Κατασκευή Επεκτάσεων ΤΡΑΜ

Κατασκευή Επεκτάσεων ΤΡΑΜ

Η ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ Α.Ε. ανέλαβε με πρόσφατη νομοθετική ρύθμιση (Αρ. Ν. 4070/12) την αρμοδιότητα να επεκτείνει το δίκτυο του Τραμ, μετά από μελέτη και κατασκευή των τμημάτων στις υφιστάμενες γραμμές, όπως παρουσιάζεται κατωτέρω:

Επέκταση προς Πειραιά (Νέο Φάληρο – Κέντρο – Λιμάνι Πειραιά)

Ταυτότητα Έργου
ΔιαδρομήΝέο Φάληρο – Μικράς Ασίας – Γρηγορίου Λαμπράκη – Βας. Γεωργίου Α΄ – Λιμάνι (Ακτή Ποσειδώνος) – Εθν. Αντιστάσεως – Ομ. Σκυλίτση – Στάδιο Ειρήνης και Φιλίας
Μήκος ΔιαδρομήςΠρος Πειραιά : 3,1 χλμ.
Από Πειραιά : 2,3 χλμ.
Αριθμός Στάσεων7 νέες στάσεις στη διαδρομή εισόδου: Γηπ. Καραϊσκάκη – Μ. Ασίας – Λαμπράκη – Ευαγγελίστρια – Πλ. Δεληγιάννη – Δημαρχείο – Ακτή Ποσειδώνος

5 νέες στάσεις στη διαδρομή εξόδου: Αγ. Τριάδα – Πλ. Ιπποδαμείας – 34ου Συντάγματος – Ανδρούτσου – Ομ. Σκυλίτση

Στις 14 Ιανουαρίου 2013 η ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ Α.Ε. και η ανάδοχος εταιρεία ΘΕΜΕΛΗ Α.Ε. υπέγραψαν την σύμβαση κατασκευής της επέκτασης του ΤΡΑΜ προς τον Πειραιά, ύψους 61.5 εκ ευρώ, έργο που χρηματοδοτείται στο πλαίσιο του Ε.Σ.Π.Α. και του Επιχειρησιακού Προγράμματος «Αττική 2007-2013», καθώς και του Περιφερειακού Επιχειρησιακού Προγράμματος “Αττική 2014-2020”, στο πλαίσιο του ΕΣΠΑ και εποπτεύεται  από την Ειδική Υπηρεσία Διαχείρισης  Ε.Π. «Περιφέρειας Αττικής»

Πριν την έναρξη των κυρίως κατασκευαστικών εργασιών του έργου, υλοποιήθηκαν νέες κυκλοφοριακές ρυθμίσεις στο κέντρο του Πειραιά, για την καλύτερη εξυπηρέτηση της πόλης και των κατοίκων της.

Τον Απρίλιο του 2014 ξεκίνησε η κατασκευή του έργου το οποίο αναμένεται να ολοκληρωθεί το 2ο εξάμηνο του 2018, ενώ παράλληλα η ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ Α.Ε., θα προμηθευθεί, με διεθνή διαγωνισμό, 25 νέα οχήματα Τραμ τα οποία θα υποστηρίξουν τη νέα επέκταση.

Εκτός από την συγκοινωνιακή εξυπηρέτηση οι περιοχές του Πειραιά αναβαθμίζονται σημαντικά καθώς η ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ Α.Ε. συμβάλλει ουσιαστικά στην αναβάθμιση της περιοχής διέλευσης του ΤΡΑΜ με τον εμπλουτισμό του πρασίνου, σε υφιστάμενα πάρκα με τη φύτευση νέων δένδρων, θάμνων, κ.λ.π., καθώς και με τη δημιουργία νέων χώρων πρασίνου. Στο πλαίσιο επίσης του έργου εγκαθίσταται ένα νέο σύγχρονο σύστημα αποκομιδής απορριμμάτων με υπόγειους κάδους συλλογής.

Με όλες τις ως άνω υποδομές, το μεγαλύτερο Λιμάνι της χώρας αποκτά πάλι την χαμένη αίγλη του και μετατρέπεται σε ένα σύγχρονο συγκοινωνιακό κόμβο Μ.Μ.Μ., όπου εκεί ενώνονται λειτουργικά δύο Γραμμές Μετρό (Γραμμή 1 και 3), το Λιμάνι (ΟΛΠ), ο Προαστιακός και το ΤΡΑΜ, διευκολύνοντας ουσιαστικά τους χιλιάδες επιβάτες που επιθυμούν να ταξιδέψουν με πλοίο.


Β’ Φάση Επέκτασης προς Πειραιά (Νέο Φάληρο – Κέντρο – Λιμάνι Πειραιά)

Ταυτότητα Έργου
ΔιαδρομήΣύνδεση κέντρου Πειραιά με Χατζηκυριάκειο και Φρεαττύδα
Μήκος Διαδρομής2,8 χλμ. μονής γραμμής και 1 χλμ. διπλής γραμμής
Αριθμός Στάσεων10 νέες στάσεις


Επέκταση προς Αργυρούπολη

Ταυτότητα Έργου
ΔιαδρομήΕλληνικό – Αμαξοστάσιο – Αργυρούπολη
Μήκος Διαδρομής1,1 χλμ.
Αριθμός Στάσεων3 νέες στάσεις


Επέκταση από Σύνταγμα έως Πλατεία Αιγύπτου (Πεδίο του ‘Aρεως)

Ταυτότητα Έργου
ΔιαδρομήΣύνταγμα – Πεδίο ‘Aρεως
Μήκος Διαδρομής2,2 χλμ.
Αριθμός Στάσεων4 νέες στάσεις

Επέκταση προς Κερατσίνι

Ταυτότητα Έργου
ΔιαδρομήΛιμάνι Πειραιά – Λιμάνι Κερατσινίου
Μήκος Διαδρομής3,8 χλμ.
Αριθμός Στάσεων6 νέες στάσεις

Το δίκτυο του Τραμ της Αθήνας περιλαμβάνει δύο γραμμές και εκτελεί τα δρομολόγια Σύνταγμα – Βούλα, Σύνταγμα – Στάδιο Ειρήνης και Φιλίας (ΣΕΦ) και Στάδιο Ειρήνης και Φιλίας – Βούλα. Εκτείνεται σε μήκος 25,9 χλμ (συμπεριλαμβανομένων και των 2,2 χλμ. Συνδετήριας γραμμής του αμαξοστασίου με την εμπορική γραμμή).

Πρόκειται για επένδυση ύψους 340 εκατομμυρίων ευρώ και η χρηματοδότηση του έργου προήλθε κυρίως από επιδοτήσεις των Κοινοτικών Προγραμμάτων Στήριξης και από δάνεια της Ευρωπαϊκής Τράπεζας Επενδύσεων.

Στο μεγαλύτερο τμήμα του δικτύου του (95%), το Τραμ κινείται σε διάδρομο αποκλειστικής διέλευσης.

Το δίκτυο του Τραμ έχει συνολικά 48 στάσεις, εκ των οποίων οι τρεις, «ΣΥΝΤΑΓΜΑ», «ΣΕΦ» και «ΑΣΚΛΗΠΙΕΙΟ ΒΟΥΛΑΣ» είναι τερματικές. Οι στάσεις μεταξύ τους απέχουν κατά μέσο όρο 460m και σε τέσσερα σημεία υπάρχει μετεπιβίβαση με το Μετρό, στους σταθμούς Σύνταγμα, Ν. Κόσμος, Φιξ και Στάδιο Ειρήνης και Φιλίας.

Η μέση ταχύτητα μετακίνησης με το Τραμ ανέρχεται σε 22 χλμ/ώρα, ενώ η μέγιστη ταχύτητα που επιτρέπεται να αναπτύξουν τα οχήματα είναι 70 χλμ/ώρα στο παραλιακό τμήμα και 50 χλμ/ώρα στο αστικό τμήμα.

Print Friendly, PDF & Email
Scroll Up