Διαδικτυακή Πύλη - Ελληνικό Μετρό Α.Ε.
ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΜΕΤΡΟ Α.Ε.ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΜΕΤΡΟ Α.Ε.ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΜΕΤΡΟ Α.Ε. logo espa
ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΜΕΤΡΟ Α.Ε.ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΜΕΤΡΟ Α.Ε.ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΜΕΤΡΟ Α.Ε. logo espa

ΜΕΤΡΟ ΑΘΗΝΑΣ – Σύσκεψη εργασίας της πολιτικής ηγεσίας του Υπουργείου Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, κκ. Δημήτρη Ρέππα, Γιάννη Οικονομίδη, Γιάννη Μαγκριώτη και της Διοίκησης της Αττικό Μετρό

  • Αρχική
  • Δελτία Τύπου
  • ΜΕΤΡΟ ΑΘΗΝΑΣ – Σύσκεψη εργασίας της πολιτικής ηγεσίας του Υπουργείου Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, κκ. Δημήτρη Ρέππα, Γιάννη Οικονομίδη, Γιάννη Μαγκριώτη και της Διοίκησης της Αττικό Μετρό
ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΥΠΟΔΟΜΩΝ ΜΕΤΑΦΟΡΩΝ & ΔΙΚΤΥΩΝ
ΓΡΑΦΕΙΟ ΤΥΠΟΥ
ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

Η εξέλιξη των έργων του Μετρό της Αθήνας ήταν το αντικείμενο σύσκεψης εργασίας στην οποία προήδρευσε ο Υπουργός Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων Δημήτρης Ρέππας, που πραγματοποιήθηκε το μεσημέρι στα γραφεία της ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ Α.Ε. Στη σύσκεψη μετείχαν ο Υφυπουργός Γιάννης Μαγκριώτης, ο Γενικός Γραμματέας Δημοσίων Έργων Γιάννης Οικονομίδης και η Διοίκηση της εταιρίας και συζητήθηκαν τόσο τα υπό κατασκευή έργα του ΜΕΤΡΟ, όσο και τα έργα των επεκτάσεων των γραμμών 2 και 3 και η ολοκλήρωση του σχεδιασμού και προγραμματισμού υλοποίησης της νέας γραμμής 4.

Αμέσως μετά, ο κ. Ρέππας δήλωσε:

«Λίγες μέρες πριν, στη Θεσσαλονίκη, είχαμε μια συνάντηση εργασίας με τους αρμόδιους φορείς για θέματα που αφορούν στην ανάπτυξη του Επιχειρησιακού Σχεδίου για τις Υποδομές και Μεταφορές στη Θεσσαλονίκη. Μεταξύ των άλλων συζητήσαμε λεπτομερώς για τα θέματα τα οποία αφορούν στην εξέλιξη της κατασκευής του Μετρό στη συμπρωτεύουσα.

Θέματα που αφορούν στο Μετρό, την επέκταση των υφιστάμενων γραμμών αλλά και τη χάραξη και κατασκευή νέων στο Μετρό της Αθήνας, ήταν αυτά που συζητήσαμε σήμερα με την ηγεσία της ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ. Η συγκεκριμένη δουλειά που έχει γίνει μέσα σε αυτούς τους μήνες, πραγματικά δείχνει τη νέα φιλοσοφία που έχει επικρατήσει στον τρόπο με τον οποίο εργάζεται το κράτος και οι ανώνυμες εταιρείες του, που γίνεται όλο και περισσότερο πράξη. Τι εννοώ: Παλαιότερα επιδιώκαμε οικονομικές δεσμεύσεις χωρίς να έχουμε φροντίσει να εξασφαλίσουμε ανάλογη ωριμότητα και ετοιμότητα για την αξιοποίηση αυτών των πόρων. Συνέπεια ήταν να χάνονται συχνά οι πόροι χωρίς να εκτελούνται τα έργα. Τώρα, αυτό το οποίο από την πρώτη στιγμή θέσαμε στόχο φαίνεται ότι το επιτυγχάνουμε, δηλαδή να σχεδιάζουμε, να μελετούμε και σε γρήγορους χρόνους να έχουμε την αναγκαία ωρίμανση και την ανάλογη ετοιμότητα για να αξιοποιήσουμε διαθέσιμους πόρους. Αυτή είναι η περίπτωση της ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ.

Σας είναι γνωστό ότι μέσα στο Δεκέμβριο θα δοθεί σε λειτουργία ο νέος σταθμός στην Αγία Παρασκευή. Όσον αφορά στις άλλες επεκτάσεις, όπου αντιμετωπίζουμε προβλήματα στον τομέα της σηματοδότησης, σύντομα θα σας μιλήσουμε με λεπτομέρειες. Πάντως οι αποφάσεις μας, είναι αποφάσεις οι οποίες αφορούν στην υποστήριξη του έργου, με γνώμονα το δημόσιο συμφέρον και την αξιοποίηση όλων των νομικών μέσων που έχουμε στη διάθεσή μας, ώστε το έργο να γίνει.

Αυτό που έχει ιδιαίτερη σημασία, είναι η Γραμμή 4, η οποία όπως είχε σχεδιαστεί φαίνεται πως δεν ανταποκρινόταν στο σύνολο των κοινωνικών αναγκών που πρέπει να εξυπηρετεί το Μετρό σε μία τόσο πυκνοκατοικημένη περιοχή, όπως αυτή στο κέντρο της Αθήνας. Σε κεντρικές περιοχές τις οποίες θα διασχίζει, το Μετρό θα τρέχει με νέα χάραξη της Γραμμής 4. Η γραμμή αυτή, από το ‘Aλσος Βεΐκου μέχρι τον Ευαγγελισμό, με την επέκταση που προβλέπουμε προς Βύρωνα και Υμηττό έχει ήδη προμελετηθεί από την ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ. Πιο συγκεκριμένα η προμελέτη ολοκληρώνεται πολύ σύντομα, ώστε στις αρχές του επόμενου έτους να είμαστε σε θέση να προχωρήσουμε στη δημοπράτηση της οριστικής μελέτης και καλώς εχόντων των πραγμάτων, μέσα στο 2012 να προχωρήσουμε στη δημοπράτηση της κατασκευής του έργου, τουλάχιστον ως προς αυτήν την πρώτη φάση του, από το άλσος Βεΐκου μέχρι τον Ευαγγελισμό.

Το έργο αυτό της Γραμμής 4, είναι ένα έργο στο οποίο με την αναμόρφωση του σχεδιασμού που κάνει το Μετρό, προβλέπονται τρεις επεκτάσεις. Οι επεκτάσεις αυτές θεωρούνται αναγκαίες. Η μία είναι αυτή στην οποία αναφέρθηκα, προς Βύρωνα, Υμηττό, όρια Ηλιούπολης, η άλλη είναι αυτή η οποία φέρνει το Μετρό μέχρι τον Περισσό από το ‘Aλσος Βεΐκου και η άλλη επέκταση από το Μαρούσι μέχρι τη Λυκόβρυση, την Εθνική Οδό. Το συνολικό μήκος της γραμμής αυτής είναι 33 χιλιόμετρα και το συνολικό κόστος εκτιμάται ότι είναι 3,3 δισ. ευρώ. Η γραμμή αυτή περιλαμβάνει κατά τον τελευταίο επικαιροποιημένο σχεδιασμό, 29 σταθμούς. Μιλάμε για τελευταίας τεχνολογία Μετρό, χωρίς οδηγό. Ένα Μετρό, το οποίο λειτουργεί με τα τελευταία τεχνολογικά μέσα και βεβαίως αυτό το οποίο πρέπει να κάνουμε, είναι το συντομότερο δυνατό να προχωρήσουμε όσον αφορά στην κατασκευή του πρώτου τμήματος από το άλσος Βεΐκου μέχρι τον Ευαγγελισμό.

Η προμελέτη ολοκληρώνεται από την ίδια την εταιρία και πολύ σύντομα θα είμαστε σε θέση να σας ανακοινώσουμε τα συμπεράσματα ή τις αποφάσεις μας μετά την ολοκλήρωση των συνεννοήσεων με την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων για τη χρηματοδότηση του έργου. Η απαιτούμενη χρηματοδότηση για το έργο αυτό, ‘Aλσος Βεΐκου – Ευαγγελισμός, εκτιμάται στο ποσό του ενός δισ. ευρώ.

Η Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων, χρηματοδοτεί το 50% τέτοιων προγραμμάτων. Έχουμε τη δυνατότητα, επειδή το επιχειρησιακό πρόγραμμα Ενίσχυση Προσπελασιμότητας είναι ανταγωνιστικό πρόγραμμα, να αξιοποιήσουμε διαθέσιμους πόρους από το σύνολο αυτού του προγράμματος και άλλων προγραμμάτων και έτσι να χρηματοδοτήσουμε την κατασκευή του έργου.

Θέλω να είμαι ειλικρινής απέναντί σας. Τα συζητήσαμε όλα αυτά τα θέματα, είμαστε σε θέση να κάνουμε λεπτομερείς ανακοινώσεις, αλλά δεν θα το κάνουμε σήμερα. Αυτή η σύσκεψη ήταν εργασίας, όχι σύσκεψη για να κάνουμε λεπτομερείς ανακοινώσεις, λόγω της πολιτικής συγκυρίας, λίγες μέρες πριν τις εκλογές. Για όλα αυτά θα μιλήσουμε με κάθε λεπτομέρεια, με παρουσίαση στοιχείων που αφορούν χρόνους, χρηματοδότηση και φυσικό αντικείμενο, πριν το τέλος του χρόνου. Θέλω να συγχαρώ την Αττικό Μετρό για την δουλειά που έχει κάνει, γιατί πραγματικά, υπάρχουν στην Ελλάδα εταιρείες οι οποίες λειτουργούν με έναν τρόπο παραγωγικό, αποτελεσματικό ώστε να παράγεται το έργο το οποίο ανταποκρίνεται σε υπάρχουσες κοινωνικές ανάγκες».

Όταν ο Υπουργός ρωτήθηκε για την επέκταση του μετρό προς Πειραιά, απάντησε:

«Όσον αφορά στην επέκταση προς τον Πειραιά, είμαστε έτοιμοι, και νομίζω ότι σύμφωνα με τα χρονοδιαγράμματα που έχουμε πει, εφόσον αντιμετωπίσουμε το πρόβλημα της σηματοδότησης, θα το κάνουμε. Θα είμαστε απολύτως συνεπείς στα όσα έχουμε πει. Δεν έχω να πω τίποτα άλλο τώρα, γιατί υπάρχει προσφυγή. Είμαστε σε διάλογο με την Ευρωπαϊκή Ένωση. Η Ε.Ε. θα πει τον τελευταίο λόγο από νομικής άποψης τι είναι ορθό να γίνει. Όμως, επειδή έχει γίνει η ανάλογη προεργασία, πολύ σύντομα θα είμαστε έτοιμοι να προχωρήσουμε και γι’ αυτό ακριβώς μπορώ να πω ότι θα είμαστε συνεπείς στον αρχικό προγραμματισμό μας».

ATTIKO METPO A.E.
4/11/2010

Προγραμματισμός των νέων έργων της «Αττικό Μετρό Α.Ε.»

Σήμερα πραγματοποιήθηκε σύσκεψη εργασίας στα γραφεία της «Αττικό Μετρό Α.Ε.» για τα έργα του Μετρό της Αθήνας, μεταξύ της πολιτικής ηγεσίας του Υπουργείου Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, κ.κ. Δημήτρη Ρέππα, Γιάννη Μαγκριώτη και Γιάννη Οικονομίδη και της Διοίκησης της «Αττικό Μετρό Α.Ε.».

Μετά την ολοκλήρωση της σύσκεψης, ο κ. Χρήστος Τσίτουρας, Πρόεδρος της «Αττικό Μετρό Α.Ε.» δήλωσε τα εξής :

«Βασική προτεραιότητα στην φιλοσοφία που διέπει την «Αττικό Μετρό ΑΕ» είναι να υπάρχει πλήρης ωρίμανση κατά την φάση σχεδιασμού και μελέτης και στην συνέχεια δημοπράτηση και κατασκευή των έργων Μετρό, προκειμένου πλέον να αποφευχθούν δυσάρεστες εμπλοκές που δυσχεραίνουν την υλοποίηση τους.

Η Αττικό Μετρό ΑΕ σύντομα θα παρουσιάσει τα νέα μεγάλα έργα (με κυριότερο από αυτά τη νέα Γραμμή 4, μήκους 33 χλμ, με 29 σταθμούς), όπου θα δοθούν αναλυτικές πληροφορίες σχετικά με την υλοποίησή τους.

Αξίζει δε να σημειωθεί ότι στη νέα Γραμμή 4 του Μετρό της Αθήνας θα εφαρμοσθούν όλες οι νέες τεχνολογίες με κύριο γνώμονα την ασφάλεια και την βελτίωση των υπηρεσιών προς το επιβατικό κοινό.

Αυτή η σημαντική αλλαγή στον τρόπο δημοπράτησης των επεκτάσεων του Μετρό της Αθήνας αλλά και της Θεσσαλονίκης θα ελαχιστοποιήσει δυστοκίες του παρελθόντος που επέφεραν διαδοχικές καθυστερήσεις στις παραδόσεις των νέων σταθμών του Μετρό.

Η συλλογική προσπάθεια της Διοίκησης και των στελεχών της «Αττικό Μετρό Α.Ε.» θα έχει ως αποτέλεσμα αφενός μεν να δημιουργηθεί ένα υπόβαθρο αξιοπιστίας και εμπιστοσύνης με τους πολίτες, αφετέρου δε τα νέα έργα του Μετρό να υλοποιούνται με ασφάλεια και με αισθητή βελτίωση στους χρόνους παράδοσης τους.

Print Friendly, PDF & Email
WCAG