Πρόοδος έργου
-Πειραιάς
-Γραμμή 4
Τα έργα σε λειτουργία
Σταθμοί μετεπιβίβασης
Χρηματοδότηση




Search



 








   
Αρχική σελίδα > Κατασκευή Μετρό Αθήνας > Πρόοδος έργου > Κατασκευή   Λειτουργία
Γραμμή 4

   
 Δείτε το χάρτη σε μορφή pdf (3.18MB)

Σύμφωνα με τη Μελέτη Ανάπτυξης Μετρό (1995 - 1999), στο εγκεκριμένο Σχέδιο Ανάπτυξης του Μετρό της Αθήνας προβλεπόταν η κατασκευή δύο νέων Επεκτάσεων που ουσιαστικά θα αποτελούσαν κλάδους των υφιστάμενων Γραμμών, δηλαδή της Γραμμής 2 (Πανεπιστήμιο - Εξάρχεια - Αλεξάνδρας - Δικαστήρια - Κυψέλη - Γαλάτσι - 'Αλσος Βεΐκου) και της Γραμμής 3 (Πανόρμου - Φάρος - Σίδερα -ΟΑΚΑ - Παράδεισος - Μαρούσι).

Κατά την εκπόνηση της Προμελέτης των έργων διαπιστώθηκε ότι οι εν λόγω επεκτάσεις δεν ήταν τεχνικά εφικτό να αποτελέσουν κλάδους υφισταμένων Γραμμών, καθώς το ενδεχόμενο αυτό θα παρουσίαζε σημαντικές κατασκευαστικές και λειτουργικές αδυναμίες (διακοπή λειτουργίας της γραμμής, σύνθετη κατασκευή, υψηλό κόστος, συχνότητα των δρομολογίων, κ.λπ.).

Σε αυτό το πλαίσιο, η ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ Α.Ε. προχώρησε στη μελέτη και οργάνωση της σύνδεσης των εν λόγω επεκτάσεων μεταξύ τους και την ανάπτυξή τους ως μία νέα αυτόνομη Γραμμή 4 σε σχήμα U, η οποία θα περιλαμβάνει τα παραπάνω δύο - ακτινικού χαρακτήρα - σκέλη (Πανεπιστήμιο - Γαλάτσι και Κατεχάκη - Μαρούσι) και κεντρικό τμήμα που θα συνδέει τα προαναφερθέντα ακτινικά τμήματα μέσω των περιοχών Παγκρατίου / Καισαριανής, 'Aνω Ιλισίων, Ζωγράφου και Γουδή. Η Γραμμή 4 θα έχει ανταπόκριση με τις υφιστάμενες γραμμές, Γραμμές 1 (στους Σταθμούς ΜΑΡΟΥΣΙ, ΠΕΡΙΣΣΟΣ), Γραμμή 2 (στον Σταθμό ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ) και Γραμμή 3 (στους Σταθμούς ΕΥΑΓΓΕΛΙΣΜΟΣ & ΚΑΤΕΧΑΚΗ). Στη Γραμμή αυτή προστέθηκε ο κλάδος Ευαγγελισμός - Παγκράτι - Βύρωνας - Υμηττός - 'Aνω Ηλιούπολη που ουσιαστικά αποτελεί τμήμα της νέας Γραμμής 5, καθώς και οι επεκτάσεις Μαρούσι - Λυκόβρυση και 'Aλσος Βεΐκου - Περισσός.

Η νέα Γραμμή του Μετρό, Γραμμή 4 έχει μήκος 33 χλμ., διαθέτει 30 νέους σύγχρονους σταθμούς τελευταίας τεχνολογίας με αυτόματους συρμούς χωρίς οδηγό, με θύρες επί των αποβαθρών, ασύρματο σύστημα σηματοδότησης τύπου CTBC, εξελιγμένα συστήματα εξοικονόμησης ενέργειας κλπ. Ο εκτιμώμενος συνολικός προϋπολογισμός κατασκευής είναι της τάξης 3.3 δισ. Ευρώ. Το έργο αυτό αναμένεται να αλλάξει τόσο το συγκοινωνιακό χάρτη της Αθήνας όσο και να αναβαθμίσει σημαντικά τη ζωή στο Λεκανοπέδιο.

Το Υπουργείο Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων και η Αττικό Μετρό Α.Ε. εκπονούν όλες τις απαραίτητες μελέτες για τη νέα Γραμμή 4 του Μετρό της Αθήνας (30 σταθμούς – 32χλμ), όπου προβλέπεται η υλοποίηση με τμηματική δημοπράτηση του έργου σε πέντε (5) φάσεις (Α – Ε). Στις 25 Σεπτεμβρίου ανακοινώθηκε η υλοποίηση και δημοπράτηση κατά προτεραιότητα το πρώτου τμήματος, τμήματος «Α» ('Aλσος Βεΐκου –Γουδή) με 14 σταθμούς (προϋπολογισμού 1, 2 δισ. Ευρώ).

Συγκεκριμένα, το πρώτο τμήμα «Α» της Γραμμής 4, εκτιμώμενου προϋπολογισμού 1,2 δισ. €, θα περιλαμβάνει 11,7 χλμ. με 14 σταθμούς ('Aλσος Βεΐκου - Γαλάτσι - Κυψέλη - Δικαστήρια - Λ. Αλεξάνδρας - Εξάρχεια - Ακαδημία - Κολωνάκι – Ευαγγελισμός – Καισαριανή – Νήαρ Ήστ – Ιλίσια – Ζωγράφου – Γουδή). Το τμήμα αυτό υπολογίζεται ότι θα εξυπηρετεί καθημερινά 220.000 επιβάτες και θα μειώσει την κυκλοφορία των ΙΧ αυτοκινήτων κατά 53.000 ημερησίως. Παράλληλα, οι αέριοι ρύποι CO2 αναμένεται να μειωθούν κατά 279 τόνους ημερησίως στην ατμόσφαιρα της πόλης. Ο χρόνος διαδρομής από το 'Aλσος Βεḯκου ως το κέντρο της πόλης θα είναι περίπου 10 λεπτά και από την περιοχή του Ζωγράφου περίπου 5 λεπτά.

Οι σήραγγες του έργου προβλέπεται να κατασκευασθούν με Μετροπόντικα - ΤΒΜ διπλής τροχιάς (9,5 μ. διάμετρο), ενώ οι σταθμοί μήκους 110 μ. θα κατασκευασθούν με τις μεθόδους ανοικτού ορύγματος, υπόγειας διάνοιξης ΝΑΤΜ και με συνδυασμό των δύο μεθόδων. Η νέα γραμμή θα ενώνεται με συνδετήρια σήραγγα μονής τροχιάς με την υφιστάμενη συνδετήρια σήραγγα των γραμμών 2 & 3 στην περιοχή Συντάγματος, ώστε οι νέοι συρμοί να μπορούν να κατευθυνθούν στα υφιστάμενα αμαξοστάσια. Στο αντικείμενο του Έργου περιλαμβάνεται η κατασκευή υπόγειων χώρων εναπόθεσης συρμών με πλυντήριο συρμών και χώρο ελαφρών επισκευών πίσω από τον σταθμό 'Aλσος Βεΐκου, η επέκταση των εγκαταστάσεων συντήρησης και επισκευών του αμαξοστασίου Σεπολίων καθώς και η κατασκευή ενός νέου Κέντρου Ελέγχου Λειτουργίας για όλες τις γραμμές του Μετρό εντός του αμαξοστασίου Σεπολίων. Σημειώνεται ότι κατά την κατασκευή του Έργου θα δημιουργηθούν περίπου 3500 θέσεις εργασίες.

Η δημιουργία της νέας Γραμμής παρουσιάζει σημαντικά πλεονεκτήματα, ενδεικτικά αναφέρονται τα εξής:

Εξυπηρέτηση πολλών νέων πυκνοκατοικημένων περιοχών της πόλης (Γαλάτσι, Κυψέλη, Παγκράτι, Καισαριανή, Ιλίσια, Ζωγράφου, Γουδή, Βύρωνας). Εκτιμάται ότι η εν λόγω Γραμμή θα εξυπηρετεί καθημερινά περισσότερους από 530.000 επιβάτες.

Εξυπηρέτηση πολλών σημαντικών εγκαταστάσεων, όπως Νοσοκομεία (Παίδων, Λαϊκό, Στρατιωτικό Νοσοκομείο 401, 251 – ΓΝΑ, Υγεία, Μητέρα, Ιατρικό Κέντρο), Εκπαιδευτικά Ιδρύματα (Πολυτεχνείο-κεντρικά, Πανεπιστήμιο-κεντρικά, Νομική Σχολή, Πολυτεχνειούπολη, Πανεπιστημιούπολη, Οδοντιατρική Σχολή), Δικαστήρια, περιοχές με έντονες επαγγελματικές και εμπορικές δραστηριότητες (κέντρο Αθήνας, Λεωφ. Κηφισίας), τις εγκαταστάσεις του Ολυμπιακού Σταδίου, κλπ.

Αύξηση της δικτύωσης του Μετρό με 5 Σταθμούς μετεπιβίβασης με τις Γραμμές 1, 2 & 3.

Ανακούφιση υφιστάμενων σταθμών Μετρό από τη συνεχώς αυξανόμενη ζήτηση του επιβατικού κοινού (Σύνταγμα, κ.λπ.).

   
 
Εκτύπωση σελίδας Αποστολή σελίδας
    Τελευταία Ενημέρωση: 21/10/2014
 
     
                                                         

   







ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ Α.Ε. ©2007 All rights reserved
Powered by Osmium™ | Creative Marketing S.A.