Πρόοδος έργου
Τα έργα σε λειτουργία
-Το Βασικό Έργο
-Γραμμή 2
-Γραμμή 3
Σταθμοί μετεπιβίβασης
Χρηματοδότηση




Search



 








   
Αρχική σελίδα > Κατασκευή Μετρό Αθήνας > Τα έργα σε λειτουργία > Κατασκευή   Λειτουργία
Γραμμή 3

ΓΡΑΜΜΗ 3 (ΑΙΓΑΛΕΩ-ΔΟΥΚΙΣΣΗΣ ΠΛΑΚΕΝΤΙΑΣ-ΑΕΡΟΔΡΟΜΙΟ)

Η κατασκευή της Γραμμής 3 ξεκίνησε το Νοέμβριο του 1992. Οι πρώτοι 7 σταθμοί της Γραμμής τμήμα ΣΥΝΤΑΓΜΑ - ΕΘΝΙΚΗ ΑΜΥΝΑ δόθηκαν στον κοινό τον Ιανουάριο του 2000, ενώ το τελευταίο εναπομείναν τμήμα του Βασικού Έργου, το τμήμα ΣΥΝΤΑΓΜΑ - ΜΟΝΑΣΤΗΡΑΚΙ, με 1,4 χλμ σήραγγας και ένα σταθμό, παραδόθηκε σε λειτουργία τον Απρίλιο του 2003.

Επέκταση Εθνική 'Αμυνα-Δ. Πλακεντίας-Αεροδρόμιο

   
 Κατεβάστε σε μορφή .jpg
Η επέκταση ΕΘΝΙΚΗ ΑΜΥΝΑ – Δ.ΠΛΑΚΕΝΤΙΑΣ – ΑΕΡΟΔΡΟΜΙΟ είναι ένα τμήμα της Γραμμής 3 του Μετρό της Αθήνας, το οποίο καλύπτει μία υπόγεια διαδρομή 5,9 χλμ. μέχρι τον Σταθμό Δ.ΠΛΑΚΕΝΤΙΑΣ. Στο σημείο αυτό οι συρμοί του Μετρό αναδύονται στην επιφάνεια και συνεχίζουν κατά 20,7 χλμ. επίγεια -χρησιμοποιώντας τις γραμμές του Προαστιακού Σιδηροδρόμου- για να φθάσουν στο Αεροδρόμιο Ελευθέριος Βενιζέλος.

Η επέκταση της Γραμμής 3 από τον Σταθμό ΕΘΝΙΚΗ ΑΜΥΝΑ έως τον Σταθμό Δ.ΠΛΑΚΕΝΤΙΑΣ διαθέτει 5 Σταθμούς: ΧΟΛΑΡΓΟΣ, ΝΟΜΙΣΜΑΤΟΚΟΠΕΙΟ, ΑΓΙΑ ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ, ΧΑΛΑΝΔΡΙ και Δ.ΠΛΑΚΕΝΤΙΑΣ. Ο Σταθμός ΝΟΜΙΣΜΑΤΟΚΟΠΕΙΟ δόθηκε σε λειτουργία στις αρχές Σεπτεμβρίου 2009, ο Σταθμός ΧΟΛΑΡΓΟΣ στα μέσα Ιουλίου 2010, ενώ ο Σταθμός ΑΓΙΑ ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ στα τέλη Δεκεμβρίου 2010.

Παράλληλα, κατασκευάστηκε και ένα νέο Αμαξοστάσιο (εμβαδού 60.000 τ.μ.) για τις ανάγκες της Γραμμής 3, στην περιοχή της Δ.Πλακεντίας, το οποίο συνδέεται με τον ομώνυμο Σταθμό μέσω σήραγγας μήκους 200 μέτρων.

Αξίζει να σημειωθούν κάποια ενδιαφέροντα στοιχεία της επέκτασης αυτής:

Ο σταθμός ΧΑΛΑΝΔΡΙ  έχει κατασκευαστεί με τέτοιο τρόπο ώστε μελλοντικά να είναι εφικτή η υποβίβαση της λεωφόρου Πλακεντίας (Ε.Λ. Πεντέλης).
Ο σταθμός Δ.ΠΛΑΚΕΝΤΙΑΣ  βρίσκεται υπόγεια στο κέντρο του πολυεπίπεδου κόμβου της Αττικής Οδού.
Η συμβατότητα της γραμμής του Προαστιακού Σιδηροδρόμου με την γραμμή του Μετρό. Η υπόγεια σήραγγα, η οποία και συνεχίζει από τον Σταθμό Δ.ΠΛΑΚΕΝΤΙΑΣ αναδύεται στο μεσαίο διάζωμα της Αττικής Οδού. Σε αυτό το σημείο πραγματοποιείται η σύνδεση με τη γραμμή του προαστιακού σιδηροδρόμου, η οποία απαιτεί και ειδικές διατάξεις συστημάτων για την ομαλή μετάβαση των συρμών του μετρό στο δίκτυο του προαστιακού.
Ο Σταθμός του αεροδρομίου ΕΛΕΥΘΕΡΙΟΣ ΒΕΝΙΖΕΛΟΣ εξυπηρετεί τους συρμούς του Προαστιακού Σιδηροδρόμου και της ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ με διαφορετικές, όμως, αποβάθρες. Επιπλέον, παρέχει άμεση σύνδεση με το κυρίως κτίριο του Αεροδρομίου.
Η απόσταση μεταξύ των Σταθμών ΜΟΝΑΣΤΗΡΑΚΙ - ΑΕΡΟΔΡΟΜΙΟ καλύπτεται σήμερα σε μόλις 37 λεπτά.
Η επέκταση ΕΘΝΙΚΗ ΑΜΥΝΑ - Δ.ΠΛΑΚΕΝΤΙΑΣ - Αεροδρόμιο ΕΛ.ΒΕΝΙΖΕΛΟΣ εξυπηρετεί 55.000 επιβάτες ημερησίως.


Επέκταση Μοναστηράκι-Αιγάλεω

   
 Κατεβάστε σε μορφή .jpg
Η επέκταση της Γραμμής 3 από το Μοναστηράκι προς το Αιγάλεω θεωρείται το σημαντικότερο συγκοινωνιακό έργο στα δυτικά προάστια της Πρωτεύουσας. Περιοχές αποκομμένες συγκοινωνιακά και σε μεγάλο βαθμό υποβαθμισμένες, με υψηλή κυκλοφοριακή κίνηση και σημαντική περιβαλλοντική επιβάρυνση (όπως η Ιερά Οδός και η Θηβών) αναβαθμίζονται πλέον χάρις στη λειτουργία του Μετρό. Το μήκος της επέκτασης της γραμμής είναι 4,2 χλμ., και περιλαμβάνει 3 Σταθμούς (ΚΕΡΑΜΕΙΚΟΣ, ΕΛΑΙΩΝΑΣ & ΑΙΓΑΛΕΩ) και 7 φρέατα εξαερισμού. Το έργο τέθηκε σε λειτουργία στις 26 Μαΐου 2007 και πλέον τα Δυτικά Προάστια της Αθήνας συνδέονται απευθείας με το Αεροδρόμιο Ελευθέριος Βενιζέλος.

Και οι τρεις νέοι Σταθμοί διακρίνονται για την υψηλή αισθητική τους και την ιδιαίτερη αρχιτεκτονική διαρρύθμιση των χώρων τους.

Τους σταθμούς κοσμούν ειδικά σχεδιασμένα έργα τέχνης. Συγκεκριμένα, το Σταθμό ΚΕΡΑΜΕΙΚΟΣ κοσμεί το έργο «Διαστρωματώσεις-Ενεργειακές Εικόνες-XVI» του καλλιτέχνη Γιάννη Μπουτέα, το Σταθμό ΕΛΑΙΩΝΑ το έργο «Διαδρομές» του καλλιτέχνη Γιώργου Λαζόγκα  και το Σταθμό ΑΙΓΑΛΕΩ τα έργα «Κίονες-Σκιές» και «Τέσσερις Πύλες στον χώρο» της αείμνηστης γλύπτριας Οπυ Ζούνη. Στους σταθμούς έχουν δημιουργηθεί και ειδικά διαμορφωμένοι χώροι όπου θα αναδειχθούν τα σημαντικότερα αρχαιολογικά ευρήματα από τις ανασκαφές.

Τα οφέλη από τη λειτουργία της επέκτασης προς το Αιγάλεω είναι αναμφισβήτητα πολλά:

Εύκολη, γρήγορη και αξιόπιστη πρόσβαση στο κέντρο της Αθήνας. Αξίζει να σημειωθεί ότι για μια διαδρομή από το Αιγάλεω στο Σύνταγμα, απόσταση η οποία με το αυτοκίνητο σήμερα διανύεται σε τουλάχιστον 40 λεπτά σε ώρες αιχμής, με τη λειτουργία του Μετρό καλύπτεται πλέον μόλις σε 7 λεπτά!
Σύνδεση των Δυτικών Προαστίων με το Αεροδρόμιο Ελευθέριος Βενιζέλος.
Μείωση των κυκλοφοριακών προβλημάτων και της περιβαλλοντικής επιβάρυνσης.
Ανάδειξη της πολιτιστικής μας κληρονομιάς τόσο εσωτερικά στους νέους Σταθμούς του Μετρό, όσο και στους εξωτερικούς χώρους.
Ανάπλαση των πλατειών οι οποίες ήταν υπό κατάληψη για τις ανάγκες κατασκευής του έργου.


   
 Κατεβάστε σε μορφή .jpg

Νέες εμπορικές δραστηριότητες ήδη αναπτύσσονται γύρω από τους Σταθμούς του Μετρό, ενώ η υψηλή αισθητική των νέων σταθμών συμβάλλει στην ουσιαστική αναβάθμιση της εικόνας της ευρύτερης περιοχής.

Η ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ Α.Ε. επιπλέον προχώρησε σε νέα διαμόρφωση της πλατείας του Αιγάλεω, υπογείως της οποίας οριοθετείται ο νέος Σταθμός του Μετρό. Δίπλα από την πλατεία αυτή θα κατασκευαστεί υπόγειος χώρος στάθμευσης χωρητικότητας 400 θέσεων Ι.Χ. για μετεπιβίβαση στο Μετρό, ενώ αντίστοιχος χώρος στάθμευσης προβλέπεται στον Σταθμό ΕΛΑΙΩΝΑΣ. Τέλος, υπό κατασκευή βρίσκεται χώρος στάθμευσης στον Κεραμεικό.

   
 
Εκτύπωση σελίδας Αποστολή σελίδας
    Τελευταία Ενημέρωση: 20/2/2013
 
     
                                                         

   







ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ Α.Ε. ©2007 All rights reserved
Powered by Osmium™ | Creative Marketing S.A.