ΜΕΤΡΟ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ – Δηλώσεις του Υφυπουργού κ. Γιάννη Μαγκριώτη στο Σταθμό ΕΥΚΛΕΙΔΗΣ του ΜΕΤΡΟ

Ο Υφυπουργός Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, Γιάννης Μαγκριώτης, παρευρέθηκε σήμερα το πρωί στο σταθμό «Ευκλείδης» του Μετρό στη Θεσσαλονίκη (συμβολή των οδών Κωνσταντινουπόλεως και Kατσιμίδη), όπου πραγματοποιήθηκε η διάνοιξη του σταθμού από τον μετροπόντικα.

Σε δηλώσεις του προς τους δημοσιογράφους, ο κ. Μαγκριώτης τόνισε:

«Σήμερα είναι μια πολύ καλή μέρα για την πόλη και μας γεμίζει χαρά. Η άφιξη του μετροπόντικα στον πρώτο κατασκευασμένο και ολοκληρωμένο σταθμό δείχνει, πως το μετρό έχει πάρει τον καλό δρόμο, ξεπερνά καθημερινά τα προβλήματα και θα ολοκληρωθεί στους χρόνους που έχουμε προαναγγείλει. Εκτιμούμε, πως στο τέλος του 2014, αρχές του 2015 η πρώτη γραμμή θα έχει ολοκληρωθεί.

Θέλω να ευχαριστήσω, τους εργαζόμενους στην κοινοπραξία, που δουλεύουν κάτω από δύσκολες συνθήκες σε ένα δύσκολο έργο, τους εργαζομένους στην Αττικό Μετρό Α.Ε. και το ΔΣ της, τον ανάδοχο και όλους αυτούς που προσπαθούν και έχουμε αυτά τα θεαματικά αποτελέσματα. Πάνω από 850 άτομα συνολικά απασχολούνται στην κατασκευή της πρώτης γραμμής και είμαι βέβαιος, πως με την δημοπράτηση της επέκτασης προς την Καλαμαριά και την ανάπτυξη των υπόλοιπων κατασκευαστικών μετώπων, μέχρι του χρόνου θα υπερδιπλασιαστεί ο αριθμός των εργαζομένων στο μετρό της Θεσσαλονίκης. Είναι πάρα πολύ σημαντικό, ότι δημιουργούνται και προσφέρονται θέσεις απασχόλησης και εισοδήματα στην πόλη μας.

Το μετρό είναι ένα έργο που μας ενώνει όλους. Θα λύσει τα προβλήματα της καθημερινότητας της κίνησης μέσα στην πόλη, της λειτουργίας της, καθώς και τα περιβαλλοντικά προβλήματα. Θα κάνει την πόλη μας ελκυστική σε επισκέπτες και επενδυτές. Γι’ αυτό το έχουμε όλοι αγκαλιάσει, το στηρίζουμε και το αγαπούμε. Γι’ αυτό θέλω να ευχαριστήσω και πάλι τις προηγούμενες πολιτικές ηγεσίες που δούλεψαν και ξεκίνησαν την κατασκευή του μετρό. Συνεχίζουμε κάθε μέρα να λύνουμε και από ένα πρόβλημα, γιατί τα προβλήματα ήταν πολλά. Την ημέρα που αναλάβαμε τη διακυβέρνηση της χώρας, είχε περάσει περίπου το 64% του συμβατικού χρόνου για την κατασκευή της πρώτης γραμμής και είχε κατασκευαστεί μόνο το 14% του φυσικού αντικείμενου. Οι καθυστερήσεις ήταν πάνω από 2,5 χρόνια και τα προβλήματα που δημιούργησαν τις καθυστερήσεις ήταν γνωστά. Τα περισσότερα τα έχουμε λύσει, όπως η επιτάχυνση των αρχαιολογικών ανασκαφών. Δουλεύει δεύτερη βάρδια, υπάρχει συντονισμός των Υπουργείων, υπάρχει συντονιστής αρχαιολόγος και πλέον έχουμε θεαματικά αποτελέσματα. Στα πρώτα περίπου τέσσερα χρόνια είχαμε πρόοδο 28% στις αρχαιολογικές έρευνες και ανασκαφές και μέσα στους επόμενους δέκα μήνες ξεπεράσαμε το 45%.

Το αρχαιολογικό έργο του μετρό Θεσσαλονίκης είναι το πιο μεγάλο που έχει γίνει ποτέ στη χώρα. Έχει ξεπεράσει τα 60 εκ. ευρώ και θα αναδείξει τον πολιτισμό και την ιστορία των 23 αιώνων της πόλης. Γι’ αυτό και ευχαριστώ τις αρχαιολογικές υπηρεσίες, τους αρχαιολόγους, τους εργαζόμενους, γι’ αυτή την σημαντική δουλειά που κάνουν.

Θέλω ακόμη να τονίσω, πως πρέπει όλοι να βοηθούμε και να λύνουμε τα προβλήματα. Για το λόγο αυτό συγκροτούμε την εταιρική σχέση με τους φορείς της πόλης. Τις επόμενες ημέρες θα υπογραφεί το Μνημόνιο με όλους τους φορείς της Αυτοδιοίκησης, του παραγωγικού κόσμου, του πολιτισμού, της εργασίας, για να βοηθήσουμε όλοι μαζί στην ολοκλήρωση του μετρό.

Στο τέλος του 2011, εάν δεν υπάρξουν νομικά προβλήματα με ενστάσεις των διαγωνιζομένων θα έχουμε και ανάδοχο για την επέκταση της γραμμής του μετρό προς την Καλαμαριά, μέχρι τη Μίκρα. Δουλεύουμε και επιταχύνουμε τις μελέτες, ώστε το 2013 να υπάρξει η δημοπράτηση και της πρώτης γραμμής δυτικά, γιατί στη Δυτική Θεσσαλονίκη τα προβλήματα είναι πολλά και οι κάτοικοι περιμένουν το μετρό. Η Αττικό Μετρό Α.Ε. με εντολή μας έχει σχεδιάσει το δίκτυο των γραμμών του μετρό 33 χλμ, ένα έργο που θα ξεπεράσει τα 4 δισ. ευρώ και που πιστεύουμε ότι μέσα στην επόμενη οκταετία, το αργότερο δεκαετία, θα έχει ολοκληρωθεί. Τα 33 χλμ καλύπτουν όλο το πολεοδομικό συγκρότημα. Δύο γραμμές δυτικά, η γραμμή μέχρι το αεροδρόμιο και φυσικά μια πρόσθετη γραμμή από το Πανεπιστήμιο στην Τούμπα, στη Χαριλάου και στη Νέα Ελβετία. Μαζί με τον ΟΑΣΘ και τη συμπληρωματική λειτουργία των γραμμών του τραμ, όπου χρειαστεί στο προσεχές μέλλον και σε συνεργασία με τους φορείς της Αυτοδιοίκησης, θα δώσουμε ριζικές και οριστικές λύσεις.

Ευχαριστώ για ακόμη μια φορά, τον Υπουργό Οικονομικών, κ. Γ. Παπακωνσταντίνου, γιατί στην προχθεσινή μας συνάντηση διασφάλισε απόλυτα την χρηματοδότηση της κατασκευής της πρώτης γραμμής στην επόμενη τριετία. Τα χρήματα αυτά, παρ’ ότι υπήρχε ισχυρή πολιτική βούληση της προηγούμενης κυβέρνησης και της δικής μας δεν ήταν απολύτως διασφαλισμένα. Διασφαλίστηκαν πλέον στο τριετές πρόγραμμα δημοσιονομικής πολιτικής της επόμενης περιόδου, πρόκειται για περίπου 550 εκ. ευρώ για την κατασκευή της πρώτης γραμμής κι έτσι δεν θα υπάρξει κανένα χρηματοδοτικό πρόβλημα, όπως και της επέκτασης προς την Καλαμαριά.

Αυτό το γεγονός, που ζούμε σήμερα με το μετρό, θα μπορούσαμε να το ζήσουμε και στο Παπάφειο, αλλά αυτό δεν μπόρεσε να γίνει, λόγω των προβλημάτων που υπάρχουν. Από την πλευρά της Αττικό Μετρό Α.Ε. μας έχει δηλωθεί η βούλησή της να δώσει λύσεις στο πλαίσιο της σύμβασης και των νόμων. Πιστεύω και κάνω έκκληση όλοι να βοηθήσουν σε αυτή την κατεύθυνση. Είμαι βέβαιος, πως ο Παναγιότατος και το Διοικητικό Συμβούλιο του Παπαφείου θα συνεργαστούν για να βρεθεί η λύση. Υπήρξαν μεγάλες καθυστερήσεις και είναι μεγάλο το κόστος τους. Θα είναι μεγάλο λάθος να μην κατασκευαστεί τελικά αυτός ο σταθμός, εξαιτίας αυτού του προβλήματος στο Παπάφειο. Θα αδικηθεί μια ολόκληρη περιοχή με πάνω από 100 χιλιάδες κατοίκους. Θα έχουν επενδυθεί χρήματα, θα έχει δουλέψει κόσμος και δεν θα μπορέσουν να χαρούν και να αξιοποιούν το μετρό στην περιοχή αυτή. Γι’ αυτό ζήτησα από τον Πρόεδρο της Αττικό Μετρό Α.Ε. και από τους άλλους αρμοδίους να συναντηθούν με τον Παναγιότατο και τη Διοίκηση του Παπαφείου, για να βρουν γρήγορα λύση στο πλαίσιο της σύνεσης και φυσικά των νόμων».

Απαντώντας σε ερώτηση δημοσιογράφου, σχετικά με τις διαμαρτυρίες των εργαζομένων για τις απολύσεις στο μετρό, ο κ. Μαγκριώτης τόνισε:

«Στην κατασκευή του μετρό εργάζονται πάνω από 850 άτομα και θα υπερδιπλασιαστεί ο αριθμός αυτός μέχρι το τέλος του χρόνου με την ανάπτυξη των νέων μετώπων αλλά και την έναρξη των έργων προς την Καλαμαριά. Η πρόσληψη προσωπικού είναι ευθύνη των κατασκευαστών, των αναδόχων. Δεν είναι ευθύνη της Αττικό Μετρό Α.Ε. Ελπίζουμε κάθε μέρα να προστίθεται μια θέση απασχόλησης και να μην υπάρξει καμία απόλυση. Αυτή είναι η δική μας θέση, αυτή είναι η δική μας παρότρυνση προς τους κατασκευαστές».

Απαντώντας σε ερώτηση δημοσιογράφου, σχετικά με το σταθμό του μετρό στο Παπάφειο, ο κ. Μαγκριώτης υπογράμμισε:

«Δεν θέλω να το φανταστώ, ότι δεν θα κατασκευαστεί ο σταθμός στο Παπάφειο, αφού δεν υπάρχει κάποιος ουσιαστικός λόγος. Ελπίζω ότι όλα θα λυθούν γιατί ξέρω ότι όλοι θέλουν το μετρό στην πόλη και ειδικά το σταθμό σε αυτή την τόσο σημαντική περιοχή, την ευρύτερη περιοχή του Παπαφείου, της Κάτω Τούμπας, της Τριανδρίας, που μένουν εργαζόμενοι, επαγγελματίες, φοιτητές, μαθητές και έχουν τόση ανάγκη το σταθμό του μετρό».

Απαντώντας σε ερώτηση δημοσιογράφου, σχετικά με την τροποποίηση της γραμμής του μετρό, ο κ. Μαγκριώτης δήλωσε:

«Η διοίκηση της Αττικό Μετρό Α.Ε. έχει την ευθύνη. Θα κάνει ό,τι πρέπει για να δώσει τις καταλληλότερες λύσεις, στο πλαίσιο της σύμβασης, των νόμων και των ευρωπαϊκών οδηγιών».

AΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ Α.Ε.
Πανηγυρική είσοδος του μετροπόντικα στο Σταθμό ΕΥΚΛΕΙΔΗΣ

Σε κλίμα αισιοδοξίας ο μετροπόντικας «Κωστήκας», το ένα από τα δύο ΤΒΜ του Μετρό Θεσσαλονίκης, έκανε την είσοδό του στο σταθμό «Ευκλείδης» , τον πρώτο κατασκευασμένο σταθμό , παρουσία του Υφυπουργού ΥΠΟΜΕΔΙ κ. Γιάννη Μαγκριώτη, του προέδρου της Αττικό Μετρό Α.Ε. κ. Χρήστου Τσίτουρα και των μελών του δ.σ. της εταιρείας, εκπροσώπων της κατασκευάστριας Κοινοπραξίας όπως και εκπρόσωπων τοπικών φορέων και της επιστημονικής κοινότητας.

«Η άφιξη του μετροπόντικα στο σταθμό «Ευκλείδης», στον πρώτο κατασκευασμένο σταθμό του Μετρό Θεσσαλονίκης, αποδεικνύει ότι το έργο βρίσκεται σε καλό δρόμο και θα ολοκληρωθεί στους χρόνους που έχουμε προαναγγείλει. Εκτιμούμε ότι τέλος του 2014, αρχές του 2015, η πρώτη γραμμή θα έχει ολοκληρωθεί», τόνισε o κ. Μαγκριώτης .

Ο κ. Υφυπουργός ανακοίνωσε την εξασφάλιση της εθνικής συμμετοχής – περίπου 550 εκ. ευρώ- για την ολοκλήρωση της βασικής γραμμής,.

«Θέλουμε να ολοκληρωθεί πολύ γρήγορα η βασική γραμμή. Με τον υπουργό Οικονομικών συμφωνήσαμε πως στο προσεχές τριετές σχέδιο δημοσιονομικής εξυγίανσης εξασφαλίζονται οι εθνικοί πόροι για την ολοκλήρωση της βασικής γραμμής του Μετρό Θεσσαλονίκης. Η εξέλιξη αυτή είναι εξαιρετικά σημαντική , γιατί οι πόροι δεν ήταν εξασφαλισμένοι με την έννοια της ένταξης σε κάποιο πρόγραμμα χρηματοδότησης.»

Ο κ. Μαγκριώτης, απηύθυνε έκκληση προς το Μητροπολίτη Θεσσαλονίκης και το δ.σ. του Παπαφείου, να συμβάλλουν ώστε να κατασκευαστεί ο σταθμός «Παπάφειο», παρά τις καθυστερήσεις και το επιπλέον κόστος .

«Ζήτησα από τον πρόεδρο της Αττικό Μετρό όπως και από το Δήμαρχο Θεσσαλονίκης, να μεσολαβήσουν για να κατασκευαστεί ο σταθμός στο Παπάφειο. Θα είναι άδικο, να ακυρωθεί ο σταθμός και να μην εξυπηρετούνται από το Μετρό περιοχές με περισσότερους από 100.000 κατοίκους. Θα πρέπει να βοηθήσουν οι φορείς για να βρεθεί λύση στα πλαίσια της νομιμότητας».

Ο Υφυπουργός , σε δηλώσεις προς δημοσιογράφους, επανέλαβε ότι εάν δεν υπάρξουν ενστάσεις, μέσα στο 2011 θα αναδειχθεί ανάδοχος για την επέκταση προς Καλαμαριά , ενώ παράλληλα επιταχύνονται οι μελέτες ώστε μέσα στο 2013 να δημοπρατηθεί η πρώτη γραμμή δυτικά. Η Αττικό Μετρό έχει σχεδιάσει ένα δίκτυο Μετρό για τη Θεσσαλονίκη, που θα καλύπτει 33 χλμ. , θα υπερβεί τα 4 δις. ευρώ και το οποίο εκτιμάται ότι θα ολοκληρωθεί μέχρι το τέλος της 10ετιας.

Μνημόνιο Συνεργασίας

Επίσης, αναφέρθηκε στην πρωτοβουλία δημιουργίας εταιρικής σχέσης μεταξύ της Αττικό Μετρό και των φορέων της πόλης.

«Στην πρωτοβουλία αυτή ανταποκρίθηκαν οι φορείς , έχουν στείλει τις προτάσεις τους και τις επόμενες ημέρες, θα υπογραφεί και το Μνημόνιο Συνεργασίας του Μετρό με την πόλη. Το Μετρό χρειάζεται τη συνεργασία και τη βοήθεια των εκπροσώπων της πόλη για να ξεπερνάει τα καθημερινά προβλήματα αλλά και για να αναδειχθούν οι αρχαιότητες που αποκαλύπτονται , ένας μεγάλος πολιτισμικός πλούτος 23 αιώνων που πρέπει να αξιοποιήσει η πόλη για το παρόν και το μέλλον της».

Τέλος, αναφέρθηκε στο πόσο σημαντική για την εξέλιξη του έργου ήταν η μεταφορά της Διοίκησής του στη Θεσσαλονίκη, όπως και στη μεγάλη πρόοδο που επιτεύχθηκε στην αρχαιολογική έρευνα, με τη συνεργασία των αρμοδίων Εφορειών, με αποτέλεσμα στους τελευταίους 9 μήνες να έχει γίνει περίπου το 45% του όγκου των αρχαιολογικών εργασιών, όταν στα προηγούμενα 4 χρόνια, είχε εκτελεστεί μόλις το 28%.

Ο πρόεδρος της Αττικό Μετρό Α.Ε., ο κ. Χρήστος Τσίτουρας, στο σύντομο χαιρετισμό του, ζήτησε από τη πόλη και τους φορείς της να αγκαλιάσουν το έργο του Μετρό , ένα έργο εθνικό το οποίο χρειάζεται την υποστήριξη της τοπικής κοινωνίας για να ολοκληρωθεί.

Απαντώντας σε ερωτήσεις δημοσιογράφων κ. Τσίτουρας δήλωσε πως αναμένει, στις επόμενες εβδομάδες, να διευθετηθεί η εκκρεμότητα για τη χάραξη της βασικής γραμμής. Η διοίκηση της εταιρείας, είπε, είχε υποχρέωση να κάνει όλες τις αναγκαίες ενέργειες για να κατασκευαστεί το έργο πιο γρήγορα, πιο σωστά και με τον πλέον οικονομικό τρόπο. Όποιες τελικά αποφάσεις ληφθούν, θα είναι στο πλαίσιο της σύμβασης και των δυνατοτήτων που δίνει η μέθοδος της μελετο-κατασκευής.

Επιδίωξη της εταιρείας είναι, η ανάπτυξη νέων μετώπων εργασιών . Μέσα στις επόμενες ημέρες, αρχίζουν οι εργασίες κατασκευής του σταθμού «Ανάληψη», έργο που μελετάται εξονυχιστικά λόγω των πολλών δυσκολιών που παρουσιάζει, όπως εξήγησε ο κ. Τσίτουρας.

Στην εκδήλωση παρέστησαν τα μέλη του δ.σ. της Αττικό Μετρό , ο Δ/ντής Έργων Μετρό Θεσσαλονίκης κ. Γιώργος Κωνσταντινίδης, ο γενικός Δ/ντής Έργου κ. Μιχαήλ Σίμας, στελέχη της εταιρείας και εργαζόμενοι στα εργοτάξια.

Επίσης, παρόντες ήταν: O πρόεδρος του ΤΕΕ/ΤΚΜ κ. Τάσος Κονακλίδης και μέλη της Δ.Ε. και της Αντιπροσωπείας. Ο πρόεδρος του ΟΡΘΕ κ. Πάνος Σταθακόπουλος. Ο πρόεδρος της ΕΥΑΘ Α.Ε. κ. Νίκος Παπαδάκης. Ο πρόεδρος της Ομοσπονδίας Εμπόρων & Επαγγελματιών κ. Ιωάννης Μανδρίνος. Ο πρόεδρος του ΚΘΒΕ κ. Μάκης Τρικούκης, το μέλος του δ.σ. της Εγνατίας Οδού Α.Ε. κ. Βασίλης Λεκίδης. Η προϊσταμένη της 9ης ΕΒΑ κα. Δέσποινα Μακροπούλου και η προϊσταμένη της ΙΣΤ Εφορείας Προϊστορικών και Κλασικών Αρχαιοτήτων κα. Λίλιαν Αχειλαρά. Ο Δ/ντής Τεχνικών Υπηρεσιών του Δήμου Καλαμαριάς κ. Χρήστος Σαρηγιάννης. Ο αντιπρόεδρος του ΕΒΕΘ κ. Μανόλης Βλαχογιάννης. Μέλη της ακαδημαϊκής κοινότητας της Θεσσαλονίκης.

Print Friendly, PDF & Email
Scroll Up