Επεκτάσεις

Επεκτάσεις

AM_Thess_Metro_map_Apr15_gr_SMΗ Αττικό Μετρό ΑΕ έχει συμπεριλάβει στο βασικό έργο του Μετρό Θεσσαλονίκης την αναγκαία υποδομή που απαιτείται προκειμένου να υπάρχει η δυνατότητα δημιουργίας επεκτάσεων Μετρό δίχως διακοπή της λειτουργίας του έργου. Στην Α’ Φάση των επεκτάσεων για το Μετρό Θεσσαλονίκης προβλέπεται η κατασκευή δύο επεκτάσεων:

  • Βορειοδυτικά προς Σταυρούπολη: 5 χλμ με 5 νέους σταθμούς

  • Νοτιοανατολικά προς Καλαμαριά: 4,78 χλμ με 5 νέους σταθμούς.

Για αυτές τις επεκτάσεις έχουν ληφθεί υπόψη:

  • Κατασκευή των απαραίτητων προβλέψεων στα έργα Πολιτικού Μηχανικού και στα Ηλεκτρομηχανολογικά και  Σιδηροδρομικά Συστήματα του βασικού έργου.

  • Λειτουργία συρμών με διπλή χρονοαπόσταση.

  • Επίσης, διερευνάται η ανάγκη κατασκευής πρόσθετου αμαξοστασίου.

Το έργο της κατασκευής της πρώτης επέκτασης του Μετρό Θεσσαλονίκης προς Καλαμαριά δημοπρατήθηκε στις 6 Μαϊου 2009. Εκτός από την κατασκευή των 5 σύγχρονων σταθμών(Νομαρχία, Καλαμαριά, Αρετσού, Νέα Κρήνη και Μίκρα) και 4,78 χλμ., προβλέπονται οι υποδομές για την μελλοντική επέκταση της Γραμμής προς Αεροδρόμιο καθώς και η κατασκευή οργανωμένου χώρου Μετεπιβίβασης από τις κυκλοφοριακές γραμμές στον σταθμό «Μίκρα» ενώ προγραμματίζεται παράλληλα και η κατασκευή σταθμού αυτοκινήτων στην ίδια θέση.. Τον Ιούνιο του 2013 υπογράφηκε η σχετική σύμβαση με την ανάδοχο εταιρεία ΑΚΤΩΡ Α.Τ.Ε. με προϋπολογισμό ύψους 518.000.000 ευρώ (400 εκ. € αφορούν στην υπογραφείσα σύμβαση), ένα έργο που έχει ενταχθεί στο Ε.Σ.Π.Α.-Επιχειρησιακό Πρόγραμμα «Περιβάλλον και Αειφόρος Ανάπτυξη» και συγχρηματοδοτείται από την ΕΤΕπ. Με την λειτουργία της επέκτασης, το Μετρό θα αναβαθμίσει συγκοινωνιακά και περιβαλλοντικά πολυπληθείς γειτονιές της πόλης, συμβάλλοντας στην περαιτέρω μείωση του αριθμού των μετακινούμενων οχημάτων, κατά περίπου 20.000 IX, καθώς προβλέπεται να εξυπηρετεί περισσότερους από 65.000 επιβάτες σε καθημερινή βάση. Η επέκταση του Μετρό Θεσσαλονίκης προς Καλαμαριά θα ολοκληρωθεί σε 5 έτη.

Επίσης, έχουν ολοκληρωθεί οι προκαταρκτικές μελέτες για την επέκταση προς Σταυρούπολη και Ευκαρπία με 5 σταθμούς (τοπογραφικές και γεωτεχνικές έρευνες, χάραξη του έργου, κλπ.) και θα προχωρήσουν στη συνέχεια οι μελέτες ωρίμανσης του έργου, για το οποίο εξετάζεται και η περαιτέρω επέκταση προς τα Νοσοκομεία της περιοχής.

Πέραν των ανωτέρω στο πρόγραμμα των μελλοντικών επεκτάσεων προβλέπονται:

  • Προς τα ανατολικά, για τη σύνδεση με το Α/Δ Μίκρας, σταθμό Μίκρας, ενδεχομένως με υπέργειο μέσο σταθερής τροχιάς,

  • Προς τα δυτικά, με επέκταση της βασικής γραμμής από Ν. Σιδηροδρομικό Σταθμό προς Εύοσμο και Κορδελιό, με 4 σταθμούς,

ενώ παράλληλα εξετάζεται και η δυνατότητα δημιουργίας νέων κλάδων του βασικού έργου.

Με αυτές τις επεκτάσεις του Μετρό η Θεσσαλονίκη θα αλλάξει μορφή, η πόλη θα αναβαθμιστεί ριζικά και η καθημερινότητα των πολιτών θα βελτιωθεί σημαντικά.

Print Friendly, PDF & Email
Scroll Up