Διαδικτυακή Πύλη - Ελληνικό Μετρό Α.Ε.
ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΜΕΤΡΟ Α.Ε.ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΜΕΤΡΟ Α.Ε.ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΜΕΤΡΟ Α.Ε. logo espa
ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΜΕΤΡΟ Α.Ε.ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΜΕΤΡΟ Α.Ε.ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΜΕΤΡΟ Α.Ε. logo espa

ΜΕΤΡΟ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ – Επίσκεψη Υπουργού Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων

Η πρόοδος των εργασιών κατασκευής του Μετρό Θεσσαλονίκης βρέθηκε στο επίκεντρο σύσκεψης που πραγματοποιήθηκε σήμερα, στα γραφεία της Διεύθυνσης Μετρό Θεσσαλονίκης της Αττικό Μετρό Α.Ε., υπό την προεδρία του Yπουργού Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, Μιχάλη Χρυσοχοΐδη και παρουσία του Γενικού Γραμματέα Δημοσίων Έργων, Στράτου Σιμόπουλου.

Στη σύσκεψη, στην οποία συμμετείχαν ο Δήμαρχος Θεσσαλονίκης, Γιάννης Μπουτάρης, οι αντιδήμαρχοι Θεσσαλονίκης, Ανδρέας Κουράκης και Κωνσταντίνος Ζέρβας, ο αντιδήμαρχος Καλαμαριάς, Παναγιώτης Θεοδοσιάδης, ο Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος της Αττικό Μετρό Α.Ε., Χρήστος Τσίτουρας, ο αντιπρόεδρος της Αττικό Μετρό Α.Ε., Δημήτρης Γρίβας, ο διευθυντής Μετρό Θεσσαλονίκης, Γιώργος Κωνσταντινίδης, ο επικεφαλής της κατασκευάστριας κοινοπραξίας του βασικού έργου, Μιχάλης Σίμας, η επικεφαλής της κατασκευάστριας εταιρίας της επέκτασης της Καλαμαριάς, Σπυριδούλα Πετροπούλου, καταρτίστηκε χρονοδιάγραμμα εργασιών για το επόμενο εξάμηνο, με στόχο την επιτάχυνση των εργασιών, τη δημιουργία νέων θέσεων εργασίας και την – κατά το δυνατόν – ανακούφιση της πόλης από τα εργοτάξια.

Επίσης, επιβεβαιώθηκε η συμφωνία όλων των εμπλεκομένων φορέων για την απόσπαση των αρχαιολογικών ευρημάτων από το σταθμό Βενιζέλου και την επανατοποθέτησή τους, μετά από την κατασκευή του σταθμού.

Μετά την ολοκλήρωση της σύσκεψης, ο κ. Χρυσοχοΐδης δήλωσε:

«Σχεδόν έναν χρόνο μετά την αρχική ημερομηνία περαίωσης, έχει κατασκευαστεί το 47% των έργων πολιτικού μηχανικού, το 73% των σηράγγων και έχει απορροφηθεί το 33% του προϋπολογισμού. Ωστόσο, σήμερα, πολλά από τα τεχνικά εμπόδια του έργου έχουν ξεπεραστεί.

Επίσης, βρίσκεται σε καλό δρόμο η οικονομική ανασυγκρότηση της Αναδόχου Κοινοπραξίας. Συνεπώς, το έργο μπορεί να προχωρήσει ανεμπόδιστα.

Το έργο μπαίνει μπροστά για να δουλέψουν οι εργαζόμενοι και να ανακουφιστεί η πόλη. Μέχρι τέλος του χρόνου, ο αριθμός των απασχολούμενων από 700 άτομα, σήμερα, θα ανέρχεται σε 900. Έχει συμφωνηθεί το χρονοδιάγραμμα εργασιών για το επόμενο εξάμηνο. Σε περίπτωση που υπάρχουν αποκλίσεις από το χρονοδιάγραμμα ή περαιτέρω αδικαιολόγητες καθυστερήσεις θα ληφθούν οριστικές αποφάσεις, με τρόπο απόλυτα θεσμικό σύμφωνα με την ελληνική νομοθεσία».

Ο υπουργός αναφέρθηκε και στη δυνατότητα να καλυφθούν τα έξοδα μετεγκατάστασης καταστημάτων τα οποία πλήττονται από τα έργα κατασκευής του Μετρό. Τέλος, έδωσε τα συγχαρητήριά του σε όλους όσοι συνέβαλαν ώστε να βρεθεί λύση για το σταθμό Βενιζέλου. «Οι διαφωνίες βοήθησαν στο να βρούμε καλή λύση. Γιατί όλοι έβαλαν τις ικανότητες και την ενέργεια τους να δουλέψουν για τον υπέρτερο κοινό στόχο. Τους συγχαίρω. Είναι παράδειγμα. Μακάρι να γεμίσει η Ελλάδα από τέτοια παραδείγματα», είπε χαρακτηριστικά.

Ο Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος της Αττικό Μετρό Α.Ε. Χρήστος Τσίτουρας, εξέφρασε και αυτός την ικανοποίησή του για τη λύση που βρέθηκε για το σταθμό Βενιζέλου. «Η Αττικό Μετρό, σε συνεργασία με το ΑΠΘ και το ΤΕΕ/ΤΚΜ, έφτασε σε μία τελική, προτεινόμενη μελέτη, την οποία τόσο το Υπουργείο Πολιτισμού, όσο και η Δημοτική Αρχή, βλέπουν με ικανοποίηση. Είμαστε στη σφαίρα του εφικτού και γίνεται αυτό που λέγαμε εξαρχής, ότι μπορεί να συνυπάρξει Μετρό και Αρχαία. Μάλιστα, η συγκυρία είναι τόσο ευτυχής, που θα ‘χουμε ένα μοναδικό παγκοσμίως σταθμό Μετρό, που συγχρόνως θα είναι και μουσείο».

Δείτε την παρουσίαση σε μορφή .pdf (3,21 MB)


Print Friendly, PDF & Email
WCAG