Πειραιάς

Ευρωπαικό Ταμείο Περιφερειακής Ανάπτυξης – Περιφερειακό Πρόγραμμα «Αττική 2007 – 2013»  (ΕΠ – Αττική)
Ταμείο Συνοχής – Περιφερειακό Επιχειρησιακό Πρόγραμμα
«Υποδομές Μεταφορών, Περιβάλλον και Ανάπτυξη 2014 – 2020»
(ΕΠ – ΥΜΕΠΕΡΑΑ)

Πειραιάς

Στις 21 Νοεμβρίου 2008 η ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ Α.Ε. επαναδημοπράτησε τον Διαγωνισμό για την επέκταση της Γραμμής 3 προς τα Δυτικά Προάστια με κατάληξη τον Πειραιά (υπόγεια σήραγγα μήκους 7,6χλμ και 6 σύγχρονοι σταθμοί: Αγία Βαρβάρα, Κορυδαλλός, Νίκαια, Μανιάτικα, Πειραιάς, Δημοτικό Θέατρο).

Στις 13 Φεβρουαρίου 2009, 6 τεχνικοί όμιλοι/κοινοπραξίες εκδήλωσαν το ενδιαφέρον τους για την κατασκευή του έργου. Στις 5 Οκτωβρίου 2011 η Αττικό Μετρό ΑΕ προχώρησε στο άνοιγμα των Οικονομικών Προσφορών για την επέκταση της Γραμμής 3 του Μετρό προς τον Πειραιά. Ένα έργο που χρηματοδοτείται στο πλαίσιο του ΕΣΠΑ από το Ευρωπαικό Ταμείο Περιφερειακής Ανάπτυξης – Περιφερειακό Πρόγραμμα «Αττική 2007 – 2013»  (ΕΠ – Αττική) και από το Ταμείο Συνοχής – Περιφερειακό Επιχειρησιακό Πρόγραμμα «Υποδομές Μεταφορών, Περιβάλλον και Ανάπτυξη 2014 – 2020» (ΕΠ – ΥΜΕΠΕΡΑΑ).

Η σειρά κατάταξης των τριών διαγωνιζομένων κοινοπραξιών με βάση την Οικονομική Προσφορά τους έχει ως εξής :

 ΚΟΙΝΟΠΡΑΞΙΑΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗ ΠΡΟΣΦΟΡΑ
1.J&P – ΑΒΑΞ ΑΕ – GHELLA SPA – ALSTOM TRANSPORT SA343,96 εκ €
2.ΑΚΤΩΡ ΑΤΕ – ΤΕΡΝΑ ΑΕ349,00 εκ €
3.FCC CONSTRUCCION S.A. – ALPINE BAU GMBH349,75 εκ €

Με βάση τα παραπάνω αποτελέσματα του Διαγωνισμού μειοδότης του έργου είναι η κοινοπραξία J&P – ΑΒΑΞ ΑΕ – GHELLA SPA – ALSTOM TRANSPORT SA.

Tην 1η Μαρτίου 2012 υπογράφηκε η σχετική σύμβαση με την ανάδοχο κοινοπραξία J&P – ΑΒΑΞ Α.Ε., GHELLA SPA, ALSTOM TRANSPORT S.A. για την κατασκευή της επέκτασης της Γραμμής 3 του Μετρό από την Αγία Μαρίνα προς τον Πειραιά, συνολικού μήκους 7,6 χλμ με 6 σύγχρονους σταθμούς. Την ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ Α.Ε. εκπροσώπησε ο Πρόεδρος Δ.Σ. & Διευθύνων Σύμβουλος Χρήστος Τσίτουρας ενώ την κοινοπραξία εκπροσώπησε ο Διευθύνων Σύμβουλος της J&P ΑΒΑΞ Α.Ε. Κωνσταντίνος Μιτζάλης.

Πρόκειται για μια επένδυση ύψους 730.000.000 ευρώ σε περιοχές του Δήμου Πειραιά και των Δήμων της ευρύτερης περιοχής (Νίκαια, Κορυδαλλός, Αγ.Βαρβάρα) που σήμερα έχουν έντονα προβλήματα κυκλοφορίας και χαμηλό επίπεδο εξυπηρέτησης από ΜΜΜ.

Με την κατασκευή της επέκτασης του Μετρό προς τον Πειραιά θα εξυπηρετούνται καθημερινά 132.000 επιβάτες, ενώ ο συνολικός χρόνος από το Λιμάνι έως το Αεροδρόμιο θα διανύεται με το Μετρό μόλις σε 45 λεπτά. Επιπρόσθετα, με τη λειτουργία του έργου θα κυκλοφορούν καθημερινά περίπου 23.000 ΙΧ οχήματα λιγότερα, επιφέροντας αντίστοιχα μείωση των ρύπων CO2 κατά 120 τόνους ημερησίως.

Ιδιαίτερα δε, στον Σταθμό ΠΕΙΡΑΙΑ προβλέπεται να δημιουργηθεί ένα ιδιαίτερα σημαντικό Συγκοινωνιακό Κέντρο, συνενώνοντας λειτουργικά δύο γραμμές Μετρό (Γραμμή 1 και Γραμμή 3), το Λιμάνι , τον Προαστιακό Σιδηρόδρομο και το Τραμ, το οποίο προβλέπεται επίσης να διέλθει από την περιοχή αυτή, διευκολύνοντας έτσι τις μετεπιβιβάσεις μεταξύ όλων των μέσων μεταφοράς.

Η κατασκευή της σήραγγας του Μετρό θα πραγματοποιηθεί με «μετροπόντικα» (ΤΒΜ) προκειμένου να ελαχιστοποιηθεί η αναπόφευκτη όχληση στη λειτουργία των Δήμων και συνολικά αναμένεται να απασχοληθούν 2.000 άτομα κατά τα έτη της κατασκευής της επέκτασης (2012-2017).

Πρόσφατα δε ξεκίνησε η κατασκευή της επέκτασης του Τραμ από Ν. Φάληρο μέχρι το κέντρο του Πειραιά, ολοκληρώνοντας έτσι την απ’ ευθείας σύνδεση του παραλιακού άξονα με τον Πειραιά μέσω του Τραμ. Συγκεκριμένα, τον Ιανουάριο του 2013 υπεγράφη η σύμβαση μεταξύ της ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ ΑΕ και της εταιρείας ΘΕΜΕΛΗ ΑΕ.

H AΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ Α.Ε., εκτός από την επέκταση της Γραμμής 3 στον Πειραιά, προχωρά σύντομα και τα ακόλουθα έργα:

  1. Επέκταση του Τραμ από Ν. Φάληρο μέχρι το κέντρο του Πειραιά, ολοκληρώνοντας έτσι την απ’ ευθείας σύνδεση του παραλιακού άξονα με τον Πειραιά μέσω του Τραμ. Η κατασκευή του συγκεκριμένου έργου ξεκίνησε από την ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ το Σεπτέμβριο του 2013.
  2. Υπογειοποίηση της Γραμμής 1 (ΗΣΑΠ) στο τμήμα Ν. Φάληρο – Πειραιάς, με τη προσθήκη ενός νέου σταθμού στην περιοχή του εργοστασίου Κεράνης, ενοποιώντας λειτουργικά και πολεοδομικά τις περιοχές του Πειραιά από τις οποίες διέρχεται σήμερα επιφανειακά το μέσο αυτό. Οι μελέτες για το έργο ολοκληρώνονται σύντομα, ώστε να προχωρήσει στην συνέχεια η δημοπράτησή του από την ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ ΑΕ.
  3. Επέκταση του Τραμ προς Κερατσίνι – Πέραμα, με υπόγεια χάραξη σε μεγάλο τμήμα εντός του Δήμου Κερατσινίου, κατά μήκος της ιστορικής χάραξης του παλαιού τροχιοδρόμου Περάματος. Για το έργο αυτό έχουν ήδη ξεκινήσει οι προκαταρκτικές μελέτες.
AM_Peiraias_extension_May15_gr_LGΕΠΕΚΤΑΣΗ ΓΡΑΜΜΗΣ 3 ΠΡΟΣ ΠΕΙΡΑΙΑ

Θέσεις Σταθμών

Αγία ΒαρβάραΛ. Ελευθερίου Βενιζέλου (Αγ. Ελεούσα)
ΚορυδαλλόςΠλατεία Ελευθερίας
ΝίκαιαΠλατεία Ελ. Βενιζέλου
ΜανιάτικαΑιτωλικού & Μαυρομιχάλη
ΠειραιάςΛιμάνι (πλησίον σταθμού ΗΣΑΠ)
Δημοτικό ΘέατροΗρώων Πολυτεχνείου & Βασ. Γεωργίου

Σήραγγα

Συνολικά 6,5 χλμ σήραγγας της επέκτασης θα κατασκευασθούν με Μηχάνημα Διάνοιξης Σηράγγων («μετροπόντικας»), ενώ το υπόλοιπο τμήμα στην αρχή και στο τέλος του έργου θα υλοποιηθεί με υπόγεια εκσκαφή.

Φρέατα

Συνολικά προβλέπονται 8 φρέατα αερισμού κατά μήκος της νέας Γραμμής και δύο για την είσοδο και την έξοδο του «μετροπόντικα».

Πρόοδος έργου

ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΣ 2018

  • Σήραγγα ΝΑΤΜ 2Τ: Ολοκληρώθηκαν οι εργασίες της μόνιμης επένδυσης θόλου της σήραγγας
  • Φρέαρ ΕΙΣΟΔΟΥ ΤΒΜ: Ολοκληρώθηκαν οι εργασίες εκσκαφής και προσωρινής αντιστήριξης του φρέατος καθώς και η κατασκευή της πλάκας θεμελίωσης και των περιμετρικών τοιχείων.
  • Φρέαρ ΚΟΜΝΗΝΟΥ: Ολοκληρώθηκαν οι εργασίες μόνιμης επένδυσης  της συνδετήριας του φρέατος
  • ΣΤΑΘΜΟΣ ΑΓΙΑ ΒΑΡΒΑΡΑ: Σε εξέλιξη βρίσκονται οι εργασίες τοποθέτησης γρανιτών στο επίπεδο έκδοσης εισιτηρίων και τοποθέτηση μεταλλικών θυρών.
  • ΣΤΑΘΜΟΣ ΚΟΡΥΔΑΛΛΟΣ: Σε προχωρημένο στάδιο βρίσκονται οι εργασίες τοποθέτησης γρανιτών και τοιχοποιίας καθώς σε εξέλιξη βρίσκονται οι εργασίες γεμισμάτων, βιομηχανικών δαπέδων  και λοιπών ειδικών δαπέδων.
  • ΣΤΑΘΜΟΣ ΝΙΚΑΙΑ: Σε εξέλιξη βρίσκονται οι συμπληρωματικές εργασίες κατασκευής της μη φέρουσας τοιχοποιίας στο επίπεδο -3 των αποβαθρών ενώ σε εξέλιξη βρίσκονται οι Η/Μ εργασίες.
  • Σήραγγα ΝΑΤΜ Αερισμού του Σταθμού: Ολοκληρώθηκαν οι εργασίες Υδατοστεγάνωσης της πλάκας πυθμένα (invert) καθώς και η εκσκαφή και η προσωρινή αντιστήριξη της σήραγγας.
  • ΣΤΑΘΜΟΣ ΜΑΝΙΑΤΙΚΑ: Σε προχωρημένο στάδιο βρίσκονται οι εργασίες μόνιμης επένδυσης θεμελίωσης στο αντλιοστάσιο ενώ ολοκληρώθηκαν οι εργασίες της μόνιμης επένδυσης πλάκας Η/Μ και μεσοπατώματος.
  • ΣΤΑΘΜΟΣ ΠΕΙΡΑΙΑ: Ολοκληρώθηκαν οι εργασίες τοποθέτησης και προέντασης αντηρίδων αντιστήριξης ενώ σε στάδιο ολοκλήρωσης βρίσκεται η εκσκαφή του 4ου επιπέδου του κυρίως σταθμού και σε εξέλιξη βρίσκονται οι εργασίες τοποθέτησης προέντασης αντηρίδων σε αυτό.
  • Φρέαρ ΡΟΛΟΪ: Ολοκληρώθηκαν οι εργασίες παράκαμψης δικτύου ομβρίων.
  • ΣΤΑΘΜΟΣ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΘΕΑΤΡΟ: Στο υπόγειο τμήμα του σταθμού ολοκληρώθηκαν οι σκυροδετήσεις δαπέδου, τοιχείων και θόλου ενώ σε προχωρημένο στάδιο βρίσκονται οι εργασίες οπλισμού, ξυλότυπων και οι σκυροδετήσεις τοιχείων των αποβάθρων.
Print Friendly, PDF & Email

ΑΥΓΟΥΣΤΟΣ 2018

  • Σταθμός ΚΟΡΥΔΑΛΛΟΣ: Σε εξέλιξη βρίσκονται οι εργασίες υδατοστεγάνωσης και μόνιμης επένδυσης προσβάσεων του σταθμού καθώς και οι εργασίες τοποθέτησης θυρών, μεταλλικών πλακιδίων και καθαίρεσης πασσάλων και κεφαλοδέσμων.

Στο Φρέαρ Πισιδίας, σε εξέλιξη βρίσκονται οι εργασίες κατασκευής τελικής επένδυσης περιμετρικών τοιχίων και θόλου σήραγγας ΝΑΤΜ Αερισμού Φρέατος, καθώς και οι εργασίες τοποθέτησης υδατοφραγμών (w/s) για την υδατοστεγάνωση των περιμετρικών τοιχίων του κυρίως φρέατος.

  • Σταθμός ΝΙΚΑΙΑ: Σε εξέλιξη βρίσκονται οι εργασίες επίστρωσης γρανιτών δαπέδου στο επίπεδο -3 των αποβαθρών.

Στη σήραγγα ΝΑΤΜ αερισμού του σταθμού, ολοκληρώθηκαν οι εργασίες υδατοστεγάνωσης και προσωρινής αντιστήριξης καθώς και οι εργασίες υδατοστεγάνωσης από 5+256,80 έως Χ.Θ. 5+222,22. Σε εξέλιξη βρίσκονται οι προεργασίες για την υδατοστεγάνωση της σήραγγας ΝΑΤΜ αερισμού στη σύνδεσή της με τη σήραγγα του ΤΒΜ.

Στο Φρέαρ Τζαβέλλα, σε εξέλιξη βρίσκονται οι εργασίες εκσκαφής και προσωρινής αντιστήριξης του φρέατος.

  • Σταθμός ΜΑΝΙΑΤΙΚΑ: Στο ανοιχτό όρυγμα του σταθμού, έχουν ολοκληρωθεί οι εργασίες μόνιμης επένδυσης θεμελίωσης (επίπεδο -4), πλάκας Η/Μ και πλάκας μεσοπατώματος. Σε εξέλιξη βρίσκονται οι εργασίες μόνιμης επένδυσης υποστυλωμάτων, από τη στάθμη πλάκας εκδοτηρίων (-2) έως τη στάθμη πλάκας Η/Μ (-1).

Στο νότιο φρέαρ αερισμού του σταθμού (οδός Κουμουνδούρου), ολοκληρώθηκε η εκσκαφή και προσωρινή αντιστήριξη του φρέατος καθώς και οι εκσκαφή και προσωρινή αντιστήριξη της συνδετήριας σήραγγας. Σε εξέλιξη βρίσκονται οι εργασίες σύνδεσης σήραγγας αερισμού με κύρια σήραγγα ΤΒΜ (αδιατάρακτη κοπή δακτυλίων).

Στο βόρειο φρέαρ αερισμού του σταθμού (οδός Δημητρακοπούλου), ολοκληρώθηκε η εκσκαφή και προσωρινή αντιστήριξη του φρέατος.

  • Σταθμός ΠΕΙΡΑΙΑΣ: Σε εξέλιξη βρίσκονται οι εργασίες εκσκαφής 4ου επιπέδου του κυρίως σταθμού καθώς και οι εργασίες ολοκλήρωσης της τοποθέτησης και προέντασης αντηρίδων 3ης στάθμης

Στο φρέαρ Ρολόι, ολοκληρώθηκαν οι εργασίες εργοταξιακής εγκατάστασης και σε εξέλιξη βρίσκονται οι εργασίες εκσκαφής και προσωρινής αντιστήριξης έως -6,00.

  • Σταθμός ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΘΕΑΤΡΟ: Στο υπόγειο τμήμα του σταθμού, σε εξέλιξη βρίσκονται οι εργασίες σκυροδέτησης τοιχίων αποβαθρών.

Στην είσοδο της πλατείας Κοραή, ολοκληρώθηκαν οι εργασίες σκυροδέτησης μόνιμης επένδυσης δαπέδου. Σε εξέλιξη βρίσκονται οι εργασίες υδατοστεγάνωσης περιμετρικών τοιχίων και καθαίρεσης 2ης σειράς αντηρίδων.

Στην είσοδο της πλατείας Μπακογιάννη, ολοκληρώθηκαν οι εργασίες σκυροδέτησης μόνιμης επένδυσης δαπέδου και σε εξέλιξη βρίσκονται οι εργασίες σκυροδέτησης περιμετρικών τοιχίων μόνιμης επένδυσης.

Στην Ηλεκτρική Εσοχή 4+867 βρίσκονται σε εξέλιξη οι εργασίες εκσκαφής και προσωρινής αντιστήριξης καθώς και οι εργασίες μόνιμης επένδυσης.

Η εκσκαφή του συνόλου των σηράγγων έχει ολοκληρωθεί (ποσοστό 100 %).

Print Friendly, PDF & Email
Scroll Up