκταση Γραμμής 2 προς το Ελληνικό

Η υπόγεια επέκταση της Γραμμής 2 προς το Ελληνικό προβλέπεται να ολοκληρωθεί στις αρχές του 2010 και σε καθημερινή βάση υπολογίζεται να εξυπηρετεί 80.000 επιβάτες. Σημειώνεται ότι με το Μετρό, η απόσταση από τον Σταθμό ΕΛΛΗΝΙΚΟ έως το ΣΥΝΤΑΓΜΑ θα διανύεται μόλις σε 15 λεπτά, ενώ σήμερα απαιτούνται τουλάχιστον 35 λεπτά για την ίδια απόσταση με ΙΧ όχημα σε ώρα αιχμής.

Σήραγγα ΕΛΛΗΝΙΚΟ

AM_tunnel_Elliniko

Σταθμός ΕΛΛΗΝΙΚΟ

AM_Elliniko_Station

Επέκταση Γραμμής 2 προς το Περιστέρι

Η επέκταση της Γραμμής 2, με τους δύο νέους Σταθμούς του Μετρό ΠΕΡΙΣΤΕΡΙ και ΑΝΘΟΥΠΟΛΗ, εκτιμάται ότι στα τέλη του 2009 θα εξυπηρετεί συνολικά 50.000 επιβάτες σε καθημερινή βάση. Σημειώνεται ότι με το Μετρό, η απόσταση ΑΝΘΟΥΠΟΛΗ – ΣΥΝΤΑΓΜΑ θα καλύπτεται μόλις σε 11 λεπτά, ενώ σήμερα με ΙΧ αυτοκίνητο απαιτούνται 40 λεπτά σε ώρα αιχμής!

 Σήραγγα της επέκτασης

AM_tunnel_Peristeri

Σταθμός ΠΕΡΙΣΤΕΡΙ 

AM_Peristeri_Station

Επέκταση Γραμμής 3 προς την Αγία Μαρίνα (Χαϊδάρι)

Η επέκταση της Γραμμής 3 Αιγάλεω – Αγία Μαρίνα (Χαϊδάρι) υπολογίζεται να εξυπηρετεί σε καθημερινή βάση περισσότερους από 30.000 επιβάτες και βάσει του χρονοδιαγράμματος προβλέπεται να τεθεί σε λειτουργία στα τέλη του 2009. Χάρις στο Μετρό, η απόσταση ΑΓΙΑ ΜΑΡΙΝΑ (ΧΑΙΔΑΡΙ)-ΣΥΝΤΑΓΜΑ θα διανύεται μόλις σε 9 λεπτά!

Σήραγγα της επέκτασης

AM_tunnel_Haidari_extension

Επίπεδο αποβάθρων Σταθμού ΑΓΙΑ ΜΑΡΙΝΑ (ΧΑΪΔΑΡΙ) 

Αμαξοστάσιο Ελαιώνα

Το Αμαξοστάσιο Ελαιώνα βρίσκεται στην οδό Αγίας Aννης, στα όρια του Δήμου Αθηναίων και  Αιγάλεω και καταλαμβάνει μία έκταση 86.000 τμ.

AM_Eleonas_depot

 

Print Friendly, PDF & Email
Scroll Up