Διαδικτυακή Πύλη - Ελληνικό Μετρό Α.Ε.
ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΜΕΤΡΟ Α.Ε.ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΜΕΤΡΟ Α.Ε.ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΜΕΤΡΟ Α.Ε. logo espa
ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΜΕΤΡΟ Α.Ε.ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΜΕΤΡΟ Α.Ε.ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΜΕΤΡΟ Α.Ε. logo espa

ΜΕΤΡΟ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ – Το 2018 η Θεσσαλονίκη θα έχει Δίκτυο Γραμμών Μετρό

«Στα τέλη του Φλεβάρη ο «μετροπόντικας» θα φτάσει στον πρώτο κατασκευασμένο σταθμό του Μετρό Θεσσαλονίκης, στο σταθμό «Ευκλείδης» και στα τέλη του Μάρτη θα έχουμε την έλευση και του δεύτερου «μετροπόντικα».

Την ανωτέρω δήλωση προς τα ΜΜΕ, έκανε ο Υφυπουργός ΥΠΟΜΕΔΙ Γιάννης Μαγκριώτης από το σταθμό «Ευκλείδης», τον οποίο σήμερα επισκέφθηκε προκειμένου να ευχηθεί στους εργαζομένους ‘Καλή Χρονιά’ και να διαβεβαιώσει για τη βούληση της κυβέρνησης να προχωρήσει , με τους ταχύτερους δυνατόν ρυθμούς, το μεγάλο αυτό έργο για την πόλη, αντιμετωπίζοντας οριστικά καθυστερήσεις και προβλήματα που κληροδότησε το παρελθόν.

«Το 2010 ήταν μια χρονιά δύσκολη , αλλά μπήκαν οι βάσεις για να ξεπεραστούν τα μεγάλα προβλήματα. Το 2011», προσέθεσε ο κ. Μαγκριώτης «θα είναι η χρονιά όπου θα λυθούν τα περισσότερα προβλήματα που υπάρχουν από το παρελθόν , θα είναι σε πλήρη ανάπτυξη όλα τα εργοτάξια και ελπίζω , στο τέλος του χρόνου, να υπάρχει και ο ανάδοχος για την επέκταση της γραμμής προς τη Καλαμαριά, ενώ ταυτόχρονα θα έχουμε τις μελέτες για τις επεκτάσεις προς τη δυτική Θεσσαλονίκη.

«Το σχέδιο της κυβέρνησης, αυτό που θέλουν οι Θεσσαλονικείς, είναι να αναπτυχθεί ένα δίκτυο Μετρό , που θα καλύπτει το σύνολο του πολεοδομικού συγκροτήματος Θεσσαλονίκης και το οποίο, μαζί με τα άλλα μέσα μαζικής μεταφοράς, να κάνουν την πόλη βιώσιμη, ελκυστική σε επισκέπτες και επενδυτές και πάνω απ’ όλα, λειτουργική για τους ανθρώπους της.

«Πιστεύω ότι στο τέλος του 2014, στις αρχές του 2015, μπορεί να έχουμε τη βασική γραμμή, εάν δεν υπάρξουν άλλα ανυπέρβλητα προβλήματα , μπορούμε να έχουμε σε λειτουργία τη γραμμή από το Νέο Σιδηροδρομικό Σταθμό μέχρι τη Μίκρα. Ταυτόχρονα, μπορεί να έχει δημοπρατηθεί τουλάχιστον η πρώτη γραμμή προς τη δυτική Θεσσαλονίκη. Έτσι, ως το 2018 ή το αργότερο το 2020, μπορούμε να έχουμε το σύνολο του δικτύου των γραμμών του Μετρό. Είναι ανάγκη η πόλη, στη 2η δεκαετία του 21ου αιώνα, να έχει τα μέσα μαζικής μεταφοράς και δη τα μέσα σταθερής τροχιάς, σε πλήρη ανάπτυξη. Μόνο έτσι μπορεί η Θεσσαλονίκη να γίνει ένα σημαντικό μητροπολιτικό, οικονομικό , εκπαιδευτικό κέντρο, μια πόλη που θα είναι βιώσιμη, μια πόλη που θα επιλέγεται για κατοικία αλλά και για τις οικονομικές και επιχειρηματικές τους δραστηριότητες Ελλήνων και ξένων, με πολλές θέσεις απασχόλησης και κοινωνική συνοχή».

Ακολούθως, ο υφυπουργός έδωσε απαντήσεις σε ερωτήσεις δημοσιογράφων για τις πρόσφατες απολύσεις εργαζομένων από την ανάδοχη κοινοπραξία, όπως και για την κατασκευή του σταθμού «Ανάληψη».

Θα απορροφηθούν
οι απολυμένοι

Σχετικά με τους 37 εργαζομένους που απολύθηκαν παραμονές Χριστουγέννων, ο κ. Μαγριώτης είπε ότι οι απολύσεις έγιναν εξ’ αιτίας αναδιαρθρώσεων στα εργοτάξια και πως, οι απολυμένοι, όπως συνέβη και σε άλλες περιπτώσεις, θα απορροφηθούν σε άλλα κατασκευαστικά μέτωπα ή και στις νέες βάρδιες που αναπτύσσει η Αρχαιολογική Υπηρεσία, για να επιταχυνθούν οι αρχαιολογικές ανασκαφές.

Επίσης, σε ότι αφορά το κλείσιμο της οδού Δελφών μεταξύ Μ. Μπότσαρη και Π. Συνδίκα, τόνισε ότι η Αττικό Μετρό, σε συνεργασία με τη διοίκηση του Εμπορικού Συλλόγου Θεσσαλονίκης, έχει έρθει σε επαφή με τους καταστηματάρχες που πλήττονται στην προσπάθεια να απαλυνθούν οι αρνητικές επιπτώσεις που υφίστανται οι επιχειρήσεις τους.

Τέλος, σε ό,τι αφορά την εξέλιξη των εργασιών ανατολικά ο κ. Μαγκριώτης , δήλωσε : «Τα προβλήματα είναι πολλά γιατί υπήρξαν και λάθη στις χωροθετήσεις των σταθμών και αρκετές προχειρότητες, δεν υπήρξαν οι αναγκαίες απαλλοτριώσεις. Υπήρξαν μεγάλες καθυστερήσεις, όπως επίσης η καθυστέρηση για το σταθμό του Παπαφείου. Αυτή τη στιγμή ο πρώτος μετροπόντικας περνάει από την περιοχή του Παπαφείου χωρίς να έχει κατασκευαστεί ο σταθμός. Κάποιοι πρέπει να αναλογιστούν τις ευθύνες τους για τις καθυστερήσεις στο έργο αλλά και για το πρόσθετο κόστος που θα πληρώσουν οι πολίτες στο μέλλον.

Η κατασκευή του σταθμού Φλέμινγκ είναι σε εξέλιξη όπως επίσης και τα υπόλοιπα μέτωπα ανατολικά είναι μέσα στα όσα προσδιορίζονται στα χρονοδιαγράμματα».

Νωρίτερα, στα γραφεία της Διεύθυνσης Έργων Μετρό Θεσσαλονίκης, ο υφυπουργός ΥΠΟΜΕΔΙ, έκοψε την πίτα για τη Νέα Χρονιά κι’ ευχήθηκε στους εργαζομένους της Αττικό Μετρό Α.Ε., υγεία και επιτυχία στην κοινή προσπάθεια για την κατασκευή του πρώτου μεγάλου έργου της Θεσσαλονίκης, έργου που θα δώσει νέα ταυτότητα στη πόλη, θα συμβάλλει καθοριστικά στο να καταστεί βιώσιμη και λειτουργική για τους κατοίκους της, ελκυστική για τους επισκέπτες και τους επενδυτές.

«Θα συνεχίσουμε τις προσπάθειες γιατί μπροστά μας είναι πολύ δουλειά και για τη βασική γραμμή και για την επέκταση προς τη Καλαμαριά αλλά και για τις επεκτάσεις προς τα Δυτικά, γιατί όπως ξέρετε , το σχέδιό μας, όπως το διαχειρίζεται η Αττικό Μετρό, είναι, η δημιουργία ενός δικτύου γραμμών Μετρό στη Θεσσαλονίκη που , σε συνδυασμό με τα άλλα μέσα μαζικής Μεταφοράς, θα δώσουν οριστική λύση στο θέμα της βιώσιμης κινητικότητας που το έχει ανάγκη η Θεσσαλονίκη . Πιστεύω πως θα πετύχουμε, γι’ αυτό και αυτή η προσπάθεια και αυτό το πάθος, γιατί το Μετρό είναι κάτι που μας ενώνει όλους», υπογράμμισε ο κ. Μαγκριώτης.

Στη σύντομη εκδήλωση για την κοπή της Πρωτοχρονιάτικης πίτας , χαιρετισμό απηύθυναν ο Διευθυντής Έργων Μετρό Θεσσαλονίκης Γιώργος Κωνσταντινίδης, ο αντιπρόεδρος του δ.σ. καθ. Κωνσταντίνος Σπυράκος , ενώ παρών ήταν το μέλος του δ.σ. και Αντιδήμαρχος Θεσσαλονίκης Κωνσταντίνος Ζέρβας , καθώς και ο Διευθυντής Συμβάσεων της αναδόχου κοινοπραξίας Γιάννης Κιρκινέζης.

Print Friendly, PDF & Email
WCAG