Πειραιάς

Πειραιάς

Στις 21 Νοεμβρίου 2008 η ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ Α.Ε. επαναδημοπράτησε τον Διαγωνισμό για την επέκταση της Γραμμής 3 προς τα Δυτικά Προάστια με κατάληξη τον Πειραιά (υπόγεια σήραγγα μήκους 7,6χλμ και 6 σύγχρονοι σταθμοί: Αγία Βαρβάρα, Κορυδαλλός, Νίκαια, Μανιάτικα, Πειραιάς, Δημοτικό Θέατρο).

Στις 13 Φεβρουαρίου 2009, 6 τεχνικοί όμιλοι/κοινοπραξίες εκδήλωσαν το ενδιαφέρον τους για την κατασκευή του έργου. Στις 5 Οκτωβρίου 2011 η Αττικό Μετρό ΑΕ προχώρησε στο άνοιγμα των Οικονομικών Προσφορών για την επέκταση της Γραμμής 3 του Μετρό προς τον Πειραιά. Ένα έργο που χρηματοδοτείται στο πλαίσιο του ΕΣΠΑ από το Ευρωπαικό Ταμείο Περιφερειακής Ανάπτυξης – Περιφερειακό Πρόγραμμα «Αττική 2007 – 2013»  (ΕΠ – Αττική) και από το Ταμείο Συνοχής – Περιφερειακό Επιχειρησιακό Πρόγραμμα «Υποδομές Μεταφορών, Περιβάλλον και Ανάπτυξη 2014 – 2020» (ΕΠ – ΥΜΕΠΕΡΑΑ).

Η σειρά κατάταξης των τριών διαγωνιζομένων κοινοπραξιών με βάση την Οικονομική Προσφορά τους έχει ως εξής :

ΚΟΙΝΟΠΡΑΞΙΑΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗ ΠΡΟΣΦΟΡΑ
1.J&P – ΑΒΑΞ ΑΕ – GHELLA SPA – ALSTOM TRANSPORT SA343,96 εκ €
2.ΑΚΤΩΡ ΑΤΕ – ΤΕΡΝΑ ΑΕ349,00 εκ €
3.FCC CONSTRUCCION S.A. – ALPINE BAU GMBH349,75 εκ €

Με βάση τα παραπάνω αποτελέσματα του Διαγωνισμού μειοδότης του έργου είναι η κοινοπραξία J&P – ΑΒΑΞ ΑΕ – GHELLA SPA – ALSTOM TRANSPORT SA.

Tην 1η Μαρτίου 2012 υπογράφηκε η σχετική σύμβαση με την ανάδοχο κοινοπραξία J&P – ΑΒΑΞ Α.Ε., GHELLA SPA, ALSTOM TRANSPORT S.A. για την κατασκευή της επέκτασης της Γραμμής 3 του Μετρό από την Αγία Μαρίνα προς τον Πειραιά, συνολικού μήκους 7,6 χλμ με 6 σύγχρονους σταθμούς. Την ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ Α.Ε. εκπροσώπησε ο Πρόεδρος Δ.Σ. & Διευθύνων Σύμβουλος Χρήστος Τσίτουρας ενώ την κοινοπραξία εκπροσώπησε ο Διευθύνων Σύμβουλος της J&P ΑΒΑΞ Α.Ε. Κωνσταντίνος Μιτζάλης.

Πρόκειται για μια επένδυση ύψους 730.000.000 ευρώ σε περιοχές του Δήμου Πειραιά και των Δήμων της ευρύτερης περιοχής (Νίκαια, Κορυδαλλός, Αγ.Βαρβάρα) που σήμερα έχουν έντονα προβλήματα κυκλοφορίας και χαμηλό επίπεδο εξυπηρέτησης από ΜΜΜ.

Με την κατασκευή της επέκτασης του Μετρό προς τον Πειραιά θα εξυπηρετούνται καθημερινά 132.000 επιβάτες, ενώ ο συνολικός χρόνος από το Λιμάνι έως το Αεροδρόμιο θα διανύεται με το Μετρό μόλις σε 45 λεπτά. Επιπρόσθετα, με τη λειτουργία του έργου θα κυκλοφορούν καθημερινά περίπου 23.000 ΙΧ οχήματα λιγότερα, επιφέροντας αντίστοιχα μείωση των ρύπων CO2 κατά 120 τόνους ημερησίως.

Ιδιαίτερα δε, στον Σταθμό ΠΕΙΡΑΙΑ προβλέπεται να δημιουργηθεί ένα ιδιαίτερα σημαντικό Συγκοινωνιακό Κέντρο, συνενώνοντας λειτουργικά δύο γραμμές Μετρό (Γραμμή 1 και Γραμμή 3), το Λιμάνι , τον Προαστιακό Σιδηρόδρομο και το Τραμ, το οποίο προβλέπεται επίσης να διέλθει από την περιοχή αυτή, διευκολύνοντας έτσι τις μετεπιβιβάσεις μεταξύ όλων των μέσων μεταφοράς.

Η κατασκευή της σήραγγας του Μετρό θα πραγματοποιηθεί με «μετροπόντικα» (ΤΒΜ) προκειμένου να ελαχιστοποιηθεί η αναπόφευκτη όχληση στη λειτουργία των Δήμων και συνολικά αναμένεται να απασχοληθούν 2.000 άτομα κατά τα έτη της κατασκευής της επέκτασης (2012-2017).

Πρόσφατα δε ξεκίνησε η κατασκευή της επέκτασης του Τραμ από Ν. Φάληρο μέχρι το κέντρο του Πειραιά, ολοκληρώνοντας έτσι την απ’ ευθείας σύνδεση του παραλιακού άξονα με τον Πειραιά μέσω του Τραμ. Συγκεκριμένα, τον Ιανουάριο του 2013 υπεγράφη η σύμβαση μεταξύ της ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ ΑΕ και της εταιρείας ΘΕΜΕΛΗ ΑΕ.

H AΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ Α.Ε., εκτός από την επέκταση της Γραμμής 3 στον Πειραιά, προχωρά σύντομα και τα ακόλουθα έργα:

  1. Επέκταση του Τραμ από Ν. Φάληρο μέχρι το κέντρο του Πειραιά, ολοκληρώνοντας έτσι την απ’ ευθείας σύνδεση του παραλιακού άξονα με τον Πειραιά μέσω του Τραμ. Η κατασκευή του συγκεκριμένου έργου ξεκίνησε από την ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ το Σεπτέμβριο του 2013.
  2. Υπογειοποίηση της Γραμμής 1 (ΗΣΑΠ) στο τμήμα Ν. Φάληρο – Πειραιάς, με τη προσθήκη ενός νέου σταθμού στην περιοχή του εργοστασίου Κεράνης, ενοποιώντας λειτουργικά και πολεοδομικά τις περιοχές του Πειραιά από τις οποίες διέρχεται σήμερα επιφανειακά το μέσο αυτό. Οι μελέτες για το έργο ολοκληρώνονται σύντομα, ώστε να προχωρήσει στην συνέχεια η δημοπράτησή του από την ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ ΑΕ.
  3. Επέκταση του Τραμ προς Κερατσίνι – Πέραμα, με υπόγεια χάραξη σε μεγάλο τμήμα εντός του Δήμου Κερατσινίου, κατά μήκος της ιστορικής χάραξης του παλαιού τροχιοδρόμου Περάματος. Για το έργο αυτό έχουν ήδη ξεκινήσει οι προκαταρκτικές μελέτες.
AM_Peiraias_extension_May15_gr_LGΕΠΕΚΤΑΣΗ ΓΡΑΜΜΗΣ 3 ΠΡΟΣ ΠΕΙΡΑΙΑ

Θέσεις Σταθμών

Αγία ΒαρβάραΛ. Ελευθερίου Βενιζέλου (Αγ. Ελεούσα)
ΚορυδαλλόςΠλατεία Ελευθερίας
ΝίκαιαΠλατεία Ελ. Βενιζέλου
ΜανιάτικαΑιτωλικού & Μαυρομιχάλη
ΠειραιάςΛιμάνι (πλησίον σταθμού ΗΣΑΠ)
Δημοτικό ΘέατροΗρώων Πολυτεχνείου & Βασ. Γεωργίου

Σήραγγα

Συνολικά 6,5 χλμ σήραγγας της επέκτασης θα κατασκευασθούν με Μηχάνημα Διάνοιξης Σηράγγων («μετροπόντικας»), ενώ το υπόλοιπο τμήμα στην αρχή και στο τέλος του έργου θα υλοποιηθεί με υπόγεια εκσκαφή.

Φρέατα

Συνολικά προβλέπονται 8 φρέατα αερισμού κατά μήκος της νέας Γραμμής και δύο για την είσοδο και την έξοδο του «μετροπόντικα».

Print Friendly, PDF & Email

Πρόοδος έργου

ΜΑΡΤΙΟΣ 2019

Στο Φρέαρ Εισόδου ΤΒΜ, έχει ολοκληρωθεί η τοποθέτηση εσωτερικής μεταλλικής πλάκας.

-Στο Φρέαρ Κομνηνού, σε εξέλιξη βρίσκεται η αποκατάσταση επιπέδου οδού.

-Στο Φρέαρ Μεγ. Αλεξάνδρου, σε εξέλιξη βρίσκεται η αποκατάσταση επιπέδου οδού.

-Στο Φρέαρ Πισιδίας, έχει ολοκληρωθεί η τελική επένδυση Φρέατος Πισιδίας, ενώ σε εξέλιξη βρίσκεται η διάστρωση τσιμεντοκονίας στα πατήματα του κλιμακοστασίου διαφυγής.

  • Σταθμός ΝΙΚΑΙΑ: σε εξέλιξη βρίσκονται οι χρωματισμοί φρέατος εκτόνωσης –αερισμού στο μέτωπο αναχώρησης του ΤΒΜ από το Σταθμό.
  • Σταθμός ΜΑΝΙΑΤΙΚΑ: στην κύρια Σήραγγα του Σταθμού (ΝΑΤΜ), σε εξέλιξη βρίσκεται η κατασκευή αποβαθρών και η πλήρωση του σταθμού με άοπλο σκυρόδεμα.

Στα Υπόγεια Τμήματα ΝΑΤΜ του Σταθμού, έχει ολοκληρωθεί η εκσκαφή – προσωρινή αντιστήριξη σηράγγων κλιμακοστασίων και δυτικού ανελκυστήρα.

Στο Βόρειο Φρέαρ Αερισμού του Σταθμού (οδός Δημητρακοπούλου), έχει ολοκληρωθεί η μόνιμη επένδυση θόλου – παρειών συνδετήριας σήραγγας, ενώ σε εξέλιξη βρίσκεται η μόνιμη επένδυση τοιχίων φρέατος.

  • Σταθμός ΠΕΙΡΑΙΑΣ: Σε εξέλιξη βρίσκεται η συναρμολόγηση οικοδομικού γερανού στην περιοχή της εισόδου 3.
  • Σταθμός ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΘΕΑΤΡΟ: στον Κύριο Σταθμό, στην Πλατεία Αγίου Κωνσταντίνου, σε αναμονή βρίσκονται οι βαφές βιομηχανικών επιπέδων στο μηχανολογικό όροφο, ενώ σε εξέλιξη βρίσκονται οι εργασίες τοιχοποιίας στο Η/Μ όροφο, στο επίπεδο έκδοσης εισιτηρίων και στο επίπεδο αποβαθρών, καθώς και η σκυροδέτηση περιμετρικού τοιχείου στη συναρμογή με σήραγγα ΤΒΜ (αξ. 19, αποβάθρες έως concourse).

Στις Σήραγγες Κλιμακοστασίων, στο Νότιο Κλιμακοστάσιο, σε εξέλιξη βρίσκονται οι τσιμεντενέσεις πλήρωσης στο θόλο.

Στην Είσοδο της Πλατείας Κοραή, σε εξέλιξη βρίσκονται οι εργασίες για τα δευτερογενή σκυροδέματα.

Στη Σήραγγα Πρόσβασης στην Πλατεία Κοραή, σε εξέλιξη βρίσκονται οι εργασίες για τα δευτερογενή σκυροδέματα.

Στη Σήραγγα πρόσβασης Πλατείας Μπακογιάννη, σε εξέλιξη βρίσκονται οι τσιμεντενέσεις πλήρωσης στο θόλο.

-Στο Φρέαρ Αερισμού Δημοτικού Θεάτρου, έχουν ολοκληρωθεί οι εργασίες σκυροδέτησης θεμελίωσης μόνιμης επένδυσης.

Στη Σήραγγα Αερισμού Φρέατος Ραλλείου, σε εξέλιξη βρίσκονται οι εργασίες σκυροδέτησης θεμελίωσης μόνιμης επένδυσης.

-Στο Φρέαρ Δεληγιάννη, σε αναμονή βρίσκονται οι εργασίες υδατοστεγάνωσης περιμετρικών τοιχείων .

Print Friendly, PDF & Email

ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΣ 2019

Στο Φρέαρ Εισόδου ΤΒΜ, έχει ολοκληρωθεί η κατασκευή πλακών +47,46, +56,11, ενώ σε εξέλιξη βρίσκεται η αποκατάσταση της επιφάνειας.

-Στο Φρέαρ Κομνηνού έχει ολοκληρωθεί η τοποθέτηση της σχάρας επιπέδου οδού, ενώ σε εξέλιξη βρίσκονται οι αρχιτεκτονικές εργασίες (κατασκευή κιγκλιδωμάτων).

  • Σταθμός ΑΓΙΑ ΒΑΡΒΑΡΑ: σε εξέλιξη βρίσκεται η επένδυση τοίχων και υποστηλωμάτων, καθώς και η αποκατάσταση επιπέδου Οδού – Πλατείας (0).

-Στο Φρέαρ Μεγ. Αλεξάνδρου, έχουν ολοκληρωθεί οι εργασίες τοποθέτησης σχάρας επιπέδου οδού, ενώ σε εξέλιξη βρίσκονται οι αρχιτεκτονικές εργασίες (κατασκευή κιγκλιδωμάτων).

  • Σταθμός ΚΟΡΥΔΑΛΛΟΣ: σε εξέλιξη βρίσκεται η τοποθέτηση ψευδοοροφών.

-Στο Φρέαρ Πισιδίας, σε εξέλιξη βρίσκεται η τελική επένδυση κεντρικού τοιχώματος και κλιμακοστασίου κυρίως Φρέατος.

  • Σταθμός ΝΙΚΑΙΑ: σε εξέλιξη βρίσκονται οι χρωματισμοί (Β’ Φάση) τεχνικών χώρων Σταθμού και οι προεργασίες εγκατάστασης μεταλλικών πανέλων ψευδοοροφής στις οροφές των επιπέδων -3 και -4 του Σταθμού.
  • Σταθμός ΜΑΝΙΑΤΙΚΑ: Στο ανοιχτό όρυγμα του Σταθμού ολοκληρώθηκε η μόνιμη επένδυση κλίμακας S4, ενώ σε εξέλιξη βρίσκονται οι εργασίες μόνιμης επένδυσης πλάκας μεσοπατώματος.

Στην κύρια Σήραγγα του Σταθμού, σε εξέλιξη βρίσκονται οι εργασίες μόνιμης επένδυσης βόρειου μετωπικού τοίχου και η καθαίρεση προσωρινού σκυροδέματος περιοχής εκβάθυνσης.

Στα Υπόγεια Τμήματα ΝΑΤΜ του Σταθμού, σε εξέλιξη βρίσκεται η μόνιμη επένδυση ΝΑ, ΒΔ και ΒΑ σήραγγας πρόσβασης.

-Στο Φρέαρ Μελά, σε εξέλιξη βρίσκεται η περίφραξη εργοταξίου.

  • Σταθμός ΠΕΙΡΑΙΑΣ: Σε εξέλιξη βρίσκονται οι εργασίες τοποθέτησης και προφόρτισης αντηρίδων 5ης στάθμης.

-Στο Φρέαρ Ρολόι, ολοκληρώθηκε η κατασκευή θεμελίωσης, ενώ σε εξέλιξη βρίσκονται οι σκυροδετήσεις μόνιμης επένδυσης περιμετρικών τοιχείων.

  • Σταθμός ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΘΕΑΤΡΟ: στον Κύριο Σταθμό, στην Πλατεία Αγίου Κωνσταντίνου, σε εξέλιξη βρίσκονται οι εργασίες τοιχοποιίας στο Η/Μ/ όροφο και στο επίπεδο έκδοσης εισιτηρίων, καθώς και οι βαφές βιομηχανικών επιπέδων στο μηχανολογικό όροφο. Σε εξέλιξη βρίσκεται και η τοποθέτηση οπλισμών περιμετρικών τοιχείων στη συναρμογή με σήραγγα ΤΒΜ.

Στις Σήραγγες Κλιμακοστασίων, στο Νότιο Κλιμακοστάσιο, σε εξέλιξη βρίσκονται οι εργασίες για τα δευτερογενή σκυροδέματα.

Στην Είσοδο της Πλατείας Κοραή, σε εξέλιξη βρίσκονται οι εργασίες υδατοστεγάνωσης και σκυροδέτησης μόνιμης επένδυσης.

Στο ΤΒΜ Σήραγγας Διπλής Τροχιάς, στην Ηλεκτρική Εσοχή 3RP3 Χ.Θ. 8+707,585 σε αναμονή βρίσκονται οι εργασίες σκυροδέτησης μόνιμης επένδυσης (2/14μ), ενώ σε εξέλιξη βρίσκεται η εκσκαφή – προσωρινή αντιστήριξη (πρόοδος /’Α φάση 8/14, ‘Β φάση 2/14).

-Στο Φρέαρ Δεληγιάννη, σε εξέλιξη βρίσκονται οι εργασίες υδατοστεγάνωσης περιμετρικών τοιχείων .

-Στο Φρέαρ Πανεπιστήμιο, σε αναμονή βρίσκεται η σκυροδέτηση μόνιμης επένδυσης (ολοκληρώθηκε το δάπεδο αντλιοστασίου).

Print Friendly, PDF & Email
Scroll Up
Μεγέθυνση / Σμίκρυνση