Πειραιάς

Πειραιάς

Στις 21 Νοεμβρίου 2008 η ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ Α.Ε. επαναδημοπράτησε τον Διαγωνισμό για την επέκταση της Γραμμής 3 προς τα Δυτικά Προάστια με κατάληξη τον Πειραιά (υπόγεια σήραγγα μήκους 7,6χλμ και 6 σύγχρονοι σταθμοί: Αγία Βαρβάρα, Κορυδαλλός, Νίκαια, Μανιάτικα, Πειραιάς, Δημοτικό Θέατρο).

Στις 13 Φεβρουαρίου 2009, 6 τεχνικοί όμιλοι/κοινοπραξίες εκδήλωσαν το ενδιαφέρον τους για την κατασκευή του έργου. Στις 5 Οκτωβρίου 2011 η Αττικό Μετρό ΑΕ προχώρησε στο άνοιγμα των Οικονομικών Προσφορών για την επέκταση της Γραμμής 3 του Μετρό προς τον Πειραιά. Ένα έργο που χρηματοδοτείται στο πλαίσιο του ΕΣΠΑ από το Ευρωπαικό Ταμείο Περιφερειακής Ανάπτυξης – Περιφερειακό Πρόγραμμα «Αττική 2007 – 2013»  (ΕΠ – Αττική) και από το Ταμείο Συνοχής – Περιφερειακό Επιχειρησιακό Πρόγραμμα «Υποδομές Μεταφορών, Περιβάλλον και Ανάπτυξη 2014 – 2020» (ΕΠ – ΥΜΕΠΕΡΑΑ).

Η σειρά κατάταξης των τριών διαγωνιζομένων κοινοπραξιών με βάση την Οικονομική Προσφορά τους έχει ως εξής :

ΚΟΙΝΟΠΡΑΞΙΑΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗ ΠΡΟΣΦΟΡΑ
1.J&P – ΑΒΑΞ ΑΕ – GHELLA SPA – ALSTOM TRANSPORT SA343,96 εκ €
2.ΑΚΤΩΡ ΑΤΕ – ΤΕΡΝΑ ΑΕ349,00 εκ €
3.FCC CONSTRUCCION S.A. – ALPINE BAU GMBH349,75 εκ €

Με βάση τα παραπάνω αποτελέσματα του Διαγωνισμού μειοδότης του έργου είναι η κοινοπραξία J&P – ΑΒΑΞ ΑΕ – GHELLA SPA – ALSTOM TRANSPORT SA.

Tην 1η Μαρτίου 2012 υπογράφηκε η σχετική σύμβαση με την ανάδοχο κοινοπραξία J&P – ΑΒΑΞ Α.Ε., GHELLA SPA, ALSTOM TRANSPORT S.A. για την κατασκευή της επέκτασης της Γραμμής 3 του Μετρό από την Αγία Μαρίνα προς τον Πειραιά, συνολικού μήκους 7,6 χλμ με 6 σύγχρονους σταθμούς. Την ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ Α.Ε. εκπροσώπησε ο Πρόεδρος Δ.Σ. & Διευθύνων Σύμβουλος Χρήστος Τσίτουρας ενώ την κοινοπραξία εκπροσώπησε ο Διευθύνων Σύμβουλος της J&P ΑΒΑΞ Α.Ε. Κωνσταντίνος Μιτζάλης.

Πρόκειται για μια επένδυση ύψους 730.000.000 ευρώ σε περιοχές του Δήμου Πειραιά και των Δήμων της ευρύτερης περιοχής (Νίκαια, Κορυδαλλός, Αγ.Βαρβάρα) που σήμερα έχουν έντονα προβλήματα κυκλοφορίας και χαμηλό επίπεδο εξυπηρέτησης από ΜΜΜ.

Με την κατασκευή της επέκτασης του Μετρό προς τον Πειραιά θα εξυπηρετούνται καθημερινά 132.000 επιβάτες, ενώ ο συνολικός χρόνος από το Λιμάνι έως το Αεροδρόμιο θα διανύεται με το Μετρό μόλις σε 45 λεπτά. Επιπρόσθετα, με τη λειτουργία του έργου θα κυκλοφορούν καθημερινά περίπου 23.000 ΙΧ οχήματα λιγότερα, επιφέροντας αντίστοιχα μείωση των ρύπων CO2 κατά 120 τόνους ημερησίως.

Ιδιαίτερα δε, στον Σταθμό ΠΕΙΡΑΙΑ προβλέπεται να δημιουργηθεί ένα ιδιαίτερα σημαντικό Συγκοινωνιακό Κέντρο, συνενώνοντας λειτουργικά δύο γραμμές Μετρό (Γραμμή 1 και Γραμμή 3), το Λιμάνι , τον Προαστιακό Σιδηρόδρομο και το Τραμ, το οποίο προβλέπεται επίσης να διέλθει από την περιοχή αυτή, διευκολύνοντας έτσι τις μετεπιβιβάσεις μεταξύ όλων των μέσων μεταφοράς.

Η κατασκευή της σήραγγας του Μετρό θα πραγματοποιηθεί με «μετροπόντικα» (ΤΒΜ) προκειμένου να ελαχιστοποιηθεί η αναπόφευκτη όχληση στη λειτουργία των Δήμων και συνολικά αναμένεται να απασχοληθούν 2.000 άτομα κατά τα έτη της κατασκευής της επέκτασης (2012-2017).

Πρόσφατα δε ξεκίνησε η κατασκευή της επέκτασης του Τραμ από Ν. Φάληρο μέχρι το κέντρο του Πειραιά, ολοκληρώνοντας έτσι την απ’ ευθείας σύνδεση του παραλιακού άξονα με τον Πειραιά μέσω του Τραμ. Συγκεκριμένα, τον Ιανουάριο του 2013 υπεγράφη η σύμβαση μεταξύ της ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ ΑΕ και της εταιρείας ΘΕΜΕΛΗ ΑΕ.

H AΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ Α.Ε., εκτός από την επέκταση της Γραμμής 3 στον Πειραιά, προχωρά σύντομα και τα ακόλουθα έργα:

  1. Επέκταση του Τραμ από Ν. Φάληρο μέχρι το κέντρο του Πειραιά, ολοκληρώνοντας έτσι την απ’ ευθείας σύνδεση του παραλιακού άξονα με τον Πειραιά μέσω του Τραμ. Η κατασκευή του συγκεκριμένου έργου ξεκίνησε από την ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ το Σεπτέμβριο του 2013.
  2. Υπογειοποίηση της Γραμμής 1 (ΗΣΑΠ) στο τμήμα Ν. Φάληρο – Πειραιάς, με τη προσθήκη ενός νέου σταθμού στην περιοχή του εργοστασίου Κεράνης, ενοποιώντας λειτουργικά και πολεοδομικά τις περιοχές του Πειραιά από τις οποίες διέρχεται σήμερα επιφανειακά το μέσο αυτό. Οι μελέτες για το έργο ολοκληρώνονται σύντομα, ώστε να προχωρήσει στην συνέχεια η δημοπράτησή του από την ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ ΑΕ.
  3. Επέκταση του Τραμ προς Κερατσίνι – Πέραμα, με υπόγεια χάραξη σε μεγάλο τμήμα εντός του Δήμου Κερατσινίου, κατά μήκος της ιστορικής χάραξης του παλαιού τροχιοδρόμου Περάματος. Για το έργο αυτό έχουν ήδη ξεκινήσει οι προκαταρκτικές μελέτες.
AM_Peiraias_extension_May15_gr_LGΕΠΕΚΤΑΣΗ ΓΡΑΜΜΗΣ 3 ΠΡΟΣ ΠΕΙΡΑΙΑ

Θέσεις Σταθμών

Αγία ΒαρβάραΛ. Ελευθερίου Βενιζέλου (Αγ. Ελεούσα)
ΚορυδαλλόςΠλατεία Ελευθερίας
ΝίκαιαΠλατεία Ελ. Βενιζέλου
ΜανιάτικαΑιτωλικού & Μαυρομιχάλη
ΠειραιάςΛιμάνι (πλησίον σταθμού ΗΣΑΠ)
Δημοτικό ΘέατροΗρώων Πολυτεχνείου & Βασ. Γεωργίου

Σήραγγα

Συνολικά 6,5 χλμ σήραγγας της επέκτασης θα κατασκευασθούν με Μηχάνημα Διάνοιξης Σηράγγων («μετροπόντικας»), ενώ το υπόλοιπο τμήμα στην αρχή και στο τέλος του έργου θα υλοποιηθεί με υπόγεια εκσκαφή.

Φρέατα

Συνολικά προβλέπονται 8 φρέατα αερισμού κατά μήκος της νέας Γραμμής και δύο για την είσοδο και την έξοδο του «μετροπόντικα».

Print Friendly, PDF & Email

Πρόοδος έργου

ΑΠΡΙΛΙΟΣ 2019

 

-Στο Φρέαρ Εισόδου ΤΒΜ, έχει ολοκληρωθεί η υδατοστεγάνωση της πλάκας οροφής +62, 86.

– Στο Φρέαρ Κομνηνού, έχουν ολοκληρωθεί οι εργασίες κιγκλιδωμάτων κλιμακοστασίου, ενώ σε εξέλιξη βρίσκονται οι αρχιτεκτονικές εργασίες (κατασκευή καταπακτής).
Σταθμός Αγία Βαρβάρα: έχει ολοκληρωθεί η τοποθέτηση πλακών γρανίτη δαπέδου και τοίχου, ενώ σε εξέλιξη βρίσκεται η κατασκευή ανελκυστήρων (επιπέδου οδού).
– Στο Φρέαρ Μεγ. Αλεξάνδρου, σε εξέλιξη βρίσκονται οι αρχιτεκτονικές εργασίες (κιγκλιδώματα, κατασκευή καταπακτής).
• Σταθμός Κορυδαλλός: σε εξέλιξη βρίσκεται η κατασκευή νέων πεζοδρομίων περιμετρικά της πλατείας και οι παρακάμψεις ΟΚΩ.
Στο Φρέας Πισιδίας, έχουν ολοκληρωθεί οι εργασίες τοιχοποιιών και επιχρισμάτων, ενώ σε εξέλιξη βρίσκονται οι προεργασίες χρωματισμών στα τοιχία του κυρίως Φρέατος.
Σταθμός ΝΙΚΑΙΑ: σε εξέλιξη βρίσκονται οι αποκαταστάσεις – πλακοστρώσεις στο επίπεδο της οδού του Σταθμού και η επένδυση πλακών γρανίτη σε διάφορα επίπεδα του Σταθμού, καθώς και η εγκατάσταση πανέλων ψευδοροφής στις οροφές των επιπέδων -3 και -4 του Σταθμού.
– Στη Σήραγγα ΝΑΤΜ Αερισμού του Σταθμού ΝΙΚΑΙΑ, σε εξέλιξη βρίσκονται οι εργασίες χρωματισμών.
– Στη Κύρια Σήραγγα του Σταθμού (ΝΑΤΜ) ΜΑΝΙΑΤΙΚΑ, έχει ολοκληρωθεί η καθαίρεση προσωρινού σκυροδέματος περιοχής εκβάθυνσης.
– Στα Υπόγεια Τμήματα ΝΑΤΜ του Σταθμού (ΝΑΤΜ) ΜΑΝΙΑΤΙΚΑ, σε εξέλιξη βρίσκονται οι εργασίες μόνιμης επένδυσης ΝΔ σήραγγας πρόσβασης και κάτω εγκάρσιας σήραγγας δυτικού ανελκυστήρα.
– Στο Νότιο Φρέαρ Αερισμού του Σταθμού ΜΑΝΙΑΤΙΚΑ (οδός Κουμουνδούρου), σε εξέλιξη βρίσκονται οι εργασίες μόνιμης επένδυσης τοιχίων συνδετήριας σήραγγας.
• Σταθμός ΠΕΙΡΑΙΑΣ: Σε εξέλιξη βρίσκεται η συναρμολόγηση γερανού εισόδου 3 και η πιστοποίηση της λειτουργίας του.
• Σταθμός ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΘΕΑΤΡΟ: στον Κύριο Σταθμό, στην Πλατεία Αγίου Κωνσταντίνου, σε εξέλιξη βρίσκονται οι εργασίες σκυροδετήσης πλάκας έκδοσης εισιτηρίων (αξ. 18-19) και του εσωτερικού μετωπικού τοίχου σταθμού (αξ. 18).
Στις Σήραγγες Κλιμακοστασίων, στο Βόρειο Κλιμακοστάσιο, έχουν ολοκληρωθεί οι εργασίες δευτερογενών σκυροδεμάτων , ενώ σε εξέλιξη βρίσκονται οι τσιμεντενέσεις πλήρωσης.
Στη Σήραγγα Πρόσβασης στην Πλατεία Κοραή, έχουν ολοκληρωθεί οι εργασίες για τα δευτερογενή σκυροδέματα, ενώ σε εξέλιξη βρίσκονται οι τσιμεντενέσεις πλήρωσης.
– Στο Φρέαρ Αερισμού Δημοτικού Θεάτρου, σε εξέλιξη βρίσκονται οι εργασίες τοποθέτησης οπλισμών περιμετρικών τοιχείων.
Στη Σήραγγα Αερισμού Φρέατος Ραλλείου, έχουν ολοκληρωθεί οι εργασίες σκυροδέτησης θεμελίωσης μόνιμης επένδυσης, ενώ σε εξέλιξη βρίσκεται η τοποθέτηση οπλισμών και οι σκυροδετήσεις τοιχείων και θόλου.
– Στην Ηλεκτρική Εσοχή 3RP3 Χ.Θ. 8+ 707,585, έχουν ολοκληρωθεί οι εργασίες εκσκαφής – προσωρινής αντιστήριξης (πρόοδος / Α’ φάση 14/14μ, Β’ φάση 14/14μ).

 

 

Print Friendly, PDF & Email

ΜΑΡΤΙΟΣ 2019

Στο Φρέαρ Εισόδου ΤΒΜ, έχει ολοκληρωθεί η τοποθέτηση εσωτερικής μεταλλικής πλάκας.

-Στο Φρέαρ Κομνηνού, σε εξέλιξη βρίσκεται η αποκατάσταση επιπέδου οδού.

-Στο Φρέαρ Μεγ. Αλεξάνδρου, σε εξέλιξη βρίσκεται η αποκατάσταση επιπέδου οδού.

-Στο Φρέαρ Πισιδίας, έχει ολοκληρωθεί η τελική επένδυση Φρέατος Πισιδίας, ενώ σε εξέλιξη βρίσκεται η διάστρωση τσιμεντοκονίας στα πατήματα του κλιμακοστασίου διαφυγής.

  • Σταθμός ΝΙΚΑΙΑ: σε εξέλιξη βρίσκονται οι χρωματισμοί φρέατος εκτόνωσης –αερισμού στο μέτωπο αναχώρησης του ΤΒΜ από το Σταθμό.
  • Σταθμός ΜΑΝΙΑΤΙΚΑ: στην κύρια Σήραγγα του Σταθμού (ΝΑΤΜ), σε εξέλιξη βρίσκεται η κατασκευή αποβαθρών και η πλήρωση του σταθμού με άοπλο σκυρόδεμα.

Στα Υπόγεια Τμήματα ΝΑΤΜ του Σταθμού, έχει ολοκληρωθεί η εκσκαφή – προσωρινή αντιστήριξη σηράγγων κλιμακοστασίων και δυτικού ανελκυστήρα.

Στο Βόρειο Φρέαρ Αερισμού του Σταθμού (οδός Δημητρακοπούλου), έχει ολοκληρωθεί η μόνιμη επένδυση θόλου – παρειών συνδετήριας σήραγγας, ενώ σε εξέλιξη βρίσκεται η μόνιμη επένδυση τοιχίων φρέατος.

  • Σταθμός ΠΕΙΡΑΙΑΣ: Σε εξέλιξη βρίσκεται η συναρμολόγηση οικοδομικού γερανού στην περιοχή της εισόδου 3.
  • Σταθμός ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΘΕΑΤΡΟ: στον Κύριο Σταθμό, στην Πλατεία Αγίου Κωνσταντίνου, σε αναμονή βρίσκονται οι βαφές βιομηχανικών επιπέδων στο μηχανολογικό όροφο, ενώ σε εξέλιξη βρίσκονται οι εργασίες τοιχοποιίας στο Η/Μ όροφο, στο επίπεδο έκδοσης εισιτηρίων και στο επίπεδο αποβαθρών, καθώς και η σκυροδέτηση περιμετρικού τοιχείου στη συναρμογή με σήραγγα ΤΒΜ (αξ. 19, αποβάθρες έως concourse).

Στις Σήραγγες Κλιμακοστασίων, στο Νότιο Κλιμακοστάσιο, σε εξέλιξη βρίσκονται οι τσιμεντενέσεις πλήρωσης στο θόλο.

Στην Είσοδο της Πλατείας Κοραή, σε εξέλιξη βρίσκονται οι εργασίες για τα δευτερογενή σκυροδέματα.

Στη Σήραγγα Πρόσβασης στην Πλατεία Κοραή, σε εξέλιξη βρίσκονται οι εργασίες για τα δευτερογενή σκυροδέματα.

Στη Σήραγγα πρόσβασης Πλατείας Μπακογιάννη, σε εξέλιξη βρίσκονται οι τσιμεντενέσεις πλήρωσης στο θόλο.

-Στο Φρέαρ Αερισμού Δημοτικού Θεάτρου, έχουν ολοκληρωθεί οι εργασίες σκυροδέτησης θεμελίωσης μόνιμης επένδυσης.

Στη Σήραγγα Αερισμού Φρέατος Ραλλείου, σε εξέλιξη βρίσκονται οι εργασίες σκυροδέτησης θεμελίωσης μόνιμης επένδυσης.

-Στο Φρέαρ Δεληγιάννη, σε αναμονή βρίσκονται οι εργασίες υδατοστεγάνωσης περιμετρικών τοιχείων .

Print Friendly, PDF & Email
Scroll Up
Μεγέθυνση / Σμίκρυνση