Πειραιάς

Πειραιάς

Στις 21 Νοεμβρίου 2008 η ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ Α.Ε. επαναδημοπράτησε τον Διαγωνισμό για την επέκταση της Γραμμής 3 προς τα Δυτικά Προάστια με κατάληξη τον Πειραιά (υπόγεια σήραγγα μήκους 7,6χλμ και 6 σύγχρονοι σταθμοί: Αγία Βαρβάρα, Κορυδαλλός, Νίκαια, Μανιάτικα, Πειραιάς, Δημοτικό Θέατρο).

Στις 13 Φεβρουαρίου 2009, 6 τεχνικοί όμιλοι/κοινοπραξίες εκδήλωσαν το ενδιαφέρον τους για την κατασκευή του έργου. Στις 5 Οκτωβρίου 2011 η Αττικό Μετρό ΑΕ προχώρησε στο άνοιγμα των Οικονομικών Προσφορών για την επέκταση της Γραμμής 3 του Μετρό προς τον Πειραιά. Ένα έργο που χρηματοδοτείται στο πλαίσιο του ΕΣΠΑ από το Ευρωπαικό Ταμείο Περιφερειακής Ανάπτυξης – Περιφερειακό Πρόγραμμα «Αττική 2007 – 2013»  (ΕΠ – Αττική) και από το Ταμείο Συνοχής – Περιφερειακό Επιχειρησιακό Πρόγραμμα «Υποδομές Μεταφορών, Περιβάλλον και Ανάπτυξη 2014 – 2020» (ΕΠ – ΥΜΕΠΕΡΑΑ).

Η σειρά κατάταξης των τριών διαγωνιζομένων κοινοπραξιών με βάση την Οικονομική Προσφορά τους έχει ως εξής :

 ΚΟΙΝΟΠΡΑΞΙΑΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗ ΠΡΟΣΦΟΡΑ
1.J&P – ΑΒΑΞ ΑΕ – GHELLA SPA – ALSTOM TRANSPORT SA343,96 εκ €
2.ΑΚΤΩΡ ΑΤΕ – ΤΕΡΝΑ ΑΕ349,00 εκ €
3.FCC CONSTRUCCION S.A. – ALPINE BAU GMBH349,75 εκ €

Με βάση τα παραπάνω αποτελέσματα του Διαγωνισμού μειοδότης του έργου είναι η κοινοπραξία J&P – ΑΒΑΞ ΑΕ – GHELLA SPA – ALSTOM TRANSPORT SA.

Tην 1η Μαρτίου 2012 υπογράφηκε η σχετική σύμβαση με την ανάδοχο κοινοπραξία J&P – ΑΒΑΞ Α.Ε., GHELLA SPA, ALSTOM TRANSPORT S.A. για την κατασκευή της επέκτασης της Γραμμής 3 του Μετρό από την Αγία Μαρίνα προς τον Πειραιά, συνολικού μήκους 7,6 χλμ με 6 σύγχρονους σταθμούς. Την ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ Α.Ε. εκπροσώπησε ο Πρόεδρος Δ.Σ. & Διευθύνων Σύμβουλος Χρήστος Τσίτουρας ενώ την κοινοπραξία εκπροσώπησε ο Διευθύνων Σύμβουλος της J&P ΑΒΑΞ Α.Ε. Κωνσταντίνος Μιτζάλης.

Πρόκειται για μια επένδυση ύψους 730.000.000 ευρώ σε περιοχές του Δήμου Πειραιά και των Δήμων της ευρύτερης περιοχής (Νίκαια, Κορυδαλλός, Αγ.Βαρβάρα) που σήμερα έχουν έντονα προβλήματα κυκλοφορίας και χαμηλό επίπεδο εξυπηρέτησης από ΜΜΜ.

Με την κατασκευή της επέκτασης του Μετρό προς τον Πειραιά θα εξυπηρετούνται καθημερινά 132.000 επιβάτες, ενώ ο συνολικός χρόνος από το Λιμάνι έως το Αεροδρόμιο θα διανύεται με το Μετρό μόλις σε 45 λεπτά. Επιπρόσθετα, με τη λειτουργία του έργου θα κυκλοφορούν καθημερινά περίπου 23.000 ΙΧ οχήματα λιγότερα, επιφέροντας αντίστοιχα μείωση των ρύπων CO2 κατά 120 τόνους ημερησίως.

Ιδιαίτερα δε, στον Σταθμό ΠΕΙΡΑΙΑ προβλέπεται να δημιουργηθεί ένα ιδιαίτερα σημαντικό Συγκοινωνιακό Κέντρο, συνενώνοντας λειτουργικά δύο γραμμές Μετρό (Γραμμή 1 και Γραμμή 3), το Λιμάνι , τον Προαστιακό Σιδηρόδρομο και το Τραμ, το οποίο προβλέπεται επίσης να διέλθει από την περιοχή αυτή, διευκολύνοντας έτσι τις μετεπιβιβάσεις μεταξύ όλων των μέσων μεταφοράς.

Η κατασκευή της σήραγγας του Μετρό θα πραγματοποιηθεί με «μετροπόντικα» (ΤΒΜ) προκειμένου να ελαχιστοποιηθεί η αναπόφευκτη όχληση στη λειτουργία των Δήμων και συνολικά αναμένεται να απασχοληθούν 2.000 άτομα κατά τα έτη της κατασκευής της επέκτασης (2012-2017).

Πρόσφατα δε ξεκίνησε η κατασκευή της επέκτασης του Τραμ από Ν. Φάληρο μέχρι το κέντρο του Πειραιά, ολοκληρώνοντας έτσι την απ’ ευθείας σύνδεση του παραλιακού άξονα με τον Πειραιά μέσω του Τραμ. Συγκεκριμένα, τον Ιανουάριο του 2013 υπεγράφη η σύμβαση μεταξύ της ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ ΑΕ και της εταιρείας ΘΕΜΕΛΗ ΑΕ.

H AΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ Α.Ε., εκτός από την επέκταση της Γραμμής 3 στον Πειραιά, προχωρά σύντομα και τα ακόλουθα έργα:

  1. Επέκταση του Τραμ από Ν. Φάληρο μέχρι το κέντρο του Πειραιά, ολοκληρώνοντας έτσι την απ’ ευθείας σύνδεση του παραλιακού άξονα με τον Πειραιά μέσω του Τραμ. Η κατασκευή του συγκεκριμένου έργου ξεκίνησε από την ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ το Σεπτέμβριο του 2013.
  2. Υπογειοποίηση της Γραμμής 1 (ΗΣΑΠ) στο τμήμα Ν. Φάληρο – Πειραιάς, με τη προσθήκη ενός νέου σταθμού στην περιοχή του εργοστασίου Κεράνης, ενοποιώντας λειτουργικά και πολεοδομικά τις περιοχές του Πειραιά από τις οποίες διέρχεται σήμερα επιφανειακά το μέσο αυτό. Οι μελέτες για το έργο ολοκληρώνονται σύντομα, ώστε να προχωρήσει στην συνέχεια η δημοπράτησή του από την ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ ΑΕ.
  3. Επέκταση του Τραμ προς Κερατσίνι – Πέραμα, με υπόγεια χάραξη σε μεγάλο τμήμα εντός του Δήμου Κερατσινίου, κατά μήκος της ιστορικής χάραξης του παλαιού τροχιοδρόμου Περάματος. Για το έργο αυτό έχουν ήδη ξεκινήσει οι προκαταρκτικές μελέτες.
AM_Peiraias_extension_May15_gr_LGΕΠΕΚΤΑΣΗ ΓΡΑΜΜΗΣ 3 ΠΡΟΣ ΠΕΙΡΑΙΑ

Θέσεις Σταθμών

Αγία ΒαρβάραΛ. Ελευθερίου Βενιζέλου (Αγ. Ελεούσα)
ΚορυδαλλόςΠλατεία Ελευθερίας
ΝίκαιαΠλατεία Ελ. Βενιζέλου
ΜανιάτικαΑιτωλικού & Μαυρομιχάλη
ΠειραιάςΛιμάνι (πλησίον σταθμού ΗΣΑΠ)
Δημοτικό ΘέατροΗρώων Πολυτεχνείου & Βασ. Γεωργίου

Σήραγγα

Συνολικά 6,5 χλμ σήραγγας της επέκτασης θα κατασκευασθούν με Μηχάνημα Διάνοιξης Σηράγγων («μετροπόντικας»), ενώ το υπόλοιπο τμήμα στην αρχή και στο τέλος του έργου θα υλοποιηθεί με υπόγεια εκσκαφή.

Φρέατα

Συνολικά προβλέπονται 8 φρέατα αερισμού κατά μήκος της νέας Γραμμής και δύο για την είσοδο και την έξοδο του «μετροπόντικα».

Πρόοδος έργου

Οκτώβριος 2017

• Στο φρέαρ Κομνηνού, ολοκληρώθηκε η κατασκευή μόνιμης επένδυσης τοιχίων και θόλου συνδετήριας σήραγγας.
• Σταθμός ΑΓΙΑ ΒΑΡΒΑΡΑ: Έχουν ολοκληρωθεί οι εργασίες τοποθέτησης κεραμικών πλακιδίων δαπέδου και τοίχων. Σε εξέλιξη βρίσκονται οι εργασίες ελαιοχρωματισμών στα επίπεδα -3 και -4.
Στο φρέαρ Μ. Αλεξάνδρου, έχουν ολοκληρωθεί οι εργασίες εκσκαφής και προσωρινής αντιστήριξης συνδετήριας σήραγγας. Σε εξέλιξη βρίσκονται οι εργασίες κοπής προκατασκευασμένων στοιχείων σήραγγας ΤΒΜ.
Στο φρέαρ Ταξιαρχών, σε εξέλιξη βρίσκονται οι εργασίες επιχρισμάτων, χρωματισμών, γεμισμάτων και βιομηχανικών δαπέδων.
• Σταθμός ΚΟΡΥΔΑΛΛΟΣ: Στο φρέαρ Πισιδίας, έχουν ολοκληρωθεί οι κυκλοφοριακές ρυθμίσεις και η μερική εργοταξιακή κατάληψη. Σε εξέλιξη βρίσκονται οι εργασίες κατασκευής βάσεως έδρασης του οικοδομικού γερανού.
• Σταθμός ΝΙΚΑΙΑ: Σε εξέλιξη βρίσκονται εργασίες χρωματισμών, τοποθέτησης μεταλλικών θυρών και κεραμικών πλακιδίων στους χώρους υγιεινής, στο επίπεδο έκδοσης εισιτηρίων.
Στη βόρεια είσοδο του σταθμού – προσβάσεις 2 & 3, ολοκληρώθηκε η καθαίρεση κεφαλοδέσμων πασσάλων και επίχωσης. Σε εξέλιξη βρίσκονται οι εργασίες μετακίνησης της εργοταξιακής περίφραξης στην περιοχή των απολήξεων των εισόδων 2 και 3 του σταθμού και παράδοσης τμήματος του εργοταξιακού χώρου στο κοινό.
• Σταθμός ΜΑΝΙΑΤΙΚΑ: Στο ανοιχτό όρυγμα και τα φρεάτια αερισμού, σε εξέλιξη βρίσκονται οι εργασίες παραλαβής πυθμένα θεμελίωσης στη στάθμη -26. Στο νότιο φρέαρ αερισμού, έχουν ολοκληρωθεί οι εργασίες εκσκαφής και προσωρινής αντιστήριξης 6ου επιπέδου ενώ σε εξέλιξη βρίσκεται η εκσκαφή και προσωρινή αντιστήριξη 7ου επιπέδου.
• Σταθμός ΠΕΙΡΑΙΑΣ: Σε εξέλιξη βρίσκεται η διενέργεια διατρήσεων για την τοποθέτηση οργάνων ΓΔΠ και η εφαρμογή jet grouting στους αρμούς διαφραγματικών τοίχων.
• Σταθμός ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΘΕΑΤΡΟ: Στο βόρειο κλιμακοστάσιο, έχουν ολοκληρωθεί οι εργασίες υδατοστεγάνωσης, τοποθέτησης οπλισμών και σκυροδέτησης δαπέδου μόνιμης επένδυσης. Σε εξέλιξη βρίσκονται οι εργασίες σκυροδέτησης τοιχίων.
Στο νότιο κλιμακοστάσιο, έχει ολοκληρωθεί η σκυροδέτηση δαπέδου μόνιμης επένδυσης.
Στη σήραγγα αερισμού φρέατος Ραλλείου, σε εξέλιξη βρίσκονται οι εργασίες εκσκαφής και προσωρινής αντιστήριξης (πρόοδος Α΄ φάση 23/32μ.μ. Β΄φάση 23/32μ.μ.).
Στη σήραγγα τριπλής τροχιάς ΝΑΤΜ προς Δημοτικό Θέατρο σε εξέλιξη βρίσκεται η προεργασία για τοποθέτηση σιδηροτροχιών ΤΒΜ.
Στο φρέαρ Πανεπιστήμιο, σε εξέλιξη βρίσκονται συναρμολόγηση/δοκιμές οικοδομικού γερανού.
Η εκσκαφή του συνόλου των σηράγγων έχει ολοκληρωθεί σε ποσοστό 93 %.

Print Friendly, PDF & Email

Σεπτέμβριος 2017

• Στο φρέαρ Κομνηνού, ολοκληρώθηκε η κατασκευή μόνιμης επένδυσης πυθμένα συνδετήριας σήραγγας και φρέατος. Σε εξέλιξη βρίσκονται οι εργασίες κατασκευής μόνιμης επένδυσης θόλου της συνδετήριας σήραγγας.
• Σταθμός ΑΓΙΑ ΒΑΡΒΑΡΑ: Έχουν ολοκληρωθεί οι εργασίες καθαίρεσης κεφαλόδεσμου. Σε εξέλιξη βρίσκονται οι εργασίες κατασκευής πεζοδρομίων, οδοστρωσίας και ασφαλτικών.
Στο φρέαρ Μ. Αλεξάνδρου, έχουν ολοκληρωθεί οι εργασίες τοποθέτησης μεταλλικής κατασκευής για την υποστήριξη της σήραγγας ΤΒΜ.
Στο φρέαρ Ταξιαρχών, σε εξέλιξη βρίσκεται η εκσκαφή συνδετήριας σήραγγας.
• Σταθμός ΚΟΡΥΔΑΛΛΟΣ: Σε εξέλιξη βρίσκονται οι εργασίες γεμισμάτων, βιομηχανικών και λοιπών ειδικών δαπέδων.
• Σταθμός ΝΙΚΑΙΑ: Σε εξέλιξη βρίσκονται εργασίες κατασκευής μόνιμης επένδυσης φρεατίων και απολήξεων στο επίπεδο της οδού.
Στη βόρεια είσοδο του σταθμού – προσβάσεις 2 & 3, ολοκληρώθηκε η τοποθέτηση κυλιόμενων κλιμάκων. Σε εξέλιξη βρίσκονται οι εργασίες χρωματισμών στην οροφή της μόνιμης επένδυσης.
• Σταθμός ΜΑΝΙΑΤΙΚΑ: Στο ανοιχτό όρυγμα και τα φρεάτια αερισμού, έχουν ολοκληρωθεί οι εργασίες εκσκαφής – προσωρινής αντιστήριξης, μέχρι τη στάθμη -26,00. Σε εξέλιξη βρίσκονται οι εργασίες εκσκαφής – προσωρινής αντιστήριξης μέχρι τη στάθμη -34 (περιοχή μόνιμου αντλιοστασίου) και τοποθέτησης συστήματος υδατοστεγάνωσης στα τοιχία.
• Σταθμός ΠΕΙΡΑΙΑΣ: Ολοκληρώθηκαν οι εργασίες κατασκευής πασσάλων προσβάσεων και σε εξέλιξη βρίσκονται οι εργασίες κατασκευής κεφαλοδέσμου σταθμού και προσβάσεων, πασσάλων γερανογέφυρας και φρεατίων βαθιάς άντλησης και ανατροφοδότησης.
• Σταθμός ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΘΕΑΤΡΟ: Στο υπόγειο τμήμα του σταθμού, σε εξέλιξη βρίσκονται οι σκυροδετήσεις τοιχίων αποβαθρών και οι εργασίες για τη διέλευση ΤΒΜ.
Στο νότιο κλιμακοστάσιο, σε εξέλιξη βρίσκονται οι σκυροδετήσεις και οι εργασίες τοποθέτησης οπλισμών μόνιμης επένδυσης.
Στην σήραγγα πρόσβασης στην πλατεία Κοραή, έχουν ολοκληρωθεί οι εργασίες εκσκαφής και προσωρινής αντιστήριξης.
Στη σήραγγα αερισμού φρέατος Ραλλείου, σε εξέλιξη βρίσκονται οι εργασίες εκσκαφής και προσωρινής αντιστήριξης (πρόοδος Α΄ φάση 8/32μ.μ.).
Στο φρέαρ Πανεπιστήμιο, σε εξέλιξη βρίσκονται οι εργασίες εργοταξιακών εγκαταστάσεων για την έναρξη εκσκαφής του φρέατος.
Η εκσκαφή του συνόλου των σηράγγων έχει ολοκληρωθεί σε ποσοστό 86,5 %.

Print Friendly, PDF & Email
Scroll Up