Πρόοδος έργου

Πρόοδος έργου Θεσσαλονίκης

Μετρό Θεσσαλονίκης

Το Μετρό Θεσσαλονίκης είναι το μεγαλύτερο συγκοινωνιακό, αναπτυξιακό και περιβαλλοντικό έργο υποδομής που κατασκευάζεται σήμερα στη χώρα μας, μία επένδυση που για τις δύο υπό κατασκευή γραμμές ξεπερνάει το 1,5 δισ. ευρώ. Η ολοκλήρωσή του θα αναβαθμίσει τη Θεσσαλονίκη σε μια σύγχρονη ευρωπαϊκή πόλη, αλλάζοντας τη μορφή του αστικού τοπίου και βελτιώνοντας ριζικά την καθημερινότητα των πολιτών.

Σύμφωνα με τον προγραμματισμό της Αττικό Μετρό Α.Ε., το έργο προβλέπεται να λειτουργήσει εντός του 2023.

Το Μετρό Θεσσαλονίκης (Βασικό Έργο) έχει μήκος γραμμής 9,6 χλμ., 13 σύγχρονους σταθμούς και ένα Αμαξοστάσιο, συνολικής έκτασης 55 στρεμμάτων, στης περιοχή της Πυλαίας.

Προβλέπεται να έχει 18 υπέρ-αυτόματους driverless συρμούς τελευταίας τεχνολογίας, πλήρως κλιματιζόμενους και συστήματα αυτόματων θυρών επί των αποβάθρων κάθε σταθμού για καλύτερη εξυπηρέτηση και μέγιστη ασφάλεια του επιβατικού κοινού.

Με την ολοκλήρωση της κατασκευής του Βασικού Έργου και της Επέκτασης προς Καλαμαριά, αναμένεται να εξυπηρετούνται καθημερινά 313.000 επιβάτες. Επιπροσθέτως, με τη λειτουργία του έργου στο σύνολο του, θα κυκλοφορούν καθημερινά περίπου 57.000 ΙΧ οχήματα λιγότερα, επιφέροντας αντίστοιχα μείωση των ρύπων CO2 κατά 212 τόνους ημερησίως.

Αξίζει να σημειωθεί ότι ενσωματώνοντας στην κατασκευή του τα πιο σύγχρονα τεχνολογικά δεδομένα σε συνδυασμό με τις πιο απαιτητικές προδιαγραφές ποιότητας και λειτουργικότητας, το Μετρό της Θεσσαλονίκης αναμφισβήτητα θα αποτελέσει το πιο σύγχρονο Μετρό στην Ευρώπη.


Print Friendly, PDF & Email

Πρόοδος έργου

Μάρτιος 2021

  • Σταθμός Ν.Σ.Σ.: Ολοκληρώθηκαν οι εργασίες εγκατάστασης σχαρών καλωδίων στους τεχνικούς χώρους σηματοδότησης και τηλεπικοινωνιών. Σε εξέλιξη βρίσκονται οι εργασίες εγκατάστασης εξοπλισμού του συστήματος πυρόσβεσης στις σήραγγες.
  • Σταθμός ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑΣ: Ολοκληρώθηκαν οι εργασίες εγκατάστασης δικτύου αεραγωγών, στο επίπεδο -1. Σε εξέλιξη βρίσκονται οι εργασίες διαμόρφωσης του περιβάλλοντος χώρου, στο βόρειο πεζοδρόμιο του σταθμού.
  • Σταθμός ΣΙΝΤΡΙΒΑΝΙ (Σταθμός & Διασταύρωση): Ολοκληρώθηκαν οι εργασίες σκυροδέτησης των προσωρινών ανοιγμάτων (ανατολικού και δυτικού), στο επίπεδο -3 της Διασταύρωσης.
  • Σταθμός ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ: Σε εξέλιξη βρίσκονται οι εργασίες εγκατάστασης καλωδίων σηματοδότησης καθώς και οι εργασίες εγκατάστασης ανελκυστήρων.
  • Σταθμός ΠΑΠΑΦΗ: Σε εξέλιξη βρίσκονται οι εργασίες συναρμολόγησης και εγκατάστασης λαιμών πυράντοχων αεραγωγών αερισμού, στο επίπεδο της αποβάθρας.
  • Σταθμός ΦΛΕΜΙΝΓΚ: Σε εξέλιξη βρίσκονται οι εργασίες καλωδίωσης εξοπλισμού στον τεχνικό χώρο των πινάκων ελέγχου των θυρών αποβαθρών.
  • Σταθμός ΑΝΑΛΗΨΗ: Σε εξέλιξη βρίσκονται οι εργασίες εγκατάστασης εξοπλισμού σηματοδότησης στις σήραγγες.
  • Σταθμός ΒΟΥΛΓΑΡΗ: Σε εξέλιξη βρίσκονται οι εργασίες εγκατάστασης πυράντοχων αεραγωγών στο επίπεδο τροχιάς και τοποθέτησης του μεταλλικού φορέα θυρών αποβαθρών (τροχιά 2).
  • Σταθμός ΝΕΑ ΕΛΒΕΤΙΑ: Σε εξέλιξη βρίσκονται οι εργασίες εκσκαφών για τη διέλευση παροχικών καλωδίων ΔΕΗ στον σταθμό.

ΑΜΑΞΟΣΤΑΣΙΟ

  • Κτηριακό Συγκρότημα Ι: Σε εξέλιξη βρίσκονται οι εργασίες εγκατάστασης καλωδίων του συστήματος BACS, στο επίπεδο +58,00 και εγκατάστασης σχαρών καλωδίων στο επίπεδο +52,00, του κτηρίου 5.
  • Κτηριακό Συγκρότημα ΙΙ: Σε εξέλιξη βρίσκονται εργασίες τοποθέτησης σωλήνων ύδρευσης στο επίπεδο +66,40.

ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΙΚΗ ΕΠΙΔΟΜΗ: Ολοκληρώθηκε η κατασκευή της πλωτής πλάκας αλλαγής τροχιάς 26-27, στη σήραγγα προς Αμαξοστάσιο. Σε εξέλιξη βρίσκονται οι εργασίες εγκατάστασης της αλλαγής 26-27, καθώς και της αλλαγής 28-29. Επίσης, σε εξέλιξη βρίσκονται οι εργασίες εγκατάστασης της 3ης γραμμής, εγκατάστασης σχαρών καλωδίων καθώς και οι εργασίες χάραξης και τοποθέτησης εξοπλισμού σηματοδότησης και τηλεπικοινωνιών, μεταξύ του σταθμού «Πανεπιστήμιο» και του Αμαξοστασίου.

Print Friendly, PDF & Email

Φεβρουάριος 2021

  • Σταθμός Ν.Σ.Σ.: Σε εξέλιξη βρίσκονται εργασίες εγκατάστασης σχαρών καλωδίων στους τεχνικούς χώρους σηματοδότησης και τηλεπικοινωνιών.
  • Σταθμός ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑΣ: Σε εξέλιξη βρίσκονται εργασίες εγκατάστασης δικτύου αεραγωγών, στο επίπεδο -1.
  • Σταθμός ΒΕΝΙΖΕΛΟΥ: Αναφορικά με τη νότια πρόσβαση, σε εξέλιξη βρίσκονται αρχαιολογικές ανασκαφικές εργασίες.
  • Σταθμός ΣΙΝΤΡΙΒΑΝΙ (Σταθμός & Διασταύρωση): Σε εξέλιξη βρίσκονται εργασίες εγκατάστασης του συστήματος επικοινωνίας δεδομένων, ενώ σε στάδιο ολοκλήρωσης βρίσκονται οι εργασίες σκυροδέτησης των προσωρινών ανοιγμάτων (ανατολικού και δυτικού), στο επίπεδο -3.
  • Σταθμός ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ: Σε εξέλιξη βρίσκονται οι εργασίες καλωδιώσεων/συνδέσεων των πινάκων ελέγχου των θυρών αποβαθρών.
  • Σταθμός ΠΑΠΑΦΗ: Σε εξέλιξη βρίσκονται οι εργασίες κατασκευής του φυλακίου του Παπαφείου Ιδρύματος καθώς και οι εργασίες εγκατάστασης καλωδίων στον τεχνικό χώρο εξοπλισμού σηματοδότησης.
  • Σταθμός ΕΥΚΛΕΙΔΗΣ: Ολοκληρώθηκαν οι εργασίες κατασκευής του σκυροδέματος πλήρωσης της αποβάθρας, ενώ σε εξέλιξη βρίσκονται οι εργασίες για το κλείσιμο του προσωρινού ανοίγματος του σταθμού.
  • Σταθμός ΦΛΕΜΙΝΓΚ: Σε εξέλιξη βρίσκονται οι εργασίες κατασκευής ακουστικής επένδυσης στα φρέατα αερισμού, καθώς και οι εργασίες για το κλείσιμο του προσωρινού ανοίγματος της πλάκας οροφής.
  • Σταθμός ΑΝΑΛΗΨΗ: Ολοκληρώθηκαν οι εργασίες εγκατάστασης πυράντοχων αεραγωγών (OTE/SAF), στο επίπεδο τροχιάς 2 και βρίσκονται σε εξέλιξη εργασίες εγκατάστασης θυρών αποβαθρών, καλωδίων φωτισμού και αεραγωγών συστήματος αερισμού/κλιματισμού.
  • Σταθμός 25ης ΜΑΡΤΙΟΥ: Σε εξέλιξη βρίσκονται οι εργασίες εγκατάστασης συστήματος φωτισμού.
  • Σταθμός ΝΕΑ ΕΛΒΕΤΙΑ: Σε εξέλιξη βρίσκονται οι εργασίες εγκατάστασης εξοπλισμού του συστήματος αερισμού/κλιματισμού καθώς και εγκατάστασης εξωτερικού ανελκυστήρα.

ΑΜΑΞΟΣΤΑΣΙΟ

  • Κτηριακό Συγκρότημα Ι: Σε εξέλιξη βρίσκονται οικοδομικές εργασίες τοποθέτησης πανέλων και σχαρών καλωδίων, στο επίπεδο +69,00.
  • Κτηριακό Συγκρότημα ΙΙ: Σε εξέλιξη βρίσκονται εργασίες τοποθέτησης πυράντοχων υαλοστασίων και γυψοσανίδων, στον χώρο του κέντρου ελέγχου, εργασίες μονώσεων σωλήνων κλιματισμού, στο επίπεδο +66,40, εγκατάστασης συστήματος πυρανίχνευσης, στο επίπεδο +58,00 του κέντρου ελέγχου, και σχαρών καλωδίων, στο επίπεδο +61,40.

ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΙΚΗ ΕΠΙΔΟΜΗ: Σε εξέλιξη βρίσκεται η κατασκευή της διπλής αλλαγής τροχιογραμμών της διασταύρωσης «Νέα Ελβετία», καθώς και η κατασκευή της πλωτής πλάκας αλλαγής τροχιάς 26-27, στη σήραγγα προς το Αμαξοστάσιο.

Print Friendly, PDF & Email
Scroll Up
Μεγέθυνση / Σμίκρυνση