Κατασκευή Επεκτάσεων ΤΡΑΜ

Κατασκευή Επεκτάσεων ΤΡΑΜ

Η ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ Α.Ε. ανέλαβε με πρόσφατη νομοθετική ρύθμιση (Αρ. Ν. 4070/12) την αρμοδιότητα να επεκτείνει το δίκτυο του Τραμ, μετά από μελέτη και κατασκευή των τμημάτων στις υφιστάμενες γραμμές, όπως παρουσιάζεται κατωτέρω:

Επέκταση προς Πειραιά (Νέο Φάληρο – Κέντρο – Λιμάνι Πειραιά)

Ταυτότητα Έργου
Διαδρομή Νέο Φάληρο – Μικράς Ασίας – Γρηγορίου Λαμπράκη – Βας. Γεωργίου Α΄ – Λιμάνι (Ακτή Ποσειδώνος) – Εθν. Αντιστάσεως – Ομ. Σκυλίτση – Στάδιο Ειρήνης και Φιλίας
Μήκος Διαδρομής Προς Πειραιά : 3,1 χλμ.
Από Πειραιά : 2,3 χλμ.
Αριθμός Στάσεων 7 νέες στάσεις στη διαδρομή εισόδου: Γηπ. Καραϊσκάκη – Μ. Ασίας – Λαμπράκη – Ευαγγελίστρια – Πλ. Δεληγιάννη – Δημαρχείο – Ακτή Ποσειδώνος

5 νέες στάσεις στη διαδρομή εξόδου: Αγ. Τριάδα – Πλ. Ιπποδαμείας – 34ου Συντάγματος – Ανδρούτσου – Ομ. Σκυλίτση

Στις 14 Ιανουαρίου 2013 η ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ Α.Ε. και η ανάδοχος εταιρεία ΘΕΜΕΛΗ Α.Ε. υπέγραψαν την σύμβαση κατασκευής της επέκτασης του ΤΡΑΜ προς τον Πειραιά, ύψους 61.5 εκ ευρώ, έργο που χρηματοδοτείται στο πλαίσιο του Ε.Σ.Π.Α. και του Επιχειρησιακού Προγράμματος «Αττική 2007-2013».

Το Σεπτέμβριο του 2013 ξεκίνησε η κατασκευή του έργου το οποίο αναμένεται να ολοκληρωθεί σε 25 μήνες, ενώ παράλληλα η ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ Α.Ε., θα προμηθευθεί, με διεθνή διαγωνισμό, 25 νέα οχήματα Τραμ προκειμένου να υποστηρίξουν την νέα επέκταση.

Εκτός από την συγκοινωνιακή εξυπηρέτηση οι περιοχές του Πειραιά θα αναβαθμισθούν σημαντικά καθώς η ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ Α.Ε. θα συμβάλλει ουσιαστικά στην αναβάθμιση της περιοχής διέλευσης με τη δημιουργία χώρων πρασίνου, όπου προβλέπεται να φυτευτούν 1.200 δένδρα και την ανάπλαση πάρκων καθώς και την εγκατάσταση ενός σύγχρονου συστήματος αποκομιδής των απορριμμάτων με υπόγειους κάδους συλλογής. Επίσης, στο πρώτο στάδιο εφαρμογής του έργου περιλαμβάνονται οι νέες κυκλοφοριακές ρυθμίσεις για την καλύτερη εξυπηρέτηση της πόλης του Πειραιά και των κατοίκων της.

Με όλες τις ως άνω υποδομές, το μεγαλύτερο Λιμάνι της χώρας αποκτά πάλι την χαμένη αίγλη του και μετατρέπεται σε ένα σύγχρονο συγκοινωνιακό κόμβο Μ.Μ.Μ., όπου εκεί ενώνονται λειτουργικά δύο Γραμμές Μετρό (Γραμμή 1 και 3), το Λιμάνι (ΟΛΠ), ο Προαστιακός και το ΤΡΑΜ, διευκολύνοντας ουσιαστικά τους χιλιάδες επιβάτες που επιθυμούν να ταξιδέψουν με πλοίο.


Β’ Φάση Επέκτασης προς Πειραιά (Νέο Φάληρο – Κέντρο – Λιμάνι Πειραιά)

Ταυτότητα Έργου
Διαδρομή Σύνδεση κέντρου Πειραιά με Χατζηκυριάκειο και Φρεαττύδα
Μήκος Διαδρομής 2,8 χλμ. μονής γραμμής και 1 χλμ. διπλής γραμμής
Αριθμός Στάσεων 10 νέες στάσεις


Επέκταση προς Αργυρούπολη

Ταυτότητα Έργου
Διαδρομή Ελληνικό – Αμαξοστάσιο – Αργυρούπολη
Μήκος Διαδρομής 1,1 χλμ.
Αριθμός Στάσεων 3 νέες στάσεις


Επέκταση από Σύνταγμα έως Πλατεία Αιγύπτου (Πεδίο του ‘Aρεως)

Ταυτότητα Έργου
Διαδρομή Σύνταγμα – Πεδίο ‘Aρεως
Μήκος Διαδρομής 2,2 χλμ.
Αριθμός Στάσεων 4 νέες στάσεις

Επέκταση προς Κερατσίνι

Ταυτότητα Έργου
Διαδρομή Λιμάνι Πειραιά – Λιμάνι Κερατσινίου
Μήκος Διαδρομής 3,8 χλμ.
Αριθμός Στάσεων 6 νέες στάσεις

Το δίκτυο του Τραμ της Αθήνας περιλαμβάνει δύο γραμμές και εκτελεί τα δρομολόγια Σύνταγμα – Βούλα, Σύνταγμα – Στάδιο Ειρήνης και Φιλίας (ΣΕΦ) και Στάδιο Ειρήνης και Φιλίας – Βούλα. Εκτείνεται σε μήκος 25,9 χλμ (συμπεριλαμβανομένων και των 2,2 χλμ. Συνδετήριας γραμμής του αμαξοστασίου με την εμπορική γραμμή).

Πρόκειται για επένδυση ύψους 340 εκατομμυρίων ευρώ και η χρηματοδότηση του έργου προήλθε κυρίως από επιδοτήσεις των Κοινοτικών Προγραμμάτων Στήριξης και από δάνεια της Ευρωπαϊκής Τράπεζας Επενδύσεων.

Στο μεγαλύτερο τμήμα του δικτύου του (95%), το Τραμ κινείται σε διάδρομο αποκλειστικής διέλευσης.

Το δίκτυο του Τραμ έχει συνολικά 48 στάσεις, εκ των οποίων οι τρεις, «ΣΥΝΤΑΓΜΑ», «ΣΕΦ» και «ΑΣΚΛΗΠΙΕΙΟ ΒΟΥΛΑΣ» είναι τερματικές. Οι στάσεις μεταξύ τους απέχουν κατά μέσο όρο 460m και σε τέσσερα σημεία υπάρχει μετεπιβίβαση με το Μετρό, στους σταθμούς Σύνταγμα, Ν. Κόσμος, Φιξ και Στάδιο Ειρήνης και Φιλίας.

Η μέση ταχύτητα μετακίνησης με το Τραμ ανέρχεται σε 22 χλμ/ώρα, ενώ η μέγιστη ταχύτητα που επιτρέπεται να αναπτύξουν τα οχήματα είναι 70 χλμ/ώρα στο παραλιακό τμήμα και 50 χλμ/ώρα στο αστικό τμήμα.

Scroll Up