Επέκταση προς Καλαμαριά

Ευρωπαικό Ταμείο Περιφερειακής Ανάπτυξης – Επιχειρησιακό Πρόγραμμα «Μακεδονία – Θράκη» 2007 -2013
(ΕΠ – Μακεδονία – Θράκη)
Ευρωπαϊκό Ταμείο Περιφερειακής Ανάπτυξης – Επιχειρησιακό Πρόγραμμα «Υποδομές Μεταφορών, Περιβάλλον και Αειφόρος Ανάπτυξη 2014 – 2020» (ΕΠ – ΥΜΕΠΕΡΑΑ)

Επέκταση προς Καλαμαριά

Το Μετρό της Θεσσαλονίκης επεκτείνεται προς τη Νομαρχία, την Καλαμαριά, την Αρετσού, τη Νέα Κρήνη και τη Μίκρα, με 5 νέους Σταθμούς και 4,78 χλμ. υπόγειας γραμμής. Αναλυτικότερα, το έργο της κατασκευής της πρώτης επέκτασης προς Καλαμαριά δημοπρατήθηκε στις 6 Μαΐου 2009, ενώ η Σύμβαση επέκτασης υπογράφηκε τον Ιούνιο του 2013 με την εταιρεία ΑΚΤΩΡ Α.Τ.Ε, συνολικού προϋπολογισμού 518 εκ. €. (400 εκ. € αφορούν στην υπογραφείσα σύμβαση). Το έργο εντάχθηκε στο Ε.Σ.Π.Α. – Επιχειρησιακό Πρόγραμμα «Μακεδονία – Θράκη» και  το Περιφερειακό Επιχειρησιακό Πρόγραμμα «Υποδομές Μεταφορών, Περιβάλλον και Αειφόρος Ανάπτυξη» και δανειοδοτείται από την ΕΤΕπ. Τον Ιούνιο του 2014 ξεκίνησαν οι κατασκευαστικές εργασίες του Σταθμού ΝΕΑ ΚΡΗΝΗ, στην επέκταση του Μετρό της Θεσσαλονίκης προς Καλαμαριά, που αποτελεί το δεύτερο εργοτάξιο μετά από το φρέαρ εκκίνησης των ΤΒΜ (μετροπόντικα).

Επίσης, προβλέπονται οι υποδομές για τη μελλοντική επέκταση της Γραμμής προς Αεροδρόμιο, καθώς και η κατασκευή οργανωμένου χώρου Μετεπιβίβασης από τις λεωφορειακές γραμμές στον Σταθμό ΜΙΚΡΑ. Προγραμματίζεται παράλληλα και η κατασκευή σταθμού αυτοκινήτων στην ίδια θέση.

Με τη λειτουργία της επέκτασης, θα εξυπηρετούνται περισσότεροι από 65.000 επιβάτες, μειώνοντας αντίστοιχα τον αριθμό των μετακινούμενων οχημάτων, ενώ η απόσταση από το Σταθμό της Μίκρας μέχρι το κέντρο της Θεσσαλονίκης αναμένεται να καλύπτεται σε μόλις 15 λεπτά. Το έργο αυτό θα αναβαθμίσει συγκοινωνιακά και περιβαλλοντικά το Δήμο Καλαμαριάς, βελτιώνοντας αισθητά την καθημερινότητα των πολιτών.

Πρόοδος έργου

ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΣ 2018

  • Φρέαρ ΚΡΗΤΗΣ: Συνεχίζονται οι εργασίες κατασκευής της περιμετρικής μόνιμης επένδυσης ενώ σε εξέλιξη βρίσκονται οι εργασίες κατασκευής των συνδετήριων σηράγγων.
  • Σταθμός ΝΟΜΑΡΧΙΑ: Σε προχωρημένο στάδιο βρίσκεται η κατασκευή αποβαθρών ενώ σε εξέλιξη βρίσκονται οι εργασίες κατασκευής επένδυσης εσωτερικών τοιχείων.
  • Σταθμός ΚΑΛΑΜΑΡΙΑ: Σε εξέλιξη βρίσκονται οι εργασίες κατασκευής επένδυσης εσωτερικών τοιχείων καθώς και η εγκατάσταση κυλιόμενων κλιμάκων.
  • Σταθμός ΑΡΕΤΣΟΥ: Ολοκληρώθηκαν οι εργασίες τοποθέτησης θυρών στα επίπεδα -1 και -2 ενώ σε εξέλιξη βρίσκεται η εφαρμογή χρωματισμών και τοποθέτησης κεραμικών πλακιδίων. Ξεκίνησε η εγκατάσταση κυλιόμενων κλιμάκων στο σταθμό.
  • Σταθμός Ν. ΚΡΗΝΗ: Ολοκληρώθηκε η κατασκευή επένδυσης με κεραμικά πλακίδια στους χώρους υγιεινής καθώς και η τοποθέτηση μεταλλικών θυρών, ενώ σε εξέλιξη βρίσκονται οι εργασίες εφαρμογής χρωματισμών.
  • Σταθμός ΜΙΚΡΑ (& διασταυρώσεις): Σε εξέλιξη βρίσκεται η επίχωση πλάκας οροφής στο σταθμό και τη 2η Διασταύρωση. Σε εξέλιξη βρίσκονται και οι εργασίες κατασκευής της τοιχοποιίας στο σταθμό.
  • Σήραγγες ΤΒΜ: Ολοκληρώθηκε η αποσυναρμολόγηση του 1ου ΤΒΜ ενώ σε εξέλιξη βρίσκεται η αποσυναρμολόγηση του 2ου ΤΒΜ. Σε εξέλιξη βρίσκονται επίσης και οι εργασίες απομάκρυνσης των εργοταξιακών εγκαταστάσεων ΤΒΜ στην περιοχή της 1ης Διασταύρωσης ΜΙΚΡΑ.
Print Friendly, PDF & Email

ΑΥΓΟΥΣΤΟΣ 2018

  • Φρέαρ Κρήτης: Ολοκληρώθηκαν οι εργασίες κατασκευής των δοκών προπορείας. Σε εξέλιξη βρίσκονται οι εργασίες κατασκευής υδατοστεγάνωσης και περιμετρικής μόνιμης επένδυσης.
  • Σταθμός ΝΟΜΑΡΧΙΑ: Ολοκληρώθηκε η υλοποίηση της Δ1 κυκλοφοριακής ρύθμισης. Σε εξέλιξη βρίσκεται η κατασκευή αποβάθρας, η εφαρμογή χρωματισμών στα επίπεδα -1 και -2, η κατασκευή δαπέδων και η διαμόρφωση πεζοδρομίων.
  • Σταθμός ΚΑΛΑΜΑΡΙΑ: Σε εξέλιξη βρίσκεται η κατασκευή της υδατοστεγάνωσης και της μόνιμης επένδυσης της ανατολικής εισόδου και των φρεατίων.
  • Σταθμός ΑΡΕΤΣΟΥ: Σε εξέλιξη βρίσκονται οι προπαρασκευαστικές εργασίες για την τοποθέτηση κυλιόμενων κλιμάκων.
  • Φρέαρ Πόντου: Σε εξέλιξη βρίσκεται η κατασκευή του συστήματος υδατοστεγάνωσης.
  • Σταθμός ΜΙΚΡΑ (& διασταυρώσεις): Ολοκληρώθηκε η κατασκευή υδατοστεγάνωσης της πλάκας οροφής του σταθμού. Σε εξέλιξη βρίσκεται η επίχωση πλάκας οροφής στον σταθμό και τη 2η διασταύρωση καθώς και η εφαρμογή χρωματισμών στον σταθμό.
Print Friendly, PDF & Email
Scroll Up