Διαδικτυακή Πύλη - Ελληνικό Μετρό Α.Ε.
ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΜΕΤΡΟ Α.Ε.ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΜΕΤΡΟ Α.Ε.ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΜΕΤΡΟ Α.Ε. logo espa
ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΜΕΤΡΟ Α.Ε.ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΜΕΤΡΟ Α.Ε.ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΜΕΤΡΟ Α.Ε. logo espa

ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΥΠΟΔΟΜΩΝ ΜΕΤΑΦΟΡΩΝ και ΔΙΚΤΥΩΝ – Παρουσίαση στην αρμόδια επιτροπή της Βουλής της σύμβασης κατασκευής της ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ : «ΕΠΕΚΤΑΣΗ ΤΗΣ ΓΡΑΜΜΗΣ 3 ΤΜΗΜΑ ΧΑΪΔΑΡΙ – ΠΕΙΡΑΙΑΣ»

  • Αρχική
  • Δελτία Τύπου
  • ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΥΠΟΔΟΜΩΝ ΜΕΤΑΦΟΡΩΝ και ΔΙΚΤΥΩΝ – Παρουσίαση στην αρμόδια επιτροπή της Βουλής της σύμβασης κατασκευής της ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ : «ΕΠΕΚΤΑΣΗ ΤΗΣ ΓΡΑΜΜΗΣ 3 ΤΜΗΜΑ ΧΑΪΔΑΡΙ – ΠΕΙΡΑΙΑΣ»

Η αρμόδια Επιτροπή Οικονομικών Υποθέσεων της Βουλής ενημερώθηκε σήμερα από τον Υπουργό Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων κ. Μαυρουδή Βορίδη, τον Υφυπουργό κ. Γιάννη Μαγκριώτη και τον Πρόεδρο και Διευθύνοντα Σύμβουλο της ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ ΑΕ κ. Χρήστο Τσίτουρα για το έργο «ΕΠΕΚΤΑΣΗ ΤΗΣ ΓΡΑΜΜΗΣ 3 ΤΜΗΜΑ ΧΑΪΔΑΡΙ – ΠΕΙΡΑΙΑΣ προϋπολογισμού 725 εκ. ευρώ (περιλαμβάνεται ΦΠΑ ), το οποίο χρηματοδοτείται στο πλαίσιο του Ε.Σ.Π.Α. από το επιχειρησιακό πρόγραμμα «Ενίσχυση της Προσπελασιμότητας», καθώς επίσης και από δάνειο της «ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ Α.Ε.»από την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων.

Το έργο, δημοπρατήθηκε με Οριστική Μελέτη της ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ και θα υλοποιηθεί μέσα από την παρούσα κύρια σύμβαση που θα καλύπτει την Μελέτη Εφαρμογής, την κατασκευή των Έργων Πολιτικού Μηχανικού και το μεγαλύτερο μέρος από τα Ηλεκτρομηχανολογικά και Σιδηροδρομικά συστήματα που απαιτούνται, ενώ θα ακολουθήσουν και 5 περιορισμένου ύψους ανεξάρτητες συμβάσεις που θα καλύψουν ειδικά ηλεκτρομηχανολογικά και σιδηροδρομικά αντικείμενα (σηματοδότηση, σύστημα επιτήρησης συρμών – ATS, συλλογή κομίστρου, ασύρματες τηλεπικοινωνίες και σύστημα αυτοματισμού και ελέγχου κτιρίων – BACS) που θα συντονισθούν και με την κύρια σύμβαση όπως απαιτείται τεχνικά και λειτουργικά. Τέλος, στο αντικείμενο της κύριας σύμβασης περιλαμβάνεται η Θέση σε Λειτουργία της νέας επέκτασης, από τον επίσταθμο του σταθμού «Αγ. Μαρίνα» (όπως έχει μετονομαστεί σήμερα ο Σταθμός «Χαϊδάρι»), έως τον επίσταθμο του σταθμού «Δημοτικό Θέατρο».

Το άνοιγμα των φακέλων προσφορών των Υποψηφίων που προεπιλέγησαν έγινε στις 18.04.2011. Εκ των έξι (6) προεπιλεγέντων Υποψηφίων, υπέβαλαν προσφορά οι πέντε (5).
‘Έγκριση των αποτελεσμάτων της 1ης Φάσης του Β΄ Σταδίου (τυπικά και νομιμοποιητικά στοιχεία) από το Δ.Σ. της ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ στις 20.06.2011.
Δόθηκε η σύμφωνη γνώμη της Διαχειριστικής Αρχής για την υπογραφή της σύμβασης με το από 09.01.2012 σχετικό έγγραφο.

Με την υπ’ αριθμ. 60/2012 Πράξη του Ε’ Κλιμακίου του Ελεγκτικού Συνεδρίου, κρίθηκε ότι δεν κωλύεται η υπογραφή της σύμβασης του έργου «ΕΠΕΚΤΑΣΗ ΤΗΣ ΓΡΑΜΜΗΣ 3 ΤΜΗΜΑ ΧΑΪΔΑΡΙ – ΠΕΙΡΑΙΑΣ».

Ο Υφυπουργός Υποδομών Μεταφορών και Δικτύων κ. Γιάννης Μαγκριώτης κατά την συνεδρίαση της αρμόδιας επιτροπής τόνισε:

«Είναι η ένατη σύμβαση για μεγάλο έργο που παρουσιάζουμε στην Επιτροπή Οικονομικών Υποθέσεων, από το καλοκαίρι του 2011 που ισχύει ο νέος κανονισμός της Βουλής. Ο αριθμός των έργων και ο συνολικός προϋπολογισμός αποδεικνύει τη σοβαρή δουλειά που έγινε τα τελευταία χρόνια, για την ωρίμανση των έργων, την διασφάλιση της χρηματοδότησης και την σταδιακή έναρξη της κατασκευής τους.
Με αυτόν τον ρυθμό θα συνεχίσουμε να ενημερώνουμε την Βουλή και για άλλα μεγάλα έργα σε όλη την χώρα, που θα δημοπρατήσουμε πολύ σύντομα. Τα έργα αυτά δημιουργούν χιλιάδες θέσεις απασχόλησης, βοηθούν στην ανάπτυξη της χώρας και ενισχύουν την αγορά.
Χρηματοδοτούνται με Εθνικούς και κυρίως με Κοινοτικούς πόρους και χαμηλότοκα δάνεια από την ΕτΕ.
Είναι πολύ σημαντικό ότι, η μεγάλη οικονομική κρίση δεν επέδρασε αρνητικά στην ωρίμανση, δημοπράτηση και έναρξη κατασκευής των έργων.
Όσον αφορά στο έργο που παρουσιάσαμε σήμερα, στόχος και προτεραιότητα της χώρας είναι σε 5,5 χρόνια από σήμερα να ολοκληρωθεί και να παραδοθεί για χρήση το τμήμα ΧΑΪΔΑΡΙ – ΠΕΙΡΑΙΑΣ της Γραμμής 3 του ΜΕΤΡΟ.
Η ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ έχει τη δυνατότητα να αξιοποιήσει τους πόρους που θα προκύψουν από την αναμόρφωση του ΕΣΠΑ που βρίσκεται σε εξέλιξη.
Συμμετέχουμε ενεργά στην συζήτηση που γίνεται αυτή την περίοδο με την Ε.Ε. για διαμόρφωση του πέμπτου Κοινοτικού Πλαισίου Στήριξης, το οποίο ως γνωστό θα χρηματοδοτήσει κυρίως έργα μέσων σταθερής τροχιάς (Σιδηρόδρομο, Μετρό κλπ.)

Print Friendly, PDF & Email
WCAG