Πειραιάς

Πειραιάς

Στις 21 Νοεμβρίου 2008 η ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ Α.Ε. επαναδημοπράτησε τον Διαγωνισμό για την επέκταση της Γραμμής 3 προς τα Δυτικά Προάστια με κατάληξη τον Πειραιά (υπόγεια σήραγγα μήκους 7,6χλμ και 6 σύγχρονοι σταθμοί: Αγία Βαρβάρα, Κορυδαλλός, Νίκαια, Μανιάτικα, Πειραιάς, Δημοτικό Θέατρο).

Στις 13 Φεβρουαρίου 2009, 6 τεχνικοί όμιλοι/κοινοπραξίες εκδήλωσαν το ενδιαφέρον τους για την κατασκευή του έργου. Στις 5 Οκτωβρίου 2011 η Αττικό Μετρό ΑΕ προχώρησε στο άνοιγμα των Οικονομικών Προσφορών για την επέκταση της Γραμμής 3 του Μετρό προς τον Πειραιά. Ένα έργο που χρηματοδοτείται στο πλαίσιο του ΕΣΠΑ από το Ευρωπαικό Ταμείο Περιφερειακής Ανάπτυξης – Περιφερειακό Πρόγραμμα “Αττική 2007 – 2013”  (ΕΠ – Αττική) και από το Ταμείο Συνοχής – Περιφερειακό Επιχειρησιακό Πρόγραμμα “Υποδομές Μεταφορών, Περιβάλλον και Ανάπτυξη 2014 – 2020” (ΕΠ – ΥΜΕΠΕΡΑΑ).

Η σειρά κατάταξης των τριών διαγωνιζομένων κοινοπραξιών με βάση την Οικονομική Προσφορά τους έχει ως εξής :

ΚΟΙΝΟΠΡΑΞΙΑΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗ ΠΡΟΣΦΟΡΑ
1.J&P – ΑΒΑΞ ΑΕ – GHELLA SPA – ALSTOM TRANSPORT SA343,96 εκ €
2.ΑΚΤΩΡ ΑΤΕ – ΤΕΡΝΑ ΑΕ349,00 εκ €
3.FCC CONSTRUCCION S.A. – ALPINE BAU GMBH349,75 εκ €

Με βάση τα παραπάνω αποτελέσματα του Διαγωνισμού μειοδότης του έργου είναι η κοινοπραξία J&P – ΑΒΑΞ ΑΕ – GHELLA SPA – ALSTOM TRANSPORT SA.

Tην 1η Μαρτίου 2012 υπογράφηκε η σχετική σύμβαση με την ανάδοχο κοινοπραξία J&P – ΑΒΑΞ Α.Ε., GHELLA SPA, ALSTOM TRANSPORT S.A. για την κατασκευή της επέκτασης της Γραμμής 3 του Μετρό από την Αγία Μαρίνα προς τον Πειραιά, συνολικού μήκους 7,6 χλμ με 6 σύγχρονους σταθμούς. Την ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ Α.Ε. εκπροσώπησε ο Πρόεδρος Δ.Σ. & Διευθύνων Σύμβουλος Χρήστος Τσίτουρας ενώ την κοινοπραξία εκπροσώπησε ο Διευθύνων Σύμβουλος της J&P ΑΒΑΞ Α.Ε. Κωνσταντίνος Μιτζάλης.

Πρόκειται για μια επένδυση ύψους 730.000.000 ευρώ σε περιοχές του Δήμου Πειραιά και των Δήμων της ευρύτερης περιοχής (Νίκαια, Κορυδαλλός, Αγ.Βαρβάρα) που σήμερα έχουν έντονα προβλήματα κυκλοφορίας και χαμηλό επίπεδο εξυπηρέτησης από ΜΜΜ.

Με την κατασκευή της επέκτασης του Μετρό προς τον Πειραιά θα εξυπηρετούνται καθημερινά 132.000 επιβάτες, ενώ ο συνολικός χρόνος από το Λιμάνι έως το Αεροδρόμιο θα διανύεται με το Μετρό μόλις σε 45 λεπτά. Επιπρόσθετα, με τη λειτουργία του έργου θα κυκλοφορούν καθημερινά περίπου 23.000 ΙΧ οχήματα λιγότερα, επιφέροντας αντίστοιχα μείωση των ρύπων CO2 κατά 120 τόνους ημερησίως.

Ιδιαίτερα δε, στον Σταθμό ΠΕΙΡΑΙΑ προβλέπεται να δημιουργηθεί ένα ιδιαίτερα σημαντικό Συγκοινωνιακό Κέντρο, συνενώνοντας λειτουργικά δύο γραμμές Μετρό (Γραμμή 1 και Γραμμή 3), το Λιμάνι , τον Προαστιακό Σιδηρόδρομο και το Τραμ, το οποίο προβλέπεται επίσης να διέλθει από την περιοχή αυτή, διευκολύνοντας έτσι τις μετεπιβιβάσεις μεταξύ όλων των μέσων μεταφοράς.

Η κατασκευή της σήραγγας του Μετρό θα πραγματοποιηθεί με «μετροπόντικα» (ΤΒΜ) προκειμένου να ελαχιστοποιηθεί η αναπόφευκτη όχληση στη λειτουργία των Δήμων και συνολικά αναμένεται να απασχοληθούν 2.000 άτομα κατά τα έτη της κατασκευής της επέκτασης (2012-2017).

Πρόσφατα δε ξεκίνησε η κατασκευή της επέκτασης του Τραμ από Ν. Φάληρο μέχρι το κέντρο του Πειραιά, ολοκληρώνοντας έτσι την απ’ ευθείας σύνδεση του παραλιακού άξονα με τον Πειραιά μέσω του Τραμ. Συγκεκριμένα, τον Ιανουάριο του 2013 υπεγράφη η σύμβαση μεταξύ της ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ ΑΕ και της εταιρείας ΘΕΜΕΛΗ ΑΕ.

H AΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ Α.Ε., εκτός από την επέκταση της Γραμμής 3 στον Πειραιά, προχωρά σύντομα και τα ακόλουθα έργα:

  1. Επέκταση του Τραμ από Ν. Φάληρο μέχρι το κέντρο του Πειραιά, ολοκληρώνοντας έτσι την απ’ ευθείας σύνδεση του παραλιακού άξονα με τον Πειραιά μέσω του Τραμ. Η κατασκευή του συγκεκριμένου έργου ξεκίνησε από την ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ το Σεπτέμβριο του 2013.
  2. Υπογειοποίηση της Γραμμής 1 (ΗΣΑΠ) στο τμήμα Ν. Φάληρο – Πειραιάς, με τη προσθήκη ενός νέου σταθμού στην περιοχή του εργοστασίου Κεράνης, ενοποιώντας λειτουργικά και πολεοδομικά τις περιοχές του Πειραιά από τις οποίες διέρχεται σήμερα επιφανειακά το μέσο αυτό. Οι μελέτες για το έργο ολοκληρώνονται σύντομα, ώστε να προχωρήσει στην συνέχεια η δημοπράτησή του από την ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ ΑΕ.
  3. Επέκταση του Τραμ προς Κερατσίνι – Πέραμα, με υπόγεια χάραξη σε μεγάλο τμήμα εντός του Δήμου Κερατσινίου, κατά μήκος της ιστορικής χάραξης του παλαιού τροχιοδρόμου Περάματος. Για το έργο αυτό έχουν ήδη ξεκινήσει οι προκαταρκτικές μελέτες.
AM_Peiraias_extension_May15_gr_LGΕΠΕΚΤΑΣΗ ΓΡΑΜΜΗΣ 3 ΠΡΟΣ ΠΕΙΡΑΙΑ

Θέσεις Σταθμών

Αγία ΒαρβάραΛ. Ελευθερίου Βενιζέλου (Αγ. Ελεούσα)
ΚορυδαλλόςΠλατεία Ελευθερίας
ΝίκαιαΠλατεία Ελ. Βενιζέλου
ΜανιάτικαΑιτωλικού & Μαυρομιχάλη
ΠειραιάςΛιμάνι (πλησίον σταθμού ΗΣΑΠ)
Δημοτικό ΘέατροΗρώων Πολυτεχνείου & Βασ. Γεωργίου

Σήραγγα

Συνολικά 6,5 χλμ σήραγγας της επέκτασης θα κατασκευασθούν με Μηχάνημα Διάνοιξης Σηράγγων («μετροπόντικας»), ενώ το υπόλοιπο τμήμα στην αρχή και στο τέλος του έργου θα υλοποιηθεί με υπόγεια εκσκαφή.

Φρέατα

Συνολικά προβλέπονται 8 φρέατα αερισμού κατά μήκος της νέας Γραμμής και δύο για την είσοδο και την έξοδο του «μετροπόντικα».

Print Friendly, PDF & Email

Πρόοδος έργου

ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΣ 2020

ΣΤΑΘΜΟΣ ΑΓ. ΒΑΡΒΑΡΑ

Σε εξέλιξη βρίσκονται οι παρακάτω εργασίες:

  • Εγκατάσταση ανελκυστήρων εντός του σταθμού.
  • Επένδυση τοίχων και υποστυλωμάτων (μεταλλικές, γυάλινες, κλπ).
  • Τοποθέτηση κιγκλιδωμάτων.
  • Λοιπά αρχιτεκτονικά τελειώματα.
  • Τοποθέτηση πινακίδων σήμανσης σταθμού και λοιπές πινακίδες.
  • Εγκατάσταση σιντριβανιού.
  • Φύτευση και σύστημα ποτίσματος.
  • Τοποθέτηση ψευδοροφών στο επίπεδο έκδοσης εισιτηρίων.

 ΦΡΕΑΡ ΜΕΓ. ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥ

Έχουν ολοκληρωθεί οι εργασίες

Σε εκκρεμότητα βρίσκονται οι παρακάτω εργασίες:

  • Φύτευση (επίπεδο οδού)

 ΦΡΕΑΡ ΤΑΞΙΑΡΧΩΝ

Σε εξέλιξη βρίσκονται οι παρακάτω εργασίες:

  • Χρωματισμοί
  • Τοποθέτηση Μεταλλικών Κατασκευών
  • Διαμόρφωση επιπέδου οδού

ΣΤΑΘΜΟΣ ΚΟΡΥΔΑΛΛΟΣ

Σε εξέλιξη βρίσκονται οι παρακάτω εργασίες.

  • Επενδύσεις Τοίχων και Υποστυλωμάτων
  • Τοποθέτηση Ψευδοροφών
  • Τοποθέτηση ανελκυστήρα επιπέδου οδού
  • Τοποθέτηση Χειρολισθήρων
  • Τοποθέτηση Κιγκλιδωμάτων
  • Τοποθέτηση στεγάστρων εισόδων Σταθμού
  • Εγκατάσταση ανελκυστήρα επιπέδου οδού
  • Διαμόρφωση επιπέδου οδού (Πλατεία Ελευθερίας)

ΣΤΑΘΜΟΣ ΝΙΚΑΙΑ

ΚΥΡΙΩΣ ΣΤΑΘΜΟΣ

Σε εξέλιξη βρίσκονται οι παρακάτω εργασίες :

  • Τελική αποκατάσταση περιβάλλοντος χώρου.
  • Χρωματισμοί στηθαίων απολήξεων στο επίπεδο 0 οδού.
  • Ψευδοροφές.
  • Επενδύσεις κατακόρυφων στοιχείων με μεταλλικά πανέλα.

ΣΤΑΘΜΟΣ ΜΑΝΙΑΤΙΚΑ

ΑΝΟΙΧΤΟ ΟΡΥΓΜΑ ΣΤΑΘΜΟΥ      

Έχουν ολοκληρωθεί οι παρακάτω εργασίες:

  • Μόνιμη επένδυση θεμελίωσης (επίπεδο -4).
  • Μόνιμη επένδυση πλάκας Η/Μ (επίπεδο -3).
  • Μόνιμη επένδυση πλάκας έκδοσης εισιτηρίων (επίπεδο -2).
  • Μόνιμη επένδυση κλίμακας S

Σε εξέλιξη βρίσκονται οι παρακάτω εργασίες:

  • Υδατοστεγάνωση περιμετρικών τοιχίων.
  • Μόνιμη επένδυση περιμετρικών τοιχίων, υποστυλωμάτων και ενδιάμεσων πλακών.

 ΣΤΑΘΜΟΣ ΠΕΙΡΑΙΑΣ

ΣΤΑΘΜΟΣ

Έχουν ολοκληρωθεί οι παρακάτω εργασίες :

  • Τοποθέτηση και προένταση αντηρίδων προσωρινής αντιστήριξης σε όλα τα επίπεδα

Σε εξέλιξη βρίσκονται οι παρακάτω εργασίες:

  • Τοποθέτηση οπλισμού και σκυροδέτηση στο φάτνωμα 4.

ΣΤΑΘΜΟΣ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΘΕΑΤΡΟ

ΚΥΡΙΩΣ ΣΤΑΘΜΟΣ – ΠΛΑΤΕΙΑ ΑΓΙΟΥ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥ

Σε αναμονή βρίσκονται οι παρακάτω εργασίες:

  • Τοποθέτηση θυρών στον Η/Μ όροφο
  • Υδατοστεγάνωση επιπέδου οδού

Σε εξέλιξη βρίσκονται οι παρακάτω εργασίες:

  • Σκυρόδεμα πλήρωσης κάτω από τις αποβάθρες
  • Διάστρωση βιομηχανικού δαπέδου στον Η/Μ όροφο
  • Τοιχοποιίες στο επίπεδο έκδοσης εισιτηρίων

ΥΠΟΓΕΙΟ ΤΜΗΜΑ  ΣΤΑΘΜΟΥ

Έχουν ολοκληρωθεί οι παρακάτω εργασίες:

  • Σκυροδετήσεις μόνιμης επένδυσης ,τοιχίων και πλάκας αποβαθρών
Print Friendly, PDF & Email

ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΣ 2019

ΣΗΡΑΓΓΑ ΝΑΤΜ 2Τ ΑΡΧΗ

Έχουν ολοκληρωθεί οι εργασίες

ΦΡΕΑΡ KOMNHNOY

Έχουν ολοκληρωθεί οι παρακάτω εργασίες:

  • Tοιχοποιία, επιχρίσματα, τοποθέτηση θυρών, βιομηχανικό δάπεδο, βαφές, τοποθέτηση σχάρας επιπέδου οδού, κιγκλιδώματα κλιμακοστασίου, καταπακτή
  • Αποκατάσταση επιπέδου οδού

ΣΤΑΘΜΟΣ ΑΓ. ΒΑΡΒΑΡΑ

Σε εξέλιξη βρίσκονται οι παρακάτω εργασίες:

  • Εγκατάσταση ανελκυστήρων εντός του σταθμού.
  • Επένδυση τοίχων και υποστυλωμάτων (μεταλλικές, γυάλινες, κλπ).
  • Τοποθέτηση κιγκλιδωμάτων.
  • Λοιπά αρχιτεκτονικά τελειώματα.
  • Τοποθέτηση πινακίδων σήμανσης σταθμού και λοιπές πινακίδες.
  • Εγκατάσταση σιντριβανιού.
  • Φύτευση και σύστημα ποτίσματος.
  • Τοποθέτηση ψευδοροφών στο επίπεδο έκδοσης εισιτηρίων.

 ΦΡΕΑΡ ΜΕΓ. ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥ

Έχουν ολοκληρωθεί οι εργασίες

Σε εκκρεμότητα βρίσκονται οι παρακάτω εργασίες:

  • Φύτευση (επίπεδο οδού)

ΦΡΕΑΡ ΤΑΞΙΑΡΧΩΝ

Σε εξέλιξη βρίσκονται οι παρακάτω εργασίες:

  • Χρωματισμοί
  • Γεμίσματα και Βιομηχανικά Δάπεδα
  • Τοποθέτηση Θυρών
  • Τοποθέτηση Κεραμικών Πλακιδίων
  • Τοποθέτηση Μεταλλικών Κατασκευών

ΣΤΑΘΜΟΣ ΚΟΡΥΔΑΛΛΟΣ

Σε εξέλιξη βρίσκονται οι παρακάτω εργασίες.

  • Τοποθέτηση Θυρών
  • Τοποθέτηση Γρανιτών και Μαρμάρων
  • Επενδύσεις Τοίχων και Υποστυλωμάτων
  • Τοποθέτηση Ψευδοροφών
  • Τοποθέτηση ανελκυστήρα επιπέδου οδού
  • Τοποθέτηση Χειρολισθήρων
  • Τοποθέτηση Κιγκλιδωμάτων

ΦΡΕΑΡ ΠΙΣΙΔΙΑΣ

Σε εξέλιξη βρίσκονται οι παρακάτω εργασίες :

  • Κιγκλιδώματα – χειρολισθήρες στο κλιμακοστάσιο διαφυγής.
  • Τελική αποκατάσταση στη στάθμη οδού (καθαιρέσεις- αποξηλώσεις).

ΣΤΑΘΜΟΣ ΝΙΚΑΙΑ

ΚΥΡΙΩΣ ΣΤΑΘΜΟΣ

Σε εξέλιξη βρίσκονται οι παρακάτω εργασίες :

  • Επενδύσεις οροφών με πανέλα οριζόντιας ψευδοροφής σε διάφορα επίπεδα του Σταθμού.
  • Επενδύσεις τοίχων με μεταλλικά πανέλα στο επίπεδο – 3 των αποβαθρών.
  • Τελική αποκατάσταση περιβάλλοντος χώρου στο επίπεδο οδού (πλακοστρώσεις –σκυροδέματα μικροκατασκευών).
  • Εγκατάσταση του μεταλλικού στεγάστρου στην κεντρική είσοδο του Σταθμού.
  • Εγκατάσταση σιδηροκατασκευής για την στήριξη των υαλοστασίων στους ανελκυστήρες ΑΜΕΑ.
  • Προεργασίες τοποθέτησης πυράντοχων υαλοπετασμάτων στα κλιμακοστάσια κοινού στο επίπεδο  – 3 των αποβαθρών.
  • Προεργασίες τοποθέτησης υαλοστασίων αλουμινίου σε χώρους κοινού στο επίπεδο -1 Η/Μ ορόφου.

ΣΤΑΘΜΟΣ ΜΑΝΙΑΤΙΚΑ

ΑΝΟΙΧΤΟ ΟΡΥΓΜΑ ΣΤΑΘΜΟΥ      

Έχουν ολοκληρωθεί οι παρακάτω εργασίες:

  • Μόνιμη επένδυση θεμελίωσης (επίπεδο -4).
  • Μόνιμη επένδυση πλάκας Η/Μ (επίπεδο -3).
  • Μόνιμη επένδυση κλίμακας S

ΣΤΑΘΜΟΣ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΘΕΑΤΡΟ

ΚΥΡΙΩΣ ΣΤΑΘΜΟΣ – ΠΛΑΤΕΙΑ ΑΓΙΟΥ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥ

Σε αναμονή βρίσκονται οι παρακάτω εργασίες:

  • Τοποθέτηση θυρών στον Η/Μ όροφο
  • Υδατοστεγάνωση επιπέδου οδού

 Σε εξέλιξη βρίσκονται οι παρακάτω εργασίες:

  • Σκυροδέτηση απόληξης ανατολικού φρέατος
  • Σκυρόδεμα πλήρωσης κάτω από τις αποβάθρες
Print Friendly, PDF & Email
Scroll Up
Μεγέθυνση / Σμίκρυνση