Πρόοδος έργου

Πρόοδος έργου Θεσσαλονίκης

Μετρό Θεσσαλονίκης

Το Μετρό Θεσσαλονίκης είναι το μεγαλύτερο συγκοινωνιακό, αναπτυξιακό και περιβαλλοντικό έργο υποδομής που κατασκευάζεται σήμερα στη χώρα μας, μία επένδυση που για τις δύο υπό κατασκευή γραμμές ξεπερνάει το 1,5 δισ. ευρώ. Η ολοκλήρωσή του θα αναβαθμίσει τη Θεσσαλονίκη σε μια σύγχρονη ευρωπαϊκή πόλη, αλλάζοντας τη μορφή του αστικού τοπίου και βελτιώνοντας ριζικά την καθημερινότητα των πολιτών.

Σύμφωνα με τον προγραμματισμό της Αττικό Μετρό Α.Ε., το έργο προβλέπεται να λειτουργήσει εντός του 2023.

Το Μετρό Θεσσαλονίκης (Βασικό Έργο) έχει μήκος γραμμής 9,6 χλμ., 13 σύγχρονους σταθμούς και ένα Αμαξοστάσιο, συνολικής έκτασης 55 στρεμμάτων, στης περιοχή της Πυλαίας.

Προβλέπεται να έχει 18 υπέρ-αυτόματους driverless συρμούς τελευταίας τεχνολογίας, πλήρως κλιματιζόμενους και συστήματα αυτόματων θυρών επί των αποβάθρων κάθε σταθμού για καλύτερη εξυπηρέτηση και μέγιστη ασφάλεια του επιβατικού κοινού.

Με την ολοκλήρωση της κατασκευής του Βασικού Έργου και της Επέκτασης προς Καλαμαριά, αναμένεται να εξυπηρετούνται καθημερινά 313.000 επιβάτες. Επιπροσθέτως, με τη λειτουργία του έργου στο σύνολο του, θα κυκλοφορούν καθημερινά περίπου 57.000 ΙΧ οχήματα λιγότερα, επιφέροντας αντίστοιχα μείωση των ρύπων CO2 κατά 212 τόνους ημερησίως.

Αξίζει να σημειωθεί ότι ενσωματώνοντας στην κατασκευή του τα πιο σύγχρονα τεχνολογικά δεδομένα σε συνδυασμό με τις πιο απαιτητικές προδιαγραφές ποιότητας και λειτουργικότητας, το Μετρό της Θεσσαλονίκης αναμφισβήτητα θα αποτελέσει το πιο σύγχρονο Μετρό στην Ευρώπη.


Print Friendly, PDF & Email

Πρόοδος έργου

Σεπτέμβριος 2020

  • Σταθμός ΝΣΣ: Εκτελέσθηκαν οι εργασίες εγκατάστασης βάσεων ηλεκτρομηχανολογικού εξοπλισμού, καθώς και οι εργασίες εγκατάστασης δικτύου αποχέτευσης και πυρόσβεσης.
  • Σταθμός ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑΣ: Εκτελέσθηκαν εργασίες εγκατάστασης βάσεων ηλεκτρομηχανολογικού εξοπλισμού.
  • Σταθμός ΑΓΙΑΣ ΣΟΦΙΑΣ: Ολοκληρώθηκαν οι εργασίες κατασκευής της μόνιμης επένδυσης της νότιας πρόσβασης καθώς και οι εργασίες κατασκευής νέου δικτύου φυσικού αερίου. Σε εξέλιξη βρίσκονται οι εργασίες κατασκευής των φρεατίων αποχέτευσης του σταθμού.
  • Σταθμός ΣΙΝΤΡΙΒΑΝΙ: Σε εξέλιξη βρίσκονται εργασίες εγκατάστασης εξοπλισμού αδιάλειπτης παροχής ισχύος.
  • Σταθμός ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ: Σε εξέλιξη βρίσκονται οι εργασίες εγκατάστασης εξοπλισμού αδιάλειπτης παροχής ισχύος και εργασίες εγκατάστασης εξοπλισμού σηματοδότησης.
  • Σταθμός ΠΑΠΑΦΗ: Εκτελέσθηκαν εργασίες εγκατάστασης βάσεων ηλεκτρομηχανολογικού εξοπλισμού καθώς και εργασίες εγκατάστασης εξοπλισμού αδιάλειπτης παροχής ισχύος.
  • Σταθμός ΕΥΚΛΕΙΔΗΣ: Σε εξέλιξη βρίσκονται εργασίες εγκατάστασης εξοπλισμού παροχής ισχύος έλξης.
  • Σταθμός ΦΛΕΜΙΓΚ: Εκτελέσθηκαν εργασίες μετατόπισης εργοταξιακών περιφράξεων και βρίσκονται σε εξέλιξη εργασίες εγκατάστασης monorail.
  • Σταθμός ΑΝΑΛΗΨΗ: Σε εξέλιξη βρίσκονται οι εργασίες εγκατάστασης σχαρών και γειώσεων στους τεχνικούς χώρους σηματοδότησης, τηλεπικοινωνιών και αδιάλειπτης παροχής ισχύος, εργασίες εγκατάστασης καλωδίων σηματοδότησης και τηλεπικοινωνιών, καθώς και οι εργασίες εγκατάστασης πυράντοχων αεραγωγών (OTE/SAF), στο επίπεδο της τροχιάς 1.
  • Σταθμός 25ης ΜΑΡΤΙΟΥ: Σε εξέλιξη βρίσκονται εργασίες εγκατάστασης πυράντοχων αεραγωγών (OTE/SAF) στο επίπεδο τροχιάς 2.
  • Σταθμός ΒΟΥΛΓΑΡΗ: Σε εξέλιξη βρίσκονται εργασίες εγκατάστασης monorail.
  • Σταθμός ΝΕΑ ΕΛΒΕΤΙΑ: Ολοκληρώθηκαν οι εργασίες εγκατάστασης του συστήματος θυρών αποβάθρων και σε εξέλιξη βρίσκονται οι εργασίες τοποθέτησης διανομής χαμηλής τάσης.

ΑΜΑΞΟΣΤΑΣΙΟ

Κτηριακό Συγκρότημα Ι:  Σε εξέλιξη βρίσκονται εργασίες χρωματισμών και μεταλλικών κατασκευών στην περιοχή του πλυντηρίου συρμών, εργασίες σκυροδέτησης ραμπών και πεζοδρομίων καθώς και εργασίες εγκατάστασης σχαρών καλωδίων και πυρανίχνευσης στο επίπεδο +69.

Κτηριακό συγκρότημα ΙΙ:  Σε εξέλιξη βρίσκονται εργασίες κατασκευής γυψοσανίδων στο Κέντρο Ελέγχου Λειτουργίας, εγκατάστασης σχαρών καλωδίων στα επίπεδα +58,00 και +62,30, κατασκευής δικτύου αεραγωγών (επίπ. +58,00, +66,40, +70,40), δικτύων ύδρευσης και αποχέτευσης στο επίπεδο +70,40, σωληνώσεων κλιματισμού στο επίπεδο +52,00 και φωτισμού στο επίπεδο +62,30. Βρίσκονται επίσης σε εξέλιξη εργασίες εγκατάστασης καλωδίων εξοπλισμού ισχύος έλξης.

ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΙΚΗ ΕΠΙΔΟΜΗ

Ολοκληρώθηκαν οι εργασίες κατασκευής της πλωτής πλάκας τροχιάς 1 μεταξύ των σταθμών «Ευκλείδης» και «Φλέμινγκ», καθώς και οι εργασίες σκυροδέτησης κλίνης τροχιάς μεταξύ των σταθμών «Βούλγαρη» και «Νέα Ελβετία». Επίσης, ολοκληρώθηκαν οι εργασίες εγκατάστασης προσκρουστήρων στον χώρο στάθμευσης συρμών και στο συνεργείο επισκευών. Βρίσκονται σε εξέλιξη εργασίες εγκατάστασης της διπλής αλλαγής «Ανάληψη», κατασκευής της πλωτής πλάκας τροχιάς 1 μεταξύ της διασταύρωσης «Σιντριβάνι» και του σταθμού «Πανεπιστήμιο», κατασκευής της πλωτής πλάκας τροχιάς 2 στην διακλάδωση «25η Μαρτίου», ολοκλήρωσης εγκατάστασης προκατασκευασμένων καναλιών πεζοδρομίων τροχιάς 2 μεταξύ σταθμών «25ης Μαρτίου» και «Νέα Ελβετία» και εγκατάστασης 3ης γραμμής στην τροχιά 2 μεταξύ των σταθμών «Πανεπιστήμιο» και «Ανάληψη».

Print Friendly, PDF & Email

Αύγουστος 2020

Σταθμός ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑΣ: Εκτελέσθηκαν οι εργασίες εγκατάστασης εσωτερικού και εξωτερικού ανελκυστήρα.

Σταθμός ΑΓΙΑΣ ΣΟΦΙΑΣ: Σε εξέλιξη βρίσκονται οι εργασίες κατασκευής της μόνιμης επένδυσης της νότιας πρόσβασης, εργασίες κατασκευής τοιχοποιίας στους τεχνικούς χώρους καθώς και εργασίες μετατόπισης δικτύων.

Σταθμός ΦΛΕΜΙΓΚ: Εκτελέσθηκαν εργασίες στεγανοποίησης και βαφής αντλιοστασίου.

Σταθμός ΒΟΥΛΓΑΡΗ: Εκτελέσθηκαν εργασίες εγκατάστασης εσωτερικού ανελκυστήρα καθώς και εργασίες εγκατάστασης του δικτύου πυρόσβεσης στο επίπεδο -2.

ΑΜΑΞΟΣΤΑΣΙΟ

Κτηριακό Συγκρότημα Ι:  Σε εξέλιξη βρίσκονται εργασίες τοποθέτησης πλακιδίων στο πλυντήριο συρμών, οικοδομικές εργασίες στο επίπεδο +58,00, καθώς και εργασίες εγκατάστασης του δικτύου παροχής πεπιεσμένου αέρα. και

Κτηριακό συγκρότημα ΙΙ:  Σε εξέλιξη βρίσκονται οι εργασίες δικτύου πυρόσβεσης στο επίπεδο +70,40 καθώς και οι εργασίες εγκατάστασης εξοπλισμού σηματοδότησης (κυκλώματα γραμμής) και πινακίδων.

ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΙΚΗ ΕΠΙΔΟΜΗ:  Σε εξέλιξη βρίσκονται οι εργασίες κατασκευής της πλωτής πλάκας τροχιάς 1 μεταξύ των σταθμών «Ευκλείδης» και «Φλέμινγκ», εγκατάστασης της διπλής αλλαγής «Αναλήψεως» και  σκυροδέτησης κλίνης τροχιάς μεταξύ των σταθμών «Βούλγαρη» και «Νέα Ελβετία»

Print Friendly, PDF & Email
Scroll Up
Μεγέθυνση / Σμίκρυνση