Διαδικτυακή Πύλη - Ελληνικό Μετρό Α.Ε.
ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΜΕΤΡΟ Α.Ε.ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΜΕΤΡΟ Α.Ε.ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΜΕΤΡΟ Α.Ε. logo espa
ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΜΕΤΡΟ Α.Ε.ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΜΕΤΡΟ Α.Ε.ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΜΕΤΡΟ Α.Ε. logo espa

ΕΠΕΚΤΑΣΗ ΜΕΤΡΟ ΠΡΟΣ ΠΕΡΙΣΤΕΡΙ ΚΑΙ ΑΝΘΟΥΠΟΛΗ-Ανάδειξη προσωρινού αναδόχου

Αττικό Μετρό Α.Ε.

Με την ανάδειξη προσωρινού αναδόχου ολοκληρώθηκε ο διαγωνισμός για την επέκταση του Μετρό προς το Περιστέρι και την Ανθούπολη.Για την εξέλίξη αυτή, ο Υπουργός ΠΕΧΩΔΕ κ. Γιώργος Σουφλιάς έκανε την ακόλουθη δήλωση:

«Μετά την υπογραφή των συμβάσεων και την έναρξη κατασκευής των επεκτάσεων του ΜΕΤΡΟ προς το Ελληνικό και την Αγία Μαρίνα (Χαϊδάρι) συνολικού προϋπολογισμού 530 εκατ. ευρώ ένα ακόμα σημαντικό έργο επέκτασης του ΜΕΤΡΟ της Αθήνας, συνολικού προϋπολογισμού περίπου 100 εκατ. ευρώ, μπαίνει στην τελική ευθεία για την κατασκευή του.
Σήμερα με την ανάδειξη προσωρινού μειοδότη ολοκληρώθηκε ο Διαγωνισμός για την επέκταση του ΜΕΤΡΟ προς Περιστέρι και Ανθούπολη.
Συνολικά 12 μεγάλες τεχνικές εταιρείες από την Ελλάδα και το εξωτερικό, σε 4 κοινοπρακτικά σχήματα, διαγωνίστηκαν για την κατασκευή των δύο νέων Σταθμών του Μετρό στη δυτική Αθήνα.
Εντός του Ιουνίου θα ξεκινήσει η κατασκευή του έργου και η ολοκλήρωση της επέκτασης με τη λειτουργία των δύο νέων Σταθμών προβλέπεται στα τέλη του 2008.
Έτσι, ο μεγαλύτερος δήμος της Δυτικής Αθήνας, ο Δήμος Περιστερίου, θα διαθέτει, πλέον, τρεις σταθμούς ΜΕΤΡΟ (Αγ. Αντώνιος, Περιστέρι, Ανθούπολη) που προβλέπεται να εξυπηρετούν 75 χιλιάδες άτομα ημερησίως.
Θυμίζω ότι μαζί με το ΜΕΤΡΟ Θεσσαλονίκης ξεκινάμε το μεγαλύτερο μέτωπο έργων ΜΕΤΡΟ που έχει γίνει ποτέ στην Ελλάδα και που γίνεται αυτή τη στιγμή σε ολόκληρη την Ευρώπη! Έργα συνολικού ύψους 1,8 δισεκατομμυρίων ευρώ. Θα κατασκευαστούν συνολικά 26 νέοι σταθμοί και 22,5 χιλιόμετρα νέας γραμμής».

Αναλυτικότερα :
Μετά το άνοιγμα, σήμερα, των οικονομικών προσφορών και σε συνδυασμό με την αξιολόγηση των τεχνικών προσφορών, η κατάταξη των 4 διαγωνιζομένων κοινοπραξιών που συμμετείχαν στην Β Φάση του Διαγωνισμού για την επέκταση του ΜΕΤΡΟ προς Περιστέρι/ Ανθούπολη, έχει ως εξής

ΚΟΙΝΟΠΡΑΞΙΑ

ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗ ΠΡΟΣΦΟΡΑ

ΣΥΝΟΛΙΚΗ ΒΑΘΜΟΛΟΓΙΑ

J&P–AVAX–F.C.C. CONSTRUCTION79.420.000 €98,68
IMPREGILO – AEGEK – ALSTOM82.262.000 €96,83
ΑΚΤΩΡ – SIEMENS – VINCI82.680.000 €95,96
ALPINE MAYREDER BAU –TERNA – ΠΑΝΤΕΧΝΙΚΗ – POWELL82.860.000 €94,63

Προϋπολογισμός Διαγωνισμού (χωρίς απρόβλεπτα και αναθεωρήσεις) : 83.100.000 ευρώ

Συνολικός Προϋπολογισμός (με απρόβλεπτα και αναθεωρήσεις) 97.600.000 ευρώ

ΒΑΣΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΤΗΣ ΕΠΕΚΤΑΣΗΣ ΠΡΟΣ ΑΝΘΟΥΠΟΛΗ

Το έργο περιλαμβάνει τη μελέτη και κατασκευή των Σταθμών ΠΕΡΙΣΤΕΡΙ και ΑΝΘΟΥΠΟΛΗ της δυτικής επέκτασης της Γραμμής ‘Aγιος Δημήτριος – ‘Aγιος Αντώνιος (Γραμμή 2) του Μετρό. Αναλυτικότερα το έργο αυτό περιλαμβάνει :

  • Σταθμός ΠΕΡΙΣΤΕΡΙ, ο οποίος θα κατασκευασθεί κυρίως με τη μέθοδο του ανοικτού ορύγματος στη Λεωφόρο Παναγή Τσαλδάρη στο ύψος του Δημαρχείου Περιστερίου. Ποσοστό περίπου 30% του Σταθμού θα κατασκευασθεί με την μέθοδο της υπόγειας διάνοιξης προκειμένου να ελαχιστοποιηθεί η όχληση στην κυκλοφορία των οχημάτων καθώς στο συγκεκριμένο σημείο υπάρχει διασταύρωση 6 δρόμων. Επισημαίνεται ότι στην νότια πλευρά του Σταθμού θα πραγματοποιηθούν όλες οι απαραίτητες κατασκευές για την σύνδεση με μελλοντικό, γειτονικό υπόγειο χώρο στάθμευσης. Ο Σταθμός ΠΕΡΙΣΤΕΡΙ θα αποτελείται από 3 επίπεδα με ίδιο περίπου περίγραμμα συνολικής επιφάνειας 11.166 τμ.
  • Σταθμός ΑΝΘΟΥΠΟΛΗ, ο οποίος θα κατασκευασθεί με την μέθοδο του ανοικτού ορύγματος υπογείως της οδού Αναπαύσεως ανάμεσα στις οδούς Δωδεκανήσου και Θηβών. H νέα θέση του Σταθμού ήταν αποτέλεσμα των γεωτεχνικών ερευνών στην περιοχή της παλαιάς του θέσης, απέναντι από το γήπεδο του Αγίου Ιερόθεου, όπου διαπιστώθηκε ότι το έδαφος είναι εντελώς ακατάλληλο. Δηλαδή, η κατασκευή του Σταθμού στη θέση αυτή εγκυμονούσε σοβαρούς κινδύνους τόσο για το ίδιο το έργο, όσο και για τις παρακείμενες κατοικίες, ενώ δεν θα επέτρεπε και την περαιτέρω επέκταση της Γραμμής 2 προς Κηπούπολη, Πετρούπολη και Ίλιον.

Για τους παραπάνω λόγους, το ΥΠΕΧΩΔΕ αποφάσισε να μετατοπίσει τελικώς τον Σταθμό ΑΝΘΟΥΠΟΛΗ κατά 350 περίπου μέτρα νοτιότερα. Η κατασκευή θα πραγματοποιηθεί με τέτοιο τρόπο ώστε σε επόμενη φάση να είναι δυνατή η επέκταση της Γραμμής 2 τόσο προς την περιοχή του Αγίου Ιερόθεου, όσο και προς την Πετρούπολη και τα Λιόσια.

Επίσης, το ΥΠΕΧΩΔΕ εξετάζει τη δυνατότητα κατασκευής χώρου στάθμευσης ΙΧ πλησίον του Σταθμού ΑΝΘΟΥΠΟΛΗ.

  • Σήραγγα διατομής διπλής τροχιάς μήκους 303 μ, η οποία ξεκινά από το φρέαρ ΦΛΕΜΙΝΓΚ και καταλήγει στον Σταθμό ΠΕΡΙΣΤΕΡΙ, η οποία δεν διανοίχτηκε κατά το παρελθόν με το Μηχάνημα Διάνοιξης Σηράγγων (OFS) για λόγους ασφαλείας. Το τμήμα αυτό της σήραγγας θα κατασκευασθεί υπογείως με συμβατικά μηχανικά μέσα.
  • Τμήμα σήραγγας 28 μέτρων διατομής διπλής τροχιάς που θα κατασκευασθεί με την μέθοδο του ανοικτού ορύγματος στον Σταθμό ΠΕΡΙΣΤΕΡΙ.
  • Συνολικά 3 φρεάτια αερισμού (ανατολικό και δυτικό φρέαρ του Σταθμού Περιστέρι, και το τερματικό φρέαρ στον ‘Aγιο Ιερόθεο).

Επιπλέον η κατασκευή των δύο Σταθμών του Μετρό θα αναβαθμίσει αισθητικά την περιοχή του Δήμου Περιστερίου, τόσο με την υψηλή αισθητική των Σταθμών, όσο και με τις αναπλάσεις που θα πραγματοποιηθούν στον επιφανειακό χώρο των Σταθμών. Αξίζει να σημειωθεί ότι εντός του Διαγωνισμού συμπεριλαμβάνεται και η ενοποίηση της Κεντρική Πλατείας του Περιστερίου και η κατάλληλη διαμόρφωση της Λεωφόρου Παναγή Τσαλδάρη.

Print Friendly, PDF & Email
WCAG