Πειραιάς

Πειραιάς

Στις 21 Νοεμβρίου 2008 η ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ Α.Ε. επαναδημοπράτησε τον Διαγωνισμό για την επέκταση της Γραμμής 3 προς τα Δυτικά Προάστια με κατάληξη τον Πειραιά (υπόγεια σήραγγα μήκους 7,6χλμ και 6 σύγχρονοι σταθμοί: Αγία Βαρβάρα, Κορυδαλλός, Νίκαια, Μανιάτικα, Πειραιάς, Δημοτικό Θέατρο).

Στις 13 Φεβρουαρίου 2009, 6 τεχνικοί όμιλοι/κοινοπραξίες εκδήλωσαν το ενδιαφέρον τους για την κατασκευή του έργου. Στις 5 Οκτωβρίου 2011 η Αττικό Μετρό ΑΕ προχώρησε στο άνοιγμα των Οικονομικών Προσφορών για την επέκταση της Γραμμής 3 του Μετρό προς τον Πειραιά. Ένα έργο που χρηματοδοτείται στο πλαίσιο του ΕΣΠΑ από το Ευρωπαικό Ταμείο Περιφερειακής Ανάπτυξης – Περιφερειακό Πρόγραμμα «Αττική 2007 – 2013»  (ΕΠ – Αττική) και από το Ταμείο Συνοχής – Περιφερειακό Επιχειρησιακό Πρόγραμμα «Υποδομές Μεταφορών, Περιβάλλον και Ανάπτυξη 2014 – 2020» (ΕΠ – ΥΜΕΠΕΡΑΑ).

Η σειρά κατάταξης των τριών διαγωνιζομένων κοινοπραξιών με βάση την Οικονομική Προσφορά τους έχει ως εξής :

ΚΟΙΝΟΠΡΑΞΙΑΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗ ΠΡΟΣΦΟΡΑ
1.J&P – ΑΒΑΞ ΑΕ – GHELLA SPA – ALSTOM TRANSPORT SA343,96 εκ €
2.ΑΚΤΩΡ ΑΤΕ – ΤΕΡΝΑ ΑΕ349,00 εκ €
3.FCC CONSTRUCCION S.A. – ALPINE BAU GMBH349,75 εκ €

Με βάση τα παραπάνω αποτελέσματα του Διαγωνισμού μειοδότης του έργου είναι η κοινοπραξία J&P – ΑΒΑΞ ΑΕ – GHELLA SPA – ALSTOM TRANSPORT SA.

Tην 1η Μαρτίου 2012 υπογράφηκε η σχετική σύμβαση με την ανάδοχο κοινοπραξία J&P – ΑΒΑΞ Α.Ε., GHELLA SPA, ALSTOM TRANSPORT S.A. για την κατασκευή της επέκτασης της Γραμμής 3 του Μετρό από την Αγία Μαρίνα προς τον Πειραιά, συνολικού μήκους 7,6 χλμ με 6 σύγχρονους σταθμούς. Την ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ Α.Ε. εκπροσώπησε ο Πρόεδρος Δ.Σ. & Διευθύνων Σύμβουλος Χρήστος Τσίτουρας ενώ την κοινοπραξία εκπροσώπησε ο Διευθύνων Σύμβουλος της J&P ΑΒΑΞ Α.Ε. Κωνσταντίνος Μιτζάλης.

Πρόκειται για μια επένδυση ύψους 730.000.000 ευρώ σε περιοχές του Δήμου Πειραιά και των Δήμων της ευρύτερης περιοχής (Νίκαια, Κορυδαλλός, Αγ.Βαρβάρα) που σήμερα έχουν έντονα προβλήματα κυκλοφορίας και χαμηλό επίπεδο εξυπηρέτησης από ΜΜΜ.

Με την κατασκευή της επέκτασης του Μετρό προς τον Πειραιά θα εξυπηρετούνται καθημερινά 132.000 επιβάτες, ενώ ο συνολικός χρόνος από το Λιμάνι έως το Αεροδρόμιο θα διανύεται με το Μετρό μόλις σε 45 λεπτά. Επιπρόσθετα, με τη λειτουργία του έργου θα κυκλοφορούν καθημερινά περίπου 23.000 ΙΧ οχήματα λιγότερα, επιφέροντας αντίστοιχα μείωση των ρύπων CO2 κατά 120 τόνους ημερησίως.

Ιδιαίτερα δε, στον Σταθμό ΠΕΙΡΑΙΑ προβλέπεται να δημιουργηθεί ένα ιδιαίτερα σημαντικό Συγκοινωνιακό Κέντρο, συνενώνοντας λειτουργικά δύο γραμμές Μετρό (Γραμμή 1 και Γραμμή 3), το Λιμάνι , τον Προαστιακό Σιδηρόδρομο και το Τραμ, το οποίο προβλέπεται επίσης να διέλθει από την περιοχή αυτή, διευκολύνοντας έτσι τις μετεπιβιβάσεις μεταξύ όλων των μέσων μεταφοράς.

Η κατασκευή της σήραγγας του Μετρό θα πραγματοποιηθεί με «μετροπόντικα» (ΤΒΜ) προκειμένου να ελαχιστοποιηθεί η αναπόφευκτη όχληση στη λειτουργία των Δήμων και συνολικά αναμένεται να απασχοληθούν 2.000 άτομα κατά τα έτη της κατασκευής της επέκτασης (2012-2017).

Πρόσφατα δε ξεκίνησε η κατασκευή της επέκτασης του Τραμ από Ν. Φάληρο μέχρι το κέντρο του Πειραιά, ολοκληρώνοντας έτσι την απ’ ευθείας σύνδεση του παραλιακού άξονα με τον Πειραιά μέσω του Τραμ. Συγκεκριμένα, τον Ιανουάριο του 2013 υπεγράφη η σύμβαση μεταξύ της ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ ΑΕ και της εταιρείας ΘΕΜΕΛΗ ΑΕ.

H AΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ Α.Ε., εκτός από την επέκταση της Γραμμής 3 στον Πειραιά, προχωρά σύντομα και τα ακόλουθα έργα:

  1. Επέκταση του Τραμ από Ν. Φάληρο μέχρι το κέντρο του Πειραιά, ολοκληρώνοντας έτσι την απ’ ευθείας σύνδεση του παραλιακού άξονα με τον Πειραιά μέσω του Τραμ. Η κατασκευή του συγκεκριμένου έργου ξεκίνησε από την ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ το Σεπτέμβριο του 2013.
  2. Υπογειοποίηση της Γραμμής 1 (ΗΣΑΠ) στο τμήμα Ν. Φάληρο – Πειραιάς, με τη προσθήκη ενός νέου σταθμού στην περιοχή του εργοστασίου Κεράνης, ενοποιώντας λειτουργικά και πολεοδομικά τις περιοχές του Πειραιά από τις οποίες διέρχεται σήμερα επιφανειακά το μέσο αυτό. Οι μελέτες για το έργο ολοκληρώνονται σύντομα, ώστε να προχωρήσει στην συνέχεια η δημοπράτησή του από την ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ ΑΕ.
  3. Επέκταση του Τραμ προς Κερατσίνι – Πέραμα, με υπόγεια χάραξη σε μεγάλο τμήμα εντός του Δήμου Κερατσινίου, κατά μήκος της ιστορικής χάραξης του παλαιού τροχιοδρόμου Περάματος. Για το έργο αυτό έχουν ήδη ξεκινήσει οι προκαταρκτικές μελέτες.
AM_Peiraias_extension_May15_gr_LGΕΠΕΚΤΑΣΗ ΓΡΑΜΜΗΣ 3 ΠΡΟΣ ΠΕΙΡΑΙΑ

Θέσεις Σταθμών

Αγία ΒαρβάραΛ. Ελευθερίου Βενιζέλου (Αγ. Ελεούσα)
ΚορυδαλλόςΠλατεία Ελευθερίας
ΝίκαιαΠλατεία Ελ. Βενιζέλου
ΜανιάτικαΑιτωλικού & Μαυρομιχάλη
ΠειραιάςΛιμάνι (πλησίον σταθμού ΗΣΑΠ)
Δημοτικό ΘέατροΗρώων Πολυτεχνείου & Βασ. Γεωργίου

Σήραγγα

Συνολικά 6,5 χλμ σήραγγας της επέκτασης θα κατασκευασθούν με Μηχάνημα Διάνοιξης Σηράγγων («μετροπόντικας»), ενώ το υπόλοιπο τμήμα στην αρχή και στο τέλος του έργου θα υλοποιηθεί με υπόγεια εκσκαφή.

Φρέατα

Συνολικά προβλέπονται 8 φρέατα αερισμού κατά μήκος της νέας Γραμμής και δύο για την είσοδο και την έξοδο του «μετροπόντικα».

Print Friendly, PDF & Email

Πρόοδος έργου

ΝΟΕΜΒΡΙΟΣ 2018

    • Φρέαρ ΚΟΜΝΗΝΟΥ: Σε εξέλιξη βρίσκονται οι αρχιτεκτονικές εργασίες.
  • Σταθμός ΑΓ. ΒΑΡΒΑΡΑ: Σε εξέλιξη βρίσκονται οι εργασίες τοποθέτησης πλακών γρανίτη στους τοίχους του επιπέδου έκδοσης εισιτηρίων καθώς και στις κλίμακες και στα πλατύσκαλα.
    • Φρέαρ ΜΕΓ. ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥ: ολοκληρώθηκαν οι εργασίες τοιχοποιίας, επιχρισμάτων, η τοποθέτηση θυρών καθώς και η κατασκευή του βιομηχανικού δαπέδου.
  • Σταθμός ΚΟΡΥΔΑΛΛΟΣ: Σε εξέλιξη βρίσκονται οι εργασίες τοποθέτησης θυρών ενώ σε προχωρημένο στάδιο βρίσκονται οι εργασίες τοποθέτησης κεραμικών πλακιδίων και γρανιτών καθώς και επιχώσεων.
    • Φρέαρ ΠΙΣΙΔΙΑΣ: Σε εξέλιξη βρίσκονται οι εργασίες κατασκευής τελικής επένδυσης εξωτερικών περιμετρικών τοιχίων στο κυρίως Φρέαρ.
  • Σταθμός ΝΙΚΑΙΑ: Ολοκληρώθηκε η κατασκευή εκσκαφή και η προσωρινή αντιστήριξη του σταθμού, καθώς επίσης η υδατοστεγάνωση και η κατασκευή της τελικής επένδυσης πλάκας πυθμένα (invert).
  • ΒΟΡΕΙΑ ΕΙΣΟΔΟΣ ΣΤΑΘΜΟΥ: Ολοκληρώθηκαν οι εργασίες καθαίρεσης του κεφαλόδεσμου των πασσάλων καθώς και η επιχώση.
    • Φρέαρ ΤΖΑΒΕΛΑ: Σε εξέλιξη βρίσκονται οι εργασίες εκσκαφής και προσωρινής αντιστήριξης του φρέατος ενώ έχουν ολοκληρωθεί οι εργασίες για τις κυκλοφοριάκες παρακάμψεις και η κατασκευή του περιμετρικού κεφαλόδεσμου.
  • Σταθμός ΜΑΝΙΑΤΙΚΑ: Σε εξέλιξη βρίσκονται οι εργασίες μόνιμης επένδυσης κλιμάκων S1, S3 και S4 καθώς και η μόνιμη επένδυση τοιχίων και υποστυλωμάτων από τη στάθμη πλάκας Η/Μ (-3) έως τη στάθμη πλάκας εκδοτηρίων (-2).
  • ΚΥΡΙΑ ΣΗΡΑΓΓΑ ΤΟΥ ΣΤΑΘΜΟΥ (ΝΑΤΜ): Ολοκληρώθηκαν οι εργασίες γείωσης της κύριας σήραγγας του σταθμού και η υδατοστεγάνωσή της.
  • Σταθμός ΠΕΙΡΑΙΑ: Ολοκληρώθηκε η εκσκαφή του 1ου, 2ου, 3ου και 4ου επιπέδου ενώ σε εξέλιξη βρίσκεται η εκσκαφή του 5ου επιπέδου του κυρίως σταθμού. Επίσης σε εξέλιξη βρίσκονται οι εργασίες τοποθέτησης και προέντασης αντηρίδων της 4ης στάθμης.
    • Φρέαρ ΡΟΛΟΙ: Σε εξέλιξη βρίσκονται οι εργασίες εκσκαφής και προσωρινής αντιστήριξης έως -9,00.
  • Σταθμός ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΘΕΑΤΡΟ: Σε προχωρημένο στάδιο βρίσκονται οι εργασίες σκυροδέτησης της πλάκας οροφής (αξ 8-10) καθώς και οι εργασίες υδατοστεγάνωσης – τοποθέτησης οπλισμών στη συναρμογή με σήραγγα ΤΒΜ (επίπεδο σιδηροτροχιών έως επίπεδο αποβαθρών).
Print Friendly, PDF & Email

ΟΚΤΩΒΡΙΟΣ 2018

    • Φρέαρ Εισόδου ΤΒΜ: Ολοκληρώθηκε η υδατοστεγάνωση των περιμετρικών τοίχων.
    • Φρέαρ ΚΟΜΝΗΝΟΥ: Ολοκληρώθηκε η εκσκαφή και η προσωρινή αντιστήριξη φρέατος και συνδετήριας σήραγγας καθώς και η τοιχοποιία, τα επιχρίσματα, η τοποθέτηση θυρών και τα βιομηχανικά δάπεδα.
  • Σταθμός ΑΓ. ΒΑΡΒΑΡΑ: Ολοκληρώθηκαν οι εργασίες τοποθέτησης πλακών από γρανίτη στο επίπεδο έκδοσης εισιτηρίων καθώς και η τοποθέτηση ψευδοροφών ορυκτών ινών στο επίπεδο έκδοσης εισιτηρίων.
    • Φρέαρ ΜΕΓ. ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥ: ολοκληρώθηκαν οι εργασίες εκσκαφής προσωρινής αντιστήριξης φρέατος και συνδετήριας σήραγγας καθώς και η μόνιμη επένδυση συνδετήριας σήραγγας, φρέατος και κλιμακοστασίου.
    • Φρέαρ ΤΑΞΙΑΡΧΩΝ: Σε εξέλιξη βρίσκονται οι εργασίες γεμίσματος και βιομηχανικών δαπέδων.
  • Σταθμός ΚΟΡΥΔΑΛΛΟΣ: Σε εξέλιξη βρίσκονται οι εργασίες υδατοστεγάνωσης και μόνιμης επένδυσης των προσβάσεων του Σταθμού.
    • Φρέαρ ΠΙΣΙΔΙΑΣ: Ολοκληρώθηκε και η τελική επένδυση πλάκας θεμελίωσης του Φρέατος καθώς και η εκσκαφή προσωρινής αντιστήριξης της σήραγγας ΝΑΤΜ Αερισμού.
  • Σταθμός ΝΙΚΑΙΑ: Ολοκληρώθηκε η κατασκευή τελικής επένδυσης τοιχίων και θόλου μεταξύ 1ου – 2ου συστολικού αρμού στη σήραγγα ΝΑΤΜ αερισμού του σταθμού ενώ σε εξέλιξη βρίσκονται οι εργασίες κατασκευής τελικής επένδυσης τοιχίων μεταξύ 2ου -3ου συστολικού αρμού.
    • ΒΟΡΕΙΑ ΕΙΣΟΔΟΣ ΣΤΑΘΜΟΥ: έχουν ολοκληρωθεί οι εργασίες υδατοστεγάνωσης και κατασκευής μόνιμης επένδυσης.
  • Σταθμός ΜΑΝΙΑΤΙΚΑ: Σε εξέλιξη βρίσκονται οι εργασίες μόνιμης επένδυσης τοιχίων υποσυλωμάτων από την στάθμη πλάκας Η/Μ (-3) έως στάθμη πλάκας εκδοτηρίων (-2).
    • Φρέαρ ΡΟΛΟΙ: Σε εξέλιξη βρίσκονται οι εργασίες εκσκαφής και προσωρινής αντιστήριξης έως -5,00.
  • Σταθμός ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΘΕΑΤΡΟ: Σε προχωρημένο στάδιο βρίσκονται οι εργασίες ξυλότυπων – οπλισμών της πλάκας οροφής στον κύριο σταθμό ενώ σε εξέλιξη βρίσκονται οι εργασίες σκυροδέτησης των περιμετρικών τοιχίων από την πλάκα Η/Μ ορόφου έως την πλάκα οροφής.
Print Friendly, PDF & Email
Scroll Up
Μεγέθυνση / Σμίκρυνση