ΜΕΤΡΟ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ – Επίσκεψη της Ηγεσίας του Υπουργείου Υποδομών, Μεταφορών & Δικτύων στο Μετρό Θεσσαλονίκης

AM_Thess_05.07.10_LGΟ Υπουργός Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων κ.Δημήτρης Ρέππας, με τον Υφυπουργό Γιάννη Μαγκριώτη και τον Γενικό Γραμματέα κ.Γιάννη Οικονομίδη επισκέφθηκαν τον σταθμό ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ του Μετρό της Θεσσαλονίκης.

Την ξενάγηση στο εργοτάξιο και την ενημέρωση για τα πολύπλοκα ζητήματα του Μετρό πραγματοποίησε ο Πρόεδρος της Αττικό Μετρό ΑΕ κ. Χρήστος Τσίτουρας και ο Δντης Έργου Μετρό Θεσσαλονίκης κ.Γιώργος Κωνσταντινίδης.

Με την ολοκλήρωση της επίσκεψης ο Υπουργός κ. Δημήτρης Ρέππας δήλωσε χαρακτηριστικά:

«Κάναμε και κάνουμε μεγάλη προσπάθεια για να αναστρέψουμε την εικόνα σε όλα τα επίπεδα υλοποίησης του έργου διοικητικό, οργανωτικό, διαχειριστικό, τεχνικό, οικονομικό, αλλά με κατηγορηματικό τρόπο λέγω τούτο:Αν οι προσπάθειες για ανάταξη αυτού του παγιδευμένου έργου δεν αποδώσουν θα πάρουμε επώδυνες και ρεαλιστικές αποφάσεις για όλους μας. Η διαπραγμάτευση με τον ανάδοχο κατασκευής βρίσκεται σε εξέλιξη, αλλά η ώρα της ολοκλήρωσης έχει φτάσει στο τέλος. Οφείλουμε να πάρουμε γενναίες αποφάσεις για το μέλλον του έργου, για την ίδια την πόλη

Αντίστοιχα ο κ. Χρήστος Τσίτουρας τόνισε ότι: «ο χρονικός εκτροχιασμός του Μετρό οφείλεται κυρίως στην μακρoχρόνιa αρχαιολογική ανασκαφή, όπου μάλιστα στα εργοτάξια στο κέντρο της Θεσσαλονίκης αναμένεται να ολοκληρωθεί το 2013! Η Αττικό Μετρό ΑΕ έχει ήδη επιταχύνει τόσο ποσοτικά όσο και ποιοτικά όλους τους τομείς του έργου και πλέον στόχος είναι το Μετρό της Θεσσαλονίκης να τεθεί σε λειτουργία στα τέλη του 2014. Όμως το κατά πόσο είναι ρεαλιστικός αυτός ο στόχος θα εξαρτηθεί κυρίως από την συμπεριφορά του Αναδόχου στις επόμενες ημέρες. Τώρα πλέον όλοι μας, και εννοώ πραγματικά όλοι μας, οφείλουμε να στηρίξουμε την υλοποίηση αυτού του μεγάλου έργου που οφείλουμε στους πολίτες της Θεσσαλονίκης»

Επίσης, ο Υπουργός κ.Δημήτρης Ρέππας επισήμανε ότι το Μετρό δεν σταματά με την ολοκλήρωση του Βασικού Εργου (13 σταθμοί – 9.6 χλμ), αλλά συνεχίζεται προς Καλαμαριά (5 σταθμοί – 4,8 χλμ) όπου σε εξέλιξη βρίσκεται ο σχετικός διαγωνισμός,  προς Σταυρούπολη (5 σταθμοί – 5 χλμ) όπου σε προχωρημένο στάδιο βρίσκονται οι μελέτες του έργου, προς Εύοσμο (4 σταθμοί) όπου οι μελέτες βρίσκονται σε πρώιμο στάδιο και τέλος προς Αεροδρόμιο όπου εξετάζεται η δυνατότητα κατασκευής της επέκτασης με μέσο σταθερής τροχιάς τύπου Monorail (βλέπετε συνημμένο χάρτη).

AM_Thess_map_5.7.2010_LG

Δείτε τον χάρτη

ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΥΠΟΔΟΜΩΝ, ΜΕΤΑΦΟΡΩΝ ΚΑΙ ΔΙΚΤΥΩΝ
05.07.2010

Τον προγραμματισμό των έργων στο πολεοδομικό συγκρότημα Θεσσαλονίκης και της ευρύτερης περιοχής, παρουσίασε σε σημερινή Συνέντευξη Τύπου που παραχώρησε στη Θεσσαλονίκη ο Υπουργός Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων Δημήτρης Ρέππας, παρουσία του Υφυπουργού Γιάννη Μαγκριώτη και των Γενικών Γραμματέων Χάρη Τσιόκα, Γιάννη Οικονομίδη και Σέργιου Λαμπρόπουλο.Την ξενάγηση στο εργοτάξιο και την ενημέρωση για τα πολύπλοκα ζητήματα του Μετρό πραγματοποίησε ο Πρόεδρος της Αττικό Μετρό ΑΕ κ. Χρήστος Τσίτουρας και ο  Δντης Έργου κ.Γιώργος Κωνσταντινίδης.

Ο Υπουργός είπε μεταξύ άλλων:

«Για τον συντονισμό της υλοποίησης των έργων της Θεσσαλονίκης συγκροτήθηκε με πρωτοβουλία του Υπουργείου μας και σε συνεργασία με το ΥΠ.Ε.Κ.Α και το ΥΠ.ΟΙ.Α.Ν. «Συντονιστική Ομάδα» με αντικείμενο την συγκέντρωση, αξιολόγηση και επεξεργασία προτάσεων που θα καταλήγουν στη συγκρότηση ενός ιεραρχημένου προγράμματος δράσεων και έργων, τόσο για το πολεοδομικό συγκρότημα της Θεσσαλονίκης, όσο και για την Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας.


Οι εργασίες της Συντονιστικής Ομάδας ξεκίνησαν πριν από δυο περίπου μήνες και σήμερα πραγματοποιήθηκε η τέταρτη συνεδρίαση που οριστικοποίησε τις προτάσεις, με την παρουσία του Υπουργού Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων Δημήτρη Ρέππα. Στην επιτροπή συμμετέχουν:

  • ο ΓΓ του Υπουργείου Υποδομών Μεταφορών και Δικτύων Χάρης Τσιόκας,
  • ο ΓΓΣΕ Σέργιος Λαμπρόπουλος,
  • ο ΓΓΔΕ Γιάννης Οικονομίδης,
  • η Γ.Γ. της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας Μαρία Λιονή,
  • ο πρόεδρος της “Εγνατία Οδός Α.Ε.” Αναστάσιος Μουρατίδης,
  • ο πρόεδρος του Οργανισμού Ρυθμιστικού Θεσσαλονίκης Παναγιώτης Σταθακόπουλος,
  • ο πρόεδρος του ΣΑΣΘ. Παναγιώτης Παπαιωάννου,
  • ο πρόεδρος της “Αττικό Μετρό” Χρήστος Τσίτουρας, με αναπληρωτή το Δ/ντή της ΜΕΤΡΟ Θεσσαλονίκης Γιώργο Κωνσταντινίδη


Η Συντονιστική Ομάδα υποστηρίζεται σε επιστημονικό επίπεδο ανάλογα με τις απαιτήσεις των εργασιών της με εμπειρογνώμονες καθηγητές από το ΑΠΘ. Ήδη την Ομάδα υποστηρίζουν οι καθηγητές Γιώργος Γιαννόπουλος και Νίκος Μουσιόπουλος στα συγκοινωνιακά και περιβαλλοντικά θέματα αντίστοιχα. Ανάλογα με την πορεία των εργασιών θα ζητηθεί η επιστημονική υποστήριξη και άλλων διακεκριμένων επιστημόνων.

Συντονιστής της Ομάδας είναι ο Υφυπουργός Γιάννης Μαγκριώτης υπό την διεύθυνση του οποίου διεξάγονται οι δεκαπενθήμερες συνεδριάσεις στην Θεσσαλονίκη.

Όσον αφορά την κατασκευή της βασικής γραμμής του ΜΕΤΡΟ της Θεσσαλονίκης και η υλοποίηση της επέκτασής της αφενός προς Καλαμαριά και αεροδρόμιο και αφετέρου προς τις Δυτικές συνοικίες, ο Υπουργός ανέφερε τα εξής:

«Χαρακτήρισα το έργο του Μετρό της Θεσσαλονίκης ως έργο αιχμάλωτο των προβλημάτων που μας κληρονόμησε η Ν.Δ.. Ακούστε γιατί

  • Τέσσερα και πλέον χρόνια μετά την υπογραφή της σύμβασης κατασκευής (7.4.2006), δηλαδή με αναλωμένο το 64% του συμβατικού χρόνου, έχει κατασκευαστεί μόνον το 14,5 % του οικονομικού αντικειμένου του έργου.
  • Μέχρι τώρα οι καθυστερήσεις είναι πάνω από 2,5 χρόνια.
  • Ο ανάδοχος κατασκευής έχει πιστοποιήσεις λογαριασμών 120 εκατ. € και διεκδικεί 150 εκατ.€.
  • Έχει ολοκληρωθεί περίπου το 30% της συνολικής εκτιμώμενης αρχαιολογικής έρευνας, ενώ το ποσό που ήδη δαπανήθηκε υπερβαίνει το αρχικά προβλεπόμενο κατά 60%.
  • Το κόστος των αρχαιολογικών ανασκαφών ξεπέρασε τα 1.000 € ανά μ3 εκσκαφής. Το νούμερο είναι τεράστιο, δεν συμφωνείτε;
  • Τα ΤΒΜ βρίσκονται σταματημένα στη διασταύρωση Σιντριβανίου το πρώτο από το Νοέμβριο 2009 και το δεύτερο από τον Ιανουάριο 2010.


Κάναμε και κάνουμε μεγάλη προσπάθεια για να αναστρέψουμε την εικόνα σε όλα τα επίπεδα υλοποίησης του έργου διοικητικό, οργανωτικό, διαχειριστικό, τεχνικό, οικονομικό, αλλά με κατηγορηματικό τρόπο λέγω τούτο:Αν οι προσπάθειες για ανάταξη αυτού του παγιδευμένου έργου δεν αποδώσουν θα πάρουμε επώδυνες και ρεαλιστικές αποφάσεις για όλους μας.

Η διαπραγμάτευση με τον ανάδοχο κατασκευής βρίσκεται σε εξέλιξη, αλλά η ώρα της ολοκλήρωσης έχει φτάσει στο τέλος. Οφείλουμε να πάρουμε γενναίες αποφάσεις για το μέλλον του έργου, για την ίδια την πόλη.

Η επανεκκίνηση των ΤΒΜ είναι τεχνικά είναι εφικτή και μπορεί να γίνει σε μια εβδομάδα».

Για την επέκταση Καλαμαριάς (Πατρικίου – Μίκρα), ο Υπουργός είπε χαρακτηριστικά:

«Έχουν ολοκληρωθεί:

  • η τοπογραφική έρευνα,
  • οι γεωλογικές έρευνες,
  • η γεωμετρική χάραξη της γραμμής,
  • η επιλογή των θέσεων των 5 σταθμών

Βρίσκεται σε προχωρημένο στάδιο η εκπόνηση προωθημένης προμελέτης των σταθμών, των σηράγγων και των φρεάτων, που καλύπτει συγκοινωνιακά, στατικά, αρχιτεκτονικά, ηλεκτρομηχανολογικά, σιδηροδρομικά και λειτουργικά θέματα.
Με απόφαση της νέας διοίκησης της ΑΜ, η μελέτη εκπονείται από την εταιρία με βοήθεια από ειδικούς συμβούλους σε ειδικά θέματα. Οι μελέτες θα ολοκληρωθούν μέχρι το τέλος του 2010.

Σε εξέλιξη βρίσκεται η διαδικασία προεπιλογής Αναδόχου για τα έργα Πολιτικού Μηχανικού και τα βασικά ηλεκτρομηχανολογικά συστήματα.

Στο πέρας της γραμμής στην περιοχή της Μίκρας μπορεί να χωροθετηθεί το αμαξοστάσιο, το οποίο θα έχει τη δυνατότητα της εξυπηρέτησης της βασικής γραμμής, αλλά και των άλλων επεκτάσεων».

Όσον αφορά την Επέκταση προς Σταυρούπολη (Δημοκρατίας – Ευκαρπία – Νοσ. Παπαγεωργίου), ο Υπουργός ανέφερε ότι:

«Έχουν ολοκληρωθεί:

  • η τοπογραφική έρευνα έως τον σταθμό Ευκαρπίας,
  • οι γεωλογικές έρευνες στο τμήμα αυτό,
  • η γεωμετρική χάραξη της γραμμής,
  • η επιλογή των θέσεων των 5 σταθμών


Στο τμήμα Ευκαρπία – Νοσοκομείο Παπαγεωργίου οι μελέτες βρίσκονται σε πρώιμο στάδιο».

Αντίστοιχα για την Επέκταση Ευόσμου (Ν.Σ.Σ. – Εύοσμος) και Αεροδρομίου(Μίκρα – Αεροδρόμιο):

«Έχει γίνει μόνο η προκαταρτική επιλογή της χάραξης μέσα από αρκετές εναλλακτικές χαράξεις και έχουν επιλεγεί προκαταρκτικά οι θέσεις 4 νέων σταθμών, ενώ για το Αεροδρόμιο Έχει γίνει η προκαταρτική επιλογή της χάραξης. Για την επέκταση αυτή, εξετάζεται η δυνατότητα κατασκευής της επέκτασης με υπέργειο μέσο σταθερής τροχιάς, τύπου Monorail».

Δείτε το πλήρες κείμενο του νέου MASTER PLAN για τη Θεσσαλονίκη

Print Friendly, PDF & Email
Scroll Up