ΜΕΤΡΟ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ – Οι φορείς της Αυτοδιοίκησης στηρίζουν το έργο του Μετρό Θεσσαλονικης

Θετικά υποδέχθηκαν οι εκπρόσωποι των Αυτοδιοικητικών Φορέων την πρωτοβουλία του Υφυπουργού ΥΠΟΜΕΔΙ κ. Γιάννη Μαγκριώτη και του Προέδρου της Αττικό Μετρό Α.Ε. κ. Χρήστου Τσίτουρα, να ενημερώσει τους Δημάρχους του Πολεοδομικού Συγκροτήματος Θεσσαλονίκης όπως επίσης τους εκπροσώπους της Αποκεντρωμένης Διοίκησης Μακεδονίας – Θράκης και της Αιρετής Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας, για την εξέλιξη του έργου του Μετρό Θεσσαλονίκης.

Στη συνάντηση που πραγματοποιήθηκε στα γραφεία της Αττικό Μετρό/Μετρό Θεσσαλονίκης , παρέστη και ο Δήμαρχος Θεσσαλονίκης κ. Γιάννης Μπουτάρης, επαληθεύοντας έτσι την προεκλογική υπόσχεση για υποστήριξη του έργου του Μετρό.

Κατά τη σύσκεψη τέθηκαν οι βάσεις συνεργασίας μεταξύ της Αττικό Μετρό και των Δήμων από τους οποίους θα διέλθει το Δίκτυο των Γραμμών του Μετρό Θεσσαλονίκης, με σκοπό την αντιμετώπιση των προβλημάτων που αντιμετωπίζονται κατά την περίοδο κατασκευής του έργου, αλλά και την παράλληλη αξιοποίηση της νέας σημαντικής υποδομής που αποκτά η Θεσσαλονίκη , όπως και των αξιόλογων αρχαιολογικών ευρημάτων που φέρνουν στο φως οι εργασίες του Μετρό. Το πλαίσιο της συνεργασίας αυτής θα ορισθεί με την υπογραφή Μνημονίου μεταξύ της Αττικό Μετρό και των φορέων της πόλης.

Όπως τόνισαν τόσο ο υφυπουργός ΥΠΟΜΕΔΙ όσο και ο πρόεδρος της Αττικό Μετρό Α.Ε. , η συνάντηση δεν είχε απλώς ενημερωτικό χαρακτήρα, καθώς είναι επιθυμητή και η υποβολή προτάσεων ως προς τις επιλογές των προκαταρκτικών χαράξεων για τις επεκτάσεις στα Δυτικά του Π.Σ.Θ.

«Θέλουμε τα επόμενα χρόνια να αναπτύξουμε το Μετρό των 33 χλμ. που θα καλύπτει το πολεοδομικό συγκρότημα Θεσσαλονίκης», τόνισε ο κ. Μαγκριώτης, σε δηλώσεις του προς τους δημοσιογράφους, μετά το πέρας της σύσκεψης .

«Στο τέλος του 2014, αρχές του 2015, θα έχει ολοκληρωθεί η βασική γραμμή εντός των ορίων του Δήμου Θεσσαλονίκης. Μέχρι το τέλος του 2011, εάν δεν υπάρξουν ενστάσεις , θα υπάρχει ανάδοχος για την επέκταση στη Καλαμαριά μέχρι τη Μίκρα, γραμμή που θα έχει ολοκληρωθεί εντός του 2015.

«Το 2013, ο σχεδιασμός, με την επιτάχυνση των μελετών, προβλέπει τη δημοπράτηση της πρώτης γραμμής δυτικά, μέχρι την Ευκαρπία και την επέκτασή της προς τα νοσοκομεία ‘Παπαγεωργίου’ .Παράλληλα σχεδιάζεται η εγκάρσια γραμμή στη δυτική Θεσσαλονίκη που θα περνάει από την Ξηροκρήνη, τους Αμπελόκηπους, τη Μενεμένη, το Ελευθέριο – Κορδελιό και τον Εύοσμο».

Δηλώσεις Χρ. Τσίτουρα

Ακολούθως, ο κ. Τσίτουρας δήλωσε ότι η Αττικό Μετρό Α.Ε. είχε υποχρέωση να επανεξετάσει τμήμα της χάραξης της βασικής γραμμής από τον σταθμό «Πατρίκιος», μέχρι τη Νέα Ελβετία, στο πλαίσιο της καλύτερης εξυπηρέτησης του δημοσίου συμφέροντος. Με την τροποποίηση που μελετήθηκε, εξοικονομούνται περί τα 250 εκ. ευρώ , τα οποία μπορούν να διατεθούν για τη συμπληρωματική γραμμή «Πανεπιστήμιο- Τούμπα- Χαριλάου- τερματικός Πυλαίας».

Όπως εξήγησε ο πρόεδρος της Αττικό Μετρό, «η χάραξη της βασικής γραμμής σχεδιάσθηκε σε προηγούμενο χρόνο και δεν λάμβανε υπόψη της τόσο την επέκταση προς Καλαμαριά , όσο και τη νέα γραμμή Τούμπας -Χαριλάου.

«Διευκρινίζω ότι με τις τροποποιήσεις αυτές, δεν καταργείται κανένας σταθμός. Ο σταθμός «Βούλγαρη» μετατοπίζεται κατά τι στην επέκταση προς Καλαμαριά. Ο σταθμός της «Νέας Ελβετίας» επίσης μετατοπίζεται κατά τι σε μία πιο κατάλληλη περιοχή, όπως είχε άλλωστε ζητήσει προ έτους ο Δήμος Θεσσαλονίκης.

«Η πρόταση των τροποποιήσεων έχει παρουσιασθεί στους αρμοδίους φορείς και τους βρίσκει όλους σύμφωνους. Έχουν γίνει όλες οι απαιτούμενες διαδικασίες , προς την πολιτική ηγεσία, την Αρχή Πληρωμής, τις Διαχειριστικές Αρχές, τις εμπλεκόμενες Δημοτικές Αρχές και εντός των επομένων εβδομάδων το θέμα θα διευθετηθεί οριστικά».

Καταλήγοντας ο κ. Τσίτουρας τόνισε ότι για την τροποποίηση της χάραξης δεν απαιτείται επαναδιαπραγμάτευση της σύμβασης του έργου.

Στην πολύωρη σύσκεψη , έγινε γόνιμη συζήτηση με τους εκπροσώπους των Αυτοδιοικητικών φορέων , κατά την οποία , από το σύνολο των παρισταμένων υποστηρίχθηκε η ανάγκη επέκτασης του δικτύου. Οι Δήμαρχοι της Δυτικής Θεσσαλονίκης θα εξετάσουν την υποβολή κοινής πρότασης, ως προς τις χαράξεις, στην Αττικό Μετρό. Επιπλέον, θα εξετασθούν και οι προτάσεις του Δήμου Θέρμης για τη χάραξη της επέκτασης προς το Αεροδρόμιο.

Μάλιστα ο κ Τσίτουρας δεσμεύθηκε , κατά την συνεδρίαση της Δ/νσης Σχεδιασμού της Εταιρείας, που θα πραγματοποιηθεί την επόμενη εβδομάδα στη Θεσσαλονίκη, να εξετασθούν οι παρατηρήσεις των εκπροσώπων της Τοπικής Αυτοδιοίκησης.

Στη σύσκεψη μετείχαν οι εκπρόσωποι των εξής φορέων:

O Γ.Γ. της Αποκεντρωμένης Διοίκησης Μακεδονίας – Θράκης κ. Θύμιος Σώκος.

Ο Αντιπεριφερειάρχης Κεντρικής Μακεδονίας κ. Απόστολος Τζιτζικώστας και ο Περιφερειακός Σύμβουλος Μεταφορών Κ.Μ. κ. Αντώνιος Μπαμιατζής.

Ο Δήμαρχος Θεσσαλονίκης κ. Γιάννης Μπουτάρης, ο Αντιδήμαρχος Αστικού Σχεδιασμού, Πολεοδομίας και Δικτύων κ.Ανδρέας Κουράκης και ο Αντιδήμαρχος Περιβάλλοντος & Ελεύθερων Χώρων και μέλος δ.σ. της Αττικό Μετρό Α.Ε. κ.Κωνσταντίνος Ζέρβας.

Ο Δήμαρχος Συκεών Νεάπολης κ. Σίμος Δανιηλίδης.

Ο Δήμαρχος Καλαμαριάς κ. Θεοδόσης Μπακογλίδης και ο Αντιδήμαρχος Τεχνικής Υπηρεσίας κ. Δημοσθένης Σαρηγιάννης.

Ο Δήμαρχος Ελευθερίου Κορδελιού – Ευόσμου κ. Στάθης Λαφαζανίδης και ο Αντιδήμαρχος Τεχνικών Υπηρεσιών κ.Λάζαρος Κατσιάς.

Ο Δήμαρχος Παύλου Μελά κ. Διαμαντής Παπαδόπουλος.

Ο Δήμαρχος Θέρμης κ. Θεόδωρος Παπαδόπουλος.

Ο Δήμαρχος Αμπελοκήπων Μενεμένης κ. Λάζαρος Κυρίζογλου.

Ο Αντιδήμαρχος Τεχνικών Έργων Πυλαίας Χορτιάτη κ. Γεώργιος Τσίγκρος.

Τεχνικές επεξηγήσεις στους εκπροσώπους των φορέων, έδωσε ο Διευθυντής Έργων Μετρό Θεσσαλονίκης κ. Γεώργιος Κωνσταντινίδης.

Print Friendly, PDF & Email
Scroll Up