Τρίτη γενιά συρμών

Τρίτη γενιά συρμών

Μετά την ολοκλήρωση του διεθνούς διαγωνισμού προϋπολογισμού 155 εκ. Ευρώ, υπεγράφη στις 16 Σεπτεμβρίου 2009 η σύμβαση για την προμήθεια 17 νέων συρμών Μετρό, οι οποίοι θα εξυπηρετήσουν τις ανάγκες των 3 νέων επεκτάσεων του δικτύου (προς Ελληνικό, Ανθούπολη και Αγία Μαρίνα), δηλαδή τους 7 νέων Σταθμών ΠΕΡΙΣΤΕΡΙ, ΑΝΘΟΥΠΟΛΗ, ΑΓΙΑ ΜΑΡΙΝΑ (Δήμος Αγίας Βαρβάρας), ΗΛΙΟΥΠΟΛΗ, ΑΛΙΜΟΣ, ΑΡΓΥΡΟΥΠΟΛΗ, ΕΛΛΗΝΙΚΟ.

AM_Texnika_3h_genia_sirmon_LGΑνάδοχος του έργου είναι η κοινοπραξία ΗANWA – ROTEM,  η οποία απο τον Σεπτέμβριο του 2013 παραδίδει σταδιακά στην Αττικό Μετρό τους συρμούς της τρίτης γενιάς. Η ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ Α.Ε. μετά την παραλαβή και ολοκλήρωση όλων των απαιτούμενων ελέγχων και πιστοποιήσεων των συρμών και των συστημάτων, σύμφωνα με τη σύμβαση, έχει αρχίσει να παραδίδει σταδιακά στη ΣΤΑΣΥ Α.Ε. τους συρμούς 3ης γενιάς (συνολικά 17 συρμοί) οι οποίοι από την νέα χρονιά (2014) θα ενταχθούν στο στόλο της λειτουργίας του Μετρό. Βασικά χαρακτηριστικά των συρμών:

  • είναι πλήρως κλιματιζόμενοι
  • είναι φιλικοί προς το περιβάλλον
  • διαθέτουν συστήματα στην αιχμή της τεχνολογίας
  • είναι αναβαθμισμένοι αισθητικά τόσο εξωτερικά όσο και στους εσωτερικούς τους χώρους
  • διαθέτουν όλες τις διευκολύνσεις για τα άτομα με ειδικές ανάγκες
  • διαθέτουν τις απαραίτητες προβλέψεις ώστε να είναι συμβατοί με όλες τις τεχνολογικές αναβαθμίσεις οι οποίες προβλέπονται να πραγματοποιηθούν μελλοντικά στις Γραμμές 2 & 3 του Μετρό  της Αθήνας.

Ιδιαίτερη έμφαση δόθηκε στην ενεργειακή απόδοση των νέων συρμών και οι υποψήφιες ανάδοχες κοινοπραξίες διαγωνίστηκαν με βασικό κριτήριο την ελαχιστοποίηση της κατανάλωσης ενέργειας. Κατ’ αυτό τον τρόπο, η τρίτη γενιά συρμών του Μετρό της Αθήνας θα είναι κατεξοχήν φιλική προς το περιβάλλον.

Συνοπτικά, το έργο αφορά:

  • στην κατασκευή, προμήθεια, δοκιμή και θέση σε λειτουργία δεκαεπτά συρμών των έξι (6) οχημάτων ο καθένας,
  • στην προμήθεια των κύριων ανταλλακτικών των συρμών, των ειδικών εργαλείων, του διαγνωστικού εξοπλισμού δοκιμών και ομοιωμάτων,
  • στην τριετή εγγύηση καλής λειτουργίας των συρμών και την προμήθεια των κύριων και αναλώσιμων ανταλλακτικών της περιόδου εγγύησης που απαιτούνται για την περίοδο αυτή,
  • στην εκπαίδευση του προσωπικού της Αττικό Μετρό και του προσωπικού της Εταιρείας Λειτουργίας του Μετρό.
Στοιχεία συρμών 3ης γενιάς
ΓΕΝIΚΕΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡIΕΣ
Αριθμός Συρμών28 (Γραμμές 2 και 3)
Σύνθεση Συρμού6 Οχήματα
Πόρτες ανά Όχημα4 ανά πλευρά
Χωρητικότητα Συρμού188 Καθίσματα
844 όρθιοι (5 Επιβάτες / τ.μ.)
1032 Επιβάτες / Συρμό
ΤΕΧΝIΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡIΣΤIΚΑ
Διαμόρφωση ΣυρμούΔύο μονάδες τριών (3) οχημάτων συνδεδεμένων πλάτη με πλάτη
Iθυντήριο Όχημα – Κινητήριο Όχημα – Κινητήριο Όχημα.
Μήκος συρμού106μ.
Πλάτος Οχήματος2800χιλ.
Ύψος Οχήματος3750χιλ.
Εσωτερικό Ύψος Οροφής Οχήματος2180χιλ.
Βάρος Συρμού185 τόνοι κενός
Εύρος Τροχιάς1435χιλ.
Τάση Λειτουργίας750 VDC
Κινητήρες Έλξης4 – 175 kw DC Κινητήρες Έλξης ανά κινητήριο όχημα
ΠέδησηΑναγεννητική – Δυναμική / Πνευματική Πέδηση
Μέση Επιτάχυνση1.10μ. / δευτερόλεπτο2
Μέση Επιβράδυνση1.10. / δευτ.2 (Υπό Κανονικές Συνθήκες)
1.42μ. / δευτ.2 (Σε Συνθήκες Έκτακτης Ανάγκης)
Μέγιστη Ταχύτητα Λειτουργίας80χλμ. / ώρα
Κατασκευή ΑμαξώματοςΑλουμίνιο
ΠΛΗΡΟΦΟΡIΕΣ ΕΠIΧΕIΡΗΜΑΤIΚΗΣ ΦΥΣΗΣ
ΑνάδοχοςΚοινοπραξία »Hyundai Rοtem Hanwha”

Διευκoλύvσεις Επιβατώv

Οι νέοι συρμοί είναι τεχνολογίας αιχμής, αξιόπιστοι, ασφαλείς οι οποίοι διαθέτουν:

  • Στοιχεία Ανέσεως.
  • Βελτιωμένες συνθήκες ανέσεως εσωτερικού χώρου για τους επιβάτες με νέου τύπου ορθοστάτες.
  • Καλύτερη προσβασιμότητα σε άτομα με ειδικές ανάγκες.
    Κινούμενο σκαλοπάτι για κάλυψη του κενού μεταξύ συρμού και αποβάθρας με πρόβλεψη ειδικού χώρου για τα αμαξίδια των ΑΜΕΑ.
  • Κλιματισμός σε όλα τα βαγόνια.
  • Βαφή του οχήματος με υδατοδιαλυτά χρώματα φιλικά προς το περιβάλλον.

Οι συρμοί διαθέτουν εσωτερικά:

  1. Σύγχρονο σύστημα πληροφόρησης επιβατών με διπλές οθόνες LCD σε κάθε βαγόνι.
  2. Πάνω από τις θύρες αντί των τυπωμένων χαρτών υπάρχουν ηλεκτρονικοί χάρτες που δείχνουν την κατεύθυνση του συρμού και τους επόμενους σταθμούς.
  3. Κάμερες εξωτερικά και εσωτερικά του συρμού για επιτήρηση των θυρών και του εσωτερικού χώρου.
  4. Ένδειξη μη λειτουργούσης θύρας για την έγκαιρη προσέγγιση των επιβατών σε άλλες θύρες.

Στα θέματα Ασφάλειας των επιβατών έχουν προστεθεί στη σειρά ΙΙΙ

  1. Σύστημα ανίχνευσης καπνού εσωτερικά και εξωτερικά του συρμού.
  2. Παράθυρα έκτακτης διαφυγής των επιβατών σε περίπτωση ανάγκης.
  3. Υψηλότερη ασφάλεια προστασίας των επιβατών κατά το κλείσιμο των θυρών και εφαρμογή αυστηρών διεθνών κανονισμών ασφαλείας όσον αφορά την λειτουργία των θυρών.

Βελτιώσεις που αφορούν την συντήρησης.

  1. Κινητήρες κλειστού τύπου
  2. Διαγνωστικό σύστημα με δυνατότητες διαχείρισης λειτουργίας συρμού
  3. Αυτόματο και ασύρματο σύστημα μετάδοσης λειτουργικής κατάστασης του συρμού κατά την είσοδό του στο αμαξοστάσιο.
Print Friendly, PDF & Email
Scroll Up