Διαδικτυακή Πύλη - Ελληνικό Μετρό Α.Ε.
ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΜΕΤΡΟ Α.Ε.ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΜΕΤΡΟ Α.Ε.ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΜΕΤΡΟ Α.Ε. logo espa
ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΜΕΤΡΟ Α.Ε.ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΜΕΤΡΟ Α.Ε.ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΜΕΤΡΟ Α.Ε. logo espa

ΕΠΕΚΤΑΣΗ ΜΕΤΡΟ ΠΡΟΣ ΠΕΡΙΣΤΕΡΙ ΚΑΙ ΑΝΘΟΥΠΟΛΗ-Κατάθεση προσφορών

Κατατέθηκαν σήμερα οι τεχνικές και οικονομικές προσφορές για το έργο της επέκτασης του ΜΕΤΡΟ προς Περιστέρι και Ανθούπολη. Για το θέμα αυτό ο Υπουργός ΠΕΧΩΔΕ κ. Γιώργος Σουφλιάς έκανε την ακόλουθη δήλωση: «Μετά τους διαγωνισμούς για την επέκταση του ΜΕΤΡΟ προς το Ελληνικό και την Αγία Μαρίνα (Χαϊδάρι) σήμερα μπαίνει στην τελική ευθεία ο διαγωνισμός για την επέκταση του ΜΕΤΡΟ προς Περιστέρι και Ανθούπολη με δύο νέους σταθμούς. Έτσι, ο μεγαλύτερος δήμος της Δυτικής Αθήνας, ο Δήμος Περιστερίου, θα διαθέτει, πλέον, τρεις σταθμούς ΜΕΤΡΟ (Αγ.Αντώνιος, Περιστέρι, Ανθούπολη) που προβλέπεται, βάσει των μελετών, να εξυπηρετούν 75 χιλιάδες άτομα ημερησίως. Επίσης, η απόσταση Ανθούπολη-Σύνταγμα θα διανύεται μόλις σε 11 λεπτά ενώ σήμερα τα επιβατικά αυτοκίνητα, σε ώρες αιχμής, κάνουν τουλάχιστον 45 λεπτά.»

Συγκεκριμένα, τεχνικές και οικονομικές προσφορές κατέθεσαν 4 διαγωνιζόμενες κοινοπραξίες, τις οποίες απαρτίζουν 11 μεγάλες τεχνικές εταιρείες από την Ελλάδα και το εξωτερικό :

  • ALPINE MAYREDER BAU – TERNA AE – ΠΑΝΤΕΧΝΙΚΗ ΑΕ POWELL ELECTRICAL SYSTEMS INC
  • ΑΚΤΩΡ ΑΤΕ – SIEMENS AG – VINCI CONSTRUCTION GRAND PROJECTS
  • IMPREGILO – AEGEK – ALSTOM
  • J&P – AVAX – F.C.C. CONSTRUCTION

Ο προϋπολογισμός του έργου εκτιμάται στα 97,6εκ.ευρώ και ο Ανάδοχος αναμένεται να ανακηρυχθεί τον Μάιο του 2006. Η ολοκλήρωση της επέκτασης με τη λειτουργία των δύο Σταθμών προβλέπεται στα τέλη του 2008. Το υπό δημοπράτηση έργο περιλαμβάνει τη μελέτη και κατασκευή των Σταθμών ΠΕΡΙΣΤΕΡΙ και ΑΝΘΟΥΠΟΛΗ της δυτικής επέκτασης της Γραμμής Αγιος Δημήτριος – Αγιος Αντώνιος (Γραμμή 2) του Μετρό. Αναλυτικότερα το έργο περιλαμβάνει :

  • Σταθμός ΠΕΡΙΣΤΕΡΙ, ο οποίος θα κατασκευασθεί κυρίως με τη μέθοδο του ανοικτού ορύγματος στη Λεωφόρο Παναγή Τσαλδάρη στο ύψος του Δημαρχείου Περιστερίου. Ποσοστό περίπου 30% του Σταθμού θα κατασκευασθεί με την μέθοδο της υπόγειας διάνοιξης προκειμένου να ελαχιστοποιηθεί η όχληση στην κυκλοφορία των οχημάτων καθώς στο συγκεκριμένο σημείο υπάρχει διασταύρωση 6 δρόμων. Επισημαίνεται ότι στην νότια πλευρά του Σταθμού θα πραγματοποιηθούν όλες οι απαραίτητες κατασκευές για την σύνδεση με μελλοντικό, γειτονικό υπόγειο χώρο στάθμευσης. Ο Σταθμός ΠΕΡΙΣΤΕΡΙ θα αποτελείται από 3 επίπεδα με ίδιο περίπου περίγραμμα συνολικής επιφάνειας 11.166 τμ.

  • Σταθμός ΑΝΘΟΥΠΟΛΗ, ο οποίος θα κατασκευασθεί με την μέθοδο του ανοικτού ορύγματος υπογείως της οδού Αναπαύσεως ανάμεσα στις οδούς Δωδεκανήσου και Θηβών. H νέα θέση του Σταθμού ήταν αποτέλεσμα των γεωτεχνικών ερευνών στην περιοχή της παλαιάς του θέσης, απέναντι από το γήπεδο του Αγίου Ιερόθεου, όπου διαπιστώθηκε ότι το έδαφος είναι εντελώς ακατάλληλο. Δηλαδή, η κατασκευή του Σταθμού στη θέση αυτή εγκυμονούσε σοβαρούς κινδύνους τόσο για το ίδιο το έργο, όσο και για τις παρακείμενες κατοικίες, ενώ δεν θα επέτρεπε και την περαιτέρω επέκταση της Γραμμής 2 προς Κηπούπολη, Πετρούπολη και Ίλιον. Για τους παραπάνω λόγους, το ΥΠΕΧΩΔΕ αποφάσισε να μετατοπίσει τελικώς τον Σταθμό ΑΝΘΟΥΠΟΛΗ κατά 350 περίπου μέτρα νοτιότερα. Η κατασκευή θα πραγματοποιηθεί με τέτοιο τρόπο ώστε σε επόμενη φάση να είναι δυνατή η επέκταση της Γραμμής 2 τόσο προς την περιοχή του Αγίου Ιερόθεου, όσο και προς την Πετρούπολη και τα Λιόσια. Επίσης, το ΥΠΕΧΩΔΕ εξετάζει τη δυνατότητα κατασκευής χώρου στάθμευσης ΙΧ πλησίον του Σταθμού ΑΝΘΟΥΠΟΛΗ.

  • Σήραγγα διατομής διπλής τροχιάς μήκους 303 μ, η οποία ξεκινά από το φρέαρ ΦΛΕΜΙΝΓΚ και καταλήγει στον Σταθμό ΠΕΡΙΣΤΕΡΙ, η οποία δεν διανοίχτηκε κατά το παρελθόν με το Μηχάνημα Διάνοιξης Σηράγγων (OFS) για λόγους ασφαλείας. Το τμήμα αυτό της σήραγγας θα κατασκευασθεί υπογείως με συμβατικά μηχανικά μέσα.

  • Τμήμα σήραγγας 28μέτρων διατομής διπλής τροχιάς που θα κατασκευασθεί με την μέθοδο του ανοικτού ορύγματος στον Σταθμό ΠΕΡΙΣΤΕΡΙ.

  • Συνολικά 3 φρεάτια αερισμού (ανατολικό και δυτικό φρέαρ του Σταθμού Περιστέρι, και το τερματικό φρέαρ στον Αγιο Ιερόθεο).

Επιπλέον η κατασκευή των δύο Σταθμών του Μετρό θα αναβαθμίσει αισθητικά την περιοχή του Δήμου Περιστερίου, τόσο με την υψηλή αισθητική των Σταθμών, όσο και με τις αναπλάσεις που θα πραγματοποιηθούν στον επιφανειακό χώρο των Σταθμών. Αξίζει να σημειωθεί ότι εντός του Διαγωνισμού συμπεριλαμβάνεται και η ενοποίηση της Κεντρική Πλατείας του Περιστερίου και η κατάλληλη διαμόρφωση της Λεωφόρου Παναγή Τσαλδάρη.

Print Friendly, PDF & Email
WCAG