Διαδικτυακή Πύλη - Ελληνικό Μετρό Α.Ε.
ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΜΕΤΡΟ Α.Ε.ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΜΕΤΡΟ Α.Ε.ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΜΕΤΡΟ Α.Ε. logo espa
ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΜΕΤΡΟ Α.Ε.ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΜΕΤΡΟ Α.Ε.ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΜΕΤΡΟ Α.Ε. logo espa

ΜΕΤΡΟ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ – Οι φορείς της Θεσσαλονίκης υπέγραψαν Μνημόνιο Συνεργασίας με την Αττικό Μετρό

  • Αρχική
  • Δελτία Τύπου
  • ΜΕΤΡΟ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ – Οι φορείς της Θεσσαλονίκης υπέγραψαν Μνημόνιο Συνεργασίας με την Αττικό Μετρό

Είκοσι τρεις φορείς της Θεσσαλονίκης ανταποκρίθηκαν στην πρόκληση συνεργασίας του Υπουργείου Υποδομών, Μεταφορών & Δικτύων και της Αττικό Μετρό Α.Ε. /Μετρό Θεσσαλονίκης και υπέγραψαν σήμερα το Μνημόνιο Συνεργασίας για τα Έργα Κατασκευής του Μετρό Θεσσαλονίκης.

Στην εκδήλωση που πραγματοποιήθηκε στα γραφεία της Αττικό Μετρό , παρουσία του Υφυπουργού ΥΠΥΜΕΔΙ κ. Γιάννη Μαγκριώτη, παρέστησαν οι εκπρόσωποι 27 φορέων. Για την Αττικό Μετρό Α.Ε., υπέγραψε ο Διευθυντής Έργων Μετρό Θεσσαλονίκης κ. Γιώργος Κωνσταντινίδης , ενώ την υπογραφή τους στο κείμενο έβαλαν πρώτοι ο Δήμαρχος Θεσσαλονίκης κ. Γιάννης Μπουτάρης και ο Γ.Γ. της Αποκεντρωμένης Διοίκησης Μακεδονίας – Θράκης κ. Θύμιος Σώκος.

Μετά από μία σύντομη παρουσίαση της εξέλιξης του έργου, από τον κ. Κωνσταντινίδη, τον λόγο πήρε ο Υφυπουργός ΥΠΥΜΕΔΙ .

Ο κ. Μαγκριώτης δήλωσε ότι οι φορείς της πόλης αγκαλιάζουν το έργο του Μετρό , ένα έργο που θα αναδείξει τη Θεσσαλονίκη σε πόλη ανθρώπινη και λειτουργική. Ο κ. Υφυπουργός υπογράμμισε ότι ήδη , στο πλαίσιο της Κοινωνικής Εταιρικής Σχέσης που σφραγίσθηκε με την υπογραφή του Μνημονίου , έχουν δημιουργηθεί τρεις ομάδες εργασίας για την συστηματική προώθηση συγκεκριμένων θεμάτων: μία με το Δήμο Θεσσαλονίκης, μία με φορείς των παραγωγικών τάξεων και εκπροσώπους των εργαζομένων και μια με το Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης.

Μάλιστα ο κ. Υφυπουργός ανακοίνωσε ότι έχουν ήδη γίνει επαφές με τους αρμοδίους φορείς του Δημοσίου και με ΔΕΚΟ, προκειμένου να εξετασθούν τα περιθώρια ικανοποίησης αιτημάτων των παραγωγικών τάξεων και των εργαζομένων , για υποστήριξη των επιχειρήσεων που έχουν πληγεί και πλήττονται από την κατασκευή του έργου. Απαντήσεις στα σχετικά αιτήματα αναμένεται να δοθούν μετά τις αργίες του Πάσχα.

Επιθυμία της πολιτικής ηγεσίας του Υπουργείου, τόνισε ο κ. Μαγκριώτης, είναι να υπάρχει απόλυτη διαφάνεια σε ό,τι αφορά τις αποφάσεις και τη διαχείριση των έργων. Πέραν αυτού, ο κ. Υφυπουργός ανέφερε ότι ήδη πρότεινε από το βήμα της Βουλής, τη δημιουργία διακομματικής επιτροπής που θα ενημερώνεται για την πορεία του έργου του Μετρό Θεσσαλονίκης , αλλά και θα συμβάλλει στην προσπάθεια κατασκευής και ολοκλήρωσής του.

Οι συνεργαζόμενοι φορείς

Το Μνημόνιο Συνεργασίας που περιλαμβάνει 7 άρθρα , υπέγραψαν, πέραν των κ.κ. Μπουτάρη και Σώκου, οι εκπρόσωποι των παρακάτω φορέων:

Δήμαρχος Καλαμαριάς κ. Θεοδόσης Μπακογλίδης.

Δήμαρχος Κορδελιού – Ευόσμου κ. Ευστάθιος Λαφαζανίδης.

Δήμαρχος Παύλου Μελά κ. Διαμαντής Παπαδόπουλος.

Πρύτανης Αριστοτελείου Πανεπιστημίου κ. Γιάννης Μυλόπουλος.

Πρύτανης Πανεπιστημίου Μακεδονίας κ. Ιωάννης Χατζηδημητρίου.

Πρόεδρος Α.Τ.Ε.Ι.Θ. κ. Παύλος Καρακολτσίδης.

Πρόεδρος του Ο.Ρ.ΘΕ. κ. Πάνος Σταθακόπουλος.

Αντιπρόεδρος της Δ.Ε. του ΤΕΕ/ΤΚΜ κα. ‘Aννα Μίχου.

Αντιπρόεδρος του ΕΒΕΘ κ. Εμμανουήλ Βλαχογιάννης.

Αντιπρόεδρος του Ε.Ε.Θ. κ. Χρήστος Βασιλάκος.

Πρόεδρος του Β.Ε.Θ. κ. Παναγιώτης Παπαδόπουλος.

Πρόεδρος του Ε.Κ.Θ. κ . Παναγιώτης Τσαραμπουλίδης.

Πρόεδρος του ΣΚΕΤΒΕ κ. Γιώργος Πολίτης.

Μέλος Δ.Σ. του Σ.Ε.Β.Ε. κ. Δημήτρης Ραϊδης.

Πρόεδρος του Ε.Σ.Θ. κ. Κωστής Χαντζαρίδης.

Πρόεδρος της Ε.Ξ.Θ. κ. Αριστοτέλης Θωμόπουλος.

Πρόεδρος της ΕΣΗΕΜ-Θ κ. Μάκης Βοϊτσίδης.

Πρόεδρος της Ο.Ε.Ε.Θ. κ. Ιωάννης Μανδρίνος

Γ.Γ. της Ο.Β.Σ.Θ. κ. Γιώργος Μαραντέλος.

Για τις Εφορείες ΙΣΤ! Προϊστορικών & Κλασικών Αρχαιοτήτων και την 9η Βυζαντινών Αρχαιοτήτων , θα υπογράψει , όπως ανακοινώθηκε , η Γ.Γ. του Υπουργείου Πολιτισμού κα. Λίνα Μενδώνη, ενώ το κείμενο του Μνημονίου θα υπογράψει και ο Πρόεδρος του Μουσείου Φωτογραφίας κ. Περικλής Πηλείδης.

Θετικά τοποθετήθηκαν με δηλώσεις τους, για την πρωτοβουλία δημιουργίας σχέσης συνεργασίας της Αττικό Μετρό με τους φορείς της Θεσσαλονίκης, πολλοί εκπρόσωποι , ενώ τονίσθηκε η ανάγκη προώθησης των ενεργειών για μελέτη και επέκταση του δικτύου του Μετρό Θεσσαλονίκης, στις δυτικές περιοχές του πολεοδομικού συγκροτήματος.

Σημειώνεται ότι το 2013 πρόκειται να δημοπρατηθεί η πρώτη γραμμή του Μετρό Θεσσαλονίκης δυτικά, με κατεύθυνση τη Σταυρούπολη, ενώ ομάδα εργασίας στην οποία συμμετέχουν οι Δήμαρχοι της Δυτικής Θεσσαλονίκης, συζητάει τη χάραξη μίας δεύτερης γραμμής στις δυτικές περιοχές της πόλης.

ΜΝΗΜΟΝΙΟ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑΣ ΓΙΑ ΤΑ ΕΡΓΑ ΚΑΤΑΣΚΕΥΗΣ ΤΟΥ ΜΕΤΡΟ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ

Στη Θεσσαλονίκη σήμερα την 18η του μηνός Απριλίου του έτους 2011, οι ακόλουθοι συμβαλλόμενοι: Aττικό Μετρό Α.Ε. και λοιποί φορείς , οι οποίοι θα καλούνται εφεξής «τα μέρη», έχοντας υπόψη το Ν. 1955/1991 (ΦΕΚ 112/Α’/18.07.1991) περί «Ίδρυσης της εταιρείας με την επωνυμία ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ Ανώνυμη Εταιρεία και ρύθμισης συναφών θεμάτων»

Δήλωσαν, συμφώνησαν και συναποδέχθηκαν τα ακόλουθα :

ΠΡΟΟΙΜΙΟ

1. Η κατασκευή του Μετρό Θεσσαλονίκης, τόσο η βασική του γραμμή όσο και οι επεκτάσεις του, επηρεάζει άμεσα τη λειτουργία της πόλης και τη ζωή των πολιτών της. Το Μετρό είναι το πιο μεγάλο δημόσιο έργο που κατασκευάζεται αυτή τη στιγμή στη χώρα. Θα συμβάλλει στην αναβάθμιση της ποιότητας ζωής, στην βιώσιμη κινητικότητα των ανθρώπων της, στη λειτουργικότητα της πόλης . Θα καταστήσει τη Θεσσαλονίκη σύγχρονη μεγαλούπολη, ελκυστική σε επισκέπτες και επενδυτές. Θα ενισχύσει την εξωστρέφεια και το δυναμισμό της. Το Μετρό είναι ένα έργο που μας ενώνει όλους. Για τους λόγους αυτούς το ίδιο το έργο και η επιτάχυνση των εργασιών κατασκευής του αποτελεί προτεραιότητα της πολιτικής ηγεσίας του ΥΠΥΜΕΔΙ και όλων των φορέων.

Για την αντιμετώπιση των προβλημάτων που παρουσιάστηκαν και παρουσιάζονται στην πόλη λόγω των εργασιών του Μετρό απαιτείται η συνεργασία όλων των φορέων της πόλης που συνυπογράφουν. Στο πλαίσιο αυτό υπογράφεται το παρόν μνημόνιο συνεργασίας.

2. Πρωταρχικός σκοπός του μνημονίου συνεργασίας είναι:

α) η εύρυθμη και απρόσκοπτη συνεργασία των φορέων της πόλης στην αντιμετώπιση των θεμάτων που προκύπτουν κατά τη διάρκεια κατασκευής του Μετρό και αφορούν οικονομικά, συγκοινωνιακά, πολιτιστικά και λειτουργικά ζητήματα.

β) η προβολή και η προώθηση του έργου, με όποιους και όσους τρόπους μπορεί ο κάθε φορέας να συνεισφέρει, όχι μόνο μέσα στα στενά γεωγραφικά όρια της πόλης της Θεσσαλονίκης αλλά και σε όλη την Επικράτεια και τη Διεθνή Κοινότητα, ώστε να γίνει ελκυστική σε επισκέπτες και επενδυτές.

γ) η προβολή και η αξιοποίηση των αρχαιολογικών ευρημάτων, τόσο κατά τη διάρκεια των ανασκαφών όσο και μετά την ολοκλήρωσή τους, που αναδεικνύουν τους 23 αιώνες ζωής και πολιτισμού και η ένταξή τους σε ένα ευρύτερο πλαίσιο ανάδειξης της πόλης.

ΣΥΓΚΕΚΡΙΜΕΝΑ

ΑΡΘΡΟ 1o

α) Κατά τη διάρκεια κατασκευής του έργου η ΑΜ, σε συνεργασία με τους συνυπογράφοντες, αρμόδιους κάθε φορά φορείς, πρέπει να προσπαθεί για την εκπόνηση κατάλληλων κυκλοφοριακών ρυθμίσεων, τροποποίηση δρομολογίων του ΟΑΣΘ, την ενημέρωση των πολιτών για τα νέα κυκλοφοριακά δεδομένα της πόλης ώστε να αποτρέπεται, κατά το δυνατόν, η οποιαδήποτε ταλαιπωρία, να εξασφαλίζεται η ομαλή ροή των οχημάτων και στη συνέχεια να βελτιώνεται η κινητικότητα των πολιτών.

β) Κατά την κατασκευή του Μετρό, λαμβάνεται υπόψη τόσο ο υπάρχων συγκοινωνιακός χάρτης όσο και οι αλλαγές που πρόκειται να επέλθουν στην πόλη με την υλοποίηση του Στρατηγικού Σχεδίου Συγκοινωνιακών Υποδομών (master plan) και τη δημιουργία ενός άρτιου συγκοινωνιακού συστήματος, για να εξυπηρετεί τους πολίτες και να βελτιώσει την κυκλοφορία τους στην πόλη.

γ) Ο χάρτης της πόλης αλλάζει και η αλλαγή αυτή επιτάσσει το έργο του Μετρό να προσαρμοστεί στα νέα δεδομένα και απαιτήσεις και να καταφέρει να ενώσει τις μεγάλες και σημαντικές εγκαταστάσεις που ήδη υπάρχουν και όσες πρόκειται να δημιουργηθούν.

δ) Συνεργασία με όλους τους φορείς για τη δημιουργία υπόγειων και υπαίθριων χώρων στάθμευσης σε κομβικά σημεία του συγκοινωνιακού χάρτη ώστε να εξυπηρετείται το επιβατικό κοινό όχι μόνο του Μετρό αλλά και όλων των ΜΜΜ με βάση τα νέα, κάθε φορά, συγκοινωνιακά δεδομένα της κάθε περιοχής.

ΑΡΘΡΟ 2o

α) Στο πλαίσιο κατασκευής του έργου πολλές φορές δημιουργούνται προβλήματα και δυσκολίες στους πολίτες. Βασικό μέλημα της συνεργασίας της εταιρείας με τους φορείς είναι η υποστήριξη και η όσο το δυνατόν πιο ανθρώπινη αντιμετώπιση των πολιτών και των καταστηματαρχών που δραστηριοποιούνται σε περιοχές οι οποίες πλήττονται περισσότερο από την κατασκευή του έργου.

β) Τα μέρη συμβάλλουν στην ελαχιστοποίηση των οχλήσεων από τις εργασίες με τρόπους που κάθε φορά απαιτούνται από τις περιστάσεις. Η εταιρεία προσπαθεί για τον χρονικό και χωρικό περιορισμό των καταλήψεών της, ενώ όσο διαρκούν αυτές συνεργάζεται με τους τοπικούς φορείς για την αισθητική αναβάθμιση των εργοταξιακών χώρων αλλά και για την διευκόλυνση της προβολή του εμπορικού κόσμου της περιοχής, με μορφή προσαρμοσμένη στα τοπικά χαρακτηριστικά, ώστε να ενισχυθεί αυτή οικονομικά. Η έγκαιρη ολοκλήρωση των εργασιών και η άμεση αποκατάσταση των χώρων όπου κατασκευάζεται το έργο δίνουν πιο γρήγορα οικονομική ανάσα στις περιοχές οι οποίες επηρεάζονται περισσότερο.

γ) Η Αττικό Μετρό θα είναι υποστηρικτής των πληγεισών ομάδων σε όλες τους τις προσπάθειες που πραγματοποιούνται και ίσως πραγματοποιηθούν στο μέλλον για τη στήριξη τους.

ΑΡΘΡΟ 3ο

α) Για τους πολίτες, στο πλαίσιο της ενημέρωσής τους για την πορεία του έργου, διοργανώνονται ημερίδες, συνέδρια, παρουσιάσεις και επισκέψεις όποτε αυτό θεωρείται απαραίτητο.

β) Η προώθηση του έργου στους μαθητές, με επισκέψεις τους στους χώρους του έργου, με ενημέρωση στις σχολικές αίθουσες και με εκπαιδευτικά προγράμματα, τους δείχνει ότι το Μετρό είναι ένα πραγματικό γεγονός, ένα έργο που άμεσα θα είναι μέρος της καθημερινότητάς τους και θα γίνει τρόπος ζωής γι αυτούς.

γ) Με τα Ανώτατα Εκπαιδευτικά Ιδρύματα η συνεργασία θα μπορούσε να είναι ακόμη πιο άμεση. Το έργο του Μετρό και οι επιμέρους εργασίες που γίνονται σε αυτό μπορούν να αποτελέσουν αφορμή για έρευνες, εκπόνηση εργασιών και συμμετοχή των φοιτητών στις εργασίες του μέσω πρακτικής. Είναι ένα έργο πρωτοποριακό και γι αυτό αποτελεί και μοναδική εκπαιδευτική εμπειρία.

ΑΡΘΡΟ 4ο

α) Η κατασκευή και η ολοκλήρωση του έργου γίνεται και η αφορμή για την προώθηση εναλλακτικού τρόπου ζωής και κυκλοφορίας μέσα στη πόλη. Η προβολή και παροχή από τους Δήμους και τους συγκοινωνιακούς φορείς της πόλης ενός ολοκληρωμένου και εύχρηστου μοντέλου μετακίνησης με την εύκολη και γρήγορη πρόσβαση στην πόλη με το Μετρό και τα ΜΜΜ αποτρέπει τους πολίτες από τη συνεχή χρήση του αυτοκινήτου ενώ παράλληλα ενισχύει οικολογικούς τρόπους μετακίνησης.

β) Λόγω των εργασιών του Μετρό ήρθαν και συνεχίζουν να έρχονται στο φως αρχαιολογικά ευρήματα ιδιαίτερης πολιτιστικής αξίας. Τα αρχαιολογικά αυτά ευρήματα είναι η πολιτιστική κληρονομιά της πόλης. Ο τρόπος με τον οποίο αυτά θα προβληθούν θα αναδείξει τη σημαντική ιστορία της πόλης και την εξέλιξη της με το πέρασμα των χρόνων. Τα αρχαιολογικά ευρήματα συνεισφέρουν σημαντικά και στη σύγχρονη Θεσσαλονίκη. Η προβολή και η έκθεσή τους μπορεί να γίνει πόλος έλξης πολλών τουριστών και να αναδείξει την πόλη σε πολιτιστικό κέντρο.

γ) Το Μετρό μετατρέπει πλέον την Θεσσαλονίκη σε μια σύγχρονη ευρωπαϊκή πόλη. Μια πόλη με φυσική ομορφιά, με κουλτούρα και πλέον με όλα εκείνα τα μέσα που κάνουν ευχάριστη τη ζωή και την μετακίνηση στην πόλη. Οι Δήμοι, ο εμπορικός κόσμος, τουριστικοί και πολιτιστικοί φορείς προβάλουν την πόλη με τις συνεργασίες τους με παράγοντες του εξωτερικού και μέσω πολιτιστικών συνεργασιών και φόρουμ.

ΑΡΘΡΟ 5ο

Για την εκπλήρωση των όρων του Μνημονίου δημιουργούνται ομάδες εργασίας από εκείνα τα μέρη που κάθε φορά και ανάλογα με την περίσταση θεωρούνται τα κατάλληλα για την επιτυχία των εκάστοτε σκοπών. Τις ομάδες αυτές εργασίας θα στηρίζει το προσωπικό που θα διατίθεται κάθε φορά. Οι ομάδες αυτές, στο βαθμό που θα καταλήγουν σε κάποια συμφωνία θα υποβάλουν τα σχετικά σύμφωνα συνεργασίας στα αρμόδια όργανα των συμβαλλομένων προκειμένου να εγκριθεί το περιεχόμενό τους και η υπογραφή τους.

ΑΡΘΡΟ 6ο

Η αναζήτηση και η εξασφάλιση των οικονομικών πόρων για την υλοποίηση των προαναφερόμενων θα εξετάζεται κατά περίπτωση. Τα έξοδα που κάθε φορά θα απαιτούνται, θα μελετώνται και πάντα θα εξαρτώνται από τα οφέλη που τα μέρη θα αποκομίσουν μελλοντικά. Στόχος είναι πάντα η αποκόμιση όσο το δυνατόν περισσότερων οφελών με όσο το δυνατόν μικρότερο κόστος. Ο κάθε συμβαλλόμενος θα συμμετέχει στις κοινές δράσεις με χρηματικό ποσό ή με την παροχή πόρων όπως διάθεση χώρων, εξοπλισμού, ανθρώπινου δυναμικού. Ο συμβαλλόμενος θα εκτιμά κάθε φορά τον τρόπο, το εύρος και τη διάρκεια συμμετοχής του στις κοινές δράσεις.

ΑΡΘΡΟ 7ο

α) Όλοι οι όροι του παρόντος Μνημονίου συνομολογούνται ουσιώδεις, η δε υλοποίησή τους θα γίνει σύμφωνα με τη νομοθεσία που διέπει την ίδρυση και τη λειτουργία της εταιρείας (ιδίως ν. 1955/1991) και την εκτέλεση του έργου του Μετρό Θεσσαλονίκης.

β) Το παρόν Μνημόνιο δύναται να αναθεωρείται με κοινή απόφαση των μερών προκειμένου να γίνουν τροποποιήσεις ή συμπληρώσεις, αν αυτό κριθεί αναγκαίο.

γ) Τα μέρη μπορούν, οποτεδήποτε, με ρητή δήλωσή τους, να αποχωρήσουν από το παρόν μνημόνιο χωρίς καμία συνέπεια.

δ) Νέα μέρη μπορούν μελλοντικά να συνυπογράψουν το παρόν Μνημόνιο Συνεργασίας.

Το Μνημόνιο αυτό τίθεται σε ισχύ με την υπογραφή του από τους εκπροσώπους των μερών. Σε πίστωση της συμφωνίας των μερών κατά τα ανωτέρω συντάχθηκε και υπογράφεται το παρόν.

Print Friendly, PDF & Email
WCAG