Πειραιάς

Πειραιάς

Στις 21 Νοεμβρίου 2008 η ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ Α.Ε. επαναδημοπράτησε τον Διαγωνισμό για την επέκταση της Γραμμής 3 προς τα Δυτικά Προάστια με κατάληξη τον Πειραιά (υπόγεια σήραγγα μήκους 7,6χλμ και 6 σύγχρονοι σταθμοί: Αγία Βαρβάρα, Κορυδαλλός, Νίκαια, Μανιάτικα, Πειραιάς, Δημοτικό Θέατρο).

Στις 13 Φεβρουαρίου 2009, 6 τεχνικοί όμιλοι/κοινοπραξίες εκδήλωσαν το ενδιαφέρον τους για την κατασκευή του έργου. Στις 5 Οκτωβρίου 2011 η Αττικό Μετρό ΑΕ προχώρησε στο άνοιγμα των Οικονομικών Προσφορών για την επέκταση της Γραμμής 3 του Μετρό προς τον Πειραιά. Ένα έργο που χρηματοδοτείται στο πλαίσιο του ΕΣΠΑ από το Ευρωπαικό Ταμείο Περιφερειακής Ανάπτυξης – Περιφερειακό Πρόγραμμα «Αττική 2007 – 2013»  (ΕΠ – Αττική) και από το Ταμείο Συνοχής – Περιφερειακό Επιχειρησιακό Πρόγραμμα «Υποδομές Μεταφορών, Περιβάλλον και Ανάπτυξη 2014 – 2020» (ΕΠ – ΥΜΕΠΕΡΑΑ).

Η σειρά κατάταξης των τριών διαγωνιζομένων κοινοπραξιών με βάση την Οικονομική Προσφορά τους έχει ως εξής :

ΚΟΙΝΟΠΡΑΞΙΑΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗ ΠΡΟΣΦΟΡΑ
1.J&P – ΑΒΑΞ ΑΕ – GHELLA SPA – ALSTOM TRANSPORT SA343,96 εκ €
2.ΑΚΤΩΡ ΑΤΕ – ΤΕΡΝΑ ΑΕ349,00 εκ €
3.FCC CONSTRUCCION S.A. – ALPINE BAU GMBH349,75 εκ €

Με βάση τα παραπάνω αποτελέσματα του Διαγωνισμού μειοδότης του έργου είναι η κοινοπραξία J&P – ΑΒΑΞ ΑΕ – GHELLA SPA – ALSTOM TRANSPORT SA.

Tην 1η Μαρτίου 2012 υπογράφηκε η σχετική σύμβαση με την ανάδοχο κοινοπραξία J&P – ΑΒΑΞ Α.Ε., GHELLA SPA, ALSTOM TRANSPORT S.A. για την κατασκευή της επέκτασης της Γραμμής 3 του Μετρό από την Αγία Μαρίνα προς τον Πειραιά, συνολικού μήκους 7,6 χλμ με 6 σύγχρονους σταθμούς. Την ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ Α.Ε. εκπροσώπησε ο Πρόεδρος Δ.Σ. & Διευθύνων Σύμβουλος Χρήστος Τσίτουρας ενώ την κοινοπραξία εκπροσώπησε ο Διευθύνων Σύμβουλος της J&P ΑΒΑΞ Α.Ε. Κωνσταντίνος Μιτζάλης.

Πρόκειται για μια επένδυση ύψους 730.000.000 ευρώ σε περιοχές του Δήμου Πειραιά και των Δήμων της ευρύτερης περιοχής (Νίκαια, Κορυδαλλός, Αγ.Βαρβάρα) που σήμερα έχουν έντονα προβλήματα κυκλοφορίας και χαμηλό επίπεδο εξυπηρέτησης από ΜΜΜ.

Με την κατασκευή της επέκτασης του Μετρό προς τον Πειραιά θα εξυπηρετούνται καθημερινά 132.000 επιβάτες, ενώ ο συνολικός χρόνος από το Λιμάνι έως το Αεροδρόμιο θα διανύεται με το Μετρό μόλις σε 45 λεπτά. Επιπρόσθετα, με τη λειτουργία του έργου θα κυκλοφορούν καθημερινά περίπου 23.000 ΙΧ οχήματα λιγότερα, επιφέροντας αντίστοιχα μείωση των ρύπων CO2 κατά 120 τόνους ημερησίως.

Ιδιαίτερα δε, στον Σταθμό ΠΕΙΡΑΙΑ προβλέπεται να δημιουργηθεί ένα ιδιαίτερα σημαντικό Συγκοινωνιακό Κέντρο, συνενώνοντας λειτουργικά δύο γραμμές Μετρό (Γραμμή 1 και Γραμμή 3), το Λιμάνι , τον Προαστιακό Σιδηρόδρομο και το Τραμ, το οποίο προβλέπεται επίσης να διέλθει από την περιοχή αυτή, διευκολύνοντας έτσι τις μετεπιβιβάσεις μεταξύ όλων των μέσων μεταφοράς.

Η κατασκευή της σήραγγας του Μετρό θα πραγματοποιηθεί με «μετροπόντικα» (ΤΒΜ) προκειμένου να ελαχιστοποιηθεί η αναπόφευκτη όχληση στη λειτουργία των Δήμων και συνολικά αναμένεται να απασχοληθούν 2.000 άτομα κατά τα έτη της κατασκευής της επέκτασης (2012-2017).

Πρόσφατα δε ξεκίνησε η κατασκευή της επέκτασης του Τραμ από Ν. Φάληρο μέχρι το κέντρο του Πειραιά, ολοκληρώνοντας έτσι την απ’ ευθείας σύνδεση του παραλιακού άξονα με τον Πειραιά μέσω του Τραμ. Συγκεκριμένα, τον Ιανουάριο του 2013 υπεγράφη η σύμβαση μεταξύ της ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ ΑΕ και της εταιρείας ΘΕΜΕΛΗ ΑΕ.

H AΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ Α.Ε., εκτός από την επέκταση της Γραμμής 3 στον Πειραιά, προχωρά σύντομα και τα ακόλουθα έργα:

  1. Επέκταση του Τραμ από Ν. Φάληρο μέχρι το κέντρο του Πειραιά, ολοκληρώνοντας έτσι την απ’ ευθείας σύνδεση του παραλιακού άξονα με τον Πειραιά μέσω του Τραμ. Η κατασκευή του συγκεκριμένου έργου ξεκίνησε από την ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ το Σεπτέμβριο του 2013.
  2. Υπογειοποίηση της Γραμμής 1 (ΗΣΑΠ) στο τμήμα Ν. Φάληρο – Πειραιάς, με τη προσθήκη ενός νέου σταθμού στην περιοχή του εργοστασίου Κεράνης, ενοποιώντας λειτουργικά και πολεοδομικά τις περιοχές του Πειραιά από τις οποίες διέρχεται σήμερα επιφανειακά το μέσο αυτό. Οι μελέτες για το έργο ολοκληρώνονται σύντομα, ώστε να προχωρήσει στην συνέχεια η δημοπράτησή του από την ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ ΑΕ.
  3. Επέκταση του Τραμ προς Κερατσίνι – Πέραμα, με υπόγεια χάραξη σε μεγάλο τμήμα εντός του Δήμου Κερατσινίου, κατά μήκος της ιστορικής χάραξης του παλαιού τροχιοδρόμου Περάματος. Για το έργο αυτό έχουν ήδη ξεκινήσει οι προκαταρκτικές μελέτες.
AM_Peiraias_extension_May15_gr_LGΕΠΕΚΤΑΣΗ ΓΡΑΜΜΗΣ 3 ΠΡΟΣ ΠΕΙΡΑΙΑ

Θέσεις Σταθμών

Αγία ΒαρβάραΛ. Ελευθερίου Βενιζέλου (Αγ. Ελεούσα)
ΚορυδαλλόςΠλατεία Ελευθερίας
ΝίκαιαΠλατεία Ελ. Βενιζέλου
ΜανιάτικαΑιτωλικού & Μαυρομιχάλη
ΠειραιάςΛιμάνι (πλησίον σταθμού ΗΣΑΠ)
Δημοτικό ΘέατροΗρώων Πολυτεχνείου & Βασ. Γεωργίου

Σήραγγα

Συνολικά 6,5 χλμ σήραγγας της επέκτασης θα κατασκευασθούν με Μηχάνημα Διάνοιξης Σηράγγων («μετροπόντικας»), ενώ το υπόλοιπο τμήμα στην αρχή και στο τέλος του έργου θα υλοποιηθεί με υπόγεια εκσκαφή.

Φρέατα

Συνολικά προβλέπονται 8 φρέατα αερισμού κατά μήκος της νέας Γραμμής και δύο για την είσοδο και την έξοδο του «μετροπόντικα».

Print Friendly, PDF & Email

Πρόοδος έργου

ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΣ 2019

Στο Φρέαρ Εισόδου ΤΒΜ, έχει ολοκληρωθεί η κατασκευή πλακών +47,46, ενώ σε εξέλιξη βρίσκεται η υδατοστεγάνωση πλάκας οροφής +62,86 και η κατασκευή τμημάτων πλακών +56,11, +62,86z.

Στο Φρέαρ Κομνηνού έχουν ολοκληρωθεί οι βαφές , ενώ σε εξέλιξη βρίσκονται οι υπόλοιπες αρχιτεκτονικές εργασίες.

Σταθμός ΑΓΙΑ ΒΑΡΒΑΡΑ: έχει ολοκληρωθεί η τοποθέτηση μεταλλικών ψευδοοροφών άνωθεν σιδηροτροχιών, ενώ σε εξέλιξη βρίσκεται η τοποθέτηση αυτών στους υπόλοιπους χώρους κοινού σταθμού.

Στο Φρέαρ Ταξιαρχών, σε εξέλιξη βρίσκεται η τοποθέτηση μεταλλικών κατασκευών.

Σταθμός ΚΟΡΥΔΑΛΛΟΣ: σε εξέλιξη βρίσκονται οι πρόδρομες εργασίες για την εφαρμογή της κυκλοφοριακής παράκαμψης και η τοποθέτηση ανελκυστήρων.

Στο Φρέαρ Πισιδίας, ολοκληρώθηκε η τελική επένδυση περιμετρικών τοιχίων κυρίως Φρέατος και η τελική επένδυση της σήραγγας ΝΑΤΜ Αερισμού, ενώ σε εξέλιξη βρίσκεται η αποσυναρμολόγηση και απομάκρυνση μεταλλότυπου θόλου σήραγγας ΝΑΤΜ Αερισμού.

Σταθμός ΝΙΚΑΙΑ: έχει ολοκληρωθεί η κατασκευή εσωτερικής μη φέρουσας τοιχοποιίας (εκκρεμεί η κατασκευή των Η/Μ ανοιγμάτων καθώς και η κατασκευή της τοιχοποιίας W331 στο επίπεδο -3 των αποβαθρών), καθώς και η κατασκευή επιχρισμάτων τοιχοποιίας (εκκρεμούν τα επιχρίσματα στην τοιχοποιία W331 στο επίπεδο των σποβαθρών). Επιπλέον, έχει ολοκληρωθεί η τοποθέτηση μεταλλικών θυρών (εκκρεμούν τα εξαρτήματα και η τελική τους βαφή) και η εγκατάσταση πανέλων ψευδοροφής ορυκτών ινών στους χώρους προσωπικού. Σε εξέλιξη βρίσκεται η εφαρμογή πατητής τσιμεντοκονίας στα τοιχία του αντλιοστασίου.
Στη σήραγγα ΝΑΤΜ Αερισμού του Σταθμού, ολοκληρώθηκε η κατασκευή βιομηχανικού δαπέδου (εκκρεμεί η εποξειδική βαφή).

Σταθμός ΜΑΝΙΑΤΙΚΑ: Στο ανοιχτό όρυγμα του Σταθμού ολοκληρώθηκαν οι εργασίες μόνιμης επένδυσης πλάκας επιπέδου οδού (0).
Στην κύρια Σήραγγα του Σταθμού, έχει ολοκληρωθεί η μόνιμη επένδυση κύριας σήραγγας σταθμού (εκκρεμεί η νότια συναρμογή με τη σήραγγα ΤΒΜ), καθώς και η καθαίρεση προκατασκευασμένων δακτυλίων σήραγγας εκκίνησης ΤΒΜ. Σε εξέλιξη βρίσκεται η μόνιμη επένδυση στη βόρεια συναρμογή του σταθμού με τη σήραγγα ΤΒΜ.
Στα Υπόγεια Τμήματα ΝΑΤΜ του Σταθμού, σε εξέλιξη βρίσκεται η μόνιμη επένδυση ΝΑ και ΒΑ σήραγγας πρόσβασης.
Στο Βόρειο Φρέαρ Αερισμού του Σταθμού, ολοκληρώθηκε η μόνιμη επένδυση πυθμένα συνδετήριας σήραγγας, ενώ σε εξέλιξη βρίσκεται η μόνιμη επένδυση θόλου – παρειών συνδετήριας σήραγγας.

• Σταθμός ΠΕΙΡΑΙΑΣ: Ολοκληρώθηκαν οι εργασίες τοποθέτησης και προέντασης αντηρίδων 5ης στάθμης.

-Στο Φρέαρ Ρολόι, ολοκληρώθηκε η εκσκαφή και προσωρινή αντιστήριξη και η προσωρινή αποστράγγιση. Σε εξέλιξη βρίσκεται η τοποθέτηση οπλισμών πυθμένα μόνιμης επένδυσης.

Σταθμός ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΘΕΑΤΡΟ: στον Κύριο Σταθμό στην Πλατεία Αγίου Κωνσταντίνου, σε εξέλιξη βρίσκονται οι εργασίες σκυροδέματος πλήρωσης στο επίπεδο σιδηροτροχιών.Στο Υπόγειο Τμήμα του Σταθμού, ολοκληρώθηκαν οι σκυροδετήσεις μόνιμης επένδυσης , ενώ σε εξέλιξη βρίσκονται οι εργασίες σκυροδέματος πλήρωσης στο επίπεδο των σιδηροτροχιών.
Στις Σήραγγες Κλιμακοστασίων, στο Βόρειο Κλιμακοστάσιο, σε εξέλιξη βρίσκονται οι εργασίες για τα δευτερογενή σκυροδέματα.
Στην Είσοδο της Πλατείας Κοραή, σε εξέλιξη βρίσκονται οι εργασίες σκυροδετήσεων περιμετρικών τοιχίων.

– Στο Φρέαρ Πανεπιστήμιο, σε εξέλιξη βρίσκεται η σκυροδέτηση μόνιμης επένδυσης δαπέδου αντλιοστασίου.

 

Print Friendly, PDF & Email

ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΣ 2018

    • Φρέαρ ΚΟΜΝΗΝΟΥ: Σε εξέλιξη βρίσκονται οι αρχιτεκτονικές εργασίες.
  • Σταθμός ΑΓ. ΒΑΡΒΑΡΑ: Ολοκληρώθηκαν οι εργασίες επένδυσης τοίχων και υποστυλωμάτων ενώ σε εξέλιξη βρίσκονται οι εργασίες τοποθέτησης στηριγμάτων του συστήματος ανάρτησης ψευδοροφών στο επίπεδο έκδοσης εισιτηρίων.
    • Φρέαρ ΜΕΓ. ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥ: Σε εξέλιξη βρίσκονται οι αρχιτεκτονικές εργασίες.
  • Σταθμός ΚΟΡΥΔΑΛΛΟΣ: Σε εξέλιξη βρίσκονται οι εργασίες της μόνιμης επένδυσης προσβάσεων του Σταθμού καθώς και οι εργασίες για την καθαίρεση πασσάλων και κεφαλόδεσμου.
  • Σταθμός ΝΙΚΑΙΑ: Ολοκληρώθηκε η κατασκευή της μόνιμης επένδυσης του κυρίως σταθμού καθώς και η κατασκευή της μόνιμης επένδυσης της σήραγγας ΝΑΤΜ. Επίσης ολοκληρώθηκαν οι εργασίες χρωματισμών στου τεχνικούς χώρους του Σταθμού Α’Φάση.
  • Σταθμός ΜΑΝΙΑΤΙΚΑ: Ολοκληρώθηκαν οι εργασίες της μόνιμης επένδυσης θεμελίωσης στο επίπεδο -4, η μόνιμη επένδυση της πλάκας Η/Μ στο επίπεδο -3 ενώ σε εξέλιξη βρίσκονται οι εργασίες μόνιμης επένδυσης της πλάκας μηχ/κου ορόφου (-1).
    • Σταθμός ΠΕΙΡΑΙΑ: Ολοκληρώθηκε η τοποθέτηση και προένταση αντηρίδων προσωρινής αντιστήριξης του 1ου, 2ου, 3ου και 4ου επιπέδου.
    • Φρέαρ ΡΟΛΟΙ: Ολοκληρώθηκαν οι εργασίες κατασκευής παράκαμψης δικτύου ομβρίων.
  • Σταθμός ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΘΕΑΤΡΟ: Ολοκληρώθηκαν οι εργασίες υδατοστεγάνωσης και σκυροδέτησης δαπέδου τοιχείων και θόλου μόνιμης επένδυσης στο νότιο κλιμακοκοστάσιο ενώ σε εξέλιξη βρίσκονται οι εργασίες δευτερογενή σκυροδεμάτων.
Print Friendly, PDF & Email
Scroll Up
Μεγέθυνση / Σμίκρυνση