ΜΕΤΡΟ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ – Εντάχθηκε στο ΕΣΠΑ η επέκταση Καλαμαριάς του Μετρό Θεσσαλονίκης

Στο ΕΣΠΑ εντάχθηκε το έργο της επέκτασης του Μετρό Θεσσαλονίκης μέχρι την Καλαμαριά, συνολικού προϋπολογισμού 682 εκατ. ευρώ και χρηματοδότησης από το Ταμείο Συνοχής με το ποσό των 400 εκατ.ευρώ.

Σύμφωνα με σχετική ανακοίνωση του υπουργείου Υποδομών Μεταφορών και Δικτύων όπως και του υπουργείου Περιβάλλοντος, Ενέργειας & Κλιματικής Αλλαγής , στο ΕΣΠΑ εντάσσεται η ανατολική επέκταση της κύριας γραμμής του βασικού έργου του Μετρό Θεσσαλονίκης, που βρίσκεται υπό κατασκευή.

Συγκεκριμένα, το βασικό έργο περιλαμβάνει 9,6 χλμ. γραμμής και 13 σταθμούς, ενώ η επέκταση μέχρι την Καλαμαριά θα προσθέσει στον άξονα άλλα 4,8 χλμ. γραμμής και άλλους 5 σταθμούς.

Με την ολοκλήρωση και της επέκτασης, εκτιμάται ότι θα εξυπηρετούνται 87.000 επιβάτες ημερησίως ενώ η παρεπόμενη μείωση της χρήσης ιδιωτικών αυτοκινήτων συνεπάγεται μείωση του ποσοστού εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου που υπολογίζεται σε 8,2 χιλιάδες τόνους διοξειδίου του άνθρακα ετησίως. Τέλος, εκτιμάται ότι θα δημιουργηθούν 1.040 νέες θέσεις εργασίας κατά την κατασκευή του έργου και 100 μόνιμες νέες θέσεις εργασίας κατά τη φάση λειτουργίας του Μετρό.

Σε ό,τι γενικότερα αφορά στην κατασκευή δικτύου Μετρό στη Θεσσαλονίκη, ο υφυπουργός ΥΠΥΜΕΔΙ κ. Γιάννης Μαγκριώτης, δήλωσε:

«Συνεχίζουμε με εντατικό ρυθμό την ολοκλήρωση των μελετών, για την δημοπράτηση μέχρι το 2013 της νέας γραμμής από την Πλατεία Δημοκρατίας, μέσω της οδού Λαγκαδά μέχρι Ευκαρπία και Νοσοκομεία. Η Αττικό Μετρό Α.Ε. σε συνεργασία με τους τοπικούς φορείς οριστικοποιεί τη χάραξη των άλλων δύο γραμμών. Η πρώτη θα είναι από το Νέο Σιδηροδρομικό Σταθμό προς , Ξηροκρήνη, Αμπελοκήπους, Μενεμένη, Εύοσμο και το Κορδελιό. Η δεύτερη, από Πανεπιστήμιο προς Τούμπα, Χαριλάου και Νέα Ελβετία. Τέλος, μελετάται και επέκταση με μέσo σταθερής τροχιάς από τη Μίκρα μέχρι το αεροδρόμιο «Μακεδονία».

Print Friendly, PDF & Email
Scroll Up