Διαδικτυακή Πύλη - Ελληνικό Μετρό Α.Ε.
ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΜΕΤΡΟ Α.Ε.ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΜΕΤΡΟ Α.Ε.ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΜΕΤΡΟ Α.Ε. logo espa
ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΜΕΤΡΟ Α.Ε.ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΜΕΤΡΟ Α.Ε.ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΜΕΤΡΟ Α.Ε. logo espa

ΜΕΤΡΟ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ – Συνεργασία Δήμου και Μετρό Θεσσαλονίκης

ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΥΠΟΔΟΜΩΝ ΜΕΤΑΦΟΡΩΝ & ΔΙΚΤΥΩΝ
ΓΡΑΦΕΙΟ ΤΥΠΟΥ

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

Ο Υφυπουργός Υποδομών Μεταφορών και Δικτύων Γιάννης Μαγκριώτης, επισκέφθηκε σήμερα τα γραφεία της «Αττικό Μετρό Α.Ε.» Ακολούθησε σύσκεψη στην οποία συμμετείχαν ο Γενικός Γραμματέας Δημοσίων Έργων Γιάννης Οικονομίδης, οι νεοεκλεγέντες Δημοτικοί Σύμβουλοι Ανδρέας Κουράκης και Κώστας Ζέρβας, οι οποίοι εκπροσώπησαν τον νέο Δήμαρχο Θεσσαλονίκης Γιάννη Μπουτάρη, ο Πρόεδρος της «Αττικό Μετρό Α.Ε.» Χρήστος Τσίτουρας και στελέχη της Διευθύνουσας Yπηρεσίας του Μετρό Θεσσαλονίκης, που πρόσφατα δημιουργήθηκε.

Μετά τη σύσκεψη ο κ. Μαγκριώτης, μεταξύ άλλων τόνισε:

«Η συνάντησή μας ήταν πολύ παραγωγική, γιατί συζητήσαμε ως συμπολίτες και ως εταίροι αυτής της μεγάλης προσπάθειας. Παρουσιάσαμε τα χρονοδιαγράμματα μαζί με τα προβλήματα που υπάρχουν στην κατασκευή της βασικής γραμμής των 9,6 χλμ. που εκτείνεται στα όρια του Δήμου Θεσσαλονίκης, όπως και των επεκτάσεων, που είναι υπό δημοπράτηση, προς την Καλαμαριά και του σχεδιασμού προς τη Δυτική Θεσσαλονίκη. Το ολοκληρωμένο δηλαδή δίκτυο του Μετρό Θεσσαλονίκης.

Το δίκτυο αυτό του Μετρό έχει ορίζοντα δεκαετίας. Η βασική γραμμή των 9,6 χλμ. κατασκευάζεται και η επέκταση προς την Καλαμαριά θα δημοπρατηθεί τον επόμενο χρόνο. Μπορεί, εάν δεν υπάρξουν ενστάσεις και άλλα προβλήματα, τέτοια εποχή του χρόνου να έχει και ανάδοχο. Παράλληλα, χρηματοδοτούνται και προωθούνται οι μελέτες για την επέκταση του Μετρό δυτικά.

Η χρηματοδότηση είναι διασφαλισμένη, τόσο για τη βασική γραμμή, όσο και για την επέκταση προς την Καλαμαριά. Για τις άλλες επεκτάσεις δεν υπάρχει μέχρι στιγμής διασφαλισμένη χρηματοδότηση. Όμως δουλεύουμε μαζί με την ένταση της μελετητικής ωρίμανσής τους για τη διασφάλιση και θα τα διασφαλίσουμε οπωσδήποτε τα επόμενα χρόνια.

Το Μετρό μας ενώνει όλους, το χρειάζεται η πόλη για την ποιότητα ζωής των πολιτών της, για να γίνει η Θεσσαλονίκη βιώσιμη και ελκυστική σε επισκέπτες και επενδυτές.

Η διάθεση της νέας Διοίκησης του Δήμου είναι εξίσου σημαντική, για να συνεργαστεί για την επίλυση των προβλημάτων. Χωρίς τη συνεργασία του Δήμου δεν μπορούν να λυθούν τα προβλήματα αυτά. Είτε αφορούν θέματα του Δήμου, είτε αφορούν φορείς που δραστηριοποιούνται μέσα στο Δήμο, όπως για παράδειγμα το θέμα με τη Διοίκηση του Παπαφείου και άλλα παρεμφερή θέματα. Η πρόθεση της νέας Διοίκησης είναι απολύτως θετική και συμφωνήσαμε να δημιουργηθεί μια κοινή επιτροπή της Αττικό Μετρό Θεσσαλονίκης με το Δήμο Θεσσαλονίκης για να αντιμετωπίσουμε τα θέματα αυτά και για να αντιμετωπίζουμε κάθε πρόβλημα που θα προκύπτει, κατά τη διάρκεια κατασκευής του Μετρό.

Για παράδειγμα η ταλαιπωρία των καταστηματαρχών εκεί όπου κατασκευάζονται οι σταθμοί του Μετρό είναι μεγάλη. Γνωρίζουμε τις απώλειες του τζίρου και των δραστηριοτήτων τους, από τα προηγούμενα χρόνια, λόγω των καθυστερήσεων που υπάρχουν στα σημεία αυτά και κυρίως λόγω των αρχαιολογικών ανασκαφών.

Συμφωνήσαμε να υπάρχει στενή συνεργασία. Ο Δήμος θα έχει την πρωτοβουλία, όπως πρέπει άλλωστε, κάτι το οποίο μέχρι τώρα δεν υπήρχε. Οι αρχαιολογικές ανασκαφές που γίνονται με την ευκαιρία της κατασκευής του Μετρό είναι οι μεγαλύτερες που έχουν γίνει ποτέ στη χώρα μας. Πιο μεγάλες ακόμη και από τις αντίστοιχες ανασκαφές στο Μετρό της Αθήνας. Η Θεσσαλονίκη έχει 23 αιώνες ζωής, έχει ένα ιστορικό χρονικό βάθος μεγαλύτερο απ’ ότι η Αθήνα και γι’ αυτό ακριβώς και τα ευρήματα αναφέρονται σε περισσότερες ιστορικές περιόδους. Αυτό βέβαια έχει και τις πρόσθετες δυσκολίες, μεγαλύτερο χρόνο, μεγαλύτερο κόστος. Είμαστε διατεθειμένοι να χρηματοδοτήσουμε αυτό το κόστος, γιατί είναι ο πλούτος των ανθρώπων και του πολιτισμού μας, γιατί μαζί με το Μετρό, θέλουμε κάθε σταθμός και κάθε περιοχή δίπλα στο Μετρό να είναι ένα αρχαιολογικό μουσείο.

Είμαι ιδιαίτερα χαρούμενος, γιατί πλέον ο Δήμος Θεσσαλονίκης θα είναι ο βασικός εταίρος, μαζί βέβαια και με τους περιφερειακούς δήμους για τα τμήματα του Μετρό που αφορούν τις δικές τους περιοχές, σε αυτή την μεγάλη προσπάθεια για την πόλη της Θεσσαλονίκης και τους Θεσσαλονικείς».

Απαντώντας σε ερώτηση, σχετικά με την επέκταση προς τις περιοχές της Τούμπας και Χαριλάου, ο κ. Μαγκριώτης υπογράμμισε:

«Η επέκταση προς Τούμπα και Χαριλάου έχει αποφασιστεί πολιτικά. Ήδη έχει σχεδιαστεί η χάραξη από την πλευρά της «Αττικό Μετρό Α.Ε.». Η γραμμή αυτή όμως δεν είναι ώριμη, χρειάζεται δουλειά, προετοιμασία και διασφάλιση χρηματοδότησης».

Απαντώντας σε ερώτηση σχετικά με τον χρονικό ορίζοντα ολοκλήρωσης της βασικής γραμμής τόνισε:

«Από τους πρώτους μήνες που αναλάβαμε την διακυβέρνηση της χώρας, είχα τονίσει πως πρέπει να δούμε το μέγεθος και το βάθος των προβλημάτων και ότι με βάση τις καθυστερήσεις που είχαμε μέχρι τον Οκτώβριο, που ήταν περίπου 2,5 χρόνια, μπορούμε με την επίλυση των προβλημάτων και την επιτάχυνση μέσα στο 2014 να έχουμε την ολοκλήρωσή της. Με βάση τις σημερινές εκτιμήσεις της «Αττικό Μετρό Α.Ε.», γιατί δεν είχαμε υπολογίσει τα πρόσθετα προβλήματα, όπως το Παπάφειο και άλλες περιοχές, τέλος του 2014, αρχές του 2015 σε κάθε περίπτωση η βασική γραμμή θα έχει ολοκληρωθεί».

Απαντώντας σε ερώτηση σχετικά με την επέκταση προς την Καλαμαριά, υπογράμμισε:

«Τέλος του 2011 με αρχές του 2012, υπάρχει πάντα μια ελαστικότητα στο χρόνο λόγω των ενστάσεων και των προσφυγών σε τέτοιες μεγάλες διαγωνιστικές διαδικασίες, μπορούμε να έχουμε ανάδοχο για την επέκταση προς την Καλαμαριά. Η δημοπράτηση έχει ξεκινήσει. Αυτή τη στιγμή έχουμε την ανάδειξη των κοινοπραξιών, δηλαδή το πρώτο στάδιο της προεπιλογής έχει ολοκληρωθεί. Είμαστε στο στάδιο εκείνο που περιμένουμε εάν θα υποβληθούν ενστάσεις, ελπίζουμε να μην υποβληθούν για να μην έχουμε καθυστέρηση και αμέσως προχωράμε στο δεύτερο στάδιο. Η «Αττικό Μετρό Α.Ε.» με εσωτερικές μελέτες, με τις δικιές της υπηρεσίες ολοκληρώνει τις μελέτες που δεν είχαν γίνει, όταν ξεκίνησε η δημοπράτηση της πρώτης φάσης και όλα αυτά μπορούν να μας δώσουν ανάδοχο στο τέλος του 2011».

 

ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ Α.Ε.
22/11/2010

Το έργο του Μετρό Θεσσαλονίκης , εκτελείται πλέον με κανονικούς ρυθμούς. Σύμφωνα με το χρονοδιάγραμμα , ο βασικός άξονας των 9,6 χλμ θα έχει ολοκληρωθεί και θα τεθεί σε λειτουργία εντός του 2015. Μέσα στο 2011 θα ξεκινήσει η β! φάση του διαγωνισμού για την επέκταση προς Καλαμαριά ενώ αναμένεται η ανάθεση στον ανάδοχο εντός του ίδιου έτους.

Τα ανωτέρω τόνισε ο υφυπουργός Υποδομών , Μεταφορών & Δικτύων Γιάννης Μαγκριώτης, μετά την ολοκλήρωση σύσκεψης στα γραφεία του Μετρό Θεσσαλονίκης, κατά την οποία συμφωνήθηκε η σύσταση Μεικτής Επιτροπής με τους Δήμους του Π.Σ.Θ. από τους οποίους θα διέρχεται το Μετρό, προκειμένου να επιλύονται τα θέματα που προκύπτουν για τις τοπικές κοινωνίες .

Στη σύσκεψη που πραγματοποιήθηκε στα γραφεία της Μετρό Θεσσαλονίκης, μετείχαν ο γ.γ. Υποδομών κ. Γιάννης Οικονομίδης, όπως επίσης ο πρόεδρος της Αττικό Μετρό Α.Ε. κ. Χρήστος Τσίτουρας, ο διευθυντής έργων Μετρό Θεσσαλονίκης κ. Γιώργος Κωνσταντινίδης, ο αναπλ. Διευθυντής Ιωάννης Καρακίτσιος και ο γενικός επιβλέπων του έργου κ. Κωνσταντίνος Κολομόνδος.

Τη νέα Δημαρχιακή Αρχή Θεσσαλονίκης, που θα αναλάβει καθήκοντα από 1/1/2011, εκπροσώπησαν στη σύσκεψη οι δημοτικοί σύμβουλοι και μηχανικοί, κ.κ. Ανδρέας Κουράκης και Κωνσταντίνος Ζέρβας, μέλος δ.σ. της Αττικό Μετρό.

Ο κ. Μαγκριώτης, καλωσόρισε το ενδιαφέρον που για πρώτη φορά επιδεικνύει για το Μετρό, έμπρακτα, ο κεντρικός δήμος της πόλης , από τον οποίο μάλιστα διέρχεται ο άξονας του βασικού τμήματος του έργου. Ο κ. Υφυπουργός, υπερθεμάτισε για τη δημιουργία μίας μεικτής επιτροπής για θέματα του Μετρό, στην οποία θα μετέχουν εκπρόσωποι του Δήμου και της Εταιρείας, όπως, επίσης, σε επόμενο χρόνο, στη δημιουργία μίας δεύτερης επιτροπής, ευρύτερης σε σύνθεση, στην οποία θα μετέχουν και εκπρόσωποι των άλλων Δήμων του Π.Σ.Θ., που θα έχουν ειδικό ενδιαφέρον για το Μετρό.

Ο υφυπουργός επεσήμανε ότι η χρηματοδότηση του βασικού τμήματος όπως και της επέκτασης προς Καλαμαριά είναι εξασφαλισμένη, ενώ γίνονται ενέργειες για να εξασφαλισθούν χρηματοδοτήσεις και για τις επεκτάσεις προς Σταυρούπολη και Εύοσμο δυτικά, που μελετώνται, αλλά και για την επέκταση ανατολικά προς το Αεροδρόμιο.

Την παρουσίαση των εργασιών του έργου, έκανε ο ίδιος ο πρόεδρος της Αττικό Μετρό Α.Ε. κ. Τσίτουρας, ο οποίος υπογράμμισε ότι η πόλη θα πρέπει να αγκαλιάσει το έργο , κάτι που για πρώτη φορά δείχνει να υλοποιείται , με το ενδιαφέρον που εκδηλώνει η νεοεκλεγείσα Δημοτική Αρχή, ενώ τόνισε ότι η Εταιρεία είναι πρόθυμη να συνεργαστεί για την ελάφρυνση των οχλήσεων στους κατοίκους και την εμπορική κοινότητα.

Ο κ. Τσίτουρας , ζήτησε από τους κ. κ. Κουράκη και Ζέρβα, τη συνεργασία του Δήμου προκειμένου , στη παρούσα φάση, να δοθούν λύσεις στα εξής τέσσερα ζητήματα: Στην εξασφάλιση πρόσβασης , στο σταθμό «Συντριβάνι» , στην πλευρά παρά την βόρεια είσοδο της ΔΕΘ. Στη μεταφορά του Σταθμού Μεταφόρτωσης Απορριμμάτων του Δήμου, από την περιοχή που θα δημιουργηθεί το αμαξοστάσιο της Πυλαίας, όπως συμβατικά προβλέπεται . Στη διάνοιξη της οδού Ψελλού , εν όψει δημιουργίας του σταθμού «Νέα Ελβετία».

Τέλος, ο πρόεδρος της Εταιρείας, ζήτησε τη θετική παρέμβαση του Δήμου , προκειμένου να διευθετηθεί η γνωστή εμπλοκή με το Παπάφειο Ίδρυμα.

Ο κ. Κουράκης, διαβεβαίωσε για τη συνεργασία Δήμου και Μετρό Θεσσαλονίκης και τόνισε ότι θα πρέπει να υπάρξει ιδιαίτερη μέριμνα, με κυκλοφοριακές ρυθμίσεις και άλλες παρεμβάσεις από πλευράς Εταιρείας, για την καλύτερη λειτουργία της πόλης στις περιοχές που εκτελούνται έργα του Μετρό.

Print Friendly, PDF & Email
WCAG