Διαδικτυακή Πύλη - Ελληνικό Μετρό Α.Ε.
ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΜΕΤΡΟ Α.Ε.ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΜΕΤΡΟ Α.Ε.ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΜΕΤΡΟ Α.Ε. logo espa
ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΜΕΤΡΟ Α.Ε.ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΜΕΤΡΟ Α.Ε.ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΜΕΤΡΟ Α.Ε. logo espa

ΜΕΤΡΟ ΑΘΗΝΑΣ ΚΑΙ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ- Δηλώσεις του Υπουργού ΠΕ.ΧΩ.Δ.Ε για τα έργα της Αττικό Μετρό

  • Αρχική
  • Δελτία Τύπου
  • ΜΕΤΡΟ ΑΘΗΝΑΣ ΚΑΙ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ- Δηλώσεις του Υπουργού ΠΕ.ΧΩ.Δ.Ε για τα έργα της Αττικό Μετρό
Αττικό Μετρό Α.Ε.

Έχουμε λίγο καιρό να τα πούμε από κοντά αλλά εντωμεταξύ η δουλειά μας εδώ δεν έχει σταματήσει φυσικά. Το αντίθετο: όλα τα μεγάλα θέματα έχουν προχωρήσει πολύ. Γι’ αυτό θέλω να τα πάρουμε με τη σειρά. Σήμερα, θα μιλήσουμε για τα έργα του ΜΕΤΡΟ γιατί έχουμε πολύ σημαντικές εξελίξεις.

Έχω πολύ ευχάριστα νέα να σας πω.

Μετρό Θεσσαλονίκης. Αυτό το επί δεκαετίες άπιαστο όνειρο των Θεσσαλονικέων, το «στοιχειωμένο έργο», επιτέλους γίνεται πραγματικότητα. Ο διαγωνισμός τελείωσε. Πήραμε το «πράσινο φως» και από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή και από την ελληνική Δικαιοσύνη. Η σύμβαση υπογράφεται το Μάρτιο και τα έργα αρχίζουν το Μάιο.

Μετρό Αθήνας. Όλα τελείωσαν και υπογράφηκε σήμερα η επέκταση προς Αγία Μαρίνα (Χαϊδάρι), υπογράφεται το Μάρτιο η επέκταση προς Ελληνικό. Και τα δύο μεγάλα έργα ξεκινούν Απρίλιο – Μάιο.

Όλα αυτά τα έργα, έχουν προϋπολογισμό 1, 6 δις ευρώ. Μαζί με τις επεκτάσεις προς Ανθούπολη και Αγία Παρασκευή που οι διαγωνισμοί θα ολοκληρωθούν αμέσως μετά, φτάνουν στα 1,8 δις ευρώ. Ξεκινάμε δηλαδή το μεγαλύτερο ενιαίο πρόγραμμα έργων Μετρό που έχει γίνει ποτέ στην Ελλάδα και από τα μεγαλύτερα που γίνονται αυτή τη στιγμή σε ολόκληρη την Ευρώπη! Θα κατασκευαστούν 26 νέοι σταθμοί και 22,5 χιλιόμετρα νέας γραμμής. Ποτέ άλλοτε δεν έχει γίνει ταυτόχρονα τέτοιο έργο! ‘Aλλη μία απόδειξη ότι το 2006 είναι η χρονιά της υλοποίησης των μεγάλων έργων του ΥΠΕΧΩΔΕ!

Και μάλιστα, θέλω να τονίσω ότι τα νέα έργα Μετρό θα είναι εξαιρετικά υψηλής ποιότητας, καλύτερα από τα μέχρι σήμερα. Αλλά ταυτόχρονα, είναι πολύ φθηνότερα από τα μέχρι σήμερα και από τα φθηνότερα που έχουν γίνει στην Ευρώπη. Είναι ένας άθλος ότι, για όλα αυτά τα έργα, οι μελέτες έγιναν τα δύο τελευταία χρόνια.

Πάμε να τα δούμε όλα αυτά ένα προς ένα και αναλυτικά…
ΜΕΤΡΟ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ

Με επιστολή του ο Γενικός Διευθυντής της Διεύθυνσης Εσωτερικής Αγοράς της Ευρωπαϊκής Επιτροπής κ. Αλεξάντερ Σάουμπ μας ενημέρωσε ότι μετά από ενδελεχή μελέτη των καταγγελιών για τον Διαγωνισμό του Μετρό Θεσσαλονίκης, “κατέληξαν στο συμπέρασμα ότι δεν διαθέτουν στοιχεία που να καταδεικνύουν παραβίαση του Κοινοτικού Δικαίου περί δημοσίων συμβάσεων” και επομένως μέσα στην εβδομάδα, η σύμβαση του έργου θα σταλεί στο Ελεγκτικό Συνέδριο. Και μέσα στο Μάρτιο, η σύμβαση θα υπογραφεί ώστε μέσα σε δύο μήνες να εγκατασταθεί ο ανάδοχος στα εργοτάξια και να ξεκινήσει η κατασκευή του έργου.

Σε πρώτη φάση, το έργο περιλαμβάνει 9.5 χιλιόμετρα Μετρό και 13 σταθμούς. Υπολογίζεται ότι θα εξυπηρετεί 250.000 επιβάτες ημερησίως. Είναι, δηλαδή, κατά πολύ μεγαλύτερο από όσο ήταν το Μετρό της Αθήνας όταν πρωτοξεκίνησε.

Θα μου επιτρέψετε να σας πω ότι θεωρώ την εξέλιξη αυτή μία από τις μεγαλύτερες, μέχρι σήμερα, επιτυχίες μας στο ΥΠΕΧΩΔΕ. Και αυτό δεν το λέω γιατί θέλω να πανηγυρίσω… Αλλά είναι ένα σπουδαίο έργο, που πραγματικά θα βελτιώσει θεαματικά την ποιότητα ζωής των κατοίκων της συμπρωτεύουσας.
Και βέβαια, γνωρίζετε ότι πρόκειται για ένα πολύπαθο έργο που ταλαιπωρεί τους πολίτες της Θεσσαλονίκης με τις ανακοινώσεις και τις καθυστερήσεις του, εδώ και 15 χρόνια. Δεκαπέντε χρόνια, οι άνθρωποι Μετρό περίμεναν ως «μάνα εξ ουρανού», Μετρό άκουγαν, αλλά Μετρό δεν έβλεπαν… Το έργο αυτό είχε «στοιχειώσει».

Αλλά και ο τελευταίος διαγωνισμός πέρασε από «χίλια κύματα».  Αρκεί να σας πω τούτο : στον διαγωνισμό αυτό υποβλήθηκαν συνολικά  34 ενστάσεις, προσφυγές και καταγγελίες στην Αναθέτουσα Αρχή, τα ελληνικά δικαστήρια και την Ευρωπαϊκή Επιτροπή. Τριάντα τέσσερις! Νομίζω ότι είναι ο μεγαλύτερος αριθμός που έχει υποβληθεί ποτέ σε διαγωνισμό. Όλα αυτά τα ξεπεράσαμε όμως και επιτέλους προχωράμε στην κατασκευή του έργου.

Και μάλιστα, μιλάμε για ένα Μετρό που θα είναι πολύ καλύτερο ποιοτικά από αυτό της Αθήνας και ίσως το πιο σύγχρονο σε όλη την Ευρώπη!
Ο προϋπολογισμός του έργου είναι 1 δισεκατομμύριο ευρώ.

Η ΕΠΕΚΤΑΣΗ ΤΟΥ ΜΕΤΡΟ ΤΗΣ ΑΘΗΝΑΣ ΠΡΟΣ ΑΓΙΑ ΜΑΡΙΝΑ (ΧΑΪΔΑΡΙ)

Και εδώ έχουμε σπουδαία νέα. Σήμερα υπογράφηκε η σύμβαση για την κατασκευή του έργου της επέκτασης του Μετρό της Αθήνας προς την Αγία Μαρίνα (Χαϊδάρι) και του Αμαξοστασίου του Ελαιώνα.  Τις επόμενες ημέρες αναμένεται η εγκατάσταση της Αναδόχου κατασκευαστικής Κοινοπραξίας στα εργοτάξια, για την έναρξη των εργασιών.

Με το έργο αυτό, προϋπολογισμού 200 εκατομμυρίων ευρώ, η Γραμμή 3 του Μετρό της Αθήνας επεκτείνεται ακόμη περισσότερο στη Δυτική Αθήνα, φθάνοντας πλέον στις περιοχές της Αγίας Μαρίνας (Χαϊδαρίου) και της Αγίας Βαρβάρας.

Το αμαξοστάσιο στην περιοχή του Ελαιώνα προβλέπεται να ολοκληρωθεί το 2007 και το έργο της επέκτασης του ΜΕΤΡΟ στην Αγία Μαρίνα (Χαϊδάρι) το 2008.
Στη γραμμή αυτή περιλαμβάνεται και ο σταθμός που θα εξυπηρετεί την περιοχή όπου σχεδιάζεται να γίνει το νέο γήπεδο του Παναθηναϊκού. Ο σταθμός θα είναι έτοιμος πριν το γήπεδο, ώστε αν όλα πάνε κατ’ ευχήν με την κατασκευή του γηπέδου, οι φίλαθλοι και οι επισκέπτες του να εξυπηρετούνται από το Μετρό από τη πρώτη μέρα.

Συνολικά, η επέκταση αυτή υπολογίζεται ότι θα εξυπηρετεί σε καθημερινή βάση περισσότερους από 30.000 επιβάτες.

Η ΕΠΕΚΤΑΣΗ ΤΟΥ ΜΕΤΡΟ ΤΗΣ ΑΘΗΝΑΣ ΠΡΟΣ ΕΛΛΗΝΙΚΟ

Η σύμβαση βρίσκεται ήδη στο Ελεγκτικό Συνέδριο και η υπογραφή της αναμένεται να μην αργήσει.

Εντός του Μαρτίου θα αρχίσει η εγκατάσταση της Αναδόχου κατασκευαστικής Κοινοπραξίας για την κατασκευή του έργου κατασκευής 5,5 χλμ. σήραγγας, υπογείως της Λεωφ.Βουλιαγμένης, και προσθήκης 4 νέων Σταθμών (Ηλιούπολη – ‘Aλιμος – Αργυρούπολη – Ελληνικό) στο δίκτυο του Μετρό, έργο το οποίο προβλέπεται να ολοκληρωθεί στα τέλη του 2009. Ο προϋπολογισμός του έργου είναι 330 εκατομμύρια ευρώ.

Συνολικά, η επέκταση αυτή υπολογίζεται ότι θα εξυπηρετεί σε καθημερινή βάση περισσότερους από 80.000 επιβάτες.

ΟΙ ΕΠΕΚΤΑΣΕΙΣ ΤΟΥ ΜΕΤΡΟ ΤΗΣ ΑΘΗΝΑΣ ΠΡΟΣ ΑΓΙΑ ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ ΚΑΙ ΠΡΟΣ ΑΝΘΟΥΠΟΛΗ

Προχωρούν και αυτά τα έργα. Μικρότερα, βέβαια, από τα άλλα, με προϋπολογισμό 180 εκατομμύρια ευρώ συνολικά, αλλά πολύ σημαντικά για τους κατοίκους αυτών των περιοχών και συνολικά του Λεκανοπεδίου.

Τα έργα αφορούν αντίστοιχα στους σταθμούς Χολαργός – Νομισματοκοπείο – Αγία Παρασκευή και στο σταθμό της Ανθούπολης. Με έργα σαν κι αυτά το Μετρό της Αθήνας καλύπτει πραγματικά το μεγαλύτερο μέρος της πόλης.

Ξεπεράστηκαν κάποια προβλήματα που υπήρχαν –θα τα πούμε αναλυτικά παρακάτω- και υπολογίζω ότι θα έχουμε αναδόχους το καλοκαίρι.

ΤΑ ΧΡΟΝΟΔΙΑΓΡΑΜΜΑΤΑ

Θέλω να ξεκαθαρίσω και μερικά πράγματα για το θέμα των χρονοδιαγραμμάτων. Πρώτα απ’ όλα, σας υπενθυμίζω ότι όποτε δίνω χρονοδιαγράμματα τονίζω πάντα ότι τελούν υπό την αίρεση των ενστάσεων και των προσφυγών που ενδέχεται να γίνουν. Παρόλα αυτά, σπανίως πέφτουμε έξω… Και για του λόγου το αληθές, ιδού τα στοιχεία για τα χρονοδιαγράμματα των έργων Μετρό:

Στη Θεσσαλονίκη είχαμε πει ότι θα έχουμε προσωρινό ανάδοχο το καλοκαίρι του 2005. Πράγματι, βγήκε στις 19 Αυγούστου 2005.

Στο Ελληνικό, είχαμε πει Μάρτιο του 2006. Βγήκε το Σεπτέμβριο του 2005, δηλαδή 6 μήνες νωρίτερα! Η σύμβαση θα υπογραφεί το Μάρτιο.

Στην Αγία Μαρίνα (Χαϊδάρι), είχαμε πει Μάιο 2005 και βγήκε Σεπτέμβριο, δηλαδή υπήρξε μια μικρή καθυστέρηση περίπου 4 μηνών. Δεν γινόταν αλλιώς, όμως, γιατί στην πορεία προέκυψε ένα σημαντικό τεχνικό πρόβλημα, ότι κάτω από το αμαξοστάσιο ο χώρος ήταν γεμάτος σκουπίδια. Το πρόβλημα αντιμετωπίστηκε στο ελάχιστο δυνατό χρονικό διάστημα.

Δηλαδή στα 3 μεγάλα έργα, που συνολικά καλύπτουν τα 1,6 από τα 1,8 δις ευρώ των έργων Μετρό που σας είπα ότι ξεκινούν, είδατε πως η αλήθεια είναι ότι ουσιαστικά δεν υπάρχουν καθυστερήσεις, μάλιστα το Ελληνικό είναι και 6 μήνες μπροστά από το χρονοδιάγραμμα. Πού υπάρχουν, λοιπόν, καθυστερήσεις; Στα δύο μικρότερα έργα, συνολικού προϋπολογισμού περίπου 180 εκατομμυρίων ευρώ, προς Ανθούπολη και προς Αγία Παρασκευή. Και εκεί όμως, οι καθυστερήσεις είναι αντικειμενικά απολύτως δικαιολογημένες.

Στην Ανθούπολη, δυστυχώς, από την προηγούμενη κυβέρνηση, δεν είχαν γίνει γεωλογικές μελέτες! Κάναμε, λοιπόν, εμείς τις απαραίτητες γεωλογικές μελέτες και προέκυψε ότι πρέπει να μεταθέσουμε το σταθμό. Εκεί οφείλεται η καθυστέρηση. Όμως, υπολογίζω ότι θα έχουμε ανάδοχο τον προσεχή Ιούνιο.
Στην Αγία Παρασκευή, είχαν κάνει το τεχνικό ανοσιούργημα… Δεν είχαν κατασκευάσει το κουβούκλιο για το σταθμό! Αυτό, όπως είναι φυσικό, μας πήγε πίσω… Υπολογίζω όμως ότι θα έχουμε ανάδοχο μέσα στο καλοκαίρι.

Αυτές, λοιπόν, είναι οι περίφημες…«καθυστερήσεις» για τις οποίες γράφετε κατά καιρούς ορισμένοι!

Εδώ βρισκόμαστε σήμερα λοιπόν… Είμαστε έτοιμοι να ξεκινήσουμε το μεγαλύτερο μέτωπο έργων Μετρό που έχει γίνει ποτέ στην Ελλάδα και που γίνεται αυτή τη στιγμή σε ολόκληρη την Ευρώπη! Έργα συνολικού ύψους 1,8 δισεκατομμυρίων ευρώ. Θα κατασκευαστούν 26 νέοι σταθμοί και 22,5 χιλιόμετρα νέας γραμμής.

Θέλω να σας πω ότι είμαι πολύ ευχαριστημένος, περήφανος θα έλεγα, για όλα αυτά. Θέλω ειλικρινά να συγχαρώ όλους όσους εργάστηκαν για να φτάσουμε ως εδώ, στο ΥΠΕΧΩΔΕ και στην ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ ΑΕ. Έδωσαν όλοι μια μεγάλη και ωραία μάχη. Και, για να είμαι ειλικρινής, σε αυτή τη μάχη μερικές στιγμές θα θέλαμε μεγαλύτερη συμπαράσταση από τον Τύπο.

Αναφέρομαι στο περίφημο θέμα των ενστάσεων… Αυτών που απειλούσαν να καθυστερήσουν τα έργα. Σας ενημερώνω, λοιπόν, ότι το σύνολο των διάφορων προσφυγών και παραπροσφυγών σε αυτούς τους 5 διαγωνισμούς είναι 92.

Κάτω, λοιπόν, από αυτές τις συνθήκες, τα στελέχη του ΥΠΕΧΩΔΕ και της ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ πέτυχαν ένα θαύμα. Κάτω από τις πλέον αντίξοες συνθήκες κατάφεραν να ολοκληρώσουν τους μεγάλους διαγωνισμούς του ΜΕΤΡΟ το ταχύτερο δυνατόν. Θεωρώ ότι ήταν άθλος!

Και για να μην το ξεχάσω… Κάπου διάβασα ότι παλαιότερα, λέει, δεν γίνονταν ενστάσεις για τα έργα του Μετρό. Ε βέβαια… Όταν κόστιζε το Μετρό 110 εκατομμύρια ευρώ το χιλιόμετρο, τι ενστάσεις να υπάρχουν; Ενώ τώρα, που το Μετρό κοστίζει στον ελληνικό λαό 75 εκατομμύρια ευρώ το χιλιόμετρο, γίνονται ενστάσεις… Και ο νοών νοείτο.

Η ΕΠΕΚΤΑΣΗ ΤΟΥ ΜΕΤΡΟ ΠΡΟΣ ΠΕΙΡΑΙΑ

Όπως σας είπα, τα έργα των επεκτάσεων του Γραμμών του Μετρό της Αθήνας θα συνεχισθούν με τη δεύτερη γενιά των επεκτάσεων του δικτύου και πρώτη προτεραιότητα του ΥΠΕΧΩΔΕ αποτελεί η περαιτέρω επέκταση της Γραμμής 3 από την Αγία Μαρίνα (Χαϊδάρι) στον Πειραιά.

Εντός του Μαρτίου 2006, η ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ ΑΕ θα προκηρύξει Διαγωνισμό για την κατασκευή της περαιτέρω επέκτασης της Γραμμής 3 του Μετρό, η οποία θα ξεκινάει από τον Σταθμό ΑΓΙΑ ΜΑΡΙΝΑ (ΧΑΪΔΑΡΙ) και θα καταλήγει στο Σταθμό Ευαγγελίστρια του Πειραιά, διαθέτοντας 7 νέους Σταθμούς και συνολικό μήκος 8,1 χλμ.
Η επέκταση αυτή θα εξυπηρετεί τόσο τα δυτικά προάστια του Λεκανοπεδίου (Αγία Βαρβάρα, Νίκαια, Κορυδαλλός) όσο και τον Πειραιά, ο οποίος πλέον θα διαθέτει 4 νέους σύγχρονους Σταθμούς Μετρό (Ταμπούρια, Πειραιάς, Δημοτικό Θέατρο και Ευαγγελίστρια).

Ο προϋπολογισμός του έργου ανέρχεται περίπου σε 700 εκ. ευρώ και η χρηματοδότηση αναμένεται να εξασφαλισθεί σε πρώτη φάση από το Γ’ ΚΠΣ, από τα κονδύλια εκείνα που δεν έχουν απορροφηθεί σε άλλα επιχειρησιακά προγράμματα.  Βάσει της μελέτης της ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ ΑΕ οι νέοι Σταθμοί του δικτύου θα κατασκευασθούν στις παρακάτω θέσεις :

Σταθμός ΑΓΙΑ ΒΑΡΒΑΡΑ Λεωφ. Ελευθερίου Βενιζέλου (Αγ.Ελεούσα)

Σταθμός ΚΟΡΥΔΑΛΛΟΣ Πλατεία Ελευθερίας

Σταθμός ΝΙΚΑΙΑ   Πλατεία Ελευθερίου Βενιζέλου

Σταθμός ΤΑΜΠΟΥΡΙΑ  Αιτωλικού & Μαυρομιχάλη

Σταθμός ΠΕΙΡΑΙΑΣ Λιμάνι (πλησίον του ομώνυμου Σταθμού των ΗΣΑΠ)

Σταθμός ΔΗΜ. ΘΕΑΤΡΟ Ηρώων Πολυτεχνείου & Βασ. Γεωργίου

Σταθμός ΕΥΑΓΓΕΛΙΣΤΡΙΑ  Γρηγορίου Λαμπράκη (πλησίον Γηροκομείου Πειραιά)

Ο αρχικός σχεδιασμός της επέκτασης, όπου ως τερματικός Σταθμός ήταν η Ζέα, αναθεωρήθηκε λόγω των σημαντικών τεχνικών δυσκολιών κατασκευής πλησίον του λιμανιού Ζέας και του αναμενόμενου μεγάλου αριθμού αρχαιοτήτων, λαμβάνοντας μάλιστα υπόψη την πρόσφατη απόφαση του Συμβουλίου της Επικρατείας για την κατασκευή έργων στην περιοχή αυτή. Επιπρόσθετα, η περιοχή της Ευαγγελιστρίας όπου πλέον οριοθετείται ο νέος τερματικός Σταθμός εξυπηρετεί μια πυκνοκατοικημένη περιοχή του Πειραιά και ταυτόχρονα διασφαλίζεται η μελλοντική επεκτασιμότητα του έργου.

Η επέκταση της Γραμμής 3 από την Αγία Μαρίνα (Χαϊδάρι) προς τον Πειραιά και την Ευαγγελίστρια, που συνδέει και το Πανεπιστήμιο, αναμένεται να εξυπηρετεί περισσότερους από 160.000 επιβάτες σε ημερήσια βάση, οι οποίοι θα διαθέτουν τη δυνατότητα να μετακινούνται με άνεση, ασφάλεια και ταχύτητα με το Μετρό.  Ιδιαίτερα δε, η κεντρική και εμπορική περιοχή του Πειραιά με 3 νέους Σταθμούς (Πειραιάς, Δημοτικό Θέατρο και Ευαγγελίστρια) θα εξυπηρετείται συγκοινωνιακά με τον καλύτερο δυνατό τρόπο, ενώ σημαντικά θα είναι και τα οφέλη για τα διάφορα εκπαιδευτικά ιδρύματα όπως το Πανεπιστήμιο του Πειραιά.

Αξίζει να σημειωθεί ότι με την υλοποίηση αυτής της επέκτασης η Γραμμή 3 του Μετρό της Αθήνας θα έχει συνολικό μήκος 49 χλμ. (από τα οποία τα 28,3 χλμ υπόγεια).

Κάνουμε μια εργώδη προσπάθεια να προλάβουμε να ενταχθεί στο Γ’ ΚΠΣ, ελπίζοντας ότι, όπως έχουμε πει και άλλη φορά, επειδή το Υ.ΠΕ.ΧΩ.Δ.Ε. πάει πολύ καλά στις απορροφήσεις των κοινοτικών κονδυλίων να στηρίξει αυτό το έργο με κονδύλια που δεν θα απορροφηθούν από άλλα προγράμματα. Γίνεται μια τεράστια προσπάθεια και ο διαγωνισμός για αυτό το έργο θα αρχίσει στις αρχές Απριλίου.

Αυτά λοιπόν περί ΜΕΤΡΟ και θα ήθελα όμως να κάνω μια επισήμανση σε ορισμένα πράγματα για το ΜΕΤΡΟ. Για το κόστος και για το Τορίνο.
Καταρχήν είναι ανόμοια πράγματα για να συγκρίνονται. Στο Τορίνο έγινε ελαφρύ ΜΕΤΡΟ. Σταθμοί μήκους 60 μέτρων, ενώ σε εμάς είναι 110 μέτρα, οι συρμοί έχουν 3 βαγόνια, σε εμάς έχουν 6 βαγόνια, στο Τορίνο δεν υπάρχουν τα προβλήματα των αρχαιοτήτων και φυσικά το έδαφος και η περιοχή δεν είναι σεισμογενής. Αλλά παρ’ όλες αυτές τις διαφορές ζήτησα από τον Πρόεδρο της ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ να ερευνήσει τα λεγόμενα περί κοστολογίου του ΜΕΤΡΟ του Τορίνο.

Σύμφωνα με τα έγκυρα στοιχεία της ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ το κόστος δεν είναι 640 ή  650, όπως γράφεται, αλλά είναι τελικώς 880εκατ. που σημαίνει 90εκατ. € ανά χιλιόμετρο.

Εξάλλου πρέπει να σας υπενθυμίσω ένα πίνακα που σας είχαμε δώσει. Στο Λονδίνο το κόστος σε μια γραμμή ήταν 375εκατ. €, στο Παρίσι σε μια γραμμή το κόστος ήταν 156εκατ. €, στην Λισσαβόνα σε 4 γραμμές ήταν 118εκατ. €, αυτά είναι επίσημα. Στη Ρώμη 102εκατ. €, στο Άμστερνταμ 86εκατ. € ανά χιλιόμετρο.

Εμείς με τους διαγωνισμούς μας στην Αθήνα λοιπόν πάμε στα 75εκατ. € ανά χιλιόμετρο και πρέπει να σας πω ότι οι διαγωνισμοί μας έχουν μεγάλες διαφορές από τους διαγωνισμούς που γινόταν μέχρι τώρα στο ΜΕΤΡΟ.

Πρώτον, υπάρχει πλήρης αναλυτική μελέτη. Δεν υπάρχει περίπτωση δηλαδή να υπάρχει πρόσθετο έργο το οποίο να μπει καθ’ οδόν.
Δεύτερον, ο διαγωνισμός γίνεται σε ένα στάδιο, ενιαίος δηλαδή για τα έργα Πολιτικού Μηχανικού και τα έργα των ηλεκτρολογικών εγκαταστάσεων. Έτσι, δεν δημιουργείται κενό στην εκτέλεση του έργου, όπως γινόταν μέχρι τώρα.

Τρίτον, πλέον δεν υπάρχει δυνατότητα των συμπληρωματικών συμβάσεων διότι έχει ενσωματωθεί πλήρως η Κοινοτική Οδηγία που τις αποτρέπει.
Τέταρτον, έγινε μια συμφωνία με την Κοινότητα και έρχεται τροπολογία στη Βουλή όπου πλέον οι επί έλασσον δαπάνες οι οποίες ήταν και η μεγάλη ιστορία για τα έργα τα συγχρηματοδοτούμενα περιορίζονται στο ελάχιστο.

Πέμπτον, μέσα στο συνολικό κόστος που δίνει αυτός που καταθέτει την προσφορά και ανακηρύσσεται ανάδοχος περιλαμβάνονται και οι απρόβλεπτες δαπάνες. Είναι όρος του διαγωνισμού.

Εμείς παραλάβαμε δεδομένες συμβάσεις, και είμαστε υποχρεωμένοι ως κυβέρνηση αυτού του τόπου, εκφράζοντας την συνέχεια της διοίκησης και φυσικά καθ’ υποχρέωση και των Νόμων περί δημοσίων έργων να εφαρμόσουμε τις συμβάσεις.

Πρέπει να σας πω, όμως, ότι επί των ημερών μας ο προϋπολογισμός για το έργο προς το Αιγάλεω δεν έχει αυξηθεί. Δόθηκαν κάποιες χρονικές παρατάσεις διότι υπήρξαν προβλήματα, όπως είναι οι αρχαιολογικές ανασκαφές και η απομάκρυνση των δικτύων κοινής ωφέλειας -που ξέρετε ότι και αυτές πολλές φορές δημιουργούν καθυστερήσεις. Προβλήματα, διότι κάτοικοι προσέφυγαν στο Συμβούλιο της Επικρατείας για τις απαλλοτριώσεις. Και αυτό απαιτεί χρόνο.
Αυτή τη σύμβαση που βρήκαμε την εφαρμόζουμε. Δεν αυξήθηκε ο προϋπολογισμός, δόθηκαν παρατάσεις, διότι κρίθηκαν απαραίτητες.

Πρέπει να σας πω και για την πορεία του έργου. Το παραλάβαμε στο 33% και σήμερα βρίσκεται στο 78%. Όπως με ενημερώνει ο Πρόεδρος της Αττικό Μετρό Α.Ε., η επέκταση προς το Αιγάλεω θα τελειώσει περίπου τον Απρίλιο του 2007. Όφειλα να δώσω και αυτή την απάντηση διότι υπήρξε ένα σχετικό δημοσίευμα.
Αυτά είχα να σας πω εγώ… όχι και λίγα, όπως είδατε, άλλωστε, το είπαμε και το ξαναλέμε: το 2006 είναι η χρονιά των μεγάλων έργων του ΥΠΕΧΩΔΕ.

Print Friendly, PDF & Email
WCAG