Διαδικτυακή Πύλη - Ελληνικό Μετρό Α.Ε.
ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΜΕΤΡΟ Α.Ε.ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΜΕΤΡΟ Α.Ε.ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΜΕΤΡΟ Α.Ε. logo espa
ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΜΕΤΡΟ Α.Ε.ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΜΕΤΡΟ Α.Ε.ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΜΕΤΡΟ Α.Ε. logo espa

Παρουσία του Πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη, παραδόθηκαν οι Σταθμοί «ΜΑΝΙΑΤΙΚΑ» «ΠΕΙΡΑΙΑΣ» και «ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΘΕΑΤΡΟ» της Επέκτασης της Γραμμής 3 του Μετρό προς Πειραιά

  • Αρχική
  • Δελτία Τύπου
  • Παρουσία του Πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη, παραδόθηκαν οι Σταθμοί «ΜΑΝΙΑΤΙΚΑ» «ΠΕΙΡΑΙΑΣ» και «ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΘΕΑΤΡΟ» της Επέκτασης της Γραμμής 3 του Μετρό προς Πειραιά

Παρουσία του Πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη, παραδόθηκαν οι Σταθμοί «ΜΑΝΙΑΤΙΚΑ» «ΠΕΙΡΑΙΑΣ» και «ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΘΕΑΤΡΟ» της Επέκτασης της Γραμμής 3 του Μετρό προς Πειραιά

ΕΝΗΜΕΡΩΤΙΚΟ ΣΗΜΕΙΩΜΑ

Επέκταση της Γραμμής 3, Τμήμα «Χαϊδάρι – Πειραιάς»

Το συνολικό έργο αφορά σήραγγα μήκους περίπου 7,55χλμ. με έξι νέους σταθμούς «Αγία Βαρβάρα», «Κορυδαλλός», «Νίκαια», «Μανιάτικα», «Πειραιάς», «Δημοτικό Θέατρο», συνολικού προϋπολογισμού 730 εκατομμυρίων ευρώ, με συγχρηματοδότηση ΕΣΠΑ 2007 – 2013 και ΕΣΠΑ 2014 – 2020, περιλαμβανομένων όλων των ηλεκτρομηχανολογικών συστημάτων και της προμήθειας συρμών.

Σήμερα (10/10) δίνεται σε λειτουργία η Β’ Φάση του έργου «Μανιάτικα» «Πειραιάς» και «Δημοτικό Θέατρο» μήκους περίπου 3,5χλμ.

  • Οφέλη

Με την λειτουργία των σταθμών «Μανιάτικα», «Πειραιάς» και «Δημοτικό Θέατρο» η συνολική επιβατική κίνηση στο δίκτυο του Μετρό αυξάνεται σε 132.000 πολίτες ημερησίως, μειώνοντας την κυκλοφορία των Ι.Χ. οχημάτων κατά 23.000 ημερησίως και τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα κατά 70 τόνους ημερησίως.

Ο συνολικός χρόνος από το Λιμάνι έως το Αεροδρόμιο θα διανύεται με το Μετρό σε μόλις 55 λεπτά και από το Λιμάνι στο Σύνταγμα σε μόλις 20 λεπτά.

Επιπλέον, η απευθείας σύνδεση μεταξύ του Λιμανιού του Πειραιά και του Αεροδρομίου «Ελευθέριος Βενιζέλος» μέσω της Γραμμής 3 του Μετρό, θα προσδώσει ιδιαίτερα αναπτυξιακά οφέλη τόσο στην ευρύτερη περιοχή της Αθήνας και του Πειραιά, όσο και στην Εθνική Οικονομία γενικότερα.

  • Σταθμοί

Σταθμός «Μανιάτικα»: Βρίσκεται στην οδό Αιτωλικού, μεταξύ των οδών Π. Μαυρομιχάλη και Γυθείου, στα Μανιάτικα του Πειραιά.

Στην επιφάνεια διαμορφώθηκε μια νέα πλατεία, επί της οποίας βρίσκεται η μία πρόσβαση του σταθμού.

Σταθμός «Πειραιάς»: Βρίσκεται εμπρός από τον τερματικό σταθμό «Πειραιάς» της Γραμμής 1 του Μετρό, υπόγεια της Λεωφόρου Ακτής Καλιμασσιώτη μεταξύ του διατηρητέου κτιρίου των ΗΣΑΠ και του λιμένα του ΟΛΠ.

Η κατασκευή αυτού του σταθμού απαίτησε ιδιαίτερη κατασκευαστική μέθοδο εξασφαλίζοντας τη μη εισροή θαλασσίων υδάτων και τη στατική επάρκεια και σταθερότητα του παρακείμενού του διατηρητέου κτιρίου των ΗΣΑΠ.

Έχει μια πρόσβαση στην πλατεία Οδησσού, ακριβώς δίπλα στις προσβάσεις του σταθμού της Γραμμής 1 και άλλη μια στην πλευρά του λιμένα του ΟΛΠ.

Σε αυτόν τον σταθμό δημιουργείται ένα ιδιαίτερα σημαντικό Συγκοινωνιακό Κέντρο, συνενώνοντας λειτουργικά δυο γραμμές Μετρό (Γραμμές 1 και 3), το Λιμάνι, τον Προαστιακό Σιδηρόδρομο, το Τραμ και το Αεροδρόμιο «Ελευθέριος Βενιζέλος», διευκολύνοντας έτσι τις μετεπιβιβάσεις μεταξύ όλων των μέσων μεταφοράς. Το πρώτο επίπεδο του σταθμού θα μπορεί να χρησιμοποιηθεί και σαν υπόγεια διάβαση, για πρόσβαση προς το Λιμάνι κάτω από τη Λεωφόρο Ακτής Καλιμασσιώτη, χωρίς επικύρωση εισιτηρίου.

Σταθμός «Δημοτικό Θέατρο»: Κατασκευάστηκε σε περίοπτη θέση, έμπροσθεν του Δημοτικού Θεάτρου στον Πειραιά,  στην  ιστορική πλατεία «Δημοτικού Θεάτρου».

Έχει τρεις προσβάσεις: εντός της πλατείας Δημοτικού Θεάτρου, στην πλατεία Κοραή και στην πλατεία Μπακογιάννη, όλες με δυο κυλιόμενες και μια σταθερή κλίμακα.

Η ιστορική πλατεία Δημοτικού Θεάτρου αποκαταστάθηκε με προσοχή στην προϋπάρχουσα κατάστασή της και με τα ίδια αρχικά της αυθεντικά υλικά που είχαν διαφυλαχθεί.

Επανατοποθετήθηκαν τα προϋπάρχοντα σιντριβάνια και το άγαλμα του Ελευθερίου Βενιζέλου στην αρχική τους θέση και υλοποιήθηκε νέα φύτευση.

  • Αρχαιολογικά ευρήματα

Εντός του σταθμού διαμορφώθηκε, σε συνεργασία με την Εφορεία Αρχαιοτήτων Πειραιά & Νήσων, η μουσειογραφική έκθεση «Το Αθέατο Νερό», με αντίγραφα των αρχαιολογικών ευρημάτων και εποπτικά μέσα αναπαράστασης του υδρευτικού συστήματος του αρχαίου Πειραιά.

Επίσης, σε εσοχή στο δάπεδο έχει τοποθετηθεί το αποκαλυφθέν στην αρχαιολογική ανασκαφή αυθεντικό βοτσαλωτό δάπεδο οικίας του αρχαίου Πειραιά. Η αρχαιολογική ανασκαφή στην περιοχή αυτή αποκάλυψε ιδιαίτερα σημαντικά ευρήματα.

  • Α’ ΦΑΣΗ – «Αγία Βαρβάρα», «Κορυδαλλός» και «Νίκαια»

Υπενθυμίζεται ότι, στις 6 Ιουλίου 2020 είχαν τεθεί σε λειτουργία οι 3 πρώτοι Σταθμοί «Αγία Βαρβάρα», «Κορυδαλλός» και «Νίκαια», με αποτέλεσμα περίπου 80.000 ημερησίως πρόσθετες επιβιβάσεις συνολικά στο δίκτυο του Μετρό, μείωση της κυκλοφορίας Ι.Χ. οχημάτων συνολικά στην πόλη κατά περίπου 14.000 ημερησίως και των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα κατά περίπου 40 τόνους ημερησίως.

 

Ενημερωτικό σημείωμα για την παρουσία του Πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη στα εγκαίνια των τριών νέων σταθμών του Μετρό στον Πειραιά

Στην εκδήλωση για τα εγκαίνια των τριών νέων σταθμών της Γραμμής 3 του Μετρό, στον σταθμό «Δημοτικό Θέατρο» στον Πειραιά, παρέστη και μίλησε το πρωί ο Πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης.

«Το πρώτο λιμάνι της χώρας αποκτά τη θέση που του αξίζει, μια θέση αντάξια της πλούσιας ιστορίας του. Και η Κυβέρνησή μας για ακόμα μια φορά κάνει πράξη το κεντρικό μας σύνθημα: Συνέπεια, Συνέχεια, Σταθερότητα και στην υλοποίηση των μεγάλων έργων υποδομής. Έργων που έχουν ένα μεγάλο κοινωνικό πρόσημο, διότι τα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς εξυπηρετούν όλους τους πολίτες, αλλά πρωτίστως εξυπηρετούν εκείνους τους πολίτες που δεν έχουν δυνατότητα να μετακινηθούν με άλλο τρόπο, με φτηνό εισιτήριο, με ασφάλεια», σημείωσε ο Πρωθυπουργός κατά την ομιλία του.

«Οι πολίτες οι οποίοι έδειξαν εδώ μεγάλη υπομονή για την ολοκλήρωση του έργου αυτού, σήμερα θα αισθάνονται και μεγάλη ικανοποίηση και στα «Μανιάτικα» και στον «Πειραιά» και στο «Δημοτικό Θέατρο», γιατί εκτός από Μετρό παραδίδουμε και καινούριες πλατείες, κοσμήματα, αναβαθμίζουμε ουσιαστικά την ποιότητα ζωής μέσα σε μία εξαιρετικά πυκνοκατοικημένη περιοχή», πρόσθεσε ο κ. Μητσοτάκης.

«Κάποιες κυβερνήσεις παραδίδουν πραγματικά έργα και κάποιες κυβερνήσεις μας παρουσίαζαν μουσαμάδες με ζωγραφισμένα εκδοτήρια, ωσάν να μπορούν τάχα να εξαπατήσουν τους πολίτες με αυτόν τον τρόπο», τόνισε ο Κυριάκος Μητσοτάκης ο οποίος απευθυνόμενος προς τον πρώην Πρωθυπουργό Αντώνη Σαμαρά που παρέστη στην εκδήλωση υπενθύμισε πως «το έργο αυτό όντως ξεκίνησε έμπρακτα από τη δικιά μας τότε διακυβέρνηση και χαίρομαι που είσαι σήμερα παρών, αποδεικνύοντας ότι ναι, τα έργα αυτά προφανώς και έχουν μια συνέχεια και όλες οι κυβερνήσεις με τον τρόπο τους τα έχουν υπηρετήσει».

«Δεν νοείται βιώσιμη ανάπτυξη, μείωση των εκπομπών του διοξειδίου του άνθρακα, αλλά και παρεμβάσεις φιλικές προς τον πολίτη, χωρίς τη σημαντική επέκταση των μέσων σταθερής τροχιάς στο λεκανοπέδιο. Το λεκανοπέδιο θα γίνει αβίωτο εάν δεν μπορέσουμε να υλοποιήσουμε τα σημαντικά έργα υποδομής, με σημαντικότερη τη Γραμμή 4, αλλά και τις επεκτάσεις της Γραμμής 2. Γι’ αυτό και δώσαμε τόσο μεγάλη σημασία στο να μπορέσουμε να ξεμπλοκάρουμε τα έργα αυτά» ανέφερε ο κ. Μητσοτάκης, προσθέτοντας πως «όταν ολοκληρωθεί η Γραμμή 4 και δρομολογηθούν και οι υπόλοιπες επεκτάσεις οι οποίες ήδη μελετούνται, πάνω από 1 εκατομμύριο Αθηναίοι και επισκέπτες της πόλης θα χρησιμοποιούν το Μετρό καθημερινά».

Αναφερόμενος στη πολύ σημαντική δουλειά που έγινε από το Υπουργείο Πολιτισμού σε συνεργασία με την Αττικό Μετρό, για τη δημιουργία μιας μόνιμης αρχαιολογικής έκθεσης για το Σύστημα Ύδρευσης της αρχαίας πόλης του Πειραιά με τα ευρήματα που αποκαλύφθηκαν κατά τη διάρκεια των ανασκαφών, ο Κυριάκος Μητσοτάκης σημείωσε πως «έχουμε πια δημιουργήσει μια σχολή η οποία αναγνωρίζεται παγκόσμια για το πώς μπορούν να κατασκευάζονται τέτοια έργα με ταυτόχρονη ανάδειξη της πλούσιας πολιτιστικής κληρονομιάς».

Ο Πρωθυπουργός τόνισε επίσης ότι θα πρέπει να εξεταστεί πιο συστηματικά και το ζήτημα της αποτελεσματικότερης αντιμετώπισης της «εισιτηριοδιαφυγής», καθώς όπως είπε «δε νοείται κάποιοι να πληρώνουν και κάποιοι να χρησιμοποιούν τα Μέσα χωρίς να καταβάλλουν το αντίστοιχο τίμημα».

Τρεις σταθμοί Μετρό για 132.000 πολίτες τη μέρα και με 23.000 οχήματα λιγότερα

Με την λειτουργία, σήμερα, των σταθμών «Μανιάτικα», «Πειραιάς» και «Δημοτικό Θέατρο», επιπλέον 132.000 πολίτες ημερησίως θα μπορούν να χρησιμοποιούν το Μετρό, με ταυτόχρονη μείωση της κυκλοφορίας κατά 23.000 οχήματα και των εκπομπών του διοξειδίου του άνθρακα κατά 70 τόνους ημερησίως.

Το μεγαλύτερο Λιμάνι της χώρας συνδέεται πλέον απευθείας με το Αεροδρόμιο, με τη διαδρομή να διανύεται σε μόλις 55 λεπτά. Από το Λιμάνι στο Σύνταγμα οι επιβάτες θα μπορούν να φθάνουν σε μόλις 12 – 13 λεπτά.

Επιπλέον, η απευθείας σύνδεση μεταξύ του Λιμανιού του Πειραιά και του Αεροδρομίου «Ελευθέριος Βενιζέλος» μέσω της Γραμμής 3 του Μετρό, θα προσδώσει ιδιαίτερα αναπτυξιακά οφέλη τόσο στην ευρύτερη περιοχή της Αθήνας και του Πειραιά, όσο και στην Εθνική Οικονομία γενικότερα.

Το συνολικό έργο θα αποτελείται από μία σήραγγα μήκους περίπου 7,55 χλμ., τους τρεις σταθμούς που άνοιξαν σήμερα για το επιβατικό κοινό («Μανιάτικα», «Πειραιάς» και «Δημοτικό Θέατρο») και άλλους τρεις νέους σταθμούς («Αγία Βαρβάρα», «Κορυδαλλός», «Νίκαια»).

Επίσης εντός του σταθμού «Δημοτικό Θέατρο», διαμορφώθηκε, σε συνεργασία με την Εφορεία Αρχαιοτήτων Πειραιά και Νήσων, η μουσειογραφική έκθεση «Το Αθέατο Νερό», με πρωτότυπα και αντίγραφα των αρχαιολογικών ευρημάτων που αποκάλυψε η αρχαιολογική ανασκαφή στην περιοχή, καθώς και εποπτικά μέσα αναπαράστασης του υδρευτικού συστήματος του αρχαίου Πειραιά. Σε εσοχή στο δάπεδο έχει τοποθετηθεί το αποκαλυφθέν στην αρχαιολογική ανασκαφή αυθεντικό βοτσαλωτό δάπεδο οικίας του αρχαίου Πειραιά.

«Το Μετρό έφτασε στον Πειραιά. Οι τρεις νέοι σταθμοί «Πειραιάς», «Μανιάτικα» και «Δημοτικό Θέατρο» αποτελούν ένα πραγματικό κατασκευαστικό επίτευγμα. Βλέπετε ότι εδώ στο «Δημοτικό Θέατρο» έχουμε σίγουρα έναν από τους πιο όμορφους και ιδιαίτερους σταθμούς ολόκληρου του δικτύου μας», τόνισε ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Κώστας Καραμανλής. «Mε το έργο αυτό ο Πειραιάς γίνεται πραγματικά μια σύγχρονη, μια πιο ανθρώπινη πόλη. Γιατί το Μετρό είναι το πλέον βιώσιμο και “καθαρό” μέσο αστικής μετακίνησης. Ένα μέσο που βελτιώνει άμεσα και θεαματικά την καθημερινότητα των πολιτών”, σημείωσε. «Μετά από δεκαετίες, ενώνουμε επιτέλους απευθείας το μεγαλύτερο λιμάνι με το κέντρο της Αθήνας και βέβαια με το μεγαλύτερο αεροδρόμιο της χώρας», υπογράμμισε ο κ. Καραμανλής, προσθέτοντας πως «κανείς μας δεν μπορεί να ξεχάσει εκείνα τα ανεκδιήγητα εγκαίνια των μουσαμάδων. Τις βόλτες πάνω στους συρμούς χωρίς ράγες. Αυτό το μνημείο πολιτικής εξαπάτησης. Και αυτή ακριβώς είναι η διαφορά μας κυρίες και κύριοι. Από τη μία φιέστες χωρίς αντίκρισμα και από την άλλη ένα έργο ολοκληρωμένο, έτοιμο να μπει στην καθημερινότητα της πόλης. Αυτή είναι η διαφορά μας. Και αυτή θα είναι πάντοτε».

«Το έργο του Μετρό στον Πειραιά αποδεικνύει ότι η παρουσία αρχαιοτήτων και η έρευνα της Αρχαιολογικής Υπηρεσίας, στο πλαίσιο ενός μεγάλου δημόσιου έργου, συνιστά ένα σημαντικό πλεονέκτημα για την πόλη, παρά εμπόδιο στην ομαλή εξέλιξη του έργου. Η αρχαιολογική έρευνα αφηγείται ιστορίες από τη διαχρονική ζωή της πόλης, που μπορούν να συνδυαστούν δημιουργικά με την αναπτυξιακή προοπτική των σύγχρονων πόλεων. Αυτό το τελευταίο αποδεικνύεται και στην περίπτωση του Μητροπολιτικού Σιδηροδρόμου στη Θεσσαλονίκη. Το ιστορικό όφελος από την αρχαιολογική έρευνα σε όλο το έργο, ιδιαίτερα στους σταθμούς «Αγία Σοφία» και «Βενιζέλου» με την αποκάλυψη -εκτός των άλλων πολύ σημαντικών ρωμαϊκών και βυζαντινών καταλοίπων- οικιστικές μαρτυρίες της Θεσσαλονίκης του Κασσάνδρου είναι τεράστιο. Στο τέλος του 2023, εσείς, κ. Πρωθυπουργέ, θα είστε εκείνος που θα αποδώσει στην Θεσσαλονίκη, όχι μόνο τον Μητροπολιτικό Σιδηρόδρομο με πέντε σταθμούς-μουσεία, αλλά και με τον μεγαλύτερο διεθνώς αρχαιολογικό χώρο ενταγμένο σε ένα μείζον τεχνικό έργο, στην καθημερινότητα της πόλης και των επιβατών του Μετρό», σημείωσε η Υπουργός Πολιτισμού και Αθλητισμού, Λίνα Μενδώνη.

Ο Υφυπουργός Υποδομών, Γιώργος Καραγιάννης, τόνισε πως «ο συνολικός αριθμός επιβατών των Γραμμών 2 και 3 του Μετρό θα ξεπεράσει το ένα 1 εκατομμύριο ημερησίως. Συγκεκριμένα κάθε ημέρα 1,1 εκατομμύρια άνθρωποι θα χρησιμοποιούν το Μετρό για να διασφαλίσουν άνετη, γρήγορη και ασφαλή μετακίνηση». «Στα 3 χρόνια που είμαστε στο υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών κάνουμε πράξη τις δεσμεύσεις μας επιβεβαιώνοντας για ακόμη μια φορά ότι είμαστε η παράταξη των πραγματικών μεταρρυθμίσεων και των μεγάλων έργων. Γιατί και αυτό το έργο ξεκίνησε από την κυβέρνηση του Αντώνη Σαμαρά και ολοκληρώθηκε από την κυβέρνηση του Κυριάκου Μητσοτάκη», υπενθύμισε ο κ. Καραγιάννης.

Μετά την εκδήλωση ο Πρωθυπουργός ξεναγήθηκε στην αρχαιολογική έκθεση του σταθμού «Δημοτικό Θέατρο» από την κυρία Μενδώνη και στη συνέχεια περπάτησε στους κεντρικούς δρόμους του Πειραιά όπου συνομίλησε με κατοίκους και καταστηματάρχες.

Ακολουθεί ολόκληρη η ομιλία του Πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη:

Κύριε Πρόεδρε, Σεβασμιώτατε, κ. Περιφερειάρχα, κ. Δήμαρχε, κυρία και κύριοι Υπουργοί, κυρία και κύριοι Βουλευτές, φίλες και φίλοι,

Όταν μιλάει κανείς τελευταίος αισθάνεται ότι όλα τα σημαντικά έχουν ήδη ειπωθεί από τους προλαλήσαντες, οπότε επιτρέψτε μου να είμαι σχετικά σύντομος.

Ξεκινώντας με τις θερμές μου ευχαριστίες σε όλους όσοι εργάστηκαν εξαιρετικά σκληρά, προκειμένου αυτό το πάρα πολύ σημαντικό έργο για τον Πειραιά αλλά και για το λεκανοπέδιο συνολικά, να παραδοθεί εντός των χρονοδιαγραμμάτων τα οποία είχαμε θέσει όταν οι Έλληνες πολίτες μας εμπιστεύθηκαν τη διακυβέρνηση του τόπου.

Όπως ακούσατε, μιλάμε για ένα έργο το οποίο είχε εξ αρχής να αντιμετωπίσει πολύ μεγάλες τεχνικές δυσκολίες. Ειδικά όσον αφορά την κατασκευή του κεντρικού σταθμού του Πειραιά, δίπλα στο λιμάνι, κάποιοι υπερέβαλαν εαυτόν και εξάντλησαν όλη τους την τεχνική ευρηματικότητα προκειμένου το έργο αυτό να μπορέσει να κατασκευαστεί και να παραδοθεί σήμερα στους Πειραιώτες.

Ένα έργο το οποίο, κ. Δήμαρχε, θα αντιληφθείτε πόσο σημαντικό είναι για τον Πειραιά μόνο από τη στιγμή που θα λειτουργήσει, σε λίγες ώρες από τώρα.

Ένα έργο το οποίο -επιτέλους- θα συνδέσει το μεγαλύτερο λιμάνι της χώρας με το μεγαλύτερο αεροδρόμιο της χώρας. Σε 55 λεπτά θα μπορεί κανείς να βρίσκεται από το αεροδρόμιο «Ελευθέριος Βενιζέλος» στο λιμάνι του Πειραιά και αντιστρόφως.

Και βέβαια, ένα έργο το οποίο θα συνδέσει με ακόμα μεγαλύτερη ταχύτητα τον Πειραιά με το κέντρο της Αθήνας, καθώς η διαδρομή αυτή θα χρειάζεται πια μόλις 20 λεπτά.

Είναι μια μόνο απόδειξη -το έργο αυτό το οποίο παραδίδουμε σήμερα- της μεγάλης έμφασης που, όπως είπε και ο κ. Υπουργός, δίνουμε στα μεγάλα έργα υποδομής. Έργα υποδομής τα οποία, όπως ειπώθηκε ήδη, χρηματοδοτούνται σε μεγάλο βαθμό από ευρωπαϊκούς πόρους. Θέλω να ευχαριστήσω και την ηγεσία του Υπουργείου Ανάπτυξης για την άψογη συνεργασία η οποία υπάρχει σε όλα αυτά τα σημαντικά συγχρηματοδοτούμενα εργαλεία τα οποία αξιοποιούμε, εν προκειμένω το ΕΣΠΑ.

Και θέλω να σας θυμίσω, βέβαια, ότι η Ευρώπη στέκεται πάντα στο πλευρό της πατρίδας μας, όχι μόνο μέσα από το νέο ΕΣΠΑ αλλά και μέσα από το Ταμείο Ανάκαμψης, το οποίο θα προσθέσει στις χρηματοδοτικές μας δυνατότητες σημαντικότατους πόρους, κάποιοι εκ των οποίων κατευθύνονται ακόμα για βασικά έργα υποδομής.

Και βέβαια, δεν θα μπορούσα να μην σταθώ στην πάρα πολύ σημαντική δουλειά η οποία έγινε από το Υπουργείο Πολιτισμού σε συνεργασία με την ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ, προκειμένου να αποδείξουμε ότι η προστασία της πολιτιστικής κληρονομιάς μπορεί να συμβαδίσει αρμονικά με τη δρομολόγηση σημαντικών έργων υποδομής.

Έχετε δίκιο, κ. Υπουργέ, να λέτε ότι έχουμε πια δημιουργήσει μια σχολή η οποία αναγνωρίζεται παγκόσμια για το πώς μπορούν να κατασκευάζονται τέτοια έργα με ταυτόχρονη ανάδειξη της πλούσιας πολιτιστικής κληρονομιάς, εν προκειμένω του Πειραιά. Θα έχουμε την ευκαιρία σε λίγο να επισκεφτούμε αυτό τον σημαντικό εκθεσιακό χώρο, ο οποίος μάλιστα είναι και ελεύθερος για το κοινό. Δεν χρειάζεται κανείς να πληρώσει εισιτήριο για να τον δει.

Και βέβαια σε 15, 16 μήνες από τώρα, στο τέλος του ’23, το αργότερο στις αρχές του 2024, θα έχουμε την ευκαιρία να εγκαινιάσουμε το Μετρό της Θεσσαλονίκης με πλήρη λειτουργία 5 σταθμών οι οποίοι ταυτόχρονα είναι και Μουσεία, με πιο εμβληματικό, το σταθμό της Βενιζέλου.

Όπου πραγματικά γίνεται μία πολύ σπουδαία δουλειά απόσπασης μιας πρωτοφανούς πλούτου πολιτιστικής παρακαταθήκης της πόλης και επανατοποθέτησής της με απόλυτη ασφάλεια και σεβασμό στο πολιτιστικό κεκτημένο της πόλης.

Ναι κ. Υπουργέ, και Μετρό και Αρχαία, και εδώ στον Πειραιά και στη Θεσσαλονίκη. Και οι πιο καχύποπτοι πιστεύω θα πειστούν ότι έχουμε τη δυνατότητα, αυτά τα οποία λέμε να μπορούμε να τα κάνουμε πράξη.

Ως προς την σημασία των μέσων σταθερής τροχιάς για το λεκανοπέδιο συνολικά, μίλησε ο κ. Υπουργός. Θέλω να προσθέσω μόνο ότι δεν νοείται βιώσιμη ανάπτυξη, μείωση των εκπομπών του διοξειδίου του άνθρακα, αλλά και παρεμβάσεις φιλικές προς τον πολίτη, χωρίς τη σημαντική επέκταση των μέσων σταθερής τροχιάς στο λεκανοπέδιο.

Το λεκανοπέδιο θα γίνει αβίωτο εάν δεν μπορέσουμε να υλοποιήσουμε τα σημαντικά έργα υποδομής, με σημαντικότερη τη Γραμμή 4, αλλά και τις επεκτάσεις της Γραμμής 2. Γι’ αυτό και δώσαμε τόσο μεγάλη σημασία στο να μπορέσουμε να ξεμπλοκάρουμε τα έργα αυτά. Είχαμε μεγάλες δυσκολίες στην δημοπράτηση της Γραμμής 4. Μπορέσαμε όμως και τις ξεπεράσαμε και είμαστε τώρα απολύτως σίγουροι ότι σε 7 με 8 χρόνια τώρα, αυτή η πάρα πολύ σημαντική Γραμμή -15 σταθμοί, θέλω να θυμίσω- θα μπορέσει να παραδοθεί προς χρήση για όλους τους κατοίκους του λεκανοπεδίου, αλλά και για τους επισκέπτες.

Πιστεύω ότι οι πολίτες οι οποίοι, κ. Δήμαρχε, έδειξαν εδώ μεγάλη υπομονή για την ολοκλήρωση του έργου αυτού, σήμερα θα αισθάνονται και μεγάλη ικανοποίηση και στα Μανιάτικα και στον Πειραιά και στο Δημοτικό Θέατρο, γιατί εκτός από Μετρό παραδίδουμε και καινούριες πλατείες, κοσμήματα, αναβαθμίζουμε ουσιαστικά την ποιότητα ζωής μέσα σε μία εξαιρετικά πυκνοκατοικημένη περιοχή. Και δεν μπορώ να μην επαναλάβω πόσο δύσκολα είναι αυτά τα τεχνικά έργα όταν σκάβεις για Μετρό μέσα σε μία πόλη με τόσο βαριά πολιτιστική κληρονομιά και πόσο σημαντική είναι η τεχνογνωσία την οποία αποκτούμε, αποκτούν και οι Ελληνικές εταιρείες πια. Μία τεχνογνωσία η οποία είναι και εξαγώγιμη, αλλά πρώτα και πάνω απ’ όλα τίθεται προς όφελος των Ελλήνων πολιτών μέσα από τα σημαντικά αυτά έργα.

Κρατήστε ένα νούμερο μόνο. Όταν ολοκληρωθεί η Γραμμή 4 και δρομολογηθούν και οι υπόλοιπες επεκτάσεις οι οποίες ήδη μελετούνται, πάνω από 1 εκατομμύριο, θα το ξαναπώ, πάνω από 1 εκατομμύριο Αθηναίοι και επισκέπτες της πόλης θα χρησιμοποιούν το μετρό καθημερινά. Καθημερινά. Για τέτοιας έκτασης παρέμβαση συζητούμε σήμερα.

Κύριε τέως Πρωθυπουργέ, αγαπητέ Αντώνη (Σαμαρά), το έργο αυτό όντως ξεκίνησε έμπρακτα από τη δικιά μας τότε διακυβέρνηση και χαίρομαι που είσαι σήμερα παρών, αποδεικνύοντας ότι ναι, τα έργα αυτά προφανώς και έχουν μια συνέχεια και όλες οι κυβερνήσεις με τον τρόπο τους τα έχουν υπηρετήσει.

Οφείλω να επισημάνω, όμως, ότι κάποιες κυβερνήσεις έτρεξαν πιο γρήγορα και πιο συστηματικά και κάποιες κινήθηκαν με άλλους ρυθμούς. Και κάποιες κυβερνήσεις παραδίδουν πραγματικά έργα και κάποιες κυβερνήσεις μας παρουσίαζαν μουσαμάδες με ζωγραφισμένα εκδοτήρια, ωσάν να μπορούν τάχα να εξαπατήσουν τους πολίτες με αυτόν τον τρόπο.

Δεν παραδίδουμε λοιπόν, κ. Δήμαρχε και κ. Περιφερειάρχα, κανέναν μουσαμά σήμερα. Σε λίγες ώρες από τώρα το μετρό και οι τελευταίοι τρεις σταθμοί της επέκτασης της γραμμής 3 θα τεθούν σε λειτουργία, στη διάθεση πρώτα και πάνω απ΄ όλα των Πειραιωτών. Σε έναν Πειραιά που αλλάζει, σε έναν Πειραιά ο οποίος αναδεικνύεται, ο οποίος αποκτά νέα δυναμική μέσα από μία σειρά σημαντικών έργων δημοσίων και ιδιωτικών.

Το πρώτο λιμάνι της χώρας αποκτά τη θέση που του αξίζει, μια θέση αντάξια της πλούσιας ιστορίας του. Και η κυβέρνησή μας για ακόμα μια φορά κάνει πράξη το κεντρικό μας σύνθημα: Συνέπεια, Συνέχεια, Σταθερότητα και στην υλοποίηση των μεγάλων έργων υποδομής.
Έργων που έχουν ένα μεγάλο κοινωνικό πρόσημο, διότι τα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς εξυπηρετούν όλους τους πολίτες, αλλά πρωτίστως εξυπηρετούν εκείνους τους πολίτες που δεν έχουν δυνατότητα να μετακινηθούν με άλλο τρόπο, με φτηνό εισιτήριο, με ασφάλεια.

Και μιας και μιλάμε για εισιτήριο, κ. Υπουργέ, θα πρέπει να εξετάσουμε λίγο πιο συστηματικά και το ζήτημα της πιο αποτελεσματικής αντιμετώπισης της «εισιτηριοδιαφυγής», γιατί δε νοείται κάποιοι να πληρώνουν και κάποιοι να χρησιμοποιούν τα Μέσα χωρίς να καταβάλλουν το αντίστοιχο τίμημα. Θα αντιμετωπίσουμε αποτελεσματικά και αυτό το πρόβλημα.

Αλλά σήμερα είναι μια μέρα γιορτής για τον Πειραιά, για όλο το λεκανοπέδιο. Καλοτάξιδοι οι νέοι συρμοί οι οποίοι -επιτέλους- έφτασαν στον Πειραιά.

Σας ευχαριστώ.

Ακολουθεί η ομιλία του Υπουργού Υποδομών και Μεταφορών κ. Κώστα Καραμανλή κατά τα εγκαίνια των τριών νέων σταθμών του μετρό: Πειραιάς, Μανιάτικα και Δημοτικό Θέατρο

 Ένα σπουδαίο έργο, ένα έργο για το οποίο χρειάστηκε να ξεπεράσουμε πολλά εμπόδια,σήμερα ολοκληρώνεται και επισήμως.

Το Μετρό έφτασε στον Πειραιά.

Το καλοκαίρι του 2020, όπως θα θυμάστε, ξεπερνώντας και τότε διάφορα εμπόδια, παραδώσαμε ολοκληρωμένουςτους τρεις πρώτους σταθμούς αυτής της επέκτασης:Αγία Βαρβάρα, Κορυδαλλός και Νίκαια.

Τρεις σταθμούς που έχουν δώσει μεγάλη ανάσα στην ευρύτερη περιοχή, μία περιοχή που ήταν ιδιαίτερα υποβαθμισμένη.

Δεσμευτήκαμε, τότε κ. Πρόεδρε, ότι θα παραδώσουμε και τους επόμενους τρεις σταθμούς μέσα στα χρονοδιαγράμματά μας.

Παρά το γεγονός ότι κατασκευαστικά οι τρεις σταθμοί και ιδιαίτερα αυτός του Πειραιά ήταν κάτι παραπάνω από πίσω.

Και μετά από εντατική δουλειά, αυτό ακριβώς κάνουμε σήμερα. Οι τρεις νέοι σταθμοί Πειραιάς, Μανιάτικα και Δημοτικό Θέατρο, αποτελούν ένα πραγματικό κατασκευαστικό επίτευγμα.

Βλέπετε ότι εδώ στο Δημοτικό Θέατρο έχουμε σίγουρα έναν από τους πιο όμορφους και ιδιαίτερους σταθμούς ολόκληρου του δικτύου μας.

Θέλω να σταθώ ιδιαίτερα σε τρία σημεία:

Το πρώτο είναι ότι με το έργο αυτό ο Πειραιάς γίνεται πραγματικά μια σύγχρονη, μια πιο ανθρώπινη πόλη. Γιατί το Μετρό είναι το πλέον βιώσιμο και «καθαρό», φιλοπεριβαλλοντικό αν θέλετε, μέσο αστικής μετακίνησης.

Ένα μέσο που βελτιώνει άμεσα και θεαματικά την καθημερινότητα των πολιτών.

Το δεύτερο σημείο στο οποίο θέλω να σταθώ, είναι ότι με την ολοκλήρωση και αυτού του έργου, αναδεικνύεται πλέον ο Πειραιάς σε ένα ολοκληρωμένο συγκοινωνιακό hub, ένας κόμβος υποδομών και μεταφορών της ευρύτερης περιοχής.

Εδώ εφαρμόζουμε στην πράξη, τις αρχές των Συνδυασμένων Μεταφορών. Γιατί στον Πειραιά συναντιούνται πλέον όλα τα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς που έχουμε στην Αττική.

Το πιο σημαντικό, όμως, είναι ότι μέσω του σταθμού Μετρό του Πειραιά ενώνονται πλέον οι χερσαίες μεταφορές, Με τις θαλάσσιες μεταφορές και τις αεροπορικές μεταφορές.

Μετά από δεκαετίες, ενώνουμε επιτέλους απευθείας το μεγαλύτερο λιμάνι με το κέντρο της Αθήνας και βέβαια με το μεγαλύτερο αεροδρόμιο της χώρας.

Μιλάμε για μια τεράστια αλλαγή με άμεση επίδραση στις μεταφορές επιβατών, αλλά και προϊόντων, και ιδίως φυσικά στον τουρισμό μας.

Και το τρίτο σημείο στο οποίο θέλω να σταθώ, είναι ο σεβασμός με τον οποίο αναδεικνύονται τα σπουδαία αρχαιολογικά ευρήματα.

Δείτε ιδίως το βοτσαλωτό δάπεδο εδώ, στο σταθμό στον οποίον βρισκόμαστε, το οποίο αποσπάστηκε, συντηρήθηκε και επανατοποθετήθηκε.

Γιατί τα έργα Μετρό, συνιστούν εκτός των άλλων και μια τεράστια αρχαιολογική ανασκαφή.  Και το έργο αυτό του Μετρό υπήρξε πράγματι η μεγαλύτερη αρχαιολογική ανασκαφή που έχει γίνει ποτέ στον Πειραιά.

Η επιστημονική και αισθητική αρτιότητα λοιπόν με την οποία αναδεικνύονται αυτά τα ευρήματα, αποτελεί την έμπρακτη απόδειξη ότι και Μετρό μπορούμε να έχουμε και Αρχαία. Μπορούμε να “παντρέψουμε” αρμονικά ένα από τα πιο σύγχρονα μέσα μεταφοράς με την ανάδειξη της πολιτιστικής μας κληρονομιάς.

Γι’ αυτό και θέλω για άλλη μια φορά να ευχαριστήσω όλους τους ειδικούς επιστήμονες και το Υπουργείο Πολιτισμού, για την άριστη συνεργασία σε όλα αυτά τα έργα. Και να είστε βέβαιοι ότι το ίδιο ακριβώς θα συμβεί και με το Μετρό της Θεσσαλονίκης.

Και μιας και αναφέρθηκα στο Μετρό Θεσσαλονίκης, πιστεύω ότι κανείς μας δεν μπορεί και δεν πρέπει να ξεχάσει εκείνα τα ανεκδιήγητα εγκαίνια των μουσαμάδων.

Τις βόλτες πάνω στους συρμούς χωρίς ράγες. Αυτό το μνημείο πολιτικής εξαπάτησης που όλοι θα συμφωνήσετε ότι πρέπει να ανήκει στο χθες, δηλαδή το να εγκαινιάζονται έργα ανολοκλήρωτα και να ταυτίζεται η εξαγγελία με τα εγκαίνια.

Και αυτή ακριβώς είναι η διαφορά μας κυρίες και κύριοι. Από τη μία φιέστες χωρίς αντίκρισμα και από την άλλη ένα έργο ολοκληρωμένο, έτοιμο σε λίγες ώρες να παραδοθεί στους χρήστες.  Άλλωστε αυτή είναι η ειδοποιός διαφορά της δικής μας πολιτικής με την πολιτική του χθες.

Κυρίες και κύριοι,

Αυτά τα 3 χρόνια, σχεδιάσαμε και υλοποιούμε βήμα-βήμα ένα ολοκληρωμένο πλάνο έργων συνολικού ύψους 13 δισεκατομμυρίων ευρώ.

Έργων που έχουν μεγάλο πολλαπλασιαστή για την οικονομία, λύνουν σοβαρά προβλήματα των τοπικών κοινωνιών, κάνουν καλύτερη την καθημερινή μας ζωή,αλλά και δίνουν μεγάλη ώθηση στην ανάπτυξη.

Ενώ διαδραματίζουν καθοριστικό ρόλο στο brain gain, στην επιστροφή στη χώρα μας μηχανικών που είχαν φύγει στο εξωτερικό, και που επιτέλους βρίσκουν εδώ νέες, καλές δουλειές για να εργαστούν. Και βέβαια, κάθε έργο που εξαγγέλλει η Κυβέρνηση Μητσοτάκη έχει εξασφαλισμένη χρηματοδότηση και ρεαλιστικό πλάνο.

Γιατί εμείς δεν λέμε λόγια του αέρα.

Από αυτά τα έργα, έχουμε ήδη καταφέρει να δημοπρατήσουμε έργα συνολικού προϋπολογισμού 9,6 δισ. ευρώ. Και μάλιστα, έχουμε συμβασιοποιήσει έργα κοντά στα 4 δισ ευρώ.

Σε αυτό το πρόγραμμα έργων, περιλαμβάνονται:

Εμβληματικά έργα που ξεμπλοκάραμε, όπως είναι το Μετρό της Θεσσαλονίκης, η Γραμμή 4 του Μετρό της Αθήνας, ή μεγάλα οδικά έργα όπως ο ΒΟΑΚ στην Κρήτη, το Πάτρα-Πύργος που ξεκινάει, ο Ε65 που ολοκληρώνεται.

Σπουδαία έργα που επιταχύναμε, όπως το έργο που εγκαινιάζουμε σήμερα.

Όλα αυτά τα έργα υπηρετούν έναν κεντρικό στόχο, να γίνει η χώρα κόμβος υποδομών και μεταφορών της Νοτιοανατολικής Ευρώπης.

Όλα αυτά τα κάνουμε βέβαια αξιοποιώντας και τα κονδύλια και τις τεράστιες δυνατότητες που μας δίνει η Ευρωπαϊκή Ένωση. Χωρίς αυτά τα κονδύλια και χωρίς την πολύ καλή συνεργασία με το Υπουργείο Ανάπτυξης, αυτό το έργο δε θα ήταν σήμερα πραγματικότητα.

Αξιοποιώντας λοιπόν τον μόνο ασφαλή για την πατρίδα μας δρόμο, τον οποίον η δική μας παράταξη είναι αυτή που φρόντισε να διασφαλίσει για την Ελλάδα.  Τον δρόμο της Ευρώπης.

Και φυσικά, θα ήταν παράλειψη να μην υπογραμμίσω για μια ακόμη φορά την καίρια συμβολή του Πρωθυπουργού, Κυριάκου Μητσοτάκη, που έχει σταθεί δίπλα στο Υπουργείο, σε κάθε εμπόδιο, σε κάθε χρηματοδοτικό αδιέξοδο που παρουσιάστηκε, χρησιμοποιώντας το μεγάλο πολιτικό κεφάλαιο που διαθέτει στο εξωτερικό ήταν πάντα εκεί ο ίδιος για να δώσει λύσεις.

Σε αυτό το πρόγραμμα έργων, όπως έχετε διαπιστώσει, κεντρική θέση έχουν τα έργα για Μέσα Μεταφοράς σταθερής τροχιάς. Και προφανώς δεν είναι τυχαίο.

Εντάσσονται στο σχέδιό μας να ενισχύσουμε ουσιαστικά τις αστικές συγκοινωνίες σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη.

Και για να μιλήσουμε για το Λεκανοπέδιο:

Η αλήθεια είναι ότι βρισκόμαστε λίγο πριν τον κυκλοφοριακό κορεσμό. Έχουμε ακόμα ένα μικρό μόνο παράθυρο ευκαιρίας, για να βρούμε τις λύσεις και να τις εφαρμόσουμε.

Ας είμαστε ειλικρινείς λοιπόν. Μαγικές λύσεις δεν υπάρχουν. Υπάρχει μόνο σχέδιο. Και δουλειά. Κι αυτό ακριβώς κάνουμε.

Τα 3 τελευταία χρόνια, εφαρμόζουμε ένα εντατικό σχέδιο ενίσχυσης των αστικών συγκοινωνιών.

Κλείνοντας, θέλω να ευχαριστήσω μέσα από την καρδιά μου όλους εκείνους που εργάστηκαν σκληρά για να γίνει πραγματικότητα αυτό το μεγάλο έργο.

Τους συναδέλφους μου στην πολιτική ηγεσία και όλους τους συνεργάτες μας στο Υπουργείο.  Τη διοίκηση και τους εργαζόμενους στο Αττικό Μετρό, αλλά και στη ΣΤΑ.ΣΥ. που πλέον παραλαμβάνει και θα λειτουργεί το έργο.

Τους ανθρώπους του αναδόχου που δούλεψαν επί τόσα χρόνια. Και βέβαια, ένα ευχαριστώ σε όλες τις προηγούμενες πολιτικές ηγεσίες και διοικήσεις, διότι είναι βέβαιο πως όλοι έχουν το δικό τους, μικρότερο ή μεγαλύτερο, μερίδιο στην επιτυχία.

Κύριε Σαμαρά, το έργο αυτό ξεκίνησε στην ουσία επί των δικών σας ημερών και μετά από αρκετά σκαμπανεβάσματα, μετά από την “υπερήφανη διαπραγμάτευση” και τη διακοπή του έργου, έγιναν κάποια βήματα και επί της προηγούμενης Κυβέρνησης και σήμερα το έργο αυτό ολοκληρώνεται και εγκαινιάζεται με Κυβέρνηση Κυριάκου Μητσοτάκη.

Σας ευχαριστώ πολύ.

 

Ακολουθεί η ομιλία του Υφυπουργού Υποδομών και Μεταφορών, αρμόδιου για τις υποδομές κ. Γιώργου Καραγιάννη, κατά τα εγκαίνια των τριών νέων σταθμών του μετρό: Πειραιάς, Μανιάτικα και Δημοτικό Θέατρο

Το χρέος κάθε Πολιτείας που σέβεται την αποστολή της είναι να σχεδιάζει και να υλοποιεί πολιτικές που βελτιώνουν την καθημερινή ζωή  του κάθε πολίτη.Αυτό αποκτά μία ιδιαίτερη αξία, όταν οι κοινωνίες δοκιμάζονται από διάφορες κρίσεις.

Σήμερα,  εν μέσω τριών κρίσεων – υγειονομικής,  οικονομικής και ενεργειακής-  η ελληνική Πολιτεία και η κυβέρνηση του Κυριάκου Μητσοτάκη  υλοποιεί με συνέπεια ένα στοχευόμενο σχέδιο αναβάθμισης των υποδομών.

Ένα σχέδιο με ενιαία λογική, αναπτυξιακό και κοινωνικό πρόσημοπροσαρμοσμένο στις εθνικές, περιφερειακές και τοπικές ανάγκες.

Ένα σχέδιο με άμεσα  και μετρήσιμα οφέλη  για την καθημερινότητα και την ποιότητα ζωής των πολιτών.

Σήμερα,  εδώ,  από την καρδιά του Πειραιά, παραδίδουμε στην κυκλοφορία 3 σταθμούς  (Μανιάτικα, Πειραιάς και Δημοτικό Θέατρο)  ολοκληρώνοντας την επέκταση της Γραμμής 3 και εμπεδώνοντας ακόμα περισσότερο  την αξία του Μετρό ως μαζικού μέσου μεταφοράς.

Γιατί το Μετρό είναι το πλέον προσιτό,  το πλέον κοινωνικό, το πλέον λαϊκό, το πλέον φιλοπεριβαλλοντικό μέσο μεταφοράς.

Θα ήθελα να θυμίσω ότι, εδώ και 2 χρόνια, έχουν ήδη τεθεί σε λειτουργία οι 3 πρώτοι σταθμοί της επέκτασης του Μετρό προς Πειραιά σε Αγία Βάρβαρα, Κορυδαλλό και Νίκαια.

Η λειτουργία αυτών των σταθμών σημαίνει ότι κάθε μέρα χρησιμοποιούν το Μετρό  επιπλέον 63.000 συμπολίτες μας, κάθε μέρα κυκλοφορούν 11.000 λιγότερα αυτοκίνητα  και ότι κάθε μέρα εκλύονται στο περιβάλλον  60τόνοιεκπομπών διοξειδίου του άνθρακα λιγότεροι.

Με τη νέα λειτουργία των 3 νέων σταθμών τα κέρδη για την πόλη είναι ακόμη μεγαλύτερα.  Πλέον θα μετακινούνταικαθημερινά 130.000 περισσότεροι πολίτες,  θα κυκλοφορούν 23.000 λιγότερα Ι.Χ. οχήματα  και  θα μειωθούν οι εκπομπές του διοξειδίου του άνθρακα κατά 120 τόνους.

Το σημαντικότερο όμως είναι ότι με αυτό το έργο, ενώνουμε,  επιτέλους, το λιμάνι του Πειραιά με το Αεροδρόμιο  σε λιγότερο από 1 ώρα και μπορεί κάποιος να μεταβεί στο Σύνταγμα σε 20’.

Ο Πειραιάς αποκτά πλέον τη θέση που του αξίζει. Οι πολίτες του Πειραιά αποκτούν τις υποδομές που τους αξίζουν.

Υπενθυμίζω ότι τον περασμένο Δεκέμβριο και 44 χρόνια μετά την κατάργηση της γραμμής Τραμ του Περάματος, το Τραμ επιτέλους  επέστρεψε  στους δρόμους του Πειραιά.

Είναι ξεκάθαρο ότι η ευρύτερη περιοχή αποκτά  πλέον μία νέα δυναμική.Και όλα αυτά που περιέγραψα δεν είναι απλώς κάποια νούμερα ή λόγια που ακούγονται ωραία. Είναι μία ανάσα για την ίδια μας τη ζωή.

Σημαίνουν πρακτικά ότι:

  • Ο εργαζόμενος και ο ελεύθερος επαγγελματίας θα μπορεί να πηγαίνει πιο γρήγορα στη δουλειά του και στις δημόσιες υπηρεσίες.
  • Ο μαθητής και ο φοιτητής (θα μπορεί να πάει πιο γρήγορα στο μάθημά του).
  • Ο κάθε νέος και η κάθε νέα θα μετακινούνται πιο εύκολα και πιο γρήγορα προς τους χώρους διασκέδασης και ψυχαγωγίας.
  • Οι άνθρωποι τρίτης ηλικίας θα μπορούν να κάνουν με μεγαλύτερη ασφάλεια τη βόλτα τους.

Την ίδια ακριβώς ώρα, σε μία άλλη περιοχή της Αττικής προχωράει η Γραμμή 4 που επί της ουσίας εξυπηρετεί τις πυκνοκατοικημένες περιοχές του λεκανοπέδιου  και επιτρέπει σε κάποιον να πάει από το Άλσος Βεΐκου στο Γουδί σε λιγότερο από 18’, στην Πανεπιστημιούπολη σε λιγότερο από 15’και στα Δικαστήρια σε μόλις 5’.

Την ίδια,  επίσης, ακριβώς ώρα, προχωρούν οι διαδικασίες για τη δημοπράτηση του έργου της επέκτασης της Γραμμής 2 με τρεις νέους σταθμούς προς το Ίλιον και προετοιμάζεται και η περαιτέρω επέκταση της Γραμμής  προς το Μενίδι.

Με την ολοκλήρωση της επέκτασης της Γραμμής ΙΙΙ προς Πειραιά ο συνολικός αριθμός επιβατών των Γραμμών 2 και 3 του Μετρό θα ξεπεράσει το ένα εκατομμύριο ημερησίως.

Συγκεκριμένα κάθε ημέρα 1,1 εκατομμύρια άνθρωποι θα χρησιμοποιούν το Μετρό για να διασφαλίσουν άνετη, γρήγορη και ασφαλή μετακίνηση.

Όπως αντιλαμβάνεστε, ο σχεδιασμός του Υπουργείου Υποδομών και του Κώστα Καραμανλή είναι ολιστικός, δηλαδή πέρα από τις επιμέρους ανάγκες συνυπολογίζει τον συνδυαστικό χαρακτήρα των υποδομών και πετυχαίνει τον βέλτιστο συνδυασμό οδικού και σιδηροδρομικού δικτύου, υπόγειου τρένου – μετρό,  λιμένων και αεροδρομίων.

Είναι δομικός και εξωστρεφής, καθότι από τη μία αναλύει εις βάθος τα χαρακτηριστικά του κάθε τομέα και από την άλλη ενσωματώνει τις βέλτιστες διεθνείς πρακτικές.

Είναι ανθρωποκεντρικός, γιατί βασικός του στόχος είναι η αναβάθμιση των παρεχόμενων υπηρεσιών και της ποιότητας ζωής του κάθε πολίτη.

Περιέγραψα με έναν σύντομο και περιεκτικό τρόπο τη βασική φιλοσοφία μας και τα αποτελέσματα που έχουμε μέχρι τώρα στην προσπάθεια για την αναβάθμισητων δημοσίων υποδομών και την αποκατάσταση της σχέσης εμπιστοσύνης της Πολιτείας με τον πολίτη.

Δεν πρέπει ποτέ να ξεχνάμε ότι αυτή η προσπάθεια του Υπουργείου Υποδομών πέρα από πολιτικά έχει και εθνικά χαρακτηριστικά.Η αναβάθμιση των υποδομών είναι πρώτα και πάνω από όλα ένα εθνικό στοίχημα.

Ένα στοίχημα που υπερβαίνει την εκάστοτε συγκυρία, τις πολιτικές αντιπαραθέσεις και πολλές φορές και τις ίδιες τις κυβερνήσεις.

Είναι ένα στοίχημα που συνδυάζεται με την πραγματική ανάπτυξη και τη διαμόρφωση όρων καλύτερης ζωής – όχι μόνο για το σήμερα- αλλά και για τις μελλοντικές γενιές.

Είναι μία πράξη ευθύνης. Είναι μία πράξη πουενισχύει την εμπιστοσύνη προς την Πολιτεία και την πολιτική.Είναι μία πράξη που εμπεδώνει το σεβασμό στους θεσμούς.Είναι μία πράξη που ενισχύει την  ίδια τη δημοκρατία.

Σε αυτή την προσπάθεια απαιτείται  σοβαρότητα, συνέπεια και συνεργασία.Συνεργασία με τους θεσμικούς φορείς.Συνεργασία με την Τοπική Αυτοδιοίκηση.Συνεργασία με τις τοπικές κοινωνίες.

Εμείς από την πλευρά μας λειτουργούμε πάντα με το βλέμμα στο μέλλον και με αίσθημα ευθύνης απέναντι στους πολίτες και τις πραγματικές τους ανάγκες.

Επιτρέψτε μου τελειώνοντας,  να πω ότι στα τρία χρόνια που είμαστε στο υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών  κάνουμε  πράξη τις δεσμεύσεις μας,  μέρα με τη μέρα,  επιβεβαιώνοντας για ακόμη μια φορά  ότι είμαστε η παράταξη  των πραγματικών μεταρρυθμίσεων και των μεγάλων έργων.

Γιατί και αυτό το έργο ξεκίνησε  ουσιαστικά από την κυβέρνηση του Αντώνη Σαμαρά και ολοκληρώθηκε από την κυβέρνηση του Κυριάκου Μητσοτάκη. Για άλλη μια φορά παραμένουμε συνεπείς με την ιστορία μας,  δίπλα στον πολίτη με πράξεις και αποτελέσματα.

Σας ευχαριστώ πολύ.

Μπορείτε να βρείτε αναλυτικά φωτογραφικό υλικό από:

  1.  Τα εγκαίνια: https://we.tl/t-kgZSaFAwY0
  2. Τον σταθμό «Δημοτικό Θέατρο»: https://we.tl/t-sSS7FsxGRN
  3. Τον σταθμό «Πειραιάς»: https://we.tl/t-YzWq4P5GIP
  4. Τον σταθμό Μανιάτικα: https://we.tl/t-aft04HzZYo
Print Friendly, PDF & Email
WCAG