Διαδικτυακή Πύλη - Ελληνικό Μετρό Α.Ε.
ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΜΕΤΡΟ Α.Ε.ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΜΕΤΡΟ Α.Ε.ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΜΕΤΡΟ Α.Ε. logo espa
ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΜΕΤΡΟ Α.Ε.ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΜΕΤΡΟ Α.Ε.ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΜΕΤΡΟ Α.Ε. logo espa

ΜΕΤΡΟ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ-Δηλώσεις υπουργού ΠΕ.ΧΩ.Δ.Ε κ. Γ. Σουφλιά για Μετρό Θεσσαλονίκης

  • Αρχική
  • Δελτία Τύπου
  • ΜΕΤΡΟ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ-Δηλώσεις υπουργού ΠΕ.ΧΩ.Δ.Ε κ. Γ. Σουφλιά για Μετρό Θεσσαλονίκης

AM_Thess_Metropontikas_nov07_LGΟ Υπουργός ΠΕΧΩΔΕ κ. Γιώργος Σουφλιάς επισκέφθηκε σήμερα τα έργα του Μετρό Θεσσαλονίκης και έκανε τις ακόλουθες δηλώσεις:

«Σήμερα είναι μία σημαντική ημέρα για το έργο κατασκευής του Μετρό της Θεσσαλονίκης.

Υποδεχόμαστε τον πρώτο από τους δύο Μετροπόντικες που θα χρησιμοποιηθούν στο πλαίσιο της διάνοιξης της σήραγγας για το Μετρό της Θεσσαλονίκης.

Αυτό το Μηχάνημα Ολομέτωπης Διάνοιξης Σηράγγων όπως λέγεται ο μετροπόντικας είναι ένα πραγματικά υπερσύγχρονο μηχάνημα – το καλύτερο που έχουμε στην Ελλάδα – γερμανικής κατασκευής που θα χρησιμοποιηθεί για την κατασκευή τμημάτων της σήραγγας μονής τροχιάς μεταξύ των σταθμών «Νέος Σιδηροδρομικός Σταθμός» και «Νέα Ελβετία» με συνολικό μήκος 7,7 χλμ.

Σημειώνω ιδιαίτερα ότι ο Μετροπόντικας αυτός, που θα έχει συνολικό μήκος 90 μέτρα διαθέτει Ασπίδα Εξισορρόπησης, της Πίεσης Εδάφους που ελαχιστοποιεί τις επιφανειακές καθιζήσεις, μέσω του ελέγχου της φυσικής εδαφικής πίεσης στο μέτωπο της σήραγγας.

Επίσης σε καθημερινή βάση θα κατασκευάζει 10 μέτρα σήραγγας Μετρό σε βάθος από 16 έως 31 μέτρα.

O δεύτερος Μετροπόντικας θα φτάσει εδώ στις αρχές του επόμενου χρόνου.   Και οι δύο μετροπόντικες μαζί θα ξεκινήσουν από την προσεχή άνοιξη το υπόγειο ταξίδι τους.

Θέλω επίσης να τονίσω ότι με ικανοποίηση διαπιστώνω την πρόοδο του έργου. Τον τελευταίο ενάμισι χρόνο έχει γίνει πολλή δουλειά, που μπορεί να μην γίνεται άμεσα αντιληπτή στο ευρύ κοινό, αλλά είναι εξαιρετικά καθοριστική για την υλοποίηση του Μετρό Θεσσαλονίκης.

Καταρχήν, εκπονήθηκε και εγκρίθηκε η Γενική Οριστική Μελέτη του Μετρό, πραγματοποιήθηκαν 350 γεωτρήσεις για την ολοκλήρωση του προγράμματος των γεωτεχνικών ερευνών, ενώ καταγράφηκαν όλα τα κτίρια κατά μήκος του άξονα του Μετρό και σε εξέλιξη βρίσκεται η γεωδομητική παρακολούθησή τους

Επίσης, λύθηκαν πολύπλοκα ζητήματα όπως η εξασφάλιση των χώρων για τα εργοτάξια του μετρό και η συνολική μελέτη και εφαρμογή των καλύτερων δυνατών κυκλοφοριακών ρυθμίσεων.

Πλέον, οι εργασίες κατασκευής του Μετρό εξελίσσονται συστηματικά και εντατικά σε 8 εργοτάξια και κατασκευάζονται τρεις Σταθμοί : Νέος Σιδηροδρομικός Σταθμός, Βενιζέλου και Σιντριβάνι.

Ένα τόσο μεγάλο έργο, αναπόφευκτα προκαλεί μία προσωρινή ενόχληση. Θέλω να διαβεβαιώσω τους πολίτες της Θεσσαλονίκης ότι έχουμε λάβει όλα τα απαραίτητα μέτρα, ώστε η ενόχληση αυτή να είναι η μικρότερη δυνατή.  Σε κάθε περίπτωση, ζητάμε την υπομονή και την κατανόησή τους.

Θέλω, όμως, να επισημάνω και μία άλλη σημαντική παράμετρο του μεγάλου αυτού έργου. Αυτή την στιγμή βρίσκεται σε εξέλιξη μία τεράστια αρχαιολογική ανασκαφή σε έκταση 6.000 τμ και ήδη έχουν έρθει στο φως σημαντικά ευρήματα για την ιστορία της Θεσσαλονίκης.
Μάλιστα σήμερα έδωσα εντολή στην Αττικό Μετρό ΑΕ για την απαραίτητη αναστήλωση του τζαμιού Χαμζά-Μπέη (Αλκαζάρ) ώστε με την ολοκλήρωση των εργασιών του Μετρό να αποτελέσει το κεντρικό Μουσείο με τα σημαντικότερα ευρήματα των ανασκαφών από το έργο.

Το Μετρό της Θεσσαλονίκης δεν σταματά όμως εδώ. Με υπεύθυνο σχεδιασμό και συστηματική δουλειά πραγματοποιούμε τις μελέτες των πρώτων επεκτάσεων του δικτύου προς Καλαμαριά και Σταυρούπολη, ενώ παράλληλα εξετάζονται και οι επόμενες επεκτάσεις προς Αεροδρόμιο και Κορδελιό.
Στόχος του ΥΠΕΧΩΔΕ είναι η επέκταση προς Καλαμαριά να υλοποιηθεί ταυτόχρονα με την κατασκευή του Βασικού Έργου του Μετρό Θεσσαλονίκης και να τεθεί σε λειτουργία σε μικρό χρονικό διάστημα μετά την έναρξη λειτουργίας του μεγαλύτερου συγκοινωνιακού έργου της πόλης.

Το Μετρό της Θεσσαλονίκης είναι ένα πολύ μεγάλο έργο. Είναι το μεγαλύτερο δημόσιο έργο που κατασκευάζεται αυτή την περίοδο στη χώρα με προϋπολογισμό 1,1 δις ευρώ. Είναι λογικό, λοιπόν, στα πρώτα βήματα κάθε τέτοιου έργου να παρουσιάζονται προβλήματα. Όλα αυτά τα προβλήματα έχουν πλέον λυθεί και από εδώ και πέρα οι διαδικασίες κατασκευής επιταχύνονται και έως τα τέλη του 2012 η  Θεσσαλονίκη θα αποκτήσει το πιο σύγχρονο Μετρό στην Ευρώπη, το οποίο θα εκτείνεται σε μήκος 9,6 χλμ. με 13 σταθμούς.

Ένα όνειρο 15 ετών των κατοίκων της Θεσσαλονίκης γίνεται πλέον πραγματικότητα.
Το Μετρό, σε συνδυασμό με την κατασκευή της υποθαλάσσιας αρτηρίας, θα μεταμορφώσουν τη πόλη και θα αλλάξουν σημαντικά την καθημερινότητα των πολιτών.

Για τον λόγο αυτό, θέλω κλείνοντας να συγχαρώ όλα τα στελέχη της Αττικό Μετρό ΑΕ και τους 600 εργαζόμενους στην ανάδοχο κοινοπραξία που καθημερινά μοχθούν για να κατασκευασθεί ένα σύστημα Μετρό με τα πλέον σύγχρονα τεχνολογικά δεδομένα και τις πλέον απαιτητικές προδιαγραφές ποιότητας, ασφάλειας και λειτουργίας.
Θα ήθελα, επίσης, να ευχαριστήσω θερμά τη Νομαρχία, τον Δήμο και όλους τους Φορείς της πόλης, καθώς και όλους τους πολίτες για τη συνεργασία τους και την κατανόηση τους στην υλοποίηση του μεγάλου αυτού έργου».

Tο Μετρό Θεσσαλονίκης, μήκους 9,6 χλμ. με 13 σύγχρονους Σταθμούς, αποτελεί το μεγαλύτερο δημόσιο έργο υπό εκτέλεση αυτή την εποχή στην Ελλάδα. Ένα όνειρο 15 ετών για τους πολίτες της Θεσσαλονίκης γίνεται σήμερα πραγματικότητα με εντατικούς ρυθμούς. Σε χρονικό διάστημα μόλις 18 μηνών από την υπογραφή της σύμβασης αυτού του πολύπλοκου έργου σταδιακά έχουν ήδη αναπτυχθεί όλοι οι τομείς για την κατασκευή ενός συστήματος Μετρό που θα είναι από τα καλύτερα της Ευρώπης! Συγκεκριμένα :

Προπαρασκευαστικές εργασίες

  • Ολοκληρώθηκε το πρώτο στάδιο της Γενικής Οριστικής Μελέτης του έργου και οι μελέτες για τις απαιτούμενες κυκλοφοριακές ρυθμίσεις και παρακάμψεις δικτύων κοινής ωφελείας και σε εξέλιξη βρίσκονται οι εγκρίσεις του δεύτερου σταδίου καθώς και των μελετών εφαρμογής (τρίτο και τελικό στάδιο).

  • Πραγματοποιήθηκαν οι πρώτες 8 εργοταξιακές καταλήψεις.

  • Ολοκληρώθηκε το πρόγραμμα της γεωλογικών και γεωτεχνικών ερευνών κατά μήκος της χάραξης του Μετρό (συνολικά 350 γεωτρήσεις).

  • Ολοκληρώθηκε η απαραίτητη καταγραφή και ο έλεγχος των κτιρίων που βρίσκονται κατά μήκος των δύο ανεξάρτητων σηράγγων (μονής τροχιάς) του Μετρό.

  • Ολοκληρώθηκαν οι παρακάμψεις δικτύων κοινής ωφελείας σε 6 εργοταξιακούς χώρους και σε προχωρημένο στάδιο βρίσκονται στους Σταθμούς Δημοκρατίας και Αγίας Σοφίας. Σημειώνεται ότι για τις ανάγκες του έργου πραγματοποιείται εκτεταμένο πρόγραμμα παρακάμψεων 8 διαφορετικών δικτύων κοινής ωφελείας.

  • Σε προχωρημένο στάδιο βρίσκεται η αρχαιολογική ανασκαφή σε συνολική έκταση 6.000 τμ σε έξι εργοταξιακούς χώρους.

Κατασκευή του Έργου

  • Ξεκίνησε η κατασκευή του Νέου Σιδηροδρομικού Σταθμού, του Σταθμού Βενιζέλου και του Σταθμού Σιντριβάνι. Συγκεκριμένα : στους δύο πρώτους Σταθμούς βρίσκεται σε εξέλιξη η κατασκευή των διαφραγματικών τοίχων από ειδικά μηχανήματα τελευταίας τεχνολογίας, ενώ στον Σταθμό Σιντριβάνι ολοκληρώθηκε η εγκατάσταση πασσάλων προσωρινής αντιστήριξης στη βόρεια πλευρά του σταθμού και πρόσφατα ξεκίνησε η κατασκευή των διαφραγματικών τοίχων.

  • Σε προχωρημένο στάδιο βρίσκεται η κατασκευή του φρέατος εκκίνησης των δύο Μηχανημάτων Διάνοιξης Σηράγγων στο Νέο Σιδηροδρομικό Σταθμό, απ’ όπου οι μετροπόντικες θα ξεκινήσουν την κατασκευή των δύο ανεξάρτητων σηράγγων της Γραμμής του Μετρό.

  • Σε εξέλιξη επίσης βρίσκονται οι κυρίως κατασκευές του επίσταθμου του Νέου Σιδηροδρομικού Σταθμού καθώς και της διασταύρωσης της σήραγγας.

  • Συνολικά σήμερα, για το Μετρό της Θεσσαλονίκης εργάζονται καθημερινά περισσότερα από 600 άτομα διαφόρων ειδικοτήτων, ενώ η ανάδοχος κοινοπραξία έχει αναπτύξει τους πρώτους 8 εργοταξιακούς χώρους στη πόλη και σταδιακά συνεχίζει, μετά τις απαραίτητες εγκρίσεις από όλους τους Φορείς, την εγκατάσταση των εργοταξίων της κατά μήκος της Γραμμής.

Η κατασκευή του Μετρό Θεσσαλονίκης θα ενσωματώνει τα πλέον σύγχρονα τεχνολογικά δεδομένα και τις πλέον απαιτητικές προδιαγραφές ποιότητας, ασφάλειας και λειτουργικότητας

Α’ Φάση Επεκτάσεων του δικτύου

Η Αττικό Μετρό ΑΕ έχει συμπεριλάβει στο βασικό έργο του Μετρό Θεσσαλονίκης την αναγκαία υποδομή που απαιτείται προκειμένου να υπάρχει η δυνατότητα δημιουργίας επεκτάσεων Μετρό δίχως διακοπή της λειτουργίας του έργου. Στην Α’ Φάση των επεκτάσεων για το Μετρό Θεσσαλονίκης προβλέπεται η κατασκευή δύο επεκτάσεων:

   Βορειοδυτικά προς Σταυρούπολη  : 5 χλμ. με 5 νέους Σταθμούς
   Νοτιοανατολικά προς Καλαμαριά  : 5 χλμ. με 5 σύγχρονους Σταθμούς.

Για αυτές τις επεκτάσεις έχουν ληφθεί υπόψη:

  • Κατασκευή των απαραίτητων προβλέψεων στα έργα Πολιτικού Μηχανικού και στα Ηλεκτρομηχανολογικά και Σιδηροδρομικά Συστήματα του βασικού έργου.
  • Λειτουργία συρμών με διπλή χρονοαπόσταση.
  • Επίσης, διερευνάται η ανάγκη κατασκευής πρόσθετου αμαξοστασίου.

Για την επέκταση της Γραμμής προς Καλαμαριά έχει εξασφαλισθεί χρηματοδότηση ύψους 400.000.000€ από το Δ’ ΚΠΣ.

Ήδη σήμερα σε εξέλιξη βρίσκονται οι τοπογραφικές, γεωλογικές και γεωτεχνικές έρευνες και μελέτες για τις δύο προαναφερόμενες επεκτάσεις του Μετρό.

Στόχος του ΥΠΕΧΩΔΕ και της Αττικό Μετρό είναι η δημοπράτηση και κατασκευή των επεκτάσεων να πραγματοποιηθεί παράλληλα με την κατασκευή του βασικού έργου του Μετρό Θεσσαλονίκης, και οι πρώτες επεκτάσεις του δικτύου να ολοκληρωθούν σε μικρό χρονικό διάστημα από την λειτουργία της Βασικής Γραμμής του Μετρό.

Στην β’ φάση των επεκτάσεων του Μετρό της Θεσσαλονίκης, ύστερα από τις σχετικές έρευνες της Αττικό Μετρό ΑΕ, θα ενταχθούν και άλλες περιοχές της πόλης (π.χ. προς Αεροδρόμιο και Κορδελιό) προκειμένου σταδιακά να δημιουργηθεί ένα πλήρες δίκτυο Μετρό στη Θεσσαλονίκη που θα εξυπηρετεί ολοένα και περισσότερους κατοίκους.

Print Friendly, PDF & Email
WCAG