ΜΕΤΡΟ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ – Παρουσίαση του Μετρό Θεσσαλονίκης σε κλιμάκιο Ευρωβουλευτών

Την πρόοδο που καταγράφεται στους ρυθμούς κατασκευής του Μετρό Θεσσαλονίκης, παρουσίασε ο Διευθυντής Έργων Μετρό Θεσσαλονίκης της Αττικό Μετρό Α.Ε. κ. Γιώργος Κωνσταντινίδης, σε πολυμελές κλιμάκιο της Επιτροπής Περιφερειακής Ανάπτυξης του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου, κατά τη διάρκεια ειδικής εκδήλωσης που πραγματοποιήθηκε στο δημαρχειακό μέγαρο Θεσσαλονίκης.

Η παρουσίαση της εξέλιξης του έργου του Μετρό , έγινε την ίδια ημέρα που άρχισαν οι εργασίες κατασκευής του Σταθμού στο Νέο Σιδηροδρομικό Σταθμό , αμέσως μετά την ολοκλήρωση της αρχαιολογικής έρευνας. Όπως τόνισε ο κ. Κωνσταντινίδης, οι ανασκαφικές εργασίες, που ξεκίνησαν στις αρχές του 2011, ολοκληρώθηκαν σε πολύ γρήγορους χρόνους, επιτρέποντας την έναρξη των εργασιών κατασκευής οι οποίες εκτιμάται ότι θα έχουν περαιωθεί στο επόμενο 10μηνο, οπότε και θα παραδοθεί αναπλασμένο το επίπεδο οδού στις συνήθειες χρήσεις και λειτουργίες της περιοχής.

Ο συγκεκριμένος σταθμός, είναι τερματικός σταθμός του δικτύου Μετρό Θεσσαλονίκης και κομβικός για τις αστικές και υπεραστικές συγκοινωνίες. Θα φτάσει σε βάθος 16 μέτρα και για την κατασκευή του θα απασχοληθούν περί τα 40 άτομα.

Εντός του ερχόμενου μήνα θα αρχίσει και η κατασκευή του Σταθμού «Ανάληψη», μετά την επίλυση των σύνθετων γεωτεχνικών προβλημάτων που εντοπίσθηκαν στη περιοχή. Όπως είναι γνωστό, για την κατασκευή του Σταθμού «Ανάληψη», θα κλείσει για 10 μήνες η οδός Δελφών , στο τμήμα μεταξύ των οδών Μ. Μπότσαρη και Π. Συνδίκα.

Παράλληλα, με τις εργασίες κατασκευής Σταθμών, συνεχίζεται η διάνοιξη των σηράγγων με ΤΒΜ (μετροπόντικες) , από το Σταθμό «Ευκλείδης» με κατεύθυνση το Σταθμό «Φλέμινγκ». Μάλιστα την επόμενη εβδομάδα το πρώτο ΤΒΜ φτάνει στο Σταθμό «Φλέμινγκ».

Μέχρι σήμερα, έχει εκτελεστεί το 36,8 % από τα έργα πολιτικού μηχανικού και η Αττικό Μετρό, η οποία αναμένει την ταχεία επίλυση της εμπλοκής που αφορά στο Σταθμό «Παπάφειο», έχει ήδη προχωρήσει στην απαιτούμενη αναμόρφωση των μελετών , αφού οι καθυστερήσεις που υπάρχουν λόγω της προσφυγής του Ιδρύματος στο ΣτΕ, επέβαλαν την κατασκευή της σήραγγας.

Ως προς τα προβλήματα που συνάντησε το Μετρό Θεσσαλονίκης και στις αιτίες των καθυστερήσεων , υπογραμμίζεται ότι η 23 αιώνων ιστορία της Θεσσαλονίκης , επέβαλε εκτενείς ανασκαφικές έρευνες, αλλά και η μέθοδος της μελετοκατασκευής , απαιτούσε μεγαλύτερο χρόνο για την ωρίμανση του έργου. Εν τούτοις, η Διεύθυνση Έργων Μετρό Θεσσαλονίκης της Αττικό Μετρό Α.Ε., με συντονισμένες προσπάθειες , πέτυχε την καλύτερη οργάνωση και επιτάχυνση των εργασιών και τον περιορισμό των επιπτώσεων στο χρόνο κατασκευής του έργου.

Σήμερα, ανασκαφική αρχαιολογική έρευνα εκτελείται στους Σταθμούς «Πλατεία Δημοκρατίας», «Αγία Σοφία» , «Βενιζέλου» και «Συντριβάνι». Κρίσιμος παράγοντας για την ολοκλήρωση του έργου στο βασικό τμήμα του Μετρό, είναι η ολοκλήρωση της αρχαιολογικής έρευνας στο Σταθμό «Αγία Σοφία».

Κατά την παρουσίαση, ο κ. Κωνσταντινίδης αναφέρθηκε επίσης στην επέκταση προς Καλαμαριά- έργο που βρίσκεται στη φάση της δημοπράτησης- όπως και στο σχεδιασμό των λοιπών επεκτάσεων.

Την παρουσίαση παρακολούθησαν εννέα Ευρωβουλευτές όπως και διοικητικά στελέχη της Επιτροπής, που στη συνέχεια ξεναγήθηκαν από το Διευθυντή και στελέχη του Μετρό Θεσσαλονίκης, στο έργα στο Σταθμό «Συντριβάνι».

Print Friendly, PDF & Email
Scroll Up