ΜΕΤΡΟ ΑΘΗΝΑΣ-Εντάχθηκαν οι μελλοντικές γραμμές του Μετρό στο Νέο Ρυθμιστικό Σχέδιο Αθήνας & Αττικής

Απόσπασμα από τις δηλώσεις του Υπουργού ΠΕΧΩΔΕ κ. Γ. Σουφλιά  για το νέο ρυθμιστικό σχέδιο Αθήνας και Αττικής.

Έκτος Aξονας: Ολοκλήρωση της οργάνωσης ενός φιλικού προς το περιβάλλον συστήματος μεταφορών στην Αττική.

AM_Sxedio_Anaptiksis_Grammon_Metro_MED

  • Αναβαθμίζονται και οργανώνονται σε ενιαία βάση τα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς, με κορμό τους το Μετρό, το οποίο πρέπει να επεκταθεί, ώστε να καλύπτει το Λεκανοπέδιο και μαζί με τον Προαστιακό το σύνολο της ευρύτερης μητροπολιτικής περιοχής. Συγκεκριμένα, επεκτείνεται το Μετρό ώστε να καλύπτει πλέον το 85% της ευρύτερης περιοχής του Λεκανοπεδίου με ένα δίκτυο 8 γραμμών συνολικού μήκους 220 χλμ, και 200 σταθμών. Βέβαια όλες οι γραμμές αυτές δεν μπορούν να υλοποιηθούν μέσα σε 20 χρόνια αλλά το σχέδιο αυτό αποτελεί μια ολοκληρωμένη μελέτη των αναγκών για Μετρό στο Λεκανοπέδιο. Με τη σταδιακή υλοποίηση των νέων επεκτάσεων και γραμμών το Μετρό θα πηγαίνει από το Κερατσίνι και τον Πειραιά έως την Κηφισιά και τη  Νέα Ερυθραία (Γ1-ΗΣΑΠ), από το Ζεφύρι και το Περιστέρι έως το Ελληνικό και τη Γλυφάδα (Γ2), από το Αεροδρόμιο και τη Μεσογείων έως Αιγάλεω και τον Πειραιά (Γ3), από την Πετρούπολη και το Γαλάτσι μέσω του Πανεπιστημίου έως το Μαρούσι και τη Λυκόβρυση (Γ4 – Γραμμή U) όπως αποτυπώνεται στον χάρτη, από τον Βύρωνα και το Παγκράτι έως τα Πατήσια, τη Ν. Φιλαδέλφια και τα Ανω Λιόσια (Γ5), από το Χαλάνδρι και του Γκύζη έως την Καλλιθέα και την Πειραϊκή Χερσόνησο (Γ6Α), από το Θησείο και την Πέτρου Ράλλη έως το Κερατσίνι και το Πέραμα (Γ6Β), από την Αγία Μαρίνα  (Χαϊδάρι) και τη Λ. Καβάλας έως τη Νέα Σμύρνη και τον Αλιμο (Γ7) καθώς και αρκετές από τις περιοχές αυτές θα συνδέονται μεταξύ τους και από τη νέα κυκλική Γραμμή (Γ8).
  • Με τα νέα οδικά έργα Αττικής που παρουσιάσαμε πρόσφατα καθώς και το τελευταίο έργο της επέκτασης από τη Ραφήνα προς την Εθνική οδό στις Αφίδνες (Ανατολική Περιφερειακή Πεντέλης) ολοκληρώνεται έτσι το απαραίτητο δίκτυο περιφερειακών οδικών αξόνων στην Αττική. Είναι προσωπική μου θέση ότι από εδώ και πέρα ό,τι χρήματα διατίθενται καθώς και τα έσοδα των αυτοκινητοδρόμων αυτών θα πρέπει όλα να πηγαίνουν στις επεκτάσεις του Μετρό.
  • Αποθαρρύνεται η χρησιμοποίηση των ΙΧ επιβατικών αυτοκινήτων στις μετακινήσεις προς περιοχές με χρήσης υπερτοπικής σημασίας, στο κέντρο της Αθήνας, στο κέντρο των σημαντικότερων αστικών Δήμων και στις περιοχές με σημαντική πυκνότητα πληθυσμού. Αυτό επιτυγχάνεται με τη μεγάλη βελτίωση της προσπελασιμότητας με Μέσα Μαζικής Μεταφοράς, την οργάνωση συστήματος περιφερειακών αυτοκινητοδρόμων για την παράκαμψη των περιοχών αυτών, αλλά και με αναπλάσεις, πεζοδρομήσεις και μέτρα διαχείρισης της κυκλοφορίας και της στάθμευσης. Προωθείται η βελτίωση της διασύνδεσης των διάφορων Μέσων Μεταφοράς, ιδίως η στάθμευση–μετεπιβίβαση στους περιφερειακούς σταθμούς των Μέσων Σταθερής Τροχιάς και η σύνδεσή τους με τις λεωφορειακές γραμμές. Προωθούνται έργα πεζοδρομήσεων και αναπλάσεων για την υποστήριξη της χρήσης εναλλακτικών και ήπιων μέσων μετακίνησης, όπως το ποδήλατο και η πεζή μετακίνηση.
  • Προωθείται η βελτίωση της διασύνδεσης των διάφορων Μέσων Μεταφοράς, ιδίως η στάθμευση–μετεπιβίβαση στους περιφερειακούς σταθμούς των Μέσων Σταθερής Τροχιάς και η σύνδεσή τους με τις λεωφορειακές γραμμές.
  • Προωθούνται έργα πεζοδρομήσεων και αναπλάσεων για την υποστήριξη της χρήσης εναλλακτικών και ήπιων μέσων μετακίνησης, όπως το ποδήλατο και η πεζή μετακίνηση.
  • Επίσης, οι μετακινήσεις περιορίζονται, μέσω της ενίσχυσης των λειτουργιών και εξυπηρετήσεων των τοπικών κέντρων, για τη διευκόλυνση των κατοίκων στην κάλυψη των καθημερινών και άμεσων αναγκών τους.
Print Friendly, PDF & Email
Scroll Up