Πειραιάς

Πειραιάς

Στις 21 Νοεμβρίου 2008 η ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ Α.Ε. επαναδημοπράτησε τον Διαγωνισμό για την επέκταση της Γραμμής 3 προς τα Δυτικά Προάστια με κατάληξη τον Πειραιά (υπόγεια σήραγγα μήκους 7,6χλμ και 6 σύγχρονοι σταθμοί: Αγία Βαρβάρα, Κορυδαλλός, Νίκαια, Μανιάτικα, Πειραιάς, Δημοτικό Θέατρο).

Στις 13 Φεβρουαρίου 2009, 6 τεχνικοί όμιλοι/κοινοπραξίες εκδήλωσαν το ενδιαφέρον τους για την κατασκευή του έργου. Στις 5 Οκτωβρίου 2011 η Αττικό Μετρό ΑΕ προχώρησε στο άνοιγμα των Οικονομικών Προσφορών για την επέκταση της Γραμμής 3 του Μετρό προς τον Πειραιά.

Η σειρά κατάταξης των τριών διαγωνιζομένων κοινοπραξιών με βάση την Οικονομική Προσφορά τους έχει ως εξής :

  ΚΟΙΝΟΠΡΑΞΙΑ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗ ΠΡΟΣΦΟΡΑ
1. J&P – ΑΒΑΞ ΑΕ – GHELLA SPA – ALSTOM TRANSPORT SA 343,96 εκ €
2. ΑΚΤΩΡ ΑΤΕ – ΤΕΡΝΑ ΑΕ 349,00 εκ €
3. FCC CONSTRUCCION S.A. – ALPINE BAU GMBH 349,75 εκ €

 

Με βάση τα παραπάνω αποτελέσματα του Διαγωνισμού μειοδότης του έργου είναι η κοινοπραξία J&P – ΑΒΑΞ ΑΕ – GHELLA SPA – ALSTOM TRANSPORT SA.

Tην 1η Μαρτίου 2012 υπογράφηκε η σχετική σύμβαση με την ανάδοχο κοινοπραξία J&P – ΑΒΑΞ Α.Ε., GHELLA SPA, ALSTOM TRANSPORT S.A. για την κατασκευή της επέκτασης της Γραμμής 3 του Μετρό από την Αγία Μαρίνα προς τον Πειραιά, συνολικού μήκους 7,6 χλμ με 6 σύγχρονους σταθμούς. Την ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ Α.Ε. εκπροσώπησε ο Πρόεδρος Δ.Σ. & Διευθύνων Σύμβουλος Χρήστος Τσίτουρας ενώ την κοινοπραξία εκπροσώπησε ο Διευθύνων Σύμβουλος της J&P ΑΒΑΞ Α.Ε. Κωνσταντίνος Μιτζάλης.

Πρόκειται για μια επένδυση ύψους 730.000.000 ευρώ σε περιοχές του Δήμου Πειραιά και των Δήμων της ευρύτερης περιοχής (Νίκαια, Κορυδαλλός, Αγ.Βαρβάρα) που σήμερα έχουν έντονα προβλήματα κυκλοφορίας και χαμηλό επίπεδο εξυπηρέτησης από ΜΜΜ.

Με την κατασκευή της επέκτασης του Μετρό προς τον Πειραιά θα εξυπηρετούνται καθημερινά 132.000 επιβάτες, ενώ ο συνολικός χρόνος από το Λιμάνι έως το Αεροδρόμιο θα διανύεται με το Μετρό μόλις σε 45 λεπτά. Επιπρόσθετα, με τη λειτουργία του έργου θα κυκλοφορούν καθημερινά περίπου 23.000 ΙΧ οχήματα λιγότερα, επιφέροντας αντίστοιχα μείωση των ρύπων CO2 κατά 120 τόνους ημερησίως.

Ιδιαίτερα δε, στον Σταθμό ΠΕΙΡΑΙΑ προβλέπεται να δημιουργηθεί ένα ιδιαίτερα σημαντικό Συγκοινωνιακό Κέντρο, συνενώνοντας λειτουργικά δύο γραμμές Μετρό (Γραμμή 1 και Γραμμή 3), το Λιμάνι , τον Προαστιακό Σιδηρόδρομο και το Τραμ, το οποίο προβλέπεται επίσης να διέλθει από την περιοχή αυτή, διευκολύνοντας έτσι τις μετεπιβιβάσεις μεταξύ όλων των μέσων μεταφοράς.

Η κατασκευή της σήραγγας του Μετρό θα πραγματοποιηθεί με «μετροπόντικα» (ΤΒΜ) προκειμένου να ελαχιστοποιηθεί η αναπόφευκτη όχληση στη λειτουργία των Δήμων και συνολικά αναμένεται να απασχοληθούν 2.000 άτομα κατά τα έτη της κατασκευής της επέκτασης (2012-2017).

Πρόσφατα δε ξεκίνησε η κατασκευή της επέκτασης του Τραμ από Ν. Φάληρο μέχρι το κέντρο του Πειραιά, ολοκληρώνοντας έτσι την απ’ ευθείας σύνδεση του παραλιακού άξονα με τον Πειραιά μέσω του Τραμ. Συγκεκριμένα, τον Ιανουάριο του 2013 υπεγράφη η σύμβαση μεταξύ της ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ ΑΕ και της εταιρείας ΘΕΜΕΛΗ ΑΕ.

H AΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ Α.Ε., εκτός από την επέκταση της Γραμμής 3 στον Πειραιά, προχωρά σύντομα και τα ακόλουθα έργα:

  1. Επέκταση του Τραμ από Ν. Φάληρο μέχρι το κέντρο του Πειραιά, ολοκληρώνοντας έτσι την απ’ ευθείας σύνδεση του παραλιακού άξονα με τον Πειραιά μέσω του Τραμ. Η κατασκευή του συγκεκριμένου έργου ξεκίνησε από την ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ το Σεπτέμβριο του 2013.
  2. Υπογειοποίηση της Γραμμής 1 (ΗΣΑΠ) στο τμήμα Ν. Φάληρο – Πειραιάς, με τη προσθήκη ενός νέου σταθμού στην περιοχή του εργοστασίου Κεράνης, ενοποιώντας λειτουργικά και πολεοδομικά τις περιοχές του Πειραιά από τις οποίες διέρχεται σήμερα επιφανειακά το μέσο αυτό. Οι μελέτες για το έργο ολοκληρώνονται σύντομα, ώστε να προχωρήσει στην συνέχεια η δημοπράτησή του από την ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ ΑΕ.
  3. Επέκταση του Τραμ προς Κερατσίνι – Πέραμα, με υπόγεια χάραξη σε μεγάλο τμήμα εντός του Δήμου Κερατσινίου, κατά μήκος της ιστορικής χάραξης του παλαιού τροχιοδρόμου Περάματος. Για το έργο αυτό έχουν ήδη ξεκινήσει οι προκαταρκτικές μελέτες.
AM_Peiraias_extension_May15_gr_LGΕΠΕΚΤΑΣΗ ΓΡΑΜΜΗΣ 3 ΠΡΟΣ ΠΕΙΡΑΙΑ

Θέσεις Σταθμών

Αγία Βαρβάρα Λ. Ελευθερίου Βενιζέλου (Αγ. Ελεούσα)
Κορυδαλλός Πλατεία Ελευθερίας
Νίκαια Πλατεία Ελ. Βενιζέλου
Μανιάτικα Αιτωλικού & Μαυρομιχάλη
Πειραιάς Λιμάνι (πλησίον σταθμού ΗΣΑΠ)
Δημοτικό Θέατρο Ηρώων Πολυτεχνείου & Βασ. Γεωργίου

 

Σήραγγα

Συνολικά 6,5 χλμ σήραγγας της επέκτασης θα κατασκευασθούν με Μηχάνημα Διάνοιξης Σηράγγων («μετροπόντικας»), ενώ το υπόλοιπο τμήμα στην αρχή και στο τέλος του έργου θα υλοποιηθεί με υπόγεια εκσκαφή.

Φρέατα

Συνολικά προβλέπονται 8 φρέατα αερισμού κατά μήκος της νέας Γραμμής και δύο για την είσοδο και την έξοδο του «μετροπόντικα».

Πρόοδος έργου

Αύγουστος 2017

• Στο φρέαρ εισόδου ΤΒΜ, σε εξέλιξη βρίσκονται οι εργασίες κατασκευής περιμετρικών τοιχίων.
• Στο φρέαρ Κομνηνού, σε εξέλιξη βρίσκονται οι εργασίες κατασκευής μόνιμης επένδυσης της συνδετήριας σήραγγας.
• Σταθμός ΑΓΙΑ ΒΑΡΒΑΡΑ: Έχουν ολοκληρωθεί οι εργασίες τοποθέτησης κεραμικών πλακιδίων δαπέδου, αγωγού ομβρίων και φρεατίων. Σε εξέλιξη βρίσκονται οι εργασίες συνδέσεων στον αγωγό ομβρίων.
Στο φρέαρ Μ. Αλεξάνδρου, σε εξέλιξη βρίσκονται οι εργασίες εκσκαφής και προσωρινής αντιστήριξης συνδετήριας σήραγγας.
• Σταθμός ΝΙΚΑΙΑ: Σε εξέλιξη βρίσκονται οι προεργασίες βαφών στα δάπεδα (ρίχτια) των κλιμακοστασίων κινδύνου του κυρίως σταθμού.
Στη βόρεια είσοδο του σταθμού – πρόσβαση 3, σε εξέλιξη βρίσκονται οι εργασίες τοποθέτησης κυλιόμενων κλιμάκων 12 Α και 12Β.
• Σταθμός ΜΑΝΙΑΤΙΚΑ: Στην έξοδο διαφυγής στην οδό Γυθείου, έχουν ολοκληρωθεί οι εργασίες εργοταξιακής κατάληψης και περίφραξης, οι εργασίες κατασκευής μικροπασσάλων ανοικτού ορύγματος καθώς και οι εργασίες εκσκαφής και προσωρινής αντιστήριξης ανοιχτού ορύγματος. Σε εξέλιξη βρίσκονται οι εργασίες εκσκαφής και προσωρινής αντιστήριξης της σήραγγας ΝΑΤΜ.
Στο νότιο φρέαρ αερισμού του σταθμού, ολοκληρώθηκαν οι εργασίες εκσκαφής και προσωρινής αντιστήριξης 3ου επιπέδου και σε εξέλιξη βρίσκονται οι εργασίες εκσκαφής και προσωρινής αντιστήριξης 4ου επιπέδου.
• Σταθμός ΠΕΙΡΑΙΑΣ: Ολοκληρώθηκαν οι εργασίες κατασκευής πασσάλων πρόσβασης 3 και εξόδου κινδύνου και σε εξέλιξη βρίσκεται η κατασκευή πασσάλων πρόσβασης 1 και εξόδου κινδύνου.
• Σταθμός ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΘΕΑΤΡΟ: Στο βόρειο κλιμακοστάσιο, σε εξέλιξη βρίσκονται οι εργασίες τοποθέτησης οπλισμών μόνιμης επένδυσης.
Στο νότιο κλιμακοστάσιο, σε εξέλιξη βρίσκονται οι εργασίες υδατοστεγάνωσης.
Στην είσοδο της πλατείας Κοραή, σε εξέλιξη βρίσκονται οι εργασίες κατασκευής προσωρινής αποστράγγισης.
Στην είσοδο πλατείας Π. Μπακογιάννη, σε εξέλιξη βρίσκονται οι εργασίες κατασκευής προσωρινής αποστράγγισης.
Στη σήραγγα τριπλής τροχιάς ΝΑΤΜ προς ΠΑ.ΠΕΙ., σε εξέλιξη βρίσκονται οι εργασίες αποσυναρμολόγησης μεταλλότυπου θόλου
Η εκσκαφή του συνόλου των σηράγγων έχει ολοκληρωθεί σε ποσοστό 85 %.

Print Friendly, PDF & Email

Ιούλιος 2017

• Στο φρέαρ εισόδου ΤΒΜ, ολοκληρώθηκαν οι εργασίες εκσκαφής και προσωρινής αντιστήριξης του φρέατος και οι εργασίες κατασκευής της πλάκας θεμελίωσης. Σε εξέλιξη βρίσκονται οι εργασίες υδατοστεγάνωσης περιμετρικών τοίχων και τοποθέτησης οπλισμού περιμετρικών τοιχίων.
• Στο φρέαρ Κομνηνού, ολοκληρώθηκαν οι εργασίες εκσκαφής και προσωρινής αντιστήριξης της συνδετήριας σήραγγας.
• Σταθμός ΑΓΙΑ ΒΑΡΒΑΡΑ: Σε εξέλιξη βρίσκονται οι εργασίες κατασκευής αγωγού ομβρίων και μεταφοράς υποσταθμού ΔΕΗ.
Στο φρέαρ Μ. Αλεξάνδρου, έχουν ολοκληρωθεί οι εργασίες εκσκαφής και προσωρινής αντιστήριξης καθώς και οι εργασίες διαμόρφωσης πυθμένα και αποστράγγισης του φρέατος.
• Σταθμός ΚΟΡΥΔΑΛΛΟΣ: Στο Φρέαρ Πισιδίας, σε εξέλιξη βρίσκονται οι προεργασίες για την υλοποίηση της κυκλοφοριακής παράκαμψης, κατά τη διάρκεια της κατασκευής.
• Σταθμός ΝΙΚΑΙΑ: Σε εξέλιξη βρίσκονται οι εργασίες χρωματισμών, στους χώρους κοινού στο επίπεδο -2 έκδοσης εισιτηρίων του σταθμού.
• Σταθμός ΜΑΝΙΑΤΙΚΑ: Σε εξέλιξη βρίσκονται οι εργασίες κατασκευής προεντεταμένων αγκυρίων, στο δυτικό τοίχο του φρέατος (περιοχή εκβάθυνσης του αντλιοστασίου) .
Στην έξοδο διαφυγής στην οδό Γυθείου, σε εξέλιξη βρίσκονται οι εργασίες εκσκαφής και προσωρινής αντιστήριξης ανοιχτού ορύγματος.
Στο νότιο φρέαρ αερισμού του σταθμού, ολοκληρώθηκαν οι εργασίες κατασκευής κεφαλόδεσμου ενώ σε εξέλιξη βρίσκονται οι εργασίες εκσκαφής και προσωρινής αντιστήριξης 2ου επιπέδου.
• Σταθμός ΠΕΙΡΑΙΑΣ: Ολοκληρώθηκαν οι εργασίες κατασκευής διαφραγματικών τοίχων και σε εξέλιξη βρίσκεται η κατασκευή εξόδου κινδύνου.
• Σταθμός ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΘΕΑΤΡΟ: Στο βόρειο κλιμακοστάσιο, σε εξέλιξη βρίσκονται οι εργασίες υδατοστεγάνωσης.
Στο νότιο κλιμακοστάσιο, σε εξέλιξη βρίσκονται οι εργασίες ανέγερσης ικριωμάτων.
Στην είσοδο της πλατείας Κοραή, σε εξέλιξη βρίσκονται οι εργασίες καθαρισμού δαπέδου.
Στη σήραγγα πρόσβασης πλατείας Κοραή, σε εξέλιξη βρίσκονται οι εργασίες εκσκαφής και προσωρινής αντιστήριξης, Α΄φάση 28/28 μ.μ., Β΄φάση 25/28 μ.μ.
Στη σήραγγα πρόσβασης πλατείας Π. Μπακογιάννη, σε εξέλιξη βρίσκονται οι εργασίες εκσκαφής και προσωρινής αντιστήριξης, Α΄φάση 41,50/57 μ.μ., Β΄φάση 38,50/57 μ.μ.
Στη σήραγγα τριπλής τροχιάς ΝΑΤΜ προς Δημοτικό Θέατρο, ολοκληρώθηκαν οι εργασίες κατασκευής μόνιμης επένδυσης.
Η εκσκαφή του συνόλου των σηράγγων έχει ολοκληρωθεί σε ποσοστό 81 %.

Print Friendly, PDF & Email
Scroll Up