Μήνυμα Υπουργού Υποδομών και Μεταφορών

Μήνυμα Υπουργού Υποδομών και Μεταφορών

Η υλοποίηση ενός μεγάλου Προγράμματος Δημοσίων Επενδύσεων αποτελεί όχι μόνο στρατηγική επιλογή μας, αλλά και την ουσιαστική απάντηση στην ύφεση και την ανεργία. Η επανεκκίνηση των μεγάλων έργων συνιστά βασική προϋπόθεση για την επανεκκίνηση της πραγματικής οικονομίας και την παραγωγική ανασυγκρότηση της χώρας.

Στο πλαίσιο αυτό, τον περασμένο Μάρτιο κάναμε πράξη την επανεκκίνηση του μετρό Θεσσαλονίκης, του μεγαλύτερου συγκοινωνιακού, αναπτυξιακού και περιβαλλοντικού έργου που πραγματοποιείται αυτή τη στιγμή στην πόλη. Το μετρό Θεσσαλονίκης θα αναβαθμίσει την ποιότητα ζωής των πολιτών, προσφέροντας παράλληλα ένα σύγχρονο, ποιοτικό δίκτυο υποδομών στην ευρύτερη περιοχή, το οποίο απουσιάζει εδώ και δεκαετίες.

Το Βασικό έργο του μετρό Θεσσαλονίκης, το οποίο περιλαμβάνει  την κατασκευή 9,6 χλμ. Γραμμής (έχει διανοιγεί το 82%), 13 σταθμούς, Αμαξοστάσιο και Κέντρο Ελέγχου Λειτουργίας αναμένεται να ολοκληρωθεί το 2020. Παράλληλα, κατασκευάζεται και η Επέκταση προς Καλαμαριά, που περιλαμβάνει διπλή υπόγεια γραμμή μήκους 4,77 χλμ. και 5 υπόγειους σταθμούς, αλλάζοντας τα συγκοινωνιακά δεδομένα στο σύνολο του πολεοδομικού συγκροτήματος της Θεσσαλονίκης. Συμβαδίζοντας με την ιστορία της πόλης, 13.000 αρχαιολογικά ευρήματα ήρθαν στο φως, καθώς πραγματοποιείται η μεγαλύτερη αρχαιολογική ανασκαφή στη Βόρεια Ελλάδα σε επιφάνεια 20.000 τ.μ., ενώ η κατασκευή του σταθμού «Βενιζέλου» αποδεικνύει περίτρανα τη βούλησή μας για αρμονική συνύπαρξη των μεγάλων έργων υποδομής με τον αρχαιολογικό μας πλούτο.

Ταυτόχρονα, επεκτείνουμε το δίκτυο υποδομών στα μεγάλα αστικά κέντρα της χώρας, προσφέροντας νέες θέσεις εργασίας και υπεραξίες στις τοπικές κοινωνίες. Σε εξέλιξη βρίσκεται η κατασκευή της επέκτασης της γραμμής 3 προς Πειραιά, επιλύοντας χρόνια συγκοινωνιακά προβλήματα στην περιοχή. Με την κατασκευή 6 σταθμών, περιοχές υποβαθμισμένες αποκτούν νέα δυναμική, ενώ το μεγαλύτερο λιμάνι της χώρας συνδέεται απευθείας μέσω του μετρό με το Αεροδρόμιο «Ελ. Βενιζέλος» (απόσταση που θα διανύεται σε 45 λεπτά), δημιουργώντας πολλαπλασιαστικά οφέλη για τον κλάδο του τουρισμού. Ο Πειραιάς καθίσταται ένα σημαντικό Συγκοινωνιακό Κέντρο, συνενώνοντας λειτουργικά δύο γραμμές Μετρό (Γραμμή 1 και Γραμμή 3), το Λιμάνι, τον Προαστιακό Σιδηρόδρομο και την επέκταση του Τραμ προς Πειραιά, συνθέτοντας ένα πλέγμα των μέσων μαζικής μεταφοράς.

Στην Αθήνα,  μελετάται η κατασκευή της Γραμμής 4, η οποία θα καλύψει ένα πολύ μεγάλο φάσμα του πολεοδομικού ιστού της πρωτεύουσας, φτάνοντας από το Μαρούσι μέχρι την Καισαριανή και το Γουδί. Η νέα γραμμή έχει προϋπολογισμό έργου 3,3 δις ευρώ, συνολικό μήκος 32 χλμ. και 30 σύγχρονους σταθμούς, εκ των οποίων 5 σταθμούς μετεπιβίβασης, ενώ υπολογίζεται ότι θα εξυπηρετεί καθημερινά 530.000 επιβάτες. Πρόκειται για ένα έργο πνοής, καθώς θα διέρχεται από περιοχές που στερούνται σήμερα σύγχρονων υποδομών, αξιοποιώντας παράλληλα το υφιστάμενο δίκτυο, αναβαθμίζοντας τις δημόσιες συγκοινωνίες.

Με εμπιστοσύνη στις δυνάμεις μας, αξιοποιώντας την τεχνογνωσία και το ανθρώπινο δυναμικό μας, δημιουργούμε νέες υποδομές και επενδύουμε στην καθημερινότητα του πολίτη. Χτίζουμε ένα καλύτερο αύριο για όλους.

Χρήστος Σπίρτζης

Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών

Print Friendly, PDF & Email
Scroll Up