ΜΕΤΡΟ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ: «Και Αρχαία και Μετρό» – Τοποθέτηση κατά τη διάρκεια εκδήλωσης στο πλαίσιο της 15ης Διεθνούς Έκθεσης Βιβλίου Θεσσαλονίκης

«Και Αρχαία και Μετρό»

 Τοποθέτηση κατά τη διάρκεια εκδήλωσης στο πλαίσιο της

 15ης Διεθνούς Έκθεσης Βιβλίου Θεσσαλονίκης

 

Ένα νέο μοντέλο βιώσιμης ανάπτυξης δοκιμάζεται στη Θεσσαλονίκη

του Καθηγητή Γιάννη Α. Μυλόπουλου, Προέδρου της Αττικό Μετρό ΑΕ

 

Στη Θεσσαλονίκη δοκιμάζεται το νέο μοντέλο Βιώσιμης Ανάπτυξης

Στη Θεσσαλονίκη από το 2016 μέχρι σήμερα συμβαίνει μια κοσμογονία, όσον αφορά τουλάχιστον την πρόοδο του μεγαλύτερου έργου υποδομής που εκτελέστηκε ποτέ στην ευρύτερη περιοχή και το οποίο είχε σταματήσει για περισσότερο από δύο χρόνια, μετά από συσσωρευμένες καθυστερήσεις και παλινωδίες χρόνων. Η κοσμογονία όμως δεν σταματά στην ταχεία, πλέον, υλοποίηση του έργου του μετρό, αλλά επεκτείνεται και στον τομέα της ανάδειξης της πολιτιστικής κληρονομιάς της πόλης, όπως αυτή αποκαλύπτεται από τις αρχαιολογικές έρευνες που εκτελούνται εξ αιτίας της κατασκευής του μετρό.

Στη Θεσσαλονίκη ουσιαστικά δοκιμάζεται σήμερα η επόμενη ημέρα για την ανάπτυξη στη χώρα. Δοκιμάζεται το νέο μοντέλο βιώσιμης ανάπτυξης, μιας ανάπτυξης δηλαδή ολοκληρωμένης, που θα στηρίζεται στη συνέργεια της αξιοποίησης των συγκριτικών πλεονεκτημάτων κάθε τόπου.

Η ταυτόχρονη υλοποίηση ενός μεγάλου συγκοινωνιακού έργου υποδομής αφενός και η ανάδειξη της πολιτιστικής κληρονομιάς αφετέρου, δίνουν ένα παράδειγμα του τι σημαίνει συνδυασμένη ή αλλιώς ολοκληρωμένη ανάπτυξη.

 

Ούτε Αρχαία ούτε Μετρό

Αξίζει να θυμηθούμε ότι το έργο του μετρό ξεκίνησε να κατασκευάζεται με την ορθόδοξη διαδικασία του δημόσιου συγχρηματοδοτούμενου έργου το 2006 και ήδη το 2012, χρονιά που θα έπρεπε να έχει ολοκληρωθεί το έργο, αυτό είχε ήδη 5 έτη καθυστέρησης. Κι αυτό πριν καν αποκαλυφθούν τα αρχαία της Βενιζέλου.

Μόλις, λοιπόν, αποκαλύφθηκε σε όλο του το μεγαλείο ο «Decumanus Maximus» στο σταθμό Βενιζέλου, επιστρατεύθηκε, με μια ατεκμηρίωτη επιστημονικά επιχειρηματολογία, το τεχνητό όσο και ανιστόρητο δίλημμα: «ή αρχαία ή μετρό»,

για να καλύψει έντεχνα όλες τις πολιτικές αστοχίες και τα προηγούμενα λάθη.

Ήταν ένα χρήσιμο και βολικό δίλημμα για να ξεμπερδεύουν με τα αρχαία και συγχρόνως να αποποιηθούν ευθύνες και καθυστερήσεις.

Ακόμη περισσότερο όμως, ήταν η προσπάθεια του παλαιοκομματικού κατεστημένου της πόλης να διατηρήσει το μεγαλύτερο σκάνδαλο διαφθοράς της Θεσσαλονίκης, τον κρατικοδίαιτο όσον αφορά στα έσοδα, πλην όμως ιδιωτικό όσον αναφέρεται στη διανομή των κερδών μεταξύ των προνομιούχων μετόχων, ΟΑΣΘ. Του οποίου η σύμβαση, όλως τυχαίως, είχε μόλις παραταθεί αντίθετα σε κάθε έννοια νομιμότητας και δεοντολογίας, μέχρι δύο χρόνια μετά την ολοκλήρωση του Μετρό. Χωρίς βεβαίως να αναφέρονται καταληκτικές ημερομηνίες και άλλες άχρηστες λεπτομέρειες…

Έτσι, με τούτα και με τα άλλα, το έργο συνέχισε να «σέρνεται» εν μέσω διχαστικού κλίματος, διαμάχης και δικαστικών προσφυγών, μέχρι που το 2014 σταμάτησε ολοκληρωτικά η εκτέλεσή του και οδήγησαν σε μια εξέλιξη που ήθελε «ούτε αρχαία ούτε μετρό». Ήθελε όμως μόνο ΟΑΣΘ…

Έγινε, δηλαδή, το πρώτο έργο με εγκεκριμένη ευρωπαϊκή χρηματοδότηση που σταματούσε να κατασκευάζεται. Σε εποχή δηλαδή οικονομικής κρίσης και μεγάλης ανάγκης τόσο επενδύσεων, όσο και δημιουργίας θέσεων εργασίας, στη Θεσσαλονίκη σταμάτησε να εκτελείται το μεγαλύτερο έργο υποδομής που έγινε ποτέ στην πόλη.

Και Αρχαία και Μετρό

Τα τελευταία δύο χρόνια, ωστόσο στη Θεσσαλονίκη συμβαίνει μια μεγάλη ανατροπή.

Τα έργα επανεκκίνησαν τον Μάρτιο του 2016 σε όλα τα επίπεδα και σε νέες και σταθερές πλέον βάσεις, με τα λάθη και τις σκοπιμότητες που είχαν οδηγήσει το έργο σε αδιέξοδα, να επιλύονται το ένα μετά το άλλο.

Πλέον έχουμε έργο που υλοποιείται γρήγορα, ορίζοντα ολοκλήρωσης και ρεαλιστικό χρονοδιάγραμμα, αφού, ως νέα διοίκηση, εγκαταλείψαμε την προηγούμενη καταστροφική τακτική διαχείρισης των αρχαιοτήτων και επιλέξαμε μια νέα πολιτική που συμπυκνώνεται στο «ΚΑΙ ΑΡΧΑΙΑ ΚΑΙ ΜΕΤΡΟ»

Σε συνεργασία με το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών εφαρμόσαμε, σε στενή πλέον συνεργασία με το υπουργείο Πολιτισμού και τον Δήμο Θεσσαλονίκης, μια νέα πολιτική σύμφωνα με την οποία η Θεσσαλονίκη έχει ανάγκη και από το μετρό, αλλά και από την πολιτιστική της κληρονομιά, που πλέον συνυπάρχουν σε έναν καινοτόμο σχεδιασμό που γεφυρώνει την τεχνολογία με τον πολιτισμό.

Η νέα πολιτική πέτυχε τον διπλό στόχο: Και το έργο υλοποιείται και ολοκληρώνεται πλέον με γρήγορους ρυθμούς, αλλά και η πολιτιστική κληρονομιά της Θεσσαλονίκης αναδεικνύεται με ορατές οικονομικές επιπτώσεις για την πόλη.

Ο καινοτόμος σχεδιασμός των δύο σταθμών (Βενιζέλου, Αγίας Σοφίας) κατά τρόπο ώστε να αναδεικνύονται στη θέση τους τα σημαντικά αρχαιολογικά ευρήματα, ήδη προκαλεί το ενδιαφέρον όχι μόνο της ελληνικής, αλλά και της διεθνούς κοινότητας.

Η Θεσσαλονίκη αποκτά με τους δύο αυτούς σταθμούς δύο ισχυρά τοπόσημα, που όμοιά τους δεν υπάρχουν πουθενά, καθώς οι ανοικτοί αρχαιολογικοί χώροι αναπτύσσονται εντός του κελύφους των σταθμών. Πρόκειται για τον Decumanus Maximus, τον κεντρικό οδικό άξονα της βυζαντινής πόλης σε ολόκληρο το πλάτος του στον σταθμό της Βενιζέλου και το Κρηναίο- νυμφαίο οικοδόμημα με τις δύο μαρμαρόστρωτες πλατείας σε αυτόν της Αγίας Σοφίας.

Η καινοτομία, λοιπόν, πρώτον συμφιλιώνει την πόλη με την ιστορία της και θα την πλουτίσει πολιτιστικά, δεύτερον τονώνει τον τουρισμό, την αγορά, το εμπόριο και τέλος θα απογειώσει την οικονομία της πόλης τα προσεχή χρόνια, καθώς η ιστορία και ο πολιτισμός συνιστούν το σημαντικότερο συγκριτικό πλεονέκτημα της πόλης, το οποίο μέχρι σήμερα παραμένει αναξιοποίητο.

Είναι εξαιρετικά σημαντικό να σημειώσουμε πως μόνο το 2017, απορροφήθηκαν από τα κονδύλια του ΕΣΠΑ στα δύο έργα του Μετρό Θεσσαλονίκης, της βασικής γραμμής και της επέκτασης της γραμμής προς Καλαμαριά, 200 εκατομμύρια ευρώ.

Σε μια χώρα δηλαδή που σύμφωνα με τις  δηλώσεις των Ευρωπαίων αξιωματούχων έχει αναγορευθεί σε πρωταγωνίστρια στην απορρόφηση πόρων από το ΕΣΠΑ και από Ευρωπαϊκά κονδύλια γενικότερα, η Αττικό Μετρό Α.Ε. αναγορεύθηκε πρωταθλήτρια το 2017 στην απορροφητικότητα των αντίστοιχων πόρων.

Κι όλα αυτά σε μια εποχή που το μεγάλο ζητούμενο είναι οι επενδύσεις και η δημιουργία νέων θέσεων εργασίας.

Η Θεσσαλονίκη γυρίζει σελίδα

Από τις εξελίξεις διαψεύδεται απόλυτα ο ισχυρισμός ότι το μετρό το καθυστέρησαν τα αρχαιολογικά ευρήματα, αφού σήμερα αντικειμενικά και αναμφισβήτητα προχωρούμε το έργο με ρυθμούς εντατικούς και εξαιρετικά συγκεκριμένο χρονοδιάγραμμα που τηρείται απαρέγκλιτα. Το μετρό το καθυστέρησαν τα ανιστόρητα διλήμματα που έθεταν ασυμβίβαστο στη συνύπαρξη Πολιτισμού και Τεχνολογίας.

Από όλα τα παραπάνω συνάγεται αβίαστα το συμπέρασμα πως με τη δημιουργία ενός σύγχρονου δικτύου Μετρό, τόσο κατά την κατασκευή, όσο και κατά την ολοκλήρωσή του, έρχεται να προστεθεί  μια ακόμη παράμετρος στην προστιθέμενη αξία της πορείας της οικονομικής ανάπτυξης που επιχειρείται συστηματικά την τελευταία διετία στην Ελλάδα.

Το Μετρό προχωρεί με γρήγορους ρυθμούς και η Θεσσαλονίκη αλλάζει. Γίνεται μια σύγχρονη και ελκυστική μεγαλούπολη, φιλική στους πολίτες και τους επισκέπτες της και κυρίως συμφιλιωμένη με το παρελθόν της, διεκδικώντας μια προνομιακή θέση στο νέο αναπτυξιακό χάρτη της Ελλάδας και της ευρύτερης γεωγραφικής περιοχής.

Κυρίως, όμως, γίνεται μια πόλη με ταυτότητα και τεχνολογία. Μια πόλη, που το μετρό της θα εμπεδώσει μια νέα αντίληψη του μέτρου για τη συνύπαρξη Τεχνολογίας και Πολιτισμού.

 

 

Ομιλία του Υπουργού Υποδομών και Μεταφορών κ. Χρήστου Σπίρτζη στην εκδήλωση «Και Αρχαία και Μετρό», που διοργάνωσε η Αττικό Μετρό Α.Ε και η Εφορεία Αρχαιοτήτων Πόλης Θεσσαλονίκης, στο πλαίσιο της 15ης Διεθνούς Έκθεσης Βιβλίου Θεσσαλονίκης

Αγαπητές φίλες και φίλοι, κύριε Δήμαρχε, κύριε Αντιπεριφερειάρχη, Συνάδελφοι. Από χθες το βράδυ που, επί της ουσίας, γίνεται η τετραμερής Διασυνοριακή Διάσκεψη  στη Θεσσαλονίκη, συνέπεσαν αυτές τις μέρες 2-3 πράγματα:

Το πρώτο είναι η 15η Διεθνής Έκθεση που βρισκόμαστε και με την ευκαιρία να δώσουμε συγχαρητήρια και στους διοργανωτές και στους συμμετέχοντες και στον κόσμο που είναι εδώ,  όχι μόνο για την έκθεση των βιβλίων, αλλά για το διάλογο που γίνεται στις συνεδρίες μέσα στην έκθεση. Το δεύτερο είναι η Τετραμερής Διασυνοριακή Διάσκεψη, που είναι πολύ σημαντικό, για το πώς μπορούμε να συνεργαζόμαστε με 3 χώρες που είναι στα βόρεια σύνορά μας, ξεπερνώντας τις λογικές του παρελθόντος. Και το τρίτο που συνέπεσε, είναι η επίσκεψη του Κυριάκου Μητσοτάκη στην πόλη.

Μεταξύ της Τετραμερούς και της Διεθνούς Έκθεσης Βιβλίου ενημερώθηκα για το τι είπε ο Κυριάκος Μητσοτάκης και θέλω να ταράξω όσους μίλησαν πριν, γιατί πρέπει να επανέλθουν τα πραγματικά «διλήμματα» που είχαμε όλα αυτά τα χρόνια. Και όχι, διάφορα, τώρα… συριζαϊκά, πώς θα συνεργαστούμε με τους βόρειους γείτονές μας, τι κάνουμε στην έκθεση του βιβλίου και διάφορα τέτοια… Μπήκαν, λοιπόν, από ότι ενημερώθηκα από τον φοβερό αρχηγό της αξιωματικής αντιπολίτευσης τα εξής «διλήμματα», τα οποία τα αντιμετωπίσαμε με… ουτοπικό τρόπο το ’15. Ένα «δίλημμα» που σχετίζεται και με την εκδήλωση που έχουμε εδώ,  είναι το «ή Αρχαία ή Μετρό». Και αν θυμάμαι καλά, θα μας το πουν οι αρχαιολόγοι μας, δεν είχαμε Ούτε αρχαία Ούτε μετρό το ’15!  Έτσι δεν είναι; Ένα τίποτα…

΄Ενα δεύτερο «δίλημμα» στην τοποθέτηση του Κυριάκου Μητσοτάκη, και της Νέας Δημοκρατίας ήταν ή δημόσιο ή ιδιωτικό. Αυτό, είναι ένα κλασικό παράδειγμα για τον ΟΑΣΘ, που είχαμε και το δίλημμα «ή Μετρό ή ΟΑΣΘ». Επίσης δεν είχαμε τίποτα από τα δύο!

Ένα άλλο «δίλημμα» ήταν «ή δρόμοι ή σιδηρόδρομος». Επίσης δεν είχαμε τίποτα από τα δύο.Ούτε οι δρόμοι πήγαιναν ούτε ο σιδηρόδρομος.

Και τελικά το «δίλημμα» ήταν, το κεντρικό δίλημμα που έβαζε πριν το ’15 η κυβέρνηση, ήταν,  «ή πτώχευση ή νεοφιλελευθερισμός». Την απάντηση την έδωσε ο ελληνικός λαός γιατί διάλεξε να απορρίψει τον νεοφιλελευθερισμό και να απορρίψει και την πτώχευση, διαλέγοντας, δίνοντας τη δική του απάντηση στα διλήμματα:

θέλει και δημόσιο τομέα και ιδιωτικό τομέα, σε μια άλλη σχέση, θέλει και αρχαία και μετρό σε μία άλλη σχέση, θέλει και λεωφορεία και μετρό σε μία άλλη σχέση, θέλει πολλά πράγματα σε μία άλλη σχέση και, βέβαια, θέλει και άλλες σχέσεις της χώρας μας με τους βόρειους γείτονές της.

Για να πάμε σε μία άλλη εποχή για τα Βαλκάνια, για να μπορεί ένας πολίτης, όπως μπορεί και στην Κεντρική Ευρώπη, να μετακινηθεί στις άλλες χώρες, χωρίς να καταλάβει πού είναι τα σύνορα. Για να μπορούμε να αναπτύξουμε τις σιδηροδρομικές μας, τις οδικές μας υποδομές και  να μην έχουμε στα βόρεια σύνορά μας τις εσχατιές της χώρας, αλλά την αρχή της ενδοχώρας των Βαλκανίων.

Βέβαια, του κ. Μητσοτάκη τού φταίνε όλα, από ότι άκουσα:

Του φταίει ο Πρωθυπουργός κατ’ αρχάς… μαύρη η ώρα που γεννήθηκε… Του φταίει ότι στο mail Χαρδούβελη, είχαν προτείνει την κατάργηση του ΦΠΑ στα νησιά, του φταίει ότι γίνονται Αναπτυξιακά Συνέδρια στο βόρειο Αιγαίο, του φταίει ότι ο Πρωθυπουργός κινείται στους δρόμους και μιλάει με τους απλούς ανθρώπους και βρίσκει ανταπόκριση. Του φταίει που δεν έχουμε οδοφράγματα σε όλη την Αθήνα και σε όλη τη Θεσσαλονίκη. Του φταίει το Γραφείο του Πρωθυπουργού στη Θεσσαλονίκη, είναι και η Κατερίνα η Νοτοπούλου εδώ…

Είναι πραγματικά… κατάρα που ιδρύθηκε το Γραφείο του Πρωθυπουργού στη Θεσσαλονίκη και μας τρέχει εμάς έτσι, αλλά δεν είναι για τη Θεσσαλονίκη. Ίσως να είναι κατάρα για τον Κυριάκο Μητσοτάκη η Θεσσαλονίκη. Με αυτά που έκανε… Γελάει ο δήμαρχος. Μη γελάς, θα σε κατηγορήσουν για Συριζαίο κι εσένα. Σε βάζει η Νοτοπούλου και συναντιόμαστε κάθε τρεις και λίγο, προχωράνε πράγματα… Ναι είσαι μια κακή επιρροή. Αλλά, είπε και για τον ΟΑΣΘ. Κι εγώ προτείνω στη Νέα Δημοκρατία, να διαγράψει από το λεξικό της μερικές έννοιες. Μία από αυτές τις έννοιες είναι γενικά οι Μεταφορές. Και πιο συγκεκριμένα στη Θεσσαλονίκη, που είναι ο ΟΑΣΘ. Δηλαδή είπε, ότι απέτυχε το μοντέλο.  Εμείς συμπάσχουμε με τον πόνο της Νέας Δημοκρατίας…

Είπε επίσης να ρωτήσουμε τους χρήστες. Και δεν πρόλαβα να πάρω τους χρήστες τηλέφωνο, δεν πρόλαβα να πάρω τους βουλευτές της ΝΔ που έστελναν καταλόγους για διορισμούς για δεκαετίες. Δεν πρόλαβα να πάρω τους χρήστες που πωλούνταν τα λεωφορεία για 500 ευρώ για να μην έχει ο ΟΑΣΘ σήμερα λεωφορεία.. Δε μπόρεσα να πάρω άλλους «χρήστες» που είχαν συμβάσεις με τον ΟΑΣΘ χωρίς διαγωνισμό, ώστε για το σύστημα τηλεματικής, -αν μπείτε στο διαδίκτυο θα δείτε τα συγχαρητήρια του κ. Χατζηδάκη στον τότε ΟΑΣΘ-… όπως αποκαλύφθηκε, ο ΟΑΣΘ δεν είχε ούτε τους κωδικούς λειτουργίας του συστήματος!

Δεν πήρα τους χρήστες τηλέφωνο στις τράπεζες που χρωστούσε πάνω από 100 εκατομμύρια, που έπρεπε να είχε αποθεματικά για νέα λεωφορεία και είχε 700 ευρώ αντί για 37 εκατομμύρια! Δε βρήκα διάφορους,  όπως οι άνεργοι που έπρεπε να πληρώνουν – και σήμερα δεν πληρώνουν- για να παίρνει ο ΟΑΣΘ ως αποζημίωση όταν τους έπιαναν το πρόστιμο απ΄ το ελληνικό Δημόσιο… Αυτούς τους χρήστες, λοιπόν, δεν τους βρήκα,  για να επαναφέρουμε την κοινωνία στην παλαιά ατζέντα της ΝΔ και του παλαιοκομματισμού. Και στην ίδια λογική, είναι όλα τα άλλα που είπε ο Κυριάκος Μητσοτάκης. Τον ευχαριστούμε για την υπηρεσία που στο παρελθόν προσέφερε στη χώρα, για τους χαμηλούς φορολογικούς συντελεστές, τα θυμάστε όλοι, για τις χαμηλές ασφαλιστικές εισφορές. Μας είπε ότι πλαδάρεψε το Κράτος επί Σύριζα, ενώ όταν Υπουργός ο Κυριάκος πετούσε… τα θυμάστε αυτά.

Μας κατήγγειλε για την ΕΡΤ που είχε ρίξει το μαύρο, σωστό; Και είπε ότι θα πληρώνουμε τα μισά, στην εισφορά που δίνουμε, αλλά είναι ήδη στα μισά η εισφορά που δίνουμε στην ΕΡΤ… ας την ξανακλείσει, ας ξαναρίξει μαύρο… δεν του κοστίζει τίποτα… Και είπε, επίσης, ότι θα αλλάξει τον εκλογικό νόμο την πρώτη μέρα και θα καταργήσει την απλή αναλογική. Επομένως, και σε επίπεδο χώρας και σε επίπεδο Θεσσαλονίκης υπάρχει ένα μεγάλο δίλημμα. Και το δίλημμα είναι, το παλιό του Κυριάκου Μητσοτάκη ή μία άλλη Ελλάδα, που θα ανήκει στην κοινωνία της, θα συνδράμουν οι κοινωνικές δυνάμεις στο σχεδιασμό, στο τι ανάπτυξη θέλουμε, οι επιστήμονες ο κάθε ένας στον τομέα του, η τοπική αυτοδιοίκηση στις αρμοδιότητές της, η τοπική αυτοδιοίκηση σε όλα τα επίπεδα και στου πρώτου και στου δεύτερου βαθμού, στο τι αστικές συγκοινωνίες θέλουμε, και να παλέψουμε να τις φτιάξουμε. Δεν είμαστε χαρούμενοι, αλλά δε γίνονται με μαγικά ραβδιά όλα. Δε γίνεται να κόψεις τα δισεκατομμύρια που χάριζαν στις ομάδες τους για να παραχθεί το συγκεκριμένο παλαιοκομματικό σύστημα, να εξοικονομείς και 36 εκατομμύρια, 40 το χρόνο, όπως γίνεται από αυτή τη διοίκηση και να θέλεις σε 8 μήνες να έχεις λήξει τις παθογένειες 50 και 60 χρόνων.

Και για να πάμε εδώ στο θέμα «και Αρχαία και Μετρό», αυτό ήταν, το «Και αρχαία και Μετρό», ένα δίλημμα, που ικανοποιήθηκε από την κοινωνία της Θεσσαλονίκης, του προοδευτικού κόσμου της Θεσσαλονίκης με τις διάφορες εκφράσεις του. Όχι κομματικών χώρων, του προοδευτικού κόσμου γενικότερα. Ή του κόσμου που είχε κοινή λογική, που αγαπάει τη χώρα, που αγαπάει τους πολίτες, που αγαπάει την πόλη. Δεν ισχύουν μάλλον αυτά για τη νεοφιλελεύθερη ΝΔ. Δεν ισχύουν για τις δυνάμεις της συντήρησης που θέλουν να επανέλθει το δίλημμα στο «ή αρχαία ή μετρό», -γιατί έχουμε να κάνουμε και επεκτάσεις-, που  πρέπει να επανέλθει το δίλημμα του «ή δρόμοι ή σιδηρόδρομοι», γιατί τελειώνουν κι οι σιδηρόδρομοι και έχουμε θέμα, που πρέπει να επανέλθει το δίλημμα αν είναι βιώσιμος– αυτό ψάχνει τώρα ο Κυριάκος για να μας το πει, δεν έδωσε πρόταση για τον ΟΑΣΘ, θα μας τη δώσει στο τέλος- , ότι για να είναι βιώσιμες οι αστικές συγκοινωνίες να πληρώνουν οι άνεργοι στο μετρό που θα γίνει, λέω εγώ, ή στον ΟΑΣΘ, ή να γίνονται πολλά από αυτά που ζήσαμε στο χώρο της Παιδείας, στον χώρο της Υγείας, και στο χώρο του Πολιτισμού, τα προηγούμενα χρόνια.

Λοιπόν, αυτό που εμείς θέλουμε να προχωρήσουμε, είναι να ξεπεράσουμε τα ψευτοδιλήμματα, να ξεπεράσουμε το «ή αρχαία ή μετρό» και να γίνει «και αρχαία και μετρό», γιατί γίνεται.  Να ξεπεράσουμε το δίλημμα «ή δρόμοι ή σιδηρόδρομοι», και τα δύο γίνονται. Να ξεπεράσουμε τα ψευτοδιλήμματα διάφορων δήθεν πατριωτών που δεν υπηρετούν τον πατριωτισμό,  να πάμε στον πραγματικό πατριωτισμό της χώρας, που είναι να σπάσουμε την απομόνωση και της δικής μας χώρας και της ενδοχώρας των Βαλκανίων. Είναι να φύγουμε από το δίλημμα «δημόσιο ή ιδιωτικό», -μπορεί να είναι και δημόσιο και ιδιωτικό-, να σπάσουμε το δίλημμα… πώς το είπε; «Πτώχευση ή νεοφιλελευθερισμός». Ο  κ. Μητσοτάκης έβαλε κι άλλο ένα δίλημμα, τι να το κάνουμε λέει το Γραφείο του Πρωθυπουργού, θα κάνουμε ψηφιακές υπηρεσίες.  Ήταν υπεύθυνος Υπουργός ο Κυριάκος Μητσοτάκης για την ψηφιακή σύγκλιση. Δεν το έκανε. Αλλά, δε νομίζω ότι θα βάλει κανένα ψηφιακό σύστημα στο ίδιο τραπέζι εμένα, την Υπουργό Πολιτισμού και τον κ Μπουτάρη, την Περιφέρεια να συζητήσουμε, αν δεν υπάρχει ανθρώπινος παράγοντας και αν δεν αξίζει, δεν έχει βαρύτητα. Οπότε θα ήθελα να «καταγγείλω», πρώτον, τους αρχαιολόγους που είναι στην αίθουσα και θα παρακαλούσα να γραφτούν τα ονόματά τους με χρυσά γράμματα για αυτά που ανακάλυψαν στο λεύκωμα που θα βγάλετε, για να ξέρει κι ο κόσμος ποιοι δούλεψαν και βρήκαν αυτούς τους θησαυρούς και τους διαφύλαξαν. Και ποιοι έχουν βρει κι όλους αυτούς τους θησαυρούς στη χώρα μας. Και είναι μια Υπηρεσία η οποία δεν φημίζεται για την κακοδιαχείριση της και για λαδώματα. Εντάξει, φημίζεται για τις καθυστερήσεις,  αλλά αυτά αντιμετωπίζονται.

Να δώσουμε συγχαρητήρια στην Αττικό Μετρό και στο τεχνικό προσωπικό που ολοκληρώνει το έργο, να «καταγγείλουμε» την κυβέρνηση μια ακόμη φορά και την Αττικό Μετρό που βγάζει σε λίγο καιρό τους διαγωνισμούς για τις πρόδρομες εργασίες, να «καταγγείλουμε» τον Σάββα τον Παναγιωτίδη και τον Στέλιο  Παππά και τα άλλα παιδιά εκεί του ΟΣΕΘ, τον Κώστα και τον Γιάννη που προσπαθούν στη Θεσσαλονίκη να κάνουν Δημόσιες Αστικές Συγκοινωνίες και να ευχηθούμε περαστικά στον Ζουράρι γιατί το μετρό ολοκληρώνεται και επεκτείνεται  και στον Κυριάκο Μητσοτάκη και τη ΝΔ, γιατί δε θα επαναφέρουν τη δική τους μηδενική ατζέντα στην Ελλάδα και στη Θεσσαλονίκη.  Θα αποτελέσουν πραγματικά λύτρωση το Φθινόπωρο του ’19 που θα ξαναχάσουν για να έχουμε και «Αρχαία και Μετρό» και στις επεκτάσεις.

Ευχαριστώ πολύ.

 

 

Print Friendly, PDF & Email
Scroll Up
Μεγέθυνση / Σμίκρυνση